Förändringar till nästa match - vi experter tipsar

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Förändringar till nästa match - vi experter tipsar

Inläggav Nick » 4 februari 2020, 22:20

Bergström-Holmström-camara
Sandberg-Lias-törngren
Sandin-Sandberg -Ikonen
Thörnberg- Andersson -önerud

Fröberg, johnsson

Så hade jag ställt upp just nu.
Tycker Fröberg är fruktansvärt överskattad och anser att vi har fyra centrar som går före. Nu kommer folk säkert dumförklara mig. Men jag tycker faktiskt de.

Sen Ikonen, killen börjar faktiskt sakta men säkert komma igång och tror han kan överraska många framöver. Ska spela pp de ser man tydligt.

Sen kedjan med Sandberg-Lias-törngren har potential att bli en ny bumbikedja.
Sen tycker jag man ska gå tillbaka till Bergström-Holmström-camara som faktiskt ledde laget ett tag.
Nick

Inläggav Robert.76 » 4 februari 2020, 23:45

Många vill se Johnsson på bänken, jag tycker han ihop med Sandberg och Sundh är grymma att stänga ner andra lags toppkedjor. Angenäma problem nu för Lillis, jag hade nog bänkat Fröberg och Ikonen, visst har Ikonen börjat röra på sig lite, men det räcker inte.
Robert.76
Moderator

Inläggav Quila » 5 februari 2020, 08:34

Håller med om att Johnsson är riktigt bra ihop med Sundh i en eventuell klassisk checkingline ihop med storsvampen.
Men har svårt att förstå kritiken mot Fröberg? Han är oerhört stark på puck och vinner extremt många närkamper. Måste vara oerhört stark, för han klarar att hålla undan bra i stort sett alla lägen. Dessutom pondus och bra uppåkningar. I dagsläget vår klart bäste center. Dessutom 4 p från sitt personbästa poängmässigt i SHL-karriären.

Själv är jag mer kritisk till Jocke A, min tidigare favorit. Han ser inte så entusiastisk ut och känslan är att han typ är klar för ny klubb, men det är bara känslan jag får. Han gör sällan en dålig match, men jämfört med hur han startade säsongen är han en av få som dalat betänkligt formmässigt och inte hittat tillbaka på länge nu... Ja, konkurrensen hårdnar och hoppas ingen känner sig given på något sätt.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav håvesjuttioett » 5 februari 2020, 18:50

Quila skrev:Håller med om att Johnsson är riktigt bra ihop med Sundh i en eventuell klassisk checkingline ihop med storsvampen.
Men har svårt att förstå kritiken mot Fröberg? Han är oerhört stark på puck och vinner extremt många närkamper. Måste vara oerhört stark, för han klarar att hålla undan bra i stort sett alla lägen. Dessutom pondus och bra uppåkningar. I dagsläget vår klart bäste center. Dessutom 4 p från sitt personbästa poängmässigt i SHL-karriären.

Själv är jag mer kritisk till Jocke A, min tidigare favorit. Han ser inte så entusiastisk ut och känslan är att han typ är klar för ny klubb, men det är bara känslan jag får. Han gör sällan en dålig match, men jämfört med hur han startade säsongen är han en av få som dalat betänkligt formmässigt och inte hittat tillbaka på länge nu... Ja, konkurrensen hårdnar och hoppas ingen känner sig given på något sätt.

Instämmer i dina tankar kring Fröberg och J. Andersson. Tycker Fröbergs kedja med Önerud och Bergström har varit den överlägset bästa de senaste matcherna (i spel 5v5), lyckas nästan alltid etablera spel i offensiv zon, vilket Fröberg har en stor roll i. Kritikerna får inte heller glömma att han är vår näst bästa poängplockare. Att bryta den kedja vore, i dagsläget, idiotiskt.

Här har du formationerna med Camara och Törngren i laget, Lillis. Sprid ut speltiden på de 3 första kedjorna och matcha 4e mot motståndarnas bästa kedja.
Önerud - Fröberg - Bergström
Camara - Holmström - Sandin
Törngren - Lias - F. Sandberg
Sundh - C. Sandberg - Thörnberg
J. Andersson

C. Sandberg, med tanke på hans spelstil och kontraktsförlängningen, går före J. Andersson i min värld. Också sett att folk målat upp Ikonen som den spelare med mest offensiv uppsida i laget. Har vi glömt bort hur bra F. Sandberg va i slutspelet 16/17?
håvesjuttioett

Inläggav lejacques » 5 februari 2020, 18:55

Nog för att jag är av åsikten att Fröberg inte håller som förstacenter och långt från värd drygt 200 000 kronor i månaden.

Men att han skulle petas...?

Just nu är han absolut den center som sticker ut mest på ett positivt sätt.

Håller med ovanstående skribent att Jocke A gått ner sig. Samtidigt håller han högre klass än Johnsson och Sandberg. Så min centersida blir Lias, Fröberg, Holmström och Andersson.

Vem som får nöta bänk spelar mindre roll. Sandberg och Johnsson gör båda ett habilt jobb. Även om jag inte riktigt förstår hypen kring Sandberg fattar jag att man kan vilja sätta honom före Johnsson, visst. Men att Fröberg eller Jocke skulle petas till förmån för Sandberg är ju, ja. Ni hör ju hur det låter...
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Weirdo » 7 februari 2020, 01:13

Någon som har sett någon träning de senaste och vet hur de har ställt upp? Riktigt intressant hur de får ihop detta. Hade gärna sett Lias med Sandberg o Sandin, men hade också velat trycka in Camara bredvid Lias.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Weirdo » 10 februari 2020, 00:34

Sandberg missar veckans tre matcher enligt jnytt, blev plötsligt lite enklare att utse truppen kan jag tänka mig.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Quila » 10 februari 2020, 16:45

Även Thörnberg missar morgondagens match.

Bergström Fröberg Önerud
Sandberg Lias Sandin
Camara Holmström Ikonen
Sundh Andersson Johnsson

Zion

Kanske kan vara något?
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Föregående

Återgå till HV71