Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Weirdo skrev:Vi kan ju mycket väl få AIK i en kvartsfinal, det som skrämmer där är deras målvakt. Khomchenko är riktigt bra och kan mycket väl se honom bli en mardröm i ett slutspel.
Zico skrev:Weirdo skrev:Vi kan ju mycket väl få AIK i en kvartsfinal, det som skrämmer där är deras målvakt. Khomchenko är riktigt bra och kan mycket väl se honom bli en mardröm i ett slutspel.
Men eftersom det handlar om ett val, kan vi ju låta bli att välja AIK i så fall.
Weirdo skrev:Zico skrev:Weirdo skrev:Vi kan ju mycket väl få AIK i en kvartsfinal, det som skrämmer där är deras målvakt. Khomchenko är riktigt bra och kan mycket väl se honom bli en mardröm i ett slutspel.
Men eftersom det handlar om ett val, kan vi ju låta bli att välja AIK i så fall.
Absolut, men vet inte om man hellre plockar något annat lag. Hade du? Möjligtvis Västerås, de var riktigt kassa igår.
Weirdo skrev:Lite kul att läsa på björklövens forum, de är inte jätteglada kan man lugnt säga. Också kul att det bara är Wallsons fel, Kenttä är helt fredad även att han har gjort rätt många dåliga värvningar det senaste.
lejacques skrev:Kan ju förstå att Kentää är förskonad från kritik. Löven var ett rätt mediokert allsvenskt lag när han tog över. Efter hans intåg har Löven etablerat sig som ett topplag med chans på SHL.
År 1: Vinner serien. Vinner även första finalmatchen innan säsongen avbryts pga covid.
lejacques skrev:Kan ju förstå att Kentää är förskonad från kritik. Löven var ett rätt mediokert allsvenskt lag när han tog över. Efter hans intåg har Löven etablerat sig som ett topplag med chans på SHL.
År 1: Vinner serien. Vinner även första finalmatchen innan säsongen avbryts pga covid.
År 2: Trea i serien. Tar sig till final. Vinner första finalmatchen. Drabbas sedan av covid och rasar ihop totalt.
År 3: Just nu fyra i serien.
Som sportchef har Kentää lyckats rätt bra. Går inte ens att jämföra med vår egen vars resultat talar för sig självt.
Herkie82 skrev:Den som säger att marknaden är död ljuger så han tror sig själv. Kristo och Benker hade jag gärna sett i HV.
Weirdo skrev:Herkie82 skrev:Den som säger att marknaden är död ljuger så han tror sig själv. Kristo och Benker hade jag gärna sett i HV.
Inte jag.
Herkie82 skrev:Benker producerar i nivå med Måns Lindbäck. Han hade legat 6a i den interna poängligan. Framför bröderna Davidsson och Netterberg exempelvis.
Herkie82 skrev:Kristo är väl något mer svårtolkad. Han har gjort 2 matcher och 0 poäng men kollar man rent historiskt så skulle jag säga att en kille med 163 poäng på 271 AHL matcher inte borde göra bort sig i allsvenskan. Hade HV inför säsongen varvat en kille jag aldrig hört talas om som haft den produktionen i AHL istället för ECHL så hade jag varit positiv.
Herkie82 skrev:Min poäng var hur som haver att marknaden är så fan död om man har de ekonomiska musklerna HV har och uttalat från högsta ort att ingen utgift är för stor i jakten på SHL.
Finns inget "top notch" ledigt då får man ta det som finns och höja lägsta nivån och det hade båda dessa herrar gjort.
Weirdo skrev:Herkie82 skrev:Benker producerar i nivå med Måns Lindbäck. Han hade legat 6a i den interna poängligan. Framför bröderna Davidsson och Netterberg exempelvis.
Dålig jämförelse. I HV hade Benker fått en helt annan roll och inte alls fått spela så pass mycket som han har i Almtuna/Västervik. Från att spela i en förstalina hade han spelat i en tredje(?). Netterberg levererar mycket(!) bättre sett till speltid och antal matcher. Sen är även han o Lindbäck två helt olika sorters spelare.Herkie82 skrev:Kristo är väl något mer svårtolkad. Han har gjort 2 matcher och 0 poäng men kollar man rent historiskt så skulle jag säga att en kille med 163 poäng på 271 AHL matcher inte borde göra bort sig i allsvenskan. Hade HV inför säsongen varvat en kille jag aldrig hört talas om som haft den produktionen i AHL istället för ECHL så hade jag varit positiv.
Hade nästan blivit lite förbannad om vi värvat denne Kristo. Riktigt slö och helt slut.Herkie82 skrev:Min poäng var hur som haver att marknaden är så fan död om man har de ekonomiska musklerna HV har och uttalat från högsta ort att ingen utgift är för stor i jakten på SHL.
Finns inget "top notch" ledigt då får man ta det som finns och höja lägsta nivån och det hade båda dessa herrar gjort.
Jag ser dock inte att någon av Västerviks nyförvärv hade höjt vår lägsta nivå, sett till roll och speltid.
lejacques skrev:Det är väl så en supporterförening bör agera? Sätta press på klubben om man inte är nöjd.
Med en mer aktiv supporterförening tror jag faktiskt HV aldrig åkt ur. För med en aktiv supporterförening hade både styrelse och Hult varit borta sedan några år tillbaka.
Så som NBS är idag skulle de lika gärna kunna vara en del av HV:s organisation. HV betalar ett gäng supportrar för att vifta lite med flaggor.
Weirdo skrev:Lite kul att läsa på björklövens forum, de är inte jätteglada kan man lugnt säga. Också kul att det bara är Wallsons fel, Kenttä är helt fredad även att han har gjort rätt många dåliga värvningar det senaste.
Weirdo skrev:8 matcher blev det för Nanne i björklöven
327 Karlsson skrev:Weirdo skrev:8 matcher blev det för Nanne i björklöven
En riktig flopp alltså, tur vi inte tog in honom.
Men ändå starkt av Löven att skicka honom när han inte presterade. Det är handlingskraft som saknats inom HV ett tag.
lejacques skrev:327 Karlsson skrev:Weirdo skrev:8 matcher blev det för Nanne i björklöven
En riktig flopp alltså, tur vi inte tog in honom.
Men ändå starkt av Löven att skicka honom när han inte presterade. Det är handlingskraft som saknats inom HV ett tag.
Det är väl lite så jag uppfattar det också. Löven försöker få till en förändring. De agerar. Förändringen ger inte den effekt de önskat. De agerar. Och det i ett läge då de fortfarande har möjlighet att ta in något nytt.
Nutarviguld skrev:
Det där är ju klassisk Hult style, han kan inte korrigera sina egna misstag, känt sedan länge, de enda gången han kan göra det är om det är icke EU spelare typ som Sterling Gagnon, då vågar han, men är det en svensk spelare så får de evigt förtroende tills kontraktet löper ut
lejacques skrev:Inför den här säsongen kan jag bara minnas att Hult brutit ett kontrakt under pågående säsong. Camara? Och då var det ju inte sportsliga skäl som låg till grund.
Zico skrev:Nutarviguld skrev:
Det där är ju klassisk Hult style, han kan inte korrigera sina egna misstag, känt sedan länge, de enda gången han kan göra det är om det är icke EU spelare typ som Sterling Gagnon, då vågar han, men är det en svensk spelare så får de evigt förtroende tills kontraktet löper ut
Men.....nog var det väl Stillman som var SC när Sterling och Gagnon värvades och sedan kickades!? Inte Hult alltså.
Zico skrev:Nutarviguld skrev:
Men.....nog var det väl Stillman som var SC när Sterling och Gagnon värvades och sedan kickades!? Inte Hult alltså.
HV-supportern skrev:Zico skrev:Nutarviguld skrev:
Stillman gav även Bremberg kicken. Tycker det är bra med en sportchef som tar svåra, obekväma beslut. Om det inte funkar så tar man tag i problemet och söker nya lösningar. Inte som Hult, som stoppar huvudet i sanden.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster