Hockeyallsvenskan 21/22

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Hockeyallsvenskan 21/22

Inläggav Weirdo » 6 februari 2022, 17:05

Vi kan ju mycket väl få AIK i en kvartsfinal, det som skrämmer där är deras målvakt. Khomchenko är riktigt bra och kan mycket väl se honom bli en mardröm i ett slutspel.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Zico » 6 februari 2022, 17:21

Weirdo skrev:Vi kan ju mycket väl få AIK i en kvartsfinal, det som skrämmer där är deras målvakt. Khomchenko är riktigt bra och kan mycket väl se honom bli en mardröm i ett slutspel.

Men eftersom det handlar om ett val, kan vi ju låta bli att välja AIK i så fall.
Zico

Inläggav Weirdo » 6 februari 2022, 17:22

Zico skrev:
Weirdo skrev:Vi kan ju mycket väl få AIK i en kvartsfinal, det som skrämmer där är deras målvakt. Khomchenko är riktigt bra och kan mycket väl se honom bli en mardröm i ett slutspel.

Men eftersom det handlar om ett val, kan vi ju låta bli att välja AIK i så fall.

Absolut, men vet inte om man hellre plockar något annat lag. Hade du? Möjligtvis Västerås, de var riktigt kassa igår.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Zico » 6 februari 2022, 17:35

Weirdo skrev:
Zico skrev:

Absolut, men vet inte om man hellre plockar något annat lag. Hade du? Möjligtvis Västerås, de var riktigt kassa igår.

Beror på vad man har att välja på när det blir dags. Tror t ex att Kristianstad gjort sitt nu och troligtvis säljer de av några spelare också för att stärka upp ekonomin. Dock skulle jag INTE välja Mora.
Zico

Inläggav Weirdo » 6 februari 2022, 21:49

Lite kul att läsa på björklövens forum, de är inte jätteglada kan man lugnt säga. Också kul att det bara är Wallsons fel, Kenttä är helt fredad även att han har gjort rätt många dåliga värvningar det senaste. :D
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Farzan » 6 februari 2022, 23:57

Weirdo skrev:Lite kul att läsa på björklövens forum, de är inte jätteglada kan man lugnt säga. Också kul att det bara är Wallsons fel, Kenttä är helt fredad även att han har gjort rätt många dåliga värvningar det senaste. :D

Och här är det tvärtom :roll:
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav lejacques » 7 februari 2022, 13:24

Kan ju förstå att Kentää är förskonad från kritik. Löven var ett rätt mediokert allsvenskt lag när han tog över. Efter hans intåg har Löven etablerat sig som ett topplag med chans på SHL.

År 1: Vinner serien. Vinner även första finalmatchen innan säsongen avbryts pga covid.
År 2: Trea i serien. Tar sig till final. Vinner första finalmatchen. Drabbas sedan av covid och rasar ihop totalt.
År 3: Just nu fyra i serien.

Som sportchef har Kentää lyckats rätt bra. Går inte ens att jämföra med vår egen vars resultat talar för sig självt.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav 327 Karlsson » 7 februari 2022, 14:42

lejacques skrev:Kan ju förstå att Kentää är förskonad från kritik. Löven var ett rätt mediokert allsvenskt lag när han tog över. Efter hans intåg har Löven etablerat sig som ett topplag med chans på SHL.

År 1: Vinner serien. Vinner även första finalmatchen innan säsongen avbryts pga covid.

OT: Ja fy fan vad besviken man hade varit, om man varit Löven-supporter den säsongen. Så jävla nära, men efter 18 säsonger utanför SHL kommer en pandemi och slutspelet ställs in just när drömmen håller på att bli verklighet.
Samma skit som rånar HVs damer på guld.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Herkie82 » 7 februari 2022, 21:52

lejacques skrev:Kan ju förstå att Kentää är förskonad från kritik. Löven var ett rätt mediokert allsvenskt lag när han tog över. Efter hans intåg har Löven etablerat sig som ett topplag med chans på SHL.

År 2: Trea i serien. Tar sig till final. Vinner första finalmatchen. Drabbas sedan av covid och rasar ihop totalt.
År 3: Just nu fyra i serien.

Som sportchef har Kentää lyckats rätt bra. Går inte ens att jämföra med vår egen vars resultat talar för sig självt.

Kollar man hans historik så har han en plump i protokollet och det är att han åkte ut med Asplöven vill jag minnas. I övrigt har han varit framgångsrik i större eller mindre utsträckning. Hade varit intressant att veta hur många gånger han missat den uttalade målsättningen.
Herkie82

Inläggav Herkie82 » 7 februari 2022, 21:59

Sen bara ett litet tillägg till den döda marknaden.

Under 2022 hittills så har Västervik gjort följande.

Man har skickat 2 spelare

Feuk
Powell

Man har värvat 3 spelare

Kristo
Lantta
Benker

Man har lånat in 3 spelare från SHL

Cronholm
Lindbom
Ekmark

Den som säger att marknaden är död ljuger så han tror sig själv. Kristo och Benker hade jag gärna sett i HV.
Herkie82

Inläggav Weirdo » 7 februari 2022, 22:01

Herkie82 skrev:Den som säger att marknaden är död ljuger så han tror sig själv. Kristo och Benker hade jag gärna sett i HV.

Inte jag.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Herkie82 » 7 februari 2022, 22:15

Weirdo skrev:
Herkie82 skrev:Den som säger att marknaden är död ljuger så han tror sig själv. Kristo och Benker hade jag gärna sett i HV.

Inte jag.

Benker producerar i nivå med Måns Lindbäck. Han hade legat 6a i den interna poängligan. Framför bröderna Davidsson och Netterberg exempelvis.

Kristo är väl något mer svårtolkad. Han har gjort 2 matcher och 0 poäng men kollar man rent historiskt så skulle jag säga att en kille med 163 poäng på 271 AHL matcher inte borde göra bort sig i allsvenskan. Hade HV inför säsongen varvat en kille jag aldrig hört talas om som haft den produktionen i AHL istället för ECHL så hade jag varit positiv.

Min poäng var hur som haver att marknaden är så fan död om man har de ekonomiska musklerna HV har och uttalat från högsta ort att ingen utgift är för stor i jakten på SHL.

Finns inget "top notch" ledigt då får man ta det som finns och höja lägsta nivån och det hade båda dessa herrar gjort.
Herkie82

Inläggav Weirdo » 7 februari 2022, 22:35

Herkie82 skrev:Benker producerar i nivå med Måns Lindbäck. Han hade legat 6a i den interna poängligan. Framför bröderna Davidsson och Netterberg exempelvis.

Dålig jämförelse. I HV hade Benker fått en helt annan roll och inte alls fått spela så pass mycket som han har i Almtuna/Västervik. Från att spela i en förstalina hade han spelat i en tredje(?). Netterberg levererar mycket(!) bättre sett till speltid och antal matcher. Sen är även han o Lindbäck två helt olika sorters spelare.

Herkie82 skrev:Kristo är väl något mer svårtolkad. Han har gjort 2 matcher och 0 poäng men kollar man rent historiskt så skulle jag säga att en kille med 163 poäng på 271 AHL matcher inte borde göra bort sig i allsvenskan. Hade HV inför säsongen varvat en kille jag aldrig hört talas om som haft den produktionen i AHL istället för ECHL så hade jag varit positiv.

Hade nästan blivit lite förbannad om vi värvat denne Kristo. Riktigt slö och helt slut.

Herkie82 skrev:Min poäng var hur som haver att marknaden är så fan död om man har de ekonomiska musklerna HV har och uttalat från högsta ort att ingen utgift är för stor i jakten på SHL.

Finns inget "top notch" ledigt då får man ta det som finns och höja lägsta nivån och det hade båda dessa herrar gjort.

Jag ser dock inte att någon av Västerviks nyförvärv hade höjt vår lägsta nivå, sett till roll och speltid.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Herkie82 » 7 februari 2022, 23:07

Weirdo skrev:
Herkie82 skrev:Benker producerar i nivå med Måns Lindbäck. Han hade legat 6a i den interna poängligan. Framför bröderna Davidsson och Netterberg exempelvis.

Dålig jämförelse. I HV hade Benker fått en helt annan roll och inte alls fått spela så pass mycket som han har i Almtuna/Västervik. Från att spela i en förstalina hade han spelat i en tredje(?). Netterberg levererar mycket(!) bättre sett till speltid och antal matcher. Sen är även han o Lindbäck två helt olika sorters spelare.

Herkie82 skrev:Kristo är väl något mer svårtolkad. Han har gjort 2 matcher och 0 poäng men kollar man rent historiskt så skulle jag säga att en kille med 163 poäng på 271 AHL matcher inte borde göra bort sig i allsvenskan. Hade HV inför säsongen varvat en kille jag aldrig hört talas om som haft den produktionen i AHL istället för ECHL så hade jag varit positiv.

Hade nästan blivit lite förbannad om vi värvat denne Kristo. Riktigt slö och helt slut.

Herkie82 skrev:Min poäng var hur som haver att marknaden är så fan död om man har de ekonomiska musklerna HV har och uttalat från högsta ort att ingen utgift är för stor i jakten på SHL.

Jag ser dock inte att någon av Västerviks nyförvärv hade höjt vår lägsta nivå, sett till roll och speltid.

Angående Benker så ger jag mig halvt. Netterberg var nått jag tog ur luften men Benker är dock helt i paritet med bröderna Davidsson eller är du av annan åsikt då du inte nämner dem utan bara Netterberg?

Ska man dra det in absurdum så har Benker en istid i Almtuna som är i nivå med Huhtala och han snittar 0,08 ppg mindre än hutten. Benker ligger alltså i en sämre miljö, i ett sämre lag i en likvärdig roll helt i nivå med Huhtala när det gäller ren poängproduktion. Men han skulle fortfarande inte höja vår lägsta nivå?

Kristo väntar jag mig med att uttala mig om mer, jag går enbart på vad han gjort innan i andra ligor. Jag har inte sett de 2 matcherna han spelat för västervik men de två matcherna så har västervik gjort totalt 1 mål. Eftersom du har sett båda matcherna så lägger jag mig platt där, jag följer inte västerviks matcher så länge de inte möter HV och förstår väl inte riktigt varför du följer dem om jag ska vara ärlig :D

Där jag får ge dig rätt hur man än vrider och vänder på det så har ingen av dessa spelare varit en framgång i just Västervik vilket visar att värva inte automatiskt innebär framgång heller.

Min poäng kvarstår dock att marknaden är så fan heller död.

Och för övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
Herkie82

Inläggav Diabolics » 8 februari 2022, 12:26

Hahah, gulligt, bjölkrövens fans är upprörda efter två år av bristande resultat.

HV's sammanslutna fans: hold my beer och kom igen efter sju år av missade mål.....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 8 februari 2022, 12:51

Det är väl så en supporterförening bör agera? Sätta press på klubben om man inte är nöjd.

Med en mer aktiv supporterförening tror jag faktiskt HV aldrig åkt ur. För med en aktiv supporterförening hade både styrelse och Hult varit borta sedan några år tillbaka.

Så som NBS är idag skulle de lika gärna kunna vara en del av HV:s organisation. HV betalar ett gäng supportrar för att vifta lite med flaggor.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Farzan » 8 februari 2022, 18:26

lejacques skrev:Det är väl så en supporterförening bör agera? Sätta press på klubben om man inte är nöjd.

Med en mer aktiv supporterförening tror jag faktiskt HV aldrig åkt ur. För med en aktiv supporterförening hade både styrelse och Hult varit borta sedan några år tillbaka.

Så som NBS är idag skulle de lika gärna kunna vara en del av HV:s organisation. HV betalar ett gäng supportrar för att vifta lite med flaggor.

Vad kännetecknar en aktiv supporterförening. Stå på läktaren att heja fram laget, om än i sponsrade flaggor? En tifogrupp som samlar in pengar och ordnar tifon med jämna mellanrum? Ett flertal personer på ett forum som ventilerar laget och har massvis med åsikter? En kombination av alla tre tidigare nämnda? Hur får man supportrar att bli "aktiva" och går på möten och säger ifrån?
Jag är genuint intresserad av detta.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav lejacques » 8 februari 2022, 19:56

Beskriv det där tredje som kravsättning och jag skulle säga att det är en kombination av alla tre.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav aimstar » 9 februari 2022, 11:13

Weirdo skrev:Lite kul att läsa på björklövens forum, de är inte jätteglada kan man lugnt säga. Också kul att det bara är Wallsons fel, Kenttä är helt fredad även att han har gjort rätt många dåliga värvningar det senaste. :D

Kan dock förstå det till viss del. Wallson tog över ett självspelande SAIK-piano och tog SM-guld genom att stå med armarna i kors, och blev på det klassad som en riktigt bra tränare. Jävligt glad att han aldrig kom hit. Hoppas inte Björklöven byter ut honom till slutspelet, övertygad om att det skulle göra dem till ett klart större hot.
aimstar

Inläggav Weirdo » 10 februari 2022, 11:11

8 matcher blev det för Nanne i björklöven
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav 327 Karlsson » 10 februari 2022, 12:40

Weirdo skrev:8 matcher blev det för Nanne i björklöven

En riktig flopp alltså, tur vi inte tog in honom.
Men ändå starkt av Löven att skicka honom när han inte presterade. Det är handlingskraft som saknats inom HV ett tag.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav lejacques » 10 februari 2022, 12:52

327 Karlsson skrev:

Men ändå starkt av Löven att skicka honom när han inte presterade. Det är handlingskraft som saknats inom HV ett tag.

Det är väl lite så jag uppfattar det också. Löven försöker få till en förändring. De agerar. Förändringen ger inte den effekt de önskat. De agerar. Och det i ett läge då de fortfarande har möjlighet att ta in något nytt.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nutarviguld » 10 februari 2022, 14:22

lejacques skrev:
327 Karlsson skrev:

Det är väl lite så jag uppfattar det också. Löven försöker få till en förändring. De agerar. Förändringen ger inte den effekt de önskat. De agerar. Och det i ett läge då de fortfarande har möjlighet att ta in något nytt.

Det där är ju klassisk Hult style, han kan inte korrigera sina egna misstag, känt sedan länge, de enda gången han kan göra det är om det är icke EU spelare typ som Sterling Gagnon, då vågar han, men är det en svensk spelare så får de evigt förtroende tills kontraktet löper ut
Nutarviguld

Inläggav Zico » 10 februari 2022, 14:43

Nutarviguld skrev:
Det där är ju klassisk Hult style, han kan inte korrigera sina egna misstag, känt sedan länge, de enda gången han kan göra det är om det är icke EU spelare typ som Sterling Gagnon, då vågar han, men är det en svensk spelare så får de evigt förtroende tills kontraktet löper ut

Men.....nog var det väl Stillman som var SC när Sterling och Gagnon värvades och sedan kickades!? Inte Hult alltså.
Zico

Inläggav lejacques » 10 februari 2022, 14:45

Inför den här säsongen kan jag bara minnas att Hult brutit ett kontrakt under pågående säsong. Camara? Och då var det ju inte sportsliga skäl som låg till grund.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Junior » 10 februari 2022, 15:00

lejacques skrev:Inför den här säsongen kan jag bara minnas att Hult brutit ett kontrakt under pågående säsong. Camara? Och då var det ju inte sportsliga skäl som låg till grund.

För protokollet så lämnade väl Mackan Nilson under säsong? Men det talar ju inte emot din poäng direkt. Det var väl iofs inte ens Hult som bröt det direkt.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Klabbe » 10 februari 2022, 16:05

Zico skrev:
Nutarviguld skrev:

Men.....nog var det väl Stillman som var SC när Sterling och Gagnon värvades och sedan kickades!? Inte Hult alltså.

Stämmer bra.
Klabbe

Inläggav HV-supportern » 10 februari 2022, 16:08

Zico skrev:
Nutarviguld skrev:

Stillman gav även Bremberg kicken. Tycker det är bra med en sportchef som tar svåra, obekväma beslut. Om det inte funkar så tar man tag i problemet och söker nya lösningar. Inte som Hult, som stoppar huvudet i sanden.
HV-supportern

Inläggav RJ--92 » 10 februari 2022, 18:43

HV-supportern skrev:
Zico skrev:
Nutarviguld skrev:

Stillman gav även Bremberg kicken. Tycker det är bra med en sportchef som tar svåra, obekväma beslut. Om det inte funkar så tar man tag i problemet och söker nya lösningar. Inte som Hult, som stoppar huvudet i sanden.

Det va även Stillman som både tog in och skickade Timo Vertala tex..
RJ--92

Inläggav Farzan » 10 februari 2022, 20:25

Den här diskussionen hör hemma i Hult-tråden!
Användarvisningsbild
Farzan

FöregåendeNästa

Återgå till HV71