Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
jordfelsbrytare skrev:Den där backen som hävdades vara klar hade ju inte gjort ont om det stämde.
Firma Ytterell och Lauridsen är ju för närvarande totalt under isen. Smärtsamt att se i både matchen mot Saik och framförallt igår. Känns inte alls bra inför sista 10 och eventuellt slutspel.
shitkicker skrev:Förstår inte riktigt kritiken mot Lauridsen. Tycker han har varit en av våra bästa och stabilaste backar i år. Visst fan ar han sig defensivt ibland, men han är en av två backar som kan slå riktigt fina förstapass rakt på tejpen på anfallande spelare i fart. Och nästan ensam om att kunna slå en lång tvåzonspass rakt på tejpen. I min mening är Lauridsen en topp 4 back i HV. Går före flera andra t ex Ytterell, Andersson, Persson och Berglund.
Men som så ofta så får spelare inte cred för det som görs i skymundan och det som inte skapar de stora rubrikerna.
Husmusen skrev:jordfelsbrytare skrev:Den där backen som hävdades vara klar hade ju inte gjort ont om det stämde.
Firma Ytterell och Lauridsen är ju för närvarande totalt under isen. Smärtsamt att se i både matchen mot Saik och framförallt igår. Känns inte alls bra inför sista 10 och eventuellt slutspel.
Sagt det förut de platsar ej i shl. Lauridsen kom från danska ligan typ? Och Yterell fick knappt spela i Leksand i allsvenskan...
Bluey skrev:Husmusen skrev:jordfelsbrytare skrev:Den där backen som hävdades vara klar hade ju inte gjort ont om det stämde.
Sagt det förut de platsar ej i shl. Lauridsen kom från danska ligan typ? Och Yterell fick knappt spela i Leksand i allsvenskan...
Lauridsen kom från tyska ligan (som är betydligt bättre än danska) och Ytterell spelade 14:19 per match i Leksand (som låg i SHL) säsongen innan han kom till HV71. All info finns där ute och det tog mig två minuter att kolla upp detta.
Rex0z skrev:Men kom igen, han skrev danska ligan "typ" och Leksand spelade i SHL så då fick han knappt spela i Leksand i allsvenskan vilket stämmer
Turisas88 skrev:Intressant när man söker på Olli Palola på google , och man hittar hans namn under hv71:s hemsida![]()
https://www.hv71.se/spelare/qRh-9e7vTZhMT__olli-palola
Hoppas inerligt att detta är sant , precis vad vi behöver ...
Turisas88 skrev:Intressant när man söker på Olli Palola på google , och man hittar hans namn under hv71:s hemsida![]()
Räkan skrev:Palola är tyvärr med i Kunluns match som spelas nu.
Så den gick nog tyvärr inte i hamn...
Räkan skrev:Palola är tyvärr med i Kunluns match som spelas nu.
Så den gick nog tyvärr inte i hamn...
jordfelsbrytare skrev:Spelar tyvärr i 2a kedjan i pågående match.. Fan
Zico skrev:Enligt Mats Persson på Hockey News, har HV jobbat stenhårt, in i det sista, på Olli Palola och Teemu Pulkinen. Att beskylla Johan Hult för passivitet är nog pinsamt fel. Han har säkert gjort det han kunnat för att förstärka laget.
Zico skrev:Enligt Mats Persson på Hockey News, har HV jobbat stenhårt, in i det sista, på Olli Palola och Teemu Pulkinen. Att beskylla Johan Hult för passivitet är nog pinsamt fel. Han har säkert gjort det han kunnat för att förstärka laget.
Zico skrev:Men, kom igen nu Andersson711: det är väl klart som fan att man inte börjar jaga spelare kl 18 sista dagen bara för att öka dramatiken. Man har säkert bearbetat både spelare, agenter och klubbar under en tid. Ju närmare deadline man kommer, ju mer brukar ju parterna mjukna. Så det är väl bra att man ligger på ända "in i kaklet". Man behöver ju inte alltid vinkla allt HV gör negativt. För övrigt anser jag att HV har ett bra lag ändå.
Andersson711 skrev:Zico skrev:Men, kom igen nu Andersson711: det är väl klart som fan att man inte börjar jaga spelare kl 18 sista dagen bara för att öka dramatiken. Man har säkert bearbetat både spelare, agenter och klubbar under en tid. Ju närmare deadline man kommer, ju mer brukar ju parterna mjukna. Så det är väl bra att man ligger på ända "in i kaklet". Man behöver ju inte alltid vinkla allt HV gör negativt. För övrigt anser jag att HV har ett bra lag ändå.
Nja att vinkla allt negativt vet jag inte om jag gjort. Har ändå varit rätt tydlig med att jag inte tyckte man skulle ta in någon.
Menade mer att om man nu jagat så starka spelare som dom 2 namnen så måste man anse att det saknats rätt mkt i truppen. Gör rätt från början ist.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst