lejacques skrev:Zico skrev:Apropå ingenting. Västervik blir jag inte klok på. Men deras sportchef imponerar. Man säljer Powell till HV, köper Benker från Almtuna, tar in Jaako Laanta från Finland och nu Danny Kristo från Tjeckien. Ändå tror jag inte Västervik har ambitionen att gå upp. I år.
Men HV71 har en uttalad ambition att gå upp. I år! Med tanke på vad Västervik gör på sin nivå, vad Djurgården gör på sin nivå så undrar man ju vad HV (Johan Hult) gör på sin nivå. Man kan ju hoppas han har något på gång som slår oss alla knockout. Eller vad väntar man på? Vi ser ju alla att det behövs både en forward till, minst och en back till, minst. I den bästa av världar kan det absolut bli avancemang med det vi har.......men varför chansa? Och det saknas uppenbarligen inte spelare att tillgå om man anstränger sig.
Överraska oss i helgen nu Hult! Ge oss en käftsmäll. Bara 17 dagar kvar nu.
Danny Kristo hade kunnat vara en intressant värvning. Han producerade ändå helt okej i Schweiz och Tyskland. Men i det här läget som vi nu återigen hamnat i, efter att inte ha agerat tidigare under säsong, så har vi kanske inte råd att ta in en kille som producerat 0,33 poäng i Tjeckien och senast han spelade i Sverige floppade stort.
Det som stör mig är att den strategi Hult har blir ju lite av en självuppfyllande profetia. Man säger tidigt under säsongen att man letar spelare som ska tillföra något, och att det inte finns några frälsare. Med den "ambitionsnivån", samt bristfälligt kontaktnät, hittar man aldrig något. Så när man står där inför trading deadline. Ja, då är det verkligen så. Man kan inte ta in vad som helst. Inte ens en spelare som levererat i både Schweiz och Tyskland.
Hult verkar ju själv ha gett upp vad det gäller att värva spelare utifrån. Med den lite finare omskrivningen att det är bättre att hitta spelare som man vet levererat i allsvenskan så får vi nog sätta vårt hopp till att ett allsvenskt lag är villig att släppa en av sina bästa spelare till oss. Jag tvivlar.
Titta på vår forward sida. Det är inte där problemet ligger. En riktigt bra Målvakt måste in däremot, punkt! Sen borde man också värva en riktigt bra allround back om man verkligen bestämt sig för att gå upp. Men vilken agenda Hult har är däremot väldigt oklart....