Lagbygget 21/22

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Lagbygget 21/22

Inläggav lejacques » 2 februari 2022, 11:06

Läste artikeln. Som jag fattar det är det ännu inte bestämt om han lirar idag.

Allt är jäkligt oklart. Men håller med. Han måste komma in så fort som möjligt. Tiden rinner iväg.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nick » 2 februari 2022, 11:17

lejacques skrev:Läste artikeln. Som jag fattar det är det ännu inte bestämt om han lirar idag.

Allt är jäkligt oklart. Men håller med. Han måste komma in så fort som möjligt. Tiden rinner iväg.

Han.måste ha dessa matcher i benen innan slutspelet. Annars kan de likaväl kvitta enligt mig. En Ulla som kommer in o de ser ut som de gjorde första matchen, de håller inte. Då kvittar de. Ju mer han lirar ju mer kommer de. Man måste bara våga spela honom. O han måste våga gå för fullt och våga göra dessa saker som han pratar om.
Nick

Inläggav Weirdo » 2 februari 2022, 12:04

Det verkar för övrigt inte vara så lång tid kvar innan vi kan få se Önerud i matchtruppen igen. Två veckor max skulle jag tro.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav lejacques » 2 februari 2022, 12:11

Nick skrev:
lejacques skrev:Läste artikeln. Som jag fattar det är det ännu inte bestämt om han lirar idag.

Han.måste ha dessa matcher i benen innan slutspelet. Annars kan de likaväl kvitta enligt mig. En Ulla som kommer in o de ser ut som de gjorde första matchen, de håller inte. Då kvittar de. Ju mer han lirar ju mer kommer de. Man måste bara våga spela honom. O han måste våga gå för fullt och våga göra dessa saker som han pratar om.

Tyvärr håller jag med även här. Visst såg man att han i grunden är en bra hockeyspelare, den bästa i laget. Men stundtals var han också ett sänke. Inne på två baklängesmål och tog en utvisning.

Nu tror jag inte att HV har någon plan b, men man borde verkligen ha det. För om Ulla inte håller, alternativt det tar alldeles för lång tid att få igång honom. Ja, då kan det lika gärna vara, som du säger, och vi måste ha in en annan toppspelare som kan fylla hans plats.

Tyvärr har man väntat alldeles för länge med att spetsa truppen och istället satt sitt hopp till att han ska bli så pass hel så han kan bli ett tillskott. Men det finns inte längre så mycket tid att jobba med. Vi måste ha svar.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nick » 2 februari 2022, 12:43

Japp tiden är knapp. Ska vara ärlig o säga att jag varit tveksam hela tiden till om Ulla kommer hjälpa oss särskilt mycket denna säsongen.

Jag är helt övertygad om att hade Ulla varit med från start och önerud varit hel. Då hade Hult inte ens tänkt tanken på nyförvärv ens. Lite så han jobbar tyvärr. Tror heller inte han tar in nåt mer.
Nick

Inläggav DocSeverinsen » 2 februari 2022, 12:48

Jag väljer att vara optimist kring Ulla. Det är trots allt en hel del matcher kvar att spela in honom på. Men man behöver börja spela honom nu. Sen kan man kanske matcha honom försiktigt i början så klart så han känner att han vågar gå fullt i situationerna och får känslan av att kroppen håller.

Önerud borde nog vara tillbaks till nästa vecka, man pratade om ca två veckor under förra veckan.
DocSeverinsen

Inläggav lejacques » 3 februari 2022, 11:25

Vet att många förväntar sig mer av Vesel, Huhtala och Forsberg. Men kan tycka det är märkligt att Samuelsson går ut och sågar dem efter gårdagens match och hotar med att nu ska han minsann splittra dem.

Dels med tanke på att de tillsammans producerat sju poäng de två senaste matcherna (som båda slutat med vinst), dels med tanke på att Tommy redan valt att splittra dem. Av de fem senaste matcherna är det bara de två senaste som de lirat tillsammans.

Jag tycker man kan förvänta sig mycket mer av hela laget. Men att splittra den enda kedja som faktiskt producerar sett över en hel säsong är bara dumt. Tycker Tommy istället ska lägga sin kraft och energi på hur han ska få till en minst lika bra kedja och ett fungerande andra PP. Vesel, Huhtala och Forsberg är nämligen det minsta problemet vi har.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 3 februari 2022, 11:32

lejacques skrev:Vet att många förväntar sig mer av Vesel, Huhtala och Forsberg. Men kan tycka det är märkligt att Samuelsson går ut och sågar dem efter gårdagens match och hotar med att nu ska han minsann splittra dem.

Dels med tanke på att de tillsammans producerat sju poäng de två senaste matcherna (som båda slutat med vinst), dels med tanke på att Tommy redan valt att splittra dem. Av de fem senaste matcherna är det bara de två senaste som de lirat tillsammans.

Jag tycker man kan förvänta sig mycket mer av hela laget. Men att splittra den enda kedja som faktiskt producerar sett över en hel säsong är bara dumt. Tycker Tommy istället ska lägga sin kraft och energi på hur han ska få till en minst lika bra kedja och ett fungerande andra PP. Vesel, Huhtala och Forsberg är nämligen det minsta problemet vi har.

Innan han sätter igång sågen vad gäller laget anser jag att han har ett ansvar att titta sig i spegeln och se på sin egen inkompetens. När han väl funderat grundligt över den skall han vända sig till oss som lyssnar och förklara varför Kokkonen fortfarande har speltid.... efter det kan han förklara varför vi snittar mindre och mindre poäng per match, ju mer tid han har haft med laget... dvs ju längre han haft en inverkan på laget, desto sämre utdelning har vi.

Jag tycker det är grymt oödmjukt att inte se sitt eget ansvar i detta.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Junior » 3 februari 2022, 11:34

lejacques skrev:Vet att många förväntar sig mer av Vesel, Huhtala och Forsberg. Men kan tycka det är märkligt att Samuelsson går ut och sågar dem efter gårdagens match och hotar med att nu ska han minsann splittra dem.

Jag tycker det ser ut som gammal hederlig "coach vill sätta lite extra press" genom att alibi klaga lite på dem i media. De kanske har sett ut att gå på 85% och Tommy vill att de ska gå på 110% igen. Känns som ett skolboksexempel av den gamla skolan.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav lejacques » 3 februari 2022, 11:37

Diabolics: Asså. Jag tror säkert Tommy funderar över sin egen roll. Men ja, det var ju hans beslut att nyligen ge Kokkonen chansen bredvid våra två bästa spelare, Vesel och Forsberg – dessutom i två raka matcher.

Och det var Tommy som slängde in Kokkonen igår efter Jonathan Davidssons skada, vilket höll på oss att kosta matchen.

Det var Tommys beslut att inför gårdagens match sätta Kokkonen på bänken istället för att låta en junior ta den platsen.

Förutom att fokusera på att få ihop en fungerande första/andrakedja så bör nog Tommy rensa bort lite spelare från matchtruppen. Visst, det är även Hults ansvar, men ingen tvingar ju Tommy att lira en spelare som Kokkonen.

Junior: Ja, hoppas det. För jag orkar verkligen inte att man splittrar på den kedjan igen. Vi har gjort det alldeles för många gånger redan, och sällan fått ut det vi vill av det.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Zico » 3 februari 2022, 14:41

Precis som en del skriver, är det dags att sätta lite fokus på tränarstaben. Att man inte, när endast 16 matcher återstår av grundserien, har hittat rätt kedjeformationer, är inget annat än underkänt. I motsats till lejacques, tycker jag kedjan med Huhtala, Vesel och Forsberg är ett problem. Sedan Forsberg kom tillbaka från sin skada, händer det faktiskt inte mycket där, tyvärr. Visst, de gör en del poäng, men spelet är undermåligt. De borde kunna göra sååå mycket mer.

På dagens träning var Samuelsson inte nöjd så han gav spelarna en rejäl uppsträckning. Han sa typ, "ni måste ha bättre fokus, ni måste va rädda om pucken, ni måste slå passningar på bladet. Ni måste va noggranna hela tiden. Kan ni inte göra det på träning, hur fan ska ni kunna göra det på match".

Alla utom Jonathan Davidsson deltog. Önerud kör på ganska bra och är nog bara 7-10 dagar bort från comeback. Kanske. En som har varit riktigt bra på träningarna sista tiden är Max Wennlund. Jag hoppas verkligen han hittar rätt på match också snart. Även Marcus Davidsson ser vass ut.
Tyvärr kan man inte säga detsamma om Kokkonen. Hans dagar som allsångsledare kan nog vara räknade. Inte minst p g a att någon (vanligtvis välunderrättad) antydde att något ytterligare är på väg in och ganska nära, om det nu inte skiter sig i sista stund.

Återigen har Samuelsson låtit tombolan gå och dagens utfall blev enligt följande vad avser kedjor:

M Davidsson, Powell, Forsberg
Huhtala, Vesel, Matson
Wennlund, Ullström, Lindbäck
Törngren, Wikström, Netterberg

Önerud, Kokkonen

Bra eller dåligt.....ja det lär väl visa sig.
Zico

Inläggav mrnorrland » 3 februari 2022, 15:43

Zico skrev:Precis som en del skriver, är det dags att sätta lite fokus på tränarstaben. Att man inte, när endast 16 matcher återstår av grundserien, har hittat rätt kedjeformationer, är inget annat än underkänt. I motsats till lejacques, tycker jag kedjan med Huhtala, Vesel och Forsberg är ett problem. Sedan Forsberg kom tillbaka från sin skada, händer det faktiskt inte mycket där, tyvärr. Visst, de gör en del poäng, men spelet är undermåligt. De borde kunna göra sååå mycket mer.

På dagens träning var Samuelsson inte nöjd så han gav spelarna en rejäl uppsträckning. Han sa typ, "ni måste ha bättre fokus, ni måste va rädda om pucken, ni måste slå passningar på bladet. Ni måste va noggranna hela tiden. Kan ni inte göra det på träning, hur fan ska ni kunna göra det på match".

Alla utom Jonathan Davidsson deltog. Önerud kör på ganska bra och är nog bara 7-10 dagar bort från comeback. Kanske. En som har varit riktigt bra på träningarna sista tiden är Max Wennlund. Jag hoppas verkligen han hittar rätt på match också snart. Även Marcus Davidsson ser vass ut.
Tyvärr kan man inte säga detsamma om Kokkonen. Hans dagar som allsångsledare kan nog vara räknade. Inte minst p g a att någon (vanligtvis välunderrättad) antydde att något ytterligare är på väg in och ganska nära, om det nu inte skiter sig i sista stund.

Återigen har Samuelsson låtit tombolan gå och dagens utfall blev enligt följande vad avser kedjor:

Huhtala, Vesel, Matson
Wennlund, Ullström, Lindbäck
Törngren, Wikström, Netterberg

Önerud, Kokkonen

Bra eller dåligt.....ja det lär väl visa sig.

Alltså, Ulla i en gnuggakedja? Byt hellre på matson och Ulla.
mrnorrland

Inläggav Weirdo » 3 februari 2022, 16:47

Zico skrev:Tyvärr kan man inte säga detsamma om Kokkonen. Hans dagar som allsångsledare kan nog vara räknade. Inte minst p g a att någon (vanligtvis välunderrättad) antydde att något ytterligare är på väg in och ganska nära, om det nu inte skiter sig i sista stund.

Mycket spännande vad det skulle kunna vara. Förmodligen något från Finland är min spontana tanke. Kanske Albin Eriksson eller Brodecki. Hade varit ett enormt plus om vi klipper någon som Modo också vill ha.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav lejacques » 3 februari 2022, 19:41

Zico: En ledande kedja ska göra poäng. Sen skiter jag i resten. Men vi kanske helt enkelt tycker olika där.

Problemet som jag ser det är att vi bara har en kedja. Så därför blir det så extremt kännbart när de inte levererar.

Vad gäller kedjorna efter dagens träning sätter jag ett stort frågetecken kring samtliga.

* Marcus Davidsson och Powell var faktiskt rätt bleka tillsammans mot Vita hästen. Kanske berodde det på att de fick dras med Kokkonen halva matchen? Jag vet inte. Men Davidssons och Powell lyste inte direkt tillsammans. Faktum är att Marcus Davidsson 1+1 kom när Powell inte var på isen. Hur Forsberg, som är rätt seg på grillarna ska komma till rätta bredvid 72 och 21 är ett frågetecken.

* Kul med Ulla tillbaka. Men varför sätts han i en brunkarkedja? Är det så vi ska få igång vår på pappret bästa spelare?

* Matson bredvid Vesel och Huhtala. Vem ska göra målen? Både Huhtala och Matson är ju inte direkt några avslutare.

För mig verkar det lite hela havet stormar över den laguttaningen. Påminner lite om ett lag i botten som desperat försöker hitta ett väg att vinna. HV har mycket att jobba på absolut. Men nu när vi äntligen börjar få fullt lag. Se till att fixa en ordentlig andrakedja innan man vaskar om precis överallt.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Zico » 3 februari 2022, 21:51

lejacques skrev:Zico: En ledande kedja ska göra poäng. Sen skiter jag i resten. Men vi kanske helt enkelt tycker olika där.

Problemet som jag ser det är att vi bara har en kedja. Så därför blir det så extremt kännbart när de inte levererar.

Vad gäller kedjorna efter dagens träning sätter jag ett stort frågetecken kring samtliga.

För mig verkar det lite hela havet stormar över den laguttaningen.

Nä, lejacques, jag tycker inte vi tycker så olika. Möjligen då att jag tycker att vår s k ledande kedja har gjort väldigt lite mål efter typ omg 20. Det är min känsla och jag ids inte kolla. Sen håller jag i princip med i det du skriver. Som jag själv skrev, det är jättesvagt att så här långt in i säsongen inte ha hittat mer rätt i kedjorna.
Och när det gäller Ullström-kedjan, ser jag den inte som nån brunkarkedja. Lindbäck är ändå femte bästa poängplockare i laget. Kedjan är helt klart värd att testa. Men vi får väl se.

De hyllade och rutinerade tränarna imponerar inte hittills.
Zico

Inläggav lejacques » 4 februari 2022, 12:54

Läste intervjun med Tommy i JP. Den motiveringen köper jag. Att det handlar om att tillfälligt få igång dem. Och då kan det hjälpa med miljöombyte. Men. Om 1-2 matcher (beroende på resultat) vill jag se dem ihop igen. Och det verkar ju vara intentionen.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav frippe-borås » 4 februari 2022, 15:42

Tycker man alltid ska kräva och ställa krav oavsett vilket kedja det är. Då finns det ju andra kedjor man bör lägga ännu mer krut på.
Att man ska leva på en 1:a kedja köper jag inte men att den ska vara ledande köper jag. Men har de inte rätt dag, då måste andra kliva fram vilket jag inte tycker man gjort. Tyler Matson trodde jag skulle producera mer i Allsvenskan och sen har vi en rad av koppel i:
Thörngren
Kokkonen
Wennlund
Davidsson x2
Lindbäck (smällde in 2 senast och hoppas det släpper nu)
Wikström

Nu kanske inte Wennlund och Wikström är de man trodde skulle smälla in massa poäng men mer vad de gjort.
Men Davidsson x2 trodde jag mer på än vad de producerat och likaså Lindbäck.
Kokkonen är ju en saga för sig och här borde Hult göra allt som står i sin makt att byta eller släppa. Bidrar inte med något förutom efter segermatcher. Gillar Kokkonen men han får det inte att lossna så jag lider med honom enormt. Man ser på hela han att han inte är tillfreds och saknar helt självförtroende.
Känner nästan likadant med Thörngren som trampar vatten och tar inte det klivet som krävs. Man tror varje säsong att han ska blomma ut för i slutspel brukar han vara en helt annan spelare med fart och frenesi. Men i lunken är han osynlig.

Men vi får hoppas att många tar rejäla kliv när det väl ska avgöras för det lär behövas.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lejacques » 4 februari 2022, 15:56

Jo, det var väl lite min poäng också. Jag köper den tillfälliga (?) splittringen ikväll. Men det är inte förstakedjan som underlevererat. De är övriga spelare som inte nått upp till nivå, alternativt tränarstaben har varit usel på att hitta rätt kedjor, alternativt Hult har satt ihop ett alldeles för likriktat lag där spelare förväntats ta kliv de inte kan ta.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Windom Earle » 4 februari 2022, 16:15

Egentligen vet vi väldigt lite, och kanske är Hult t o m rätt ute när det gäller karaktären på spelarna!? Är det skillnad på hur spelare trivs i en pandemitom arena under grundserien och hur de blir när det är fullt publiktryck i matcher som gäller vinna eller försvinna? Jag tänker att vi har verkligen inte sett det bästa av många av våra forwards än.

Jag kanske är naiv, men jag tror att när det gäller något kommer vi se helt andra saker från Matson, Lindbäck, Huhtala och Netterberg som kommer att vara griniga. Vi kommer ha två kaptenstyper i Ulla och Simon och full fart under rören hos Davidssons och Törngren. Forsberg var en av dem som faktiskt bidrog positivt i degraderingskvalet förra säsongen, denna Brendl-typ delade t o m ut några av HV71:s sällsynta tacklingar. Vesels och Powells vinnarskallar vet jag inte tillräckligt mycket om mer än att de är transatlanter...

Förväntningarna på backarna är oklara, men jag tror mest på att Billins, Norbe och Sjöholm kommer att göra avtryck. Och vi har ju höga förväntningar på Andrae som utmålas som HA:s bästa back hittills. Mitt frågetecken är kring målvakterna. Har vi en som vinner jämna matcher åt oss?

Jag vill ha en en Donovan/Lehtonen-typ och en matchvinnarkeeper, annars tycker jag det ser ut som att det här har vi goda chanser att klara av.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Zico » 4 februari 2022, 16:58

Med anledning av diskussionen om dagens troliga kedjor och behovet av att "väcka" vår leading line har jag gått igenom målproduktionen och jämfört de 18 första omgångarna med de 18 därpå följande omgångarna. Intressant och säger en del men naturligtvis inte allt. Men nog har Forsberg, Vesel och Huhtala tappat måltempot. Och HVs stora problem är att man gör för lite mål de senaste 18 omgångarna, inte att man släpper in för många mål eller har för dåliga målvakter. Kolumnen till vänster avser omg 1-18 och den högra omg 19-36:

Vesel..............12.......3
Forsberg.........11......4
Huhtala.............8.......2
M Davidsson....4.......6
J Davidsson.....6.......3
Törngren...........0.......3
Netterberg........3.......6
Kokkonen.........1.......4
Lindbäck...........6......3
Wikström..........1......2
Matson.............6.......2
Nybeck.............2.......1
Önerud.............6........0
Wennlund.........1........0
J Thörnberg......0........1
Hirsch................0........1
Billins.................0........5
Norbe.................2........3
Andrae................2........1
Ytterell................1........1

Totalt............... 72......51 = 123
Zico

Inläggav Windom Earle » 4 februari 2022, 17:04

Zico skrev:Med anledning av diskussionen om dagens troliga kedjor och behovet av att "väcka" vår leading line har jag gått igenom målproduktionen och jämfört de 18 första omgångarna med de 18 därpå följande omgångarna. Intressant och säger en del men naturligtvis inte allt. Men nog har Forsberg, Vesel och Huhtala tappat måltempot. Och HVs stora problem är att man gör för lite mål de senaste 18 omgångarna, inte att man släpper in för många mål eller har för dåliga målvakter. Kolumnen till vänster avser omg 1-18 och den högra omg 19-36:

M Davidsson....4.......6

Lite jobbiga siffror för Thermell...
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav mrnorrland » 4 februari 2022, 17:08

Windom Earle skrev:
Zico skrev:Med anledning av diskussionen om dagens troliga kedjor och behovet av att "väcka" vår leading line har jag gått igenom målproduktionen och jämfört de 18 första omgångarna med de 18 därpå följande omgångarna. Intressant och säger en del men naturligtvis inte allt. Men nog har Forsberg, Vesel och Huhtala tappat måltempot. Och HVs stora problem är att man gör för lite mål de senaste 18 omgångarna, inte att man släpper in för många mål eller har för dåliga målvakter. Kolumnen till vänster avser omg 1-18 och den högra omg 19-36:

M Davidsson....4.......6

Lite jobbiga siffror för Thermell...

Ja han fick ju inte förlängt av Växjö av en anledning
mrnorrland

Inläggav Grga » 4 februari 2022, 17:13

M Davidsson....4.......6

All respekt för din tabell, men var kan jag utläsa att vi inte har för dåliga målvakter?
Grga

Inläggav Grga » 4 februari 2022, 17:18

lejacques skrev:Zico: En ledande kedja ska göra poäng. Sen skiter jag i resten. Men vi kanske helt enkelt tycker olika där.

* Marcus Davidsson och Powell var faktiskt rätt bleka tillsammans mot Vita hästen. Kanske berodde det på att de fick dras med Kokkonen halva matchen? Jag vet inte. Men Davidssons och Powell lyste inte direkt tillsammans. Faktum är att Marcus Davidsson 1+1 kom när Powell inte var på isen. Hur Forsberg, som är rätt seg på grillarna ska komma till rätta bredvid 72 och 21 är ett frågetecken.

* Kul med Ulla tillbaka. Men varför sätts han i en brunkarkedja? Är det så vi ska få igång vår på pappret bästa spelare?

* Matson bredvid Vesel och Huhtala. Vem ska göra målen? Både Huhtala och Matson är ju inte direkt några avslutare.

För mig verkar det lite hela havet stormar över den laguttaningen. Påminner lite om ett lag i botten som desperat försöker hitta ett väg att vinna. HV har mycket att jobba på absolut. Men nu när vi äntligen börjar få fullt lag. Se till att fixa en ordentlig andrakedja innan man vaskar om precis överallt.

Tränarna vet hur det borde se ut på pappret samt hur det förmodligen kommer se ut i ett slutspel redan nu. Nu letar man kemi och provar (för man har råd) för att finna några svar på de sista platserna och full laguppställning. Tycker inte det är något konstigt alls med det.
Grga

Inläggav Quila » 5 februari 2022, 15:21

Vad tror man om kedjorna när och om vi någon gång blir fullt manskap då? Inför slutspurten - då vi ska vara som allra bäst.

Ullström Vesel Önerud
Forsberg Powell Matson
Davidsson Davidsson Huhtala
Lindbäck Wennlund Törngren
* Martin Thörnberg

Wikström

——————————
Netterberg
Kokkonen

* Kung-Martin måste ju bara in resten av säsongen. Lös det Hult!

Kan även se denna formation när gubbarna i förstakedjan spelat igång sig.

Thörna Ullström Önerud
Forsberg Vesel Powell
Davidsson Davidsson Huhtala
Lindbäck Matson Wennlund
Törngren

Thörna, Ullström och Önerud moderklubb HV71. Egna produkter. Vid första nedsläpp med Bertov och Torp som backar så är en hel femma inne med HV-produkter. Hjärta. Det får iaf mig att få lite extra rysningar, det är garanterat det.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav lejacques » 5 februari 2022, 15:53

Står fast vid mina.

Forsberg Vesel Huhtala
Önerud Powell Ullström
Netterberg Matson Lindbäck
Davidsson Davidsson Törngren
Wennlund/Wikström

Men. Sen vill jag ju ha in något mer. Ullströms status är väldigt oklar. Så. Skulle kunna bli

Forsberg Vesel Huhtala
Önerud Ullström Mr X (eller Powell beroende på vad Mr X är)
Powell Matson Lindbäck
Davidsson Davidsson Törngren (el. Netterberg)
Netterberg/Wennlund/Wikström

Apropå nyförvärv. Har du hört något Quila? Spelare på väg in, på väg bort? Gillar egentligen inte att fråga, då jag vet att du skriver när du hört något. Men nu är det så extremt få dagar kvar till fönstret stänger så man är ju sjukt nyfiken på vad som är i görningen :)
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Zico » 7 februari 2022, 14:46

8 dagar kvar nu. Blir det några fler nyförvärv eller är Hult nöjd med att publiken kommer tillbaka? Alltnog, på dagens träning var det fullt manskap, 2 målvakter, 8 backar och 15 forwards. Dock deltog inte Jonathan Davidsson i några kampmoment så det är väl knappast troligt att han spelar den här veckan. I övrigt tränade man så här:

Gunnarsson
Larsson

Torp, Söderberg
Andrae, Sjöholm
Ytterell, Billins
Bertov, Norbe

Huhtala, Vesel, Matson
Önerud, Ullström, Lindbäck
Törngren, Wennlund, Kokkonen

Netterberg och Wikström således utanför fyra kedjor. Önerud verkar alltså redo för spel vad det verkar. Bara att hoppas att det håller. Jonathan Davidsson lär väl peta bort Kokkonen vad det lider. Förvånande ändå att Kokkonen verkar ha sådant förtroende hos tränarna.
Zico

Inläggav lejacques » 7 februari 2022, 15:06

Jättemärkligt med Kokkonen. Så mycket skada på så lite istid som han orsakat de två senaste matcherna borde vara anledning nog till att han inte ska få spela en sekund till den här säsongen.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Henke67 » 7 februari 2022, 18:25

Wikström är en av få spelare som överraskat positivt på mig i år.
Han har dessutom en ålder och en speltid så här långt som inte motsäger att några matcher med ökat förtroende skulle kunna ge utvecklingen en rejäl knuff framåt.
Jag tycker det är synd om han inte får den möjligheten. Inte bara för vad det kan betyda för kommande säsonger!
Henke67

Inläggav Farzan » 7 februari 2022, 19:30

Byt ut Kokkonen mot Wikström, i väntan på att Davidsson ska bli frisk från sin hjärnskakning, så är jag nöjd. När/om det kommer någon ny forward får Wikström bli 13:e.
Användarvisningsbild
Farzan

FöregåendeNästa

Återgå till HV71