Tråden om #8 Alexander Ytterell

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #66 Alexander Ytterell

Inläggav Olleösjö » 17 maj 2021, 17:23

Jag är faktiskt positiv till Ytterell. Han har ju ett riktigt bra skott, är helt ok skridskoåkare och väljer ju att bryta med Modo för att få spela med HV. Det tycker jag är karaktär!

Visst hade han svårt att få till det förra vändan här men samtidigt kom han kanske in i allt helt fel.

Tar ju hellre Ytterell än Bertov.

Kan tänka mig Ytterell på blå i PP med Andrae.

Välkommen tilbaka! Och lycka till
Olleösjö

Inläggav Pg79an » 17 maj 2021, 18:35

dekman skrev:Ytterell till JP:

– Jag känner helt enkelt väldigt starkt för HV71. Jag är från länet, jag har vuxit upp med klubben och det är här jag vill spela. Och jag känner verkligen att jag inte är färdig med HV.

– Förra gången jag var här fick jag första säsongen förstörd på grund av en skada och den andra var väldigt tumultartad på det personliga planet med en separation. Man försöker tänka att det inte ska påverka ens hockey men det är klart att det gör det.

Kanske är oviktigt var man står i sitt supportande men faktum är att jag själv har hört honom säga att han avskyr HV, dock nåt år innan han kom till HV första vändan.
Pg79an

Inläggav Junior » 17 maj 2021, 19:13

Problemet med Ytterell är att målburen står på samma position i HA som i SHL och inte tre meter till vänster, två meter upp. Men han kanske har lite tid över att hänga vid skottrampen i Kinnarps så med lite tur så löser det sig.

*Välkommen tillbaka.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Weirdo » 17 maj 2021, 19:22

Jag är nästan säker på att Ytterell kommer flippa denna gången. Förra sejouren var inte lyckad på något vis, men tror han kommer lyckas väldigt mycket bättre denna.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav frippe-borås » 17 maj 2021, 19:59

Diabolics skrev:
dekman skrev:
frippe-borås skrev:Ytterell och SHL gifte sig inte. Däremot så var han riktigt bra i Leksand när de låg i Allsvenskan.

Men jag hade ju hellre sett något säkrare. Men inget förvånar mig längre när det är Hult som bygger laget ännu en gång.
Men nu har vi rutinerade coacher som förhoppningsvis kan skola han riktigt. Men det luktar antingen fågel eller fisk. Offensiven tvekar jag inte på men försvarsmässigt skrämmer mig.

Well, du hade ju inte tvekat på att värva Ytterell när han kom hit för fyra år sen heller... om man nu ska vara ärlig. Men antar att det är lätt att vara glömsk och skälla på Hult när en värvning inte blir så lyckad med facit i hand?

"av frippe-borås » 12 maj 2017, 13:56

Äntligen!

En grym PP back med ruggigt skott från blå!
I Hv kommer han utvecklas till en toppback var så säkra!
Tror ingen kommer vara tveksam efter säsongen!"

Du hade fel då, det kan vi i alla fall konstatera. Hoppas att du har fel den här gången också.

Haha, lite kul, jag är säker på att det går att gräva upp liknande inlägg från mig själv, det är ju därför vi är här, för att ge uttryck för hopp och förtvivlan!!!! ;)
Detta inlägg inspirerar mig att starta en tråd om våra absolut mest pinsamma inlägg över åren. Sånt som med facit i hand gör att man får stå där med dumstruten. Vågar ni andra detta? Har vi så mycket ödmjukhet inför vårt eget tillkortakommande?

Efter den säsongen han hade i Leksand när han spelade upp dem så trodde jag han skulle ta ytterligare kliv i Hv71. Men jag hade tokfel då.
Nu säkrar jag med att han antingen blir fågel eller fisk.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Diabolics » 17 maj 2021, 21:14

frippe-borås skrev:Nu säkrar jag med att han antingen blir fågel eller fisk.

Det är bara ett "X" som saknas till en helgardering :D
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Weirdo » 17 maj 2021, 22:17

https://www.facebook.com/watch/?v=2015031932133960
Han får gärna göra någon sådan till :D
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav trisse » 17 maj 2021, 23:09

Weirdo skrev:https://www.facebook.com/watch/?v=2015031932133960
Han får gärna göra någon sådan till :D

Nostalgi. Publik och vi spelade i SHL
trisse

Inläggav dekman » 18 maj 2021, 12:09

Pg79an skrev:Kanske är oviktigt var man står i sitt supportande men faktum är att jag själv har hört honom säga att han avskyr HV, dock nåt år innan han kom till HV första vändan.

Och? Det är proffs vi pratar om. Det är möjligt att han sagt att han "avskyr" HV under tiden han spelar i ett annat lag. Men hockeyspelare på den nivån är inte supportrar, de är yrkesmän. Skulle en spelare på riktigt avsky ett lag så skulle han aldrig gå dit. (Jag tror t.ex inte vi får se bröderna Sandberg representera Djurgården). Se bara på Kinnvall f.ö, som är uppvuxen i Gävle, sett Brynäs sen barnsben och var en av de som grät mest när HV åkte ut mot just Brynäs.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Diabolics » 18 maj 2021, 12:34

dekman skrev:
Pg79an skrev:Kanske är oviktigt var man står i sitt supportande men faktum är att jag själv har hört honom säga att han avskyr HV, dock nåt år innan han kom till HV första vändan.

Och? Det är proffs vi pratar om. Det är möjligt att han sagt att han "avskyr" HV under tiden han spelar i ett annat lag. Men hockeyspelare på den nivån är inte supportrar, de är yrkesmän. Skulle en spelare på riktigt avsky ett lag så skulle han aldrig gå dit. (Jag tror t.ex inte vi får se bröderna Sandberg representera Djurgården). Se bara på Kinnvall f.ö, som är uppvuxen i Gävle, sett Brynäs sen barnsben och var en av de som grät mest när HV åkte ut mot just Brynäs.

På samma sätt kan man använda ditt argument för att konstatera att hans nyvunna kärlek till HV kanske inte har så mycket att göra med just ... kärlek, utan mer en pragmatiskt/syniskt utspel som oftast sker vid övergångar. Jag tolkar hans uttalande, gamla som nya, som helt meningslösa i sammanhanget, medans jag tolkar texvis Torp's uttalande som väldigt glädjande och positiva. En kille känns ärlig och genuin, medans den andra.... not so much.

Sen tillägg:

Ytterell till JP skrev:– Förra gången jag var här fick jag första säsongen förstörd på grund av en skada och den andra var väldigt tumultartad på det personliga planet med en separation. Man försöker tänka att det inte ska påverka ens hockey men det är klart att det gör det.

Jag ser bortförklaringar. Jag säger inte att det inte stämmer det han säger, men varför ens nämna en bortförklaring? Konstatera bara att ambitionen är att göra revansch och spela bra. Vinna förtroende. Skit i att titta i kikaren efter andras fel. Och nu, killen signar ett två-årskontrakt med Modo så sent som för tre månader sedan och nu är det helt plötsligt nya familjesituationer som gör att han måste bryta? Eller? Han ville ha en större roll och drog förra gången.... nu är att spela i HV tydligen allt han vill. Det fladdras ordentligt vilket är en stor röd flagga i min värld.

Få se om vi kan köra ytterell-bingo och den som först noterar 5 bortförklaringar till dålig prestation vinner ett sexpack fin-öl från mig. Skickas free of charge inom Sverige.

Förhoppningsvis läser killen denna tråd och lär sig något om värdet av självinsikt och ödmjukhet.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav HV-supportern » 18 maj 2021, 13:20

dekman skrev:

Pär Albrandt sa väl något liknande om HV när han spelade i Linköping. Kommer inte ihåg exakt vad det var, men han störde sig på HV och fansen och tyckte det var extra kul att vinna mot just oss. Det slutade med att han avslutade karriären i HV.
HV-supportern

Inläggav Diabolics » 18 maj 2021, 13:25

HV-supportern skrev:
dekman skrev:

Pär Albrandt sa väl något liknande om HV när han spelade i Linköping. Kommer inte ihåg exakt vad det var, men han störde sig på HV och fansen och tyckte det var extra kul att vinna mot just oss. Det slutade med att han avslutade karriären i HV.

Vi borde skicka en blänkare till Arla om det på twitter å se om han vill kommentera, skitkul :D

Men man skall nog inte blanda ihop potatisarna med gråstenen tycker jag, att Arla, en riktig vinnarskalle med historik av framgång, mognad och ödmjukhet "lackar ur" och säger något surt om sin moderförening som han just då tävlar mot, är inget konstigt. Tvärt om.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Joachim943 » 18 maj 2021, 16:29

Ytterell kommer spela i tröjnummer 8.
Användarvisningsbild
Joachim943

Tråden om #8 Alexander Ytterell

Inläggav Diabolics » 18 maj 2021, 17:33

Ett snyggare nummer, helt klart. 66 är ett fult nummer på en tröja
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Re: Tråden om #8 Alexander Ytterell

Inläggav trisse » 19 maj 2021, 03:40

Diabolics skrev:Ett snyggare nummer, helt klart. 66 är ett fult nummer på en tröja

Du får vrida på huvudet upp och ner så är det ju en Gretzky vi hade haft
69 är ju rätt fint annars. Jaja skönt att få in lite spelare som vill spela för HV71 i alla fall. Välkommen tillbaka hoppas du får en fin säsong
trisse

Inläggav HV-supportern » 19 maj 2021, 06:16

Diabolics skrev:Ett snyggare nummer, helt klart. 66 är ett fult nummer på en tröja

Klokt beslut. Någon Mario Lemieux är han ju inte.
HV-supportern

Inläggav trisse » 19 maj 2021, 13:18

HV-supportern skrev:

Nä och ingen Ovechkin heller! Hoppas han kan komma upp i Doughty nivå i alla fall 8-)
trisse

Inläggav RJ--92 » 6 juni 2021, 16:11

trisse skrev:
HV-supportern skrev:

Nä och ingen Ovechkin heller! Hoppas han kan komma upp i Doughty nivå i alla fall 8-)

Vi kan la börja med Jordan Murray nivå? :lol: Sen efter de tar vi Nisse :)
RJ--92

Inläggav Diabolics » 26 januari 2022, 19:45

Bild

fy för i självaste helvete vilken usel musiksmak.
Får man tycka det, eller är det ett personangrepp... ?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Pg79an » 26 januari 2022, 19:49

Diabolics skrev:Bild

Håller med, det var ingen höjdarlista
Pg79an

Inläggav mrnorrland » 27 januari 2022, 18:27

han borde bannas från skivspelaren
mrnorrland

Inläggav Herkie82 » 27 januari 2022, 21:49

Diabolics skrev:Bild

Hehe, karln är en bonnläpp helt enkelt :lol: :lol: :lol:
Herkie82

Inläggav lejacques » 23 februari 2022, 22:25

Hjärnskakning på Ytterell, skriver HV på twitter. Inte bra!

Försvaret har ju sett sååå mycket bättre ut sen Ytterell kom tillbaka. Han är sjukt viktig för den här backsidan.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav trisse » 23 februari 2022, 23:08

Krya på dig. Såg otäckt ut
trisse

Inläggav Windom Earle » 24 februari 2022, 07:50

Känslan är ändå att Ytterell "klarade sig" med en hjärnskakning. Skönt att det inte blev värre.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav lejacques » 3 mars 2022, 16:03

En tillfällighet att HV:s två svackor inträffar i samband med att Ytterell skadar sig? Säger det igen. Man ska inte underskatta Ytterells betydelse för den här allsvenska HV-upplagan.

Hoppas han återhämtar sig fort och är matchredo så snart som möjligt!
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrnorrland » 3 mars 2022, 17:55

lejacques skrev:En tillfällighet att HV:s två svackor inträffar i samband med att Ytterell skadar sig? Säger det igen. Man ska inte underskatta Ytterells betydelse för den här allsvenska HV-upplagan.

Hoppas han återhämtar sig fort och är matchredo så snart som möjligt!

Synd bara att Samuelsson försökte bänka han när Bertov fick matchstraff och då kom han in i matchen
mrnorrland

Föregående

Återgå till HV71 - Spelare och tränare