Herkie82 skrev:Farzan skrev:Trupp-bygget ser bra ut så här långt.
Bra jobbat Hult!
Det ska bli spännande att se var den här säsongen slutar.
Så här långt har Hult inte gjort bort sig.
Än så länge har han inte gjort bort sig? Vad har han gjort bra då? Vad har han gjort som hittills är utöver vad man kan förvänta?
Han har förlängt med flertalet spelare och det är bra och han har värvat en toppspelare från ett annat allsvenskt lag vilket är bra.
Bortsett från detta så ser jag fortfarande ingen "håll käften" värvning.
Vad är egentligen en toppspelare i Allsvenskan? Ingen förlöjligande underton, utan en ärlig fråga. Säg att vi hade spelat i SHL & värvat en FW som gjorde 37 poäng/20 mål förra säsongen (Lindbäck) från en SHL-konkurrent. Det hade vi sett som en väldigt bra värvning. Samma om vi hade plockat en back som gjorde 31 poäng (Karlström). I Allsvenskan verkar vi dock, jag inkluderad, se det mer som bredd… Bredd som alltså kan komma att göra 40 poäng… Borde man (läs jag) kalibrera om hjärnan till Allsvenska mått eller har vi bara sjukt höga krav?
Edit: poäng är såklart inte allt i hockey, men:
Björklöven hade 9 spelare som gjorde 30 poäng eller mer förra säsongen.
Timrå 6 spelare >= 30 poäng.
Karlskoga 5 spelare >= 30.
Södertälje 3 spelare.
Västervik 1 spelare.
Mora 7 spelare.
56 spelare gjorde 30 poäng eller mer i Allsvenskan 20/21. I SHL 20/21 gjorde 45 spelare 30 poäng eller mer. Görs kanske helt enkelt mer poäng i Allsvenskan & krävs därför spelare som har potential att göra 30-40 poäng, om chansen ges, i samtliga kedjor om man vill vara totaldominant (vilket vi bör/ska/måste vara)? Iallafall nånstans där lagbygget verkar landa, med (f.d.) juniorerna/Kokkonen/Lindbäck/Netterberg längre ner i kedje-hierarkin.
Edit2: riktigt OT inlägg. Flytta rätt om så önskas, mods.