Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
lejacques skrev:Läste artikeln. Som jag fattar det är det ännu inte bestämt om han lirar idag.
Allt är jäkligt oklart. Men håller med. Han måste komma in så fort som möjligt. Tiden rinner iväg.
Nick skrev:lejacques skrev:Läste artikeln. Som jag fattar det är det ännu inte bestämt om han lirar idag.
Allt är jäkligt oklart. Men håller med. Han måste komma in så fort som möjligt. Tiden rinner iväg.
Han.måste ha dessa matcher i benen innan slutspelet. Annars kan de likaväl kvitta enligt mig. En Ulla som kommer in o de ser ut som de gjorde första matchen, de håller inte. Då kvittar de. Ju mer han lirar ju mer kommer de. Man måste bara våga spela honom. O han måste våga gå för fullt och våga göra dessa saker som han pratar om.
lejacques skrev:Vet att många förväntar sig mer av Vesel, Huhtala och Forsberg. Men kan tycka det är märkligt att Samuelsson går ut och sågar dem efter gårdagens match och hotar med att nu ska han minsann splittra dem.
Dels med tanke på att de tillsammans producerat sju poäng de två senaste matcherna (som båda slutat med vinst), dels med tanke på att Tommy redan valt att splittra dem. Av de fem senaste matcherna är det bara de två senaste som de lirat tillsammans.
Jag tycker man kan förvänta sig mycket mer av hela laget. Men att splittra den enda kedja som faktiskt producerar sett över en hel säsong är bara dumt. Tycker Tommy istället ska lägga sin kraft och energi på hur han ska få till en minst lika bra kedja och ett fungerande andra PP. Vesel, Huhtala och Forsberg är nämligen det minsta problemet vi har.
lejacques skrev:Vet att många förväntar sig mer av Vesel, Huhtala och Forsberg. Men kan tycka det är märkligt att Samuelsson går ut och sågar dem efter gårdagens match och hotar med att nu ska han minsann splittra dem.
Dels med tanke på att de tillsammans producerat sju poäng de två senaste matcherna (som båda slutat med vinst), dels med tanke på att Tommy redan valt att splittra dem. Av de fem senaste matcherna är det bara de två senaste som de lirat tillsammans.
Jag tycker man kan förvänta sig mycket mer av hela laget. Men att splittra den enda kedja som faktiskt producerar sett över en hel säsong är bara dumt. Tycker Tommy istället ska lägga sin kraft och energi på hur han ska få till en minst lika bra kedja och ett fungerande andra PP. Vesel, Huhtala och Forsberg är nämligen det minsta problemet vi har.
Zico skrev:Precis som en del skriver, är det dags att sätta lite fokus på tränarstaben. Att man inte, när endast 16 matcher återstår av grundserien, har hittat rätt kedjeformationer, är inget annat än underkänt. I motsats till lejacques, tycker jag kedjan med Huhtala, Vesel och Forsberg är ett problem. Sedan Forsberg kom tillbaka från sin skada, händer det faktiskt inte mycket där, tyvärr. Visst, de gör en del poäng, men spelet är undermåligt. De borde kunna göra sååå mycket mer.
På dagens träning var Samuelsson inte nöjd så han gav spelarna en rejäl uppsträckning. Han sa typ, "ni måste ha bättre fokus, ni måste va rädda om pucken, ni måste slå passningar på bladet. Ni måste va noggranna hela tiden. Kan ni inte göra det på träning, hur fan ska ni kunna göra det på match".
Alla utom Jonathan Davidsson deltog. Önerud kör på ganska bra och är nog bara 7-10 dagar bort från comeback. Kanske. En som har varit riktigt bra på träningarna sista tiden är Max Wennlund. Jag hoppas verkligen han hittar rätt på match också snart. Även Marcus Davidsson ser vass ut.
Tyvärr kan man inte säga detsamma om Kokkonen. Hans dagar som allsångsledare kan nog vara räknade. Inte minst p g a att någon (vanligtvis välunderrättad) antydde att något ytterligare är på väg in och ganska nära, om det nu inte skiter sig i sista stund.
Återigen har Samuelsson låtit tombolan gå och dagens utfall blev enligt följande vad avser kedjor:
M Davidsson, Powell, Forsberg
Huhtala, Vesel, Matson
Wennlund, Ullström, Lindbäck
Törngren, Wikström, Netterberg
Önerud, Kokkonen
Bra eller dåligt.....ja det lär väl visa sig.
Zico skrev:Tyvärr kan man inte säga detsamma om Kokkonen. Hans dagar som allsångsledare kan nog vara räknade. Inte minst p g a att någon (vanligtvis välunderrättad) antydde att något ytterligare är på väg in och ganska nära, om det nu inte skiter sig i sista stund.
lejacques skrev:Zico: En ledande kedja ska göra poäng. Sen skiter jag i resten. Men vi kanske helt enkelt tycker olika där.
Problemet som jag ser det är att vi bara har en kedja. Så därför blir det så extremt kännbart när de inte levererar.
Vad gäller kedjorna efter dagens träning sätter jag ett stort frågetecken kring samtliga.
För mig verkar det lite hela havet stormar över den laguttaningen.

Zico skrev:Med anledning av diskussionen om dagens troliga kedjor och behovet av att "väcka" vår leading line har jag gått igenom målproduktionen och jämfört de 18 första omgångarna med de 18 därpå följande omgångarna. Intressant och säger en del men naturligtvis inte allt. Men nog har Forsberg, Vesel och Huhtala tappat måltempot. Och HVs stora problem är att man gör för lite mål de senaste 18 omgångarna, inte att man släpper in för många mål eller har för dåliga målvakter. Kolumnen till vänster avser omg 1-18 och den högra omg 19-36:
Vesel..............12.......3
Forsberg.........11......4
Huhtala.............8.......2
M Davidsson....4.......6
J Davidsson.....6.......3
Törngren...........0.......3
Netterberg........3.......6
Kokkonen.........1.......4
Lindbäck...........6......3
Wikström..........1......2
Matson.............6.......2
Nybeck.............2.......1
Önerud.............6........0
Wennlund.........1........0
J Thörnberg......0........1
Hirsch................0........1
Billins.................0........5
Norbe.................2........3
Andrae................2........1
Ytterell................1........1
Totalt............... 72......51 = 123

Windom Earle skrev:Zico skrev:Med anledning av diskussionen om dagens troliga kedjor och behovet av att "väcka" vår leading line har jag gått igenom målproduktionen och jämfört de 18 första omgångarna med de 18 därpå följande omgångarna. Intressant och säger en del men naturligtvis inte allt. Men nog har Forsberg, Vesel och Huhtala tappat måltempot. Och HVs stora problem är att man gör för lite mål de senaste 18 omgångarna, inte att man släpper in för många mål eller har för dåliga målvakter. Kolumnen till vänster avser omg 1-18 och den högra omg 19-36:
M Davidsson....4.......6
Lite jobbiga siffror för Thermell...
Zico skrev:Med anledning av diskussionen om dagens troliga kedjor och behovet av att "väcka" vår leading line har jag gått igenom målproduktionen och jämfört de 18 första omgångarna med de 18 därpå följande omgångarna. Intressant och säger en del men naturligtvis inte allt. Men nog har Forsberg, Vesel och Huhtala tappat måltempot. Och HVs stora problem är att man gör för lite mål de senaste 18 omgångarna, inte att man släpper in för många mål eller har för dåliga målvakter. Kolumnen till vänster avser omg 1-18 och den högra omg 19-36:
M Davidsson....4.......6
lejacques skrev:Zico: En ledande kedja ska göra poäng. Sen skiter jag i resten. Men vi kanske helt enkelt tycker olika där.
Problemet som jag ser det är att vi bara har en kedja. Så därför blir det så extremt kännbart när de inte levererar.
Vad gäller kedjorna efter dagens träning sätter jag ett stort frågetecken kring samtliga.
* Marcus Davidsson och Powell var faktiskt rätt bleka tillsammans mot Vita hästen. Kanske berodde det på att de fick dras med Kokkonen halva matchen? Jag vet inte. Men Davidssons och Powell lyste inte direkt tillsammans. Faktum är att Marcus Davidsson 1+1 kom när Powell inte var på isen. Hur Forsberg, som är rätt seg på grillarna ska komma till rätta bredvid 72 och 21 är ett frågetecken.
* Kul med Ulla tillbaka. Men varför sätts han i en brunkarkedja? Är det så vi ska få igång vår på pappret bästa spelare?
* Matson bredvid Vesel och Huhtala. Vem ska göra målen? Både Huhtala och Matson är ju inte direkt några avslutare.
För mig verkar det lite hela havet stormar över den laguttaningen. Påminner lite om ett lag i botten som desperat försöker hitta ett väg att vinna. HV har mycket att jobba på absolut. Men nu när vi äntligen börjar få fullt lag. Se till att fixa en ordentlig andrakedja innan man vaskar om precis överallt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster