Nutarviguld skrev:Jag tror man sparar riktigt hårt inför slutspel, tror många spelare går på halvfart och Ulla tror jag de enbart ser som en slutspelsjoker, de vill att han ska få spela in sig i lugn och ro med låg risk för slutspel så han kan vara form toppad då, det är vad jag tror.
Sjukt många av våra "etablerade" spelare som spelar riktigt chill just nu, Thörngren, Netterberg osv, knappast att dom går på helfart nu ? isåfall har dom tappat rejält
Jag tror så här. HV är inte mer än marginellt bättre än lag som Modo, Karlskoga och Löven. Tyvärr. Och däri ligger väl problemet för många av oss.
HV säger att man ska göra en ordentlig satsning på att gå upp och man värvar ihop en av de dyraste trupperna någonsin i allsvenskan. Men spelet hackar och många av oss ser att laget inte är så bra som vi önskat. När värvningarna uteblir och Hult säger att det är nuvarande lagbygge som ska göra det (en deja vu från tidigare säsonger) så blir vi direkt oroliga.
HV kan mycket väl gå upp med nuvarande trupp. Men vi jobbar med små, små marginaler, precis som ifjol. Just nu är vi endast en skada på fel spelare, eller att en toppspelare plötsligt underpresterar i slutspelet från ett nytt fiasko.
För att summera. Jag tror inte vi är bättre än så här. Dvs marginellt bättre än våra toppkonkurrenter, vilket tabellen också visar. I en bäst av sju mot säg Modo skulle jag säga att det är 60-40 till HV:s fördel (förutsatt man vinner serien och får hemmafördel). Jag skulle dock gärna se att den där vinstchansen var betydligt högre. I alla fall för ett lag med den ekonomin och målsättningen som HV har.