För övrigt verkar Ryssarna få upp ångan, slog ett frenetiskt USA idag med 2-1, och ryssarna ser ut som om alla vore 2 m långa och 100kg.
Lär ju bli en bra match mellan Kanada och Ryssland den 31 dec.
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Jompii skrev:Rätta mig om jag har fel nu men om Finland skulle vinna imorgon mot Schweiz på övertid/straffar så behöver Sverige endast ta en poäng mot Finland på måndag för att vinna gruppen?
Pawhlen skrev:Ryssland-Kanada sänds på TV10 med start kl 16:00. Sitter nu och skrattar mig egenom matchen mot Lettland inte av glädje utan frustration. Årets lag kan tydligen inte göra mål.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Pawhlen skrev:Kan bara hålla med, men vi ska inte glömma bort att Finland vänt underläge tidigare i turneringen så det är inte avgjort på långa vägar men mycket bra första period av Juniorkronorna, hoppas på en lika bra andra period
Diabolics skrev:Det gick ju bra till slut... fortfarande noll poäng för WK tror jag? Han är värd bättre, gör mycket bra saker och spelar jävligt moget.
Sverige har haft tur 2 år i rad mot Schweiz då vi endast har vunnit mot dom i straffar. Ryssarna hade tur denna matchen också då de kvitterade med 1 minut kvar. Sverige hade åkt på däng mot Schweiz men jag tror att Ryssara är farbaksat taggade för förlusten förra året och vill drämma till Kronorna på hemma is. Skulle vi vinna så är det inte så säkert att det är matchstraffs/skadeälskande laget Kanada som står för finalmotståndet. (WHCJH)Pawhlen skrev:USA-Kanada och Ryssland-Sverige i semifinal
För Sveriges del var det positivt att Ryssland inte lyckades besegra Schweiz förrän efter straffläggning, de lär ha mycket mjölksyra i benen, om vi utnyttjar det spelar vi final på lördag
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
mrcadaza skrev:Sverige har haft tur 2 år i rad mot Schweiz då vi endast har vunnit mot dom i straffar. Ryssarna hade tur denna matchen också då de kvitterade med 1 minut kvar. Sverige hade åkt på däng mot Schweiz men jag tror att Ryssara är farbaksat taggade för förlusten förra året och vill drämma till Kronorna på hemma is. Skulle vi vinna så är det inte så säkert att det är matchstraffs/skadeälskande laget Kanada som står för finalmotståndet. (WHCJH)Pawhlen skrev:USA-Kanada och Ryssland-Sverige i semifinal
För Sveriges del var det positivt att Ryssland inte lyckades besegra Schweiz förrän efter straffläggning, de lär ha mycket mjölksyra i benen, om vi utnyttjar det spelar vi final på lördag![]()
Personligen hoppas jag mer på USA vars Hockey känns mer som......Hockey!!
mrcadaza skrev:Så underbart skönt att slippa Kanada i enfinal. Jag skrattade gott åt den utspelningen som USA presterade.![]()
USA känns för svåra för våra hjältar men hoppas hoppas gör man att de ska kunna spela lika bra som de gjort som bäst under turneringen. Vilken triumf det skulle bli att vinna 2 år i rad!!
Pawhlen skrev:Svårt val, ska jag se JVM-finalen eller vara på plats och hylla våran kapten i Kinnarps?
KungSune skrev:All cred till grabbarna. Silver var mer än jag trodde inför.
Bra kämpat i sista perren men tycker USA förtjänade bucklan.
W.K och F.S var grymma idag.
Grattis
Återgå till Hockeysnack (ej HV71)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst