Farzan skrev:Byt ut Kokkonen mot Wikström, i väntan på att Davidsson ska bli frisk från sin hjärnskakning, så är jag nöjd. När/om det kommer någon ny forward får Wikström bli 13:e.
Minsann, nästan helt överens
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Farzan skrev:Byt ut Kokkonen mot Wikström, i väntan på att Davidsson ska bli frisk från sin hjärnskakning, så är jag nöjd. När/om det kommer någon ny forward får Wikström bli 13:e.
lejacques skrev:Netterberg ser ut att hamna utanför laget (vilket Zico rapporterade om redan i början i veckan). Jag tycker faktiskt det inte är en helt orimlig petning. Vi har full trupp och Netterberg har inte varit särskilt vass framåt de senaste 5-7 matcherna.
Däremot. Att Kokkonen går före Netterberg. Det är ta mig tusen inte värdigt ett lag som siktar på att gå upp. Så som Kokkonen uppträtt de två senaste matcherna är inte okej. Man får nästan känslan av att han VILL bli utköpt. Trodde faktiskt att hans icke-insats mot Vita hästen och Västerås skulle vara den berömda droppen för Tommy och Co. Men nej. Förtroendet är orubbat för tidernas största HV-flopp. Otroligt märkligt.
Quila skrev:Valet står ju mellan Netterberg och Kokkonen. Hade om jag fått bestämma faktiskt satt Netterberg. Han är för dålig för att ta en plats av någon av våra producerande spelare och är energilös i sin forechecka. Bidrar han ens med någon forecheck? Kokkonen mycket bättre på att störa motståndarna och jaga puck. Tycker det är vansinnigt mycket mer anmärkningsvärt att Norbe petas.
lejacques skrev:Quila skrev:Valet står ju mellan Netterberg och Kokkonen. Hade om jag fått bestämma faktiskt satt Netterberg. Han är för dålig för att ta en plats av någon av våra producerande spelare och är energilös i sin forechecka. Bidrar han ens med någon forecheck? Kokkonen mycket bättre på att störa motståndarna och jaga puck. Tycker det är vansinnigt mycket mer anmärkningsvärt att Norbe petas.
Du glömmer en extremt viktig detalj. Spelaren i fråga förväntas kunna hoppa in. Antingen vid skador eller när tränarna vill ha en förändring i matchbilden vid exempelvis underläge. Då är det livsfarligt att ha en spelare som Kokkonen i uppställningen. Du har extremt låga krav om du värdesätter forecheck och jaga puck framför en spelare som faktiskt kan bidra offensivt. Det där med jaga puck vet jag faktiskt inte ens om det stämmer på Kokkonen. Tycker mest jag sett bandysvängar och extremt onödiga utvisningar från hans sida den senaste tiden.
Men hey. Vi tycker olika. Ni tycker säkert jag fått en hangup på en spelare som i mina ögon floppat två år i rad. Och jag tycker några av er verkar ha fått en hangup på en spelare som i mina ögon ändå producerar och bidrar framåt, trots minimalt med istid.
Edit. Jag inser ju att några av er har ett horn i sidan till Netterberg. Men om vi skiter i Netterberg. Tycker ni det är rimligt att Wikström petas till förmån för Kokkonen?
Quila skrev:lejacques skrev:Quila skrev:Valet står ju mellan Netterberg och Kokkonen. Hade om jag fått bestämma faktiskt satt Netterberg. Han är för dålig för att ta en plats av någon av våra producerande spelare och är energilös i sin forechecka. Bidrar han ens med någon forecheck? Kokkonen mycket bättre på att störa motståndarna och jaga puck. Tycker det är vansinnigt mycket mer anmärkningsvärt att Norbe petas.
Du glömmer en extremt viktig detalj. Spelaren i fråga förväntas kunna hoppa in. Antingen vid skador eller när tränarna vill ha en förändring i matchbilden vid exempelvis underläge. Då är det livsfarligt att ha en spelare som Kokkonen i uppställningen. Du har extremt låga krav om du värdesätter forecheck och jaga puck framför en spelare som faktiskt kan bidra offensivt. Det där med jaga puck vet jag faktiskt inte ens om det stämmer på Kokkonen. Tycker mest jag sett bandysvängar och extremt onödiga utvisningar från hans sida den senaste tiden.
Men hey. Vi tycker olika. Ni tycker säkert jag fått en hangup på en spelare som i mina ögon floppat två år i rad. Och jag tycker några av er verkar ha fått en hangup på en spelare som i mina ögon ändå producerar och bidrar framåt, trots minimalt med istid.
Edit. Jag inser ju att några av er har ett horn i sidan till Netterberg. Men om vi skiter i Netterberg. Tycker ni det är rimligt att Wikström petas till förmån för Kokkonen?
Wikström bör går före alla dagar i veckan.
Tycker inte att jag glömmer någon detalj. Skrev att Netterberg inte petar någon i deras roller. Skrev inget om att Kokkonen skulle byta roll om någon i producerande lina skulle gå sönder, utan då lär ju den speltiden tillfalla Netterberg.
lejacques skrev:Billins-Bohm
Andrae-Sjöholm
Torp-Söderberg
Ytterell
Shinkaruk-Powel-Forsberg
Huhtala-Vesel-Kelleher
Lindbäck-Ullström-Matson
Davidsson-Davidsson-Wennlund
Törngren
Taxi squad (som Zico säger) Netterberg, Wikström, Kokkonen, Bertov, Norbe, Önerud (ren bonus om han spelar)
Visst. Det kan bli dyrt, men tycker nog vi kan behålla gänget som är utanför. Skador kommer det ju att bli.
håvesjuttioett skrev:Tycker ändå det blir väldigt trångt offensivt om nu Kelleher kommer in. Varför inte skicka Kokkonen till AIK? Rent mullvadsarbete. AIK går till final mot alla odds. Sandberg blir den stora ledare och fanbärare hela Solna längtat efter. Är det nu AIK tar klivet tillbaka in i svensk hockeys finrum? I fjärde avgörande (3-0 till HV, såklart) saboterar Kokkonen matchen totalt till hela Hovets förskräckelse. Misären är total. Så nära men ändå så långt borta. I omklädningsrummet efteråt börjar Sandberg, Weigel, Deilert och gänget höra att någon sitter och smånynnar. Vad fan är det som låter? Det är Jesper.
"... OCH VI HATAR AIK".
Tack, Jesper.
frippe-borås skrev:Löser vi inte en SHL plats med detta lag så gör vi det aldrig.
Kommer Kokkonen, Netterberg och Thörngren ändå ta plats är ju frågan.
Risk att Wikström och Wennlund varav den senaste varit riktig bra i slutet och ska gå före samtliga tre nämnda.
Fan man blir nervös när man tänker på att det är dax snart! Bara hoppas det inte blir dålig stämning utan man pushar varandra oavsett istid!
Den galnaste midseason i Hv71 historia och den står Hult för! Kors i taket!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst