lejacques skrev:Kamy: Jag håller med. Visst kan Törngren flippa. Visst kan Kokkonen studsa tillbaka. Visst kan Lindbäck upprepa sin succésäsong.
Men sett till lagbygget och forwardssidan hittills finns det inga som helst garantier. Vi har två allsvenska forwards som bara har en säsong i bagaget där de levererat på toppnivå. Vi har fyra ynglingar som ännu inte etablerat sig på seniornivå (nu kanske någon säger att Nybeck öste in poäng i Almtuna. Betänk då att Almtuna är ett bottenlag. Nu ska han leverera i ett lag med helt andra förväntningar och krav). Den enda som vi vet kommer leverera är Törngren. Som Junior skrev i någon tråd. Flippar han inte poängmässigt så kommer han i alla fall vara en av seriens bästa i egen zon och BP.
Ser vi det som grund till ett framtida allsvenskt topplag så skulle jag säga att det ser intressant ut. Men det förutsätter att nästkommande sex forwards håller hög klass sett till allsvensk nivå. Nu har vi bredden. Nu måste vi få in garantin.
Det här chansspelet som Hult och HV sysslat med i sju år har lett oss rakt ner i allsvenskan. Nu om någon gång måste vi säkra upp.
Jag får hålla med här faktiskt. Jag tycker att Nybeck och Törngren är bra nog för top-6. Olausson har potentialen, men det blir lite väl mycket chansning på hans utveckling om man ser honom som top-6 från start.
Men kommer Ullström, Önerud, Forsberg och låt oss säga Niklas Olausson så ser det ju helt klart annorlunda ut. Men nu krävs det att nästa forwards värvningar är tänkta till första och andra linan.