Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Henke67 skrev:Jag hade tänkt skriva ett långt inlägg om detta med special teams. Men insåg att ju mer jag skriver desto mer ”fördunklas” budskapet. Så jag nöjer mig med att låta första inlägget bli riktigt kort!
Så snälla Johannarna... Börja nu! Scouta planera värva. Spelare ledare och konsulter.
Nutarviguld skrev:Säga vad man vill om Lindbom och co men det kan ju inte vara kul att få uppdraget att fixa till PP och sen få det spelarmaterialet att arbeta med för just PP...vem fan ska spela PP 18/19 ? Wännström möjligtvist men han kommer bli skadad den 10e matchen ungefär det kan jag slå vad om, sen blir det svårt att spela PP ensam för Wännström också
Donjsone skrev:PP FORMATIONERNA som jag ser dem just nu
PP1
N Andersson
Thuresson Ljungh
Thörnberg
J Andersson
PP2
Lehtonen
Wänna Tedenby
Önerud
Törngren
Vill bygga på att de nya från Malmö får implementera deras idéer som dem hade där för lets face it de hade det bästa PP i serien. Så det får bli en paraply uppställning med en back som dem hade med mkt kvicka spelare för att få till många plats byten och rörelser i PP för att förvirra motståndaren. Därav ingen Ytterell! Har tänkt ha Törngren och J Andersson bakom mål och vinna sargdueller och samla puck. Thörna och Önerud som jobbiga jävlar framför mål.
Vad säger detta är väl inte s jäkla dumt???
tom_flaska skrev:Tycker vårat PP idag var riktigt bra.
Pucken flyttas snabbt, silver hænger inte med och vips får vi mål med oss!
Kænns dock som att Figren bommar allt, hoppas på att Thørna tar den platsen direkt. Han har ett slagskott som heter duga.
Før att summera BP øver hela sæsongen ær vi ju ruskigt starka (2:a) i ligan. Dock tycker jag ofta att vi spelar fast oss sjælva och inte får ut pucken.

JoakimA skrev:Under Lillis tid tycker att PP-spelet framför kassen har fungerat.
Vad jag saknar är bättre ingångar och backar som får igenom skotten. Lauridsen, Ytterell och Nisse har varit notoriska på att skjuta på närmaste motståndare.
Vi behöver backar med bättre passningar än idag samt att vi bör testa med 1 back och 4 forwards i diamantformation med 2 på mål.
Henke67 skrev:JoakimA skrev:Under Lillis tid tycker att PP-spelet framför kassen har fungerat.
Vad jag saknar är bättre ingångar och backar som får igenom skotten. Lauridsen, Ytterell och Nisse har varit notoriska på att skjuta på närmaste motståndare.
Vi behöver backar med bättre passningar än idag samt att vi bör testa med 1 back och 4 forwards i diamantformation med 2 på mål.
Vill du verkligen att vi spelar med "point" när vi har backar som inte får igenom skotten? Just förmågan att få igenom skotten därifrån brukar väl ses som en av grunderna för att få diamanten att fungera. Det är ju livsfarligt om pointen skjuter på första täcket gång efter gång. Och om han inte är ett riktigt hot utan bara fördelar puckar så brukar det väl inte heller bli så bra?
Pg79an skrev:Nån som har siffror på hur det såg ut i PP 2017?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster