Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om forna HV71-spelare

Inläggav ateisten » 23 december 2012, 14:13

Henning skrev:http://www.hockeysverige.se/article/13855178/almqvist-bakom-grand-rapids-seger

Almqvist levererar i AHL och verkar ses som en framtida NHL-spelare av lagets coach. Jag trodde faktiskt inte Adam hade det i sig att bli NHL-spelare, mest på grund av sin storlek och vikt och trodde faktiskt att han skulle komma tillbaka till oss om någon säsong. Men jag är glad för Adams skull!

Här är en intervju med Adam på Griffins hemsida.

http://www.griffinshockey.com/news/feat ... le_id=2303
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav Åskan » 23 december 2012, 21:19

Både Pettersson, Tedenby och Ullström går halvbra poängmässigt. Chanserna är nog skapliga att någon av dem spelar i HV denna säsongen.
Åskan

Inläggav ateisten » 24 december 2012, 09:37

Åskan skrev:Både Pettersson, Tedenby och Ullström går halvbra poängmässigt. Chanserna är nog skapliga att någon av dem spelar i HV denna säsongen.

Du är väl medveten att dom har rookie-kontrakt och inte är några lockoutare som kan göra vad dom vill..
Så länge de inte väljer att bryta dvs ge upp sin dröm om NHL så kommer dom inte spela i HV denna säsong.
Är dom redo att ge upp? Nej, Pettersson fick en glimt av NHL:s finrum 11/12, Ullström fick spela en hel del NHL-matcher 11/12, Tedenby med skärrat förtroende efter en ganska usel NHL-säsong försöker nu hitta tillbaks till sin rookie-säsong där allt studsade rätt.
Sorry, kan inte se det..
Det är isf lika "skapligt" att Thörnberg, Laine skulle bryta sina kontrakt och det är en promilles chans att de gör det när dom tjänar feta stålar i KHL.
Drömma kan man ju men i det här fallet så ska man nog va lite realistisk.
En förhoppning till nästa säsong låter mer troligt än denna.
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav Calle2 » 24 december 2012, 19:24

Henning skrev:http://www.hockeysverige.se/article/13855178/almqvist-bakom-grand-rapids-seger

Almqvist levererar i AHL och verkar ses som en framtida NHL-spelare av lagets coach. Jag trodde faktiskt inte Adam hade det i sig att bli NHL-spelare, mest på grund av sin storlek och vikt och trodde faktiskt att han skulle komma tillbaka till oss om någon säsong. Men jag är glad för Adams skull!

Jag såg delar av Grand Rapids 2-1 match mot Chicago Wolves igår och Adam var bra och fick stort förtroende. Första assist till båda målen varav den andra var riktig bra Fick ofta starta PP som högerback. Tyckte han tog för sig lite mer än i HV och sköt oftare. Såg dessutom större ut men det måste väl varit de mindre rinkarna ;)

Darren Haydar gjorde ett par bra grejer men verkar få mindre förtroende än förra säsongen då han i princip alltid startade PP. Var nog rätt att satsa på Rhett.
Calle2

Inläggav Åskan » 24 december 2012, 21:55

ateisten skrev:
Åskan skrev:Både Pettersson, Tedenby och Ullström går halvbra poängmässigt. Chanserna är nog skapliga att någon av dem spelar i HV denna säsongen.

Du är väl medveten att dom har rookie-kontrakt och inte är några lockoutare som kan göra vad dom vill..
Så länge de inte väljer att bryta dvs ge upp sin dröm om NHL så kommer dom inte spela i HV denna säsong.
Är dom redo att ge upp? Nej, Pettersson fick en glimt av NHL:s finrum 11/12, Ullström fick spela en hel del NHL-matcher 11/12, Tedenby med skärrat förtroende efter en ganska usel NHL-säsong försöker nu hitta tillbaks till sin rookie-säsong där allt studsade rätt.
Sorry, kan inte se det..
Det är isf lika "skapligt" att Thörnberg, Laine skulle bryta sina kontrakt och det är en promilles chans att de gör det när dom tjänar feta stålar i KHL.
Drömma kan man ju men i det här fallet så ska man nog va lite realistisk.
En förhoppning till nästa säsong låter mer troligt än denna.

Du är medveten om att Petterssons klubb har en begränsad ekonomi och Tedenby är inne på sitt tredje år. Det sistnämnda innebär att han är idag långt ifrån NHL (även om ligan var igång).

Det har du säkert full koll eftersom du är så säker på din sak...
Åskan

Inläggav Simon » 26 december 2012, 14:17

Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav Macce » 26 december 2012, 14:25

Frågan är om han hittar formen någongång?

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... sig-sjalv/
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Davester » 30 december 2012, 01:58

Piros är en av de mest underskattade spelarna vi har haft, jag hoppas verkligen han hittar formen i sin hemmaliga. För övrigt vill jag än en gång lyfta fram den största spelare vi någonsin haft; Morten Ask nu 4 mål 14 ass på 13 matcher...
Hur länge ska vi fortsätta lida? AVGÅ Uffe!
Davester

Inläggav TimpanHV71 » 30 december 2012, 11:39

Davester skrev:Piros är en av de mest underskattade spelarna vi har haft, jag hoppas verkligen han hittar formen i sin hemmaliga. För övrigt vill jag än en gång lyfta fram den största spelare vi någonsin haft; Morten Ask nu 4 mål 14 ass på 13 matcher...

Men lägg av nu.. Är det hån du håller på med ang Ask? Vi vet alla att han inte var någon stjärna men han gjorde sitt jobb..
TimpanHV71

Inläggav Sir Ward » 30 december 2012, 13:04

TimpanHV71 skrev:
Davester skrev:Piros är en av de mest underskattade spelarna vi har haft, jag hoppas verkligen han hittar formen i sin hemmaliga. För övrigt vill jag än en gång lyfta fram den största spelare vi någonsin haft; Morten Ask nu 4 mål 14 ass på 13 matcher...

Men lägg av nu.. Är det hån du håller på med ang Ask? Vi vet alla att han inte var någon stjärna men han gjorde sitt jobb..

Men "han" har ju helt rätt.
Mina 3 största i HV är Hagos, Ask och McCabe. Detta borde dom flesta hålla med om :roll:

Jönköping-Posten hade annars en intressant artikel för ett tag sedan där dom
rankade HVs 5 sämsta nyförvärv. Någon som har den och vill lägga upp den här?
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav #22 Bemersten » 30 december 2012, 14:20

När McCabe skrev på för Hv var jag i trans. En av NHL´s bästa backar. Tyvärr visade han inget av det i HV.... Men i Leafs var han närmast Gud efter Sundin ett tag.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Pawhlen » 30 december 2012, 14:23

#22 Bemersten skrev:När McCabe skrev på för Hv var jag i trans. En av NHL´s bästa backar. Tyvärr visade han inget av det i HV.... Men i Leafs var han närmast Gud efter Sundin ett tag.

Hade han kommit in i HV redan under sommaren och fått vara med på försäsongen från första början så hade poängproduktionen förmodligen varit mycket bra
Pawhlen

Inläggav Davester » 30 december 2012, 14:52

sir Ward skrev:
TimpanHV71 skrev:

Men "han" har ju helt rätt.
Mina 3 största i HV är Hagos, Ask och McCabe. Detta borde dom flesta hålla med om :roll:

Jönköping-Posten hade annars en intressant artikel för ett tag sedan där dom
rankade HVs 5 sämsta nyförvärv. Någon som har den och vill lägga upp den här?

Vad skönt med någon som förstår hockey- tack Sir Ward! Mycket bra topp tre lista, jag skulle dock byta ut McCabe mot Veli-Pekka Laitinen ;)

Timpan: Jag fullkomligt älskar din starka rättspatos och den PK du besitter. Att jag väljer att följa Asks framfart i tråden om forna HV- spelare kan väl inte vara fel?
Davester

Inläggav Sevin » 30 december 2012, 16:22

Inte fel, men det blir lätt pinsamt när du känner dig manad att gång på gång dra upp och håna en spelare som faktiskt gjorde sitt klart otillräckligt bästa i hvtröjan.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav Jompii » 30 december 2012, 16:30

Skämtar ni eller? Morten var, enligt mig, en väldigt bra värvning med tanke på vad hans uppgift/roll i laget var.
Mortens roll i laget var följande:

- Morten är en defensiv center som är tänkt att bredda truppen så att vi kan sprida på belastningen då vi har en del skador, berättar sportchefen Fredrik Stillman.
Källa: http://www.hv71.se/index_dev.php/artikel/27556/

Så med detta i baktanken så tycker jag att Morten gjorde det väldigt bra. En annan fördel med Morten, som många här kanske inte vet, är att han även kan spela back (gjorde det i VM t.ex). Så ni som säger håller på och skämtar om Morten och säger att han är/var en utav HV71's sämsta värvningar genom tiderna vet inte vad ni pratar om...sluta skäm ut er gubbs :)
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav #22 Bemersten » 30 december 2012, 16:48

Thörnberg gjorde sitt 18 & 19 mål för säsongen.

Är det ngn i dom europeiska ligorna som kan matcha hans målsnitt dom senaste 6 säsongerna? 20 mål eller fler sex säsonger i rad är starkt.

Målsnitt kanske är fel ord men jag tror ni fattar vad jag menar
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Davester » 30 december 2012, 17:48

Sevin skrev:Inte fel, men det blir lätt pinsamt när du känner dig manad att gång på gång dra upp och håna en spelare som faktiskt gjorde sitt klart otillräckligt bästa i hvtröjan.

Håna? Jag rapporterar om hur det går för honom. Att han gör över en poäng per match är väl ett bra facit? Sevin vi kanske skulle starta en ny tråd där man bara får säga positiva saker, inte kritisera och bara vara sådär PK i största allmänhet? Jag tror jag vet några stycken som skulle trivas med en sådan tråd...
Davester

Inläggav hokky » 30 december 2012, 21:08

Jompii skrev:Skämtar ni eller? Morten var, enligt mig, en väldigt bra värvning med tanke på vad hans uppgift/roll i laget var.
Mortens roll i laget var följande:

- Morten är en defensiv center som är tänkt att bredda truppen så att vi kan sprida på belastningen då vi har en del skador, berättar sportchefen Fredrik Stillman.
Källa: http://www.hv71.se/index_dev.php/artikel/27556/

Så med detta i baktanken så tycker jag att Morten gjorde det väldigt bra. En annan fördel med Morten, som många här kanske inte vet, är att han även kan spela back (gjorde det i VM t.ex). Så ni som säger håller på och skämtar om Morten och säger att han är/var en utav HV71's sämsta värvningar genom tiderna vet inte vad ni pratar om...sluta skäm ut er gubbs :)

Nja, det är fortfarande en väldigt, väldigt märklig värvning för det första. Sen har jag svårt att se att han levde upp till förväntningarna, till och med en väldigt bra värvning då han i proncip blev utfryst mot slutet av säsongen och han var oftast på läktaren. Jag tror nog inte att Stillman förlängde tryouten för att ha han på läktaren för säkerhetens skull. Så enligt mig blir Ask en flopp trots de lågt ställda förväntningar vi kunde ställa.

Dock ska det sägas att han skötte sig helt okej under sin provperiod. Men sedan blev det alldeles för dåligt.
hokky

Inläggav Davester » 3 januari 2013, 21:41

Nu har Morten varit i farten i norska landslaget också. Facit: tre ass på två matcher!
Davester

Inläggav Macce » 3 januari 2013, 21:51

Davester skrev:Nu har Morten varit i farten i norska landslaget också. Facit: tre ass på två matcher!

Än är han inte slut.
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Keskinen » 13 januari 2013, 07:24

Mycket poäng flera matcher i rad nu på Tedenby i AHL, inatt utsedd till matchens första stjärna, igår matchens tredje stjärna.. Han verkar sugen på att få en chans i NJD nu när NHL drar igång minst sagt.. Kul att han fått tillbaka självförtroendet!

André Petersson skadad? Nån som vet? Inte sett han i BNG roster på ett tag..

Ullström går hyfsat nu med och borde väl få en chans i ett ganska dåligt NY Islanders ganska snart, dock inte som center utan som ytterforward likt förra året..

Almqvist gör det överaskande bra i Detroits farmarlag, gör en del poäng, snittar 20+min/match och ingår allt som oftast i PP1, Adam verkar absolut ha nåt som Detroits staff gillar skarpt då dom har ganska mkt att säga till om när det gäller istid osv i deras farmarlag.. Frågan är om han får göra NHL-debut redan iår?
Keskinen

Inläggav hammare7 » 13 januari 2013, 12:34

Keskinen skrev:Mycket poäng flera matcher i rad nu på Tedenby i AHL, inatt utsedd till matchens första stjärna, igår matchens tredje stjärna.. Han verkar sugen på att få en chans i NJD nu när NHL drar igång minst sagt.. Kul att han fått tillbaka självförtroendet!

André Petersson skadad? Nån som vet? Inte sett han i BNG roster på ett tag..

Ullström går hyfsat nu med och borde väl få en chans i ett ganska dåligt NY Islanders ganska snart, dock inte som center utan som ytterforward likt förra året..

Almqvist gör det överaskande bra i Detroits farmarlag, gör en del poäng, snittar 20+min/match och ingår allt som oftast i PP1, Adam verkar absolut ha nåt som Detroits staff gillar skarpt då dom har ganska mkt att säga till om när det gäller istid osv i deras farmarlag.. Frågan är om han får göra NHL-debut redan iår?

Är inte alls förvånad att det går bra för Almqvist. I toppen två år irad i pluss minus statistiken i HV och alla vet hur NHL kollar just på den statistiken. Tyvärr fick inte Almqvist ut all sin offensiva kreativitet i HV (pga inte fick den rollen?, mera fokus på det defensiva?). Kanske i AHL/NHL så kanske han får fokusera på sina offensiva kvalitéer mer, vet att NHL är bättre på att fokusera på speciella kvalitéer än här i elitserien där de skall vara jämn bra på allt utan speciella kvalitéer (till viss mån hoppas ni fattar vad jag menar).
hammare7

Inläggav hokky » 13 januari 2013, 15:22

Önerud har 10 poäng på 39 matcher hittils i år. Lite sämre än förväntat enligt mig. Är han redo att ta tillbaks till nästa år?
hokky

Inläggav hammare7 » 13 januari 2013, 16:14

hokky skrev:Önerud har 10 poäng på 39 matcher hittils i år. Lite sämre än förväntat enligt mig. Är han redo att ta tillbaks till nästa år?

Om vi förlorar PC så ja, annars nej. Önerud kommer nog aldrig bli en 1-2 femma spelare utan en tredje line spelare som kan stänka in några mål och spela fysiskt. Men nu har PC den rollen och det är den rollen som Önerud kan ha och med dagens form så tar jag nog PC före Önerud. Men vill han komma tillbaka o ta en fjärde formations plats så visst.
hammare7

Inläggav Pawhlen » 13 januari 2013, 18:10

Pawhlen

Inläggav frederic » 14 januari 2013, 02:34

Pawhlen skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sasongen-kan-vara-over-for-hv-profilen/

tråkigt :(

Men vad fan. Vad äter grabbarna i småland nu för tiden - verkar ju väldigt skadebenägna...?
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav Diabolics » 19 januari 2013, 18:45

Tedenby verkar har klarat "cutten" inför NHL-premieren. Fansen verkar tro att detta är hans år iår, på gott å ont. Kliver han inte fram nu, ja då tror de inte han kommer göra det senare heller.

EDIT: Nu är jag inte så säker längre.... jag läste en artikel som sade att han var med, men han finns inte med på den officiella rostern....

http://www.nj.com/devils/index.ssf/2013/01/devils_will_recall_mattias_ted.html
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav mille » 19 januari 2013, 19:08

Tedenby spelar ikväll!;)
mille

Inläggav tom_flaska » 20 januari 2013, 13:23

mille skrev:Tedenby spelar ikväll!;)

Och gjorde assist på New Jerseys 2-1 mål med!
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Jompii » 20 januari 2013, 17:39

Guldskytten säsongen 07/08 (Eric Johansson) är åter tillbaka i Sverige. Eric har skrivit på ett kontrakt med Västerås som gäller säsongen ut.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

FöregåendeNästa

Återgå till HV71