DEADLINE DAY 15 FEB 2019, Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: DEADLINE DAY 15 FEB 2019, Diskussioner

Inläggav Klabbe » 15 februari 2019, 14:10

frippe-borås skrev:Kanske är jag helt ute och cyklar!
Vi lånade ju in Lehtonen 2017 och tror ni inte möjligheten finns att göra något liknande med t ex Strömwall!
De verkar ju sugna på pengar och kan man mötas på en hyfsad nivå för båda så vore det ju win win.

Sen vet jag inte hur framtiden ser ut för Strömwall om han är klar för en annan SHL klubb nästa säsong. Men om inte så är det ju perfekt att se hur han fungerar nu i SHL på ett lån.

Kanske är jag ute o cyklar så please inga påhopp!

Det var väl inget lån? HV köpte väl loss honom från hans dåvarande finska lag? Anledningen till att han inte kunde stanna i HV var ju att han redan skrivit kontrakt med ett annat finskt lag än det HV köpte loss honom från.
Klabbe

Inläggav Räkan » 15 februari 2019, 14:15

Detta gnäll om PP....

HV har nu 18,92% i PP.
Luleå ligger 1a och har inte mycket mer, 19,05% i PP.

HV's guldsäsong 16/17 hade HV ett PP på 16,67%! (minns ni att vi vann det året?)

SÅ PP är inte allt!
Användarvisningsbild
Räkan

Inläggav frippe-borås » 15 februari 2019, 14:19

Klabbe skrev:
Vi lånade ju in Lehtonen 2017 och tror ni inte möjligheten finns att göra något liknande med t ex Strömwall!
De verkar ju sugna på pengar och kan man mötas på en hyfsad nivå för båda så vore det ju win win.

Sen vet jag inte hur framtiden ser ut för Strömwall om han är klar för en annan SHL klubb nästa säsong. Men om inte så är det ju perfekt att se hur han fungerar nu i SHL på ett lån.

Det var väl inget lån? HV köpte väl loss honom från hans dåvarande finska lag? Anledningen till att han inte kunde stanna i HV var ju att han redan skrivit kontrakt med ett annat finskt lag än det HV köpte loss honom från.

Så kan det ha varit! My bad!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav DocSeverinsen » 15 februari 2019, 14:25

Enligt Ros så släpper J/J inte Wännström "behöver 13 fwd"
DocSeverinsen

Inläggav FirstSwitch » 15 februari 2019, 14:33

DocSeverinsen skrev:100000 Euro för att lösa Strömwall eller Karlsson från KooKoo. Definitivt inte värt de pengarna.

Nej anser inte heller det är värt det, men en bättre back vilket vi är större i behov av i nuläget så är det värd det. 1-2 miljoner drar man väl in på en hemmamatch i ett slutspel.
FirstSwitch

Inläggav 15:48 » 15 februari 2019, 14:50

Husmusen skrev:
spaawn skrev:Kan någon förklara varför Wännström inte platsar? Bäst +/- i laget, gjort viktiga mål när han väl fått spela. Vad är problemet? Figren däremot har -4 sämst bland forwards.

Det är årets största mysterium, och har varit så länge, och hv säger inget

Tror inte mysteriet är större än; arbetsinsatsen, defensivt jobb, inställningen, närkampsspelet. Hade detta klaffat till 100% hade han självklart spelat i någon av förstalinorna och PP. Hämmas forfarande av sina hjärnskakningar och vågar inte gå fullt in i dueller. Tycker Figge har varit bland våra absolut bästa forwards sista tiden oavsett +/-. Siffror säger inte allt.

Med detta sagt tror jag absolut Wännström kan lyckas bra i nästa klubb med miljöombyte förtroende m.m. Får vi inte in någon annan forward tycker jag inte vi ska släppa honom. Annars är det fine med mig...
15:48

Inläggav dekman » 15 februari 2019, 15:13

Nja, med tanke på att Strömwall kostar en miljon att köpa loss så tror jag inte de lånar ut honom. Det finns säkerligen en anledning till att de satt det priset liksom.

Och det är ett helt absurt pris. En sportchef som är beredd att betala det för en spelare (plus lön) - som hitills inte har lyckats i SHL - för max två månader borde byta jobb.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav dekman » 15 februari 2019, 15:18

Djurgården tar in centern Dennis Svensson från allsvenska Pantern. Han har i år gjort 8 poäng på 45 matcher. Tycker det är ganska talande för hur marknaden ser ut just nu. Men visst, det finns massor med lediga spelare - speciellt spets.

Och innan ni kommer dragande med att det är massa KHL-lag som missar slutspel, så ja det stämmer - men det betyder inte att en massa spelare blir tillgängliga bara för det. Klubbarna måste för det första vilja släppa dom, och missar man slutspel så missar man mycket pengar - så det kommer nog inte direkt vara gratis. Och sen måste ju spelarna öht vara sugna på att förlänga sina säsonger. Etc. Men visst, kolla EP vilka spelare som finns i lag som missar slutspel - men försök vara liiiiite realistiska också.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav frippe-borås » 15 februari 2019, 15:27

Kanske skulle plockat in Ledin ändå när han letade klubb och kunde spela gratis mer eller mindre!
Med ta ke på hur marknaden verkar se ut så håller ju han minst lika hög klass som allt annat verkar det som.
En kille som är beredd att offra allt för att vinna samt en kille som tål mycket skit framför mål i t ex PP som han knappt aldrig fick visa i Hv!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Andersson711 » 15 februari 2019, 15:40

frippe-borås skrev:Kanske skulle plockat in Ledin ändå när han letade klubb och kunde spela gratis mer eller mindre!
Med ta ke på hur marknaden verkar se ut så håller ju han minst lika hög klass som allt annat verkar det som.
En kille som är beredd att offra allt för att vinna samt en kille som tål mycket skit framför mål i t ex PP som han knappt aldrig fick visa i Hv!

Skön idé. Ledda har nog inga problem att bryta ett kontrakt i Div1 för SHL. Jämtin är kontraktslös med.
Vem kontaktar kommunen och ser till att bussarna blir stripade ASAP?!
Andersson711
Moderator

Inläggav didotto » 15 februari 2019, 15:41

frippe-borås skrev:Kanske skulle plockat in Ledin ändå när han letade klubb och kunde spela gratis mer eller mindre!

Luoma skulle nog kunna tänka sig att spela ett par månader för en låda med semlor. Tjänstefel av J&J om de inte ens ställer frågan!
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav Davestar » 15 februari 2019, 15:49

Realistiskt sett kan vi nog räkna bort våra AHL- killar nu, i övrigt ser det ju onekligen rätt tunt ut på marknaden. Om ryktena att Wännström är klar för Brynäs samt att Gunderson lämnar Brynäs efter säsongen stämmer vore det riktigt coolt med en trejd. Båda spelarna sitter förmodligen på relativt dyra kontrakt och båda kanske skulle kunna få en nytändning i en ny miljö. Olle Liss verkar rätt missnöjd med sin situation i Rögle och sitter förmodligen på ett relativt billigt kontrakt. Han skulle kunna vara en chansning med potentiell uppsida förutsatt att Rögle kan tänka sig att släppa honom.
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav håvesjuttioett » 15 februari 2019, 16:35

dekman skrev:Djurgården tar in centern Dennis Svensson från allsvenska Pantern. Han har i år gjort 8 poäng på 45 matcher. Tycker det är ganska talande för hur marknaden ser ut just nu. Men visst, det finns massor med lediga spelare - speciellt spets.

Och innan ni kommer dragande med att det är massa KHL-lag som missar slutspel, så ja det stämmer - men det betyder inte att en massa spelare blir tillgängliga bara för det. Klubbarna måste för det första vilja släppa dom, och missar man slutspel så missar man mycket pengar - så det kommer nog inte direkt vara gratis. Och sen måste ju spelarna öht vara sugna på att förlänga sina säsonger. Etc. Men visst, kolla EP vilka spelare som finns i lag som missar slutspel - men försök vara liiiiite realistiska också.

Att Djurgården, som uttryckt att de letar efter en "5e-center", också plockar in en sådan spelare tycker jag inte kan användas för att måla upp en bild över hur hela marknaden ser ut. De värvade dessutom Wirtanen tidigare i höstas.

Hoppas att Hults målsättning varit/är att få in en fw som kan ersätta Sandberg/Thörnberg och en back. Om det sen går att lösa är en annan fråga. När Hult hintar om att bredd kan komma in dagen innan deadline förstår jag att folk blir irriterade, iom. vad våra konkurrenter landar för spelare.
håvesjuttioett

Inläggav dekman » 15 februari 2019, 16:40

håvesjuttioett skrev:Att Djurgården, som uttryckt att de letar efter en "5e-center", också plockar in en sådan spelare tycker jag inte kan användas för att måla upp en bild över hur hela marknaden ser ut. De värvade dessutom Wirtanen tidigare i höstas.

Hoppas att Hults målsättning varit/är att få in en fw som kan ersätta Sandberg/Thörnberg och en back. Om det sen går att lösa är en annan fråga. När Hult hintar om att bredd kan komma in dagen innan deadline förstår jag att folk blir irriterade, iom. vad våra konkurrenter landar för spelare.

Fast vilka spelare landar egentligen våra konkurrenter? och vilka av dom hade du gärna sett i HV och på vilken position?
Och ja, det vore trevligt med ersättare för Thörnberg/Sandberg, men man får också tänka på att de spelarna friska skulle tillhöra toppen i laget och kanske i hela SHL. Hur många såna spelare finns det lediga? Hur många såna har våra konkurrenter hittat? Och vad skulle de kosta? Strömwall kostar som sagt en miljon att köpa loss, inkl lön, sociala avgifter etc så skulle han kosta nästan 1,8 miljoner för resten av säsongen. Går vi hela vägen till final så innebär det nästan 900 i månaden. Och han är inte ens så bra. Så ser marknaden ut.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav frippe-borås » 15 februari 2019, 16:50

Enligt MR.Madhawk så har en NHL klubb erbjudit SHL klubbar en back men inget namn har namngivits!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Husmusen » 15 februari 2019, 16:50

Jaha kl 1600 och inget. Varför sista sekunden
Husmusen

Inläggav dekman » 15 februari 2019, 16:51

Jag försöker febrilt hitta vad det är för fantastiska spetsspelare "konkurrenterna" har hittat. Dagens övergångar är Andreas Ljungren, MV i Tingsryd som går till Timrå och Dennis Svensson då från Pantern till DIF. Sen lär superstjärnan Tommy Kristiansen vara klar för FBK. That's it.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Husmusen » 15 februari 2019, 16:52

dekman skrev:Jag försöker febrilt hitta vad det är för fantastiska spetsspelare "konkurrenterna" har hittat. Dagens övergångar är Andreas Ljungren, MV i Tingsryd som går till Timrå och Dennis Svensson då från Pantern till DIF. Sen lär superstjärnan Tommy Kristiansen vara klar för FBK. That's it.

KHL forward brynäs. Grym forward växjö
Husmusen

Inläggav dekman » 15 februari 2019, 16:55

För att citera mig själv:
Växjö lyckades knyta till sig Kris Versteeg, som 1. inte hade spelat på tre månader 2. Känner Liam Reddox som spelar i Växjö. deras respektive fruar är mycket nära vänner. Plus att han även är nära vän med fd Lakers-spelarna Colby Armstrong och Josh MacNevin.

Brynäs nyförvärv Rudolf Cerveny känner Robert Kousal sen tidigare.

Oftast spelar sånt stor roll, större än vad många faktiskt kan tro, när det gäller att knyta till sig spelare. T.ex var det en bidragande orsak när vi fick Christensen att han spelade ihop med Thörnberg i Prag, och de var delaktiga i värvningen.

Så, nej, vi hade troligen inte kunnat hugga nån av dom ändå. Det är liksom spelare som inte varit "ute på marknaden".

Husmusen skrev:
dekman skrev:Jag försöker febrilt hitta vad det är för fantastiska spetsspelare "konkurrenterna" har hittat. Dagens övergångar är Andreas Ljungren, MV i Tingsryd som går till Timrå och Dennis Svensson då från Pantern till DIF. Sen lär superstjärnan Tommy Kristiansen vara klar för FBK. That's it.

KHL forward brynäs. Grym forward växjö

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav frippe-borås » 15 februari 2019, 16:57

Enligt en FBK supporter så är Kristiansen avskriven för FBK!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav dekman » 15 februari 2019, 16:58

Kan för övrigt glädja med att HVs damlag i alla fall har lyckats få Sveriges största talang på damsidan just nu, 17-åriga Lina Ljungblom. Hon har bl.a gjort sex mål på 12 matcher i Skövdes J18 lag den här säsongen. Alltså, deras J18 lag för killar...

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav frippe-borås » 15 februari 2019, 16:59

dekman skrev:Kan för övrigt glädja med att HVs damlag i alla fall har lyckats få Sveriges största talang på damsidan just nu, 17-åriga Lina Ljungblom. Hon har bl.a gjort sex mål på 12 matcher i Skövdes J18 lag den här säsongen. Alltså, deras J18 lag för killar...

Där snackar vi spets! Grymt!!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Diabolics » 15 februari 2019, 17:03

Jag kommer bli extremt förvånad om vi får in något överhuvud taget innan denna deadline... inte ens katten kommer bära in något.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav håvesjuttioett » 15 februari 2019, 17:05

dekman skrev:
håvesjuttioett skrev:Att Djurgården, som uttryckt att de letar efter en "5e-center", också plockar in en sådan spelare tycker jag inte kan användas för att måla upp en bild över hur hela marknaden ser ut. De värvade dessutom Wirtanen tidigare i höstas.

Fast vilka spelare landar egentligen våra konkurrenter? och vilka av dom hade du gärna sett i HV och på vilken position?
Och ja, det vore trevligt med ersättare för Thörnberg/Sandberg, men man får också tänka på att de spelarna friska skulle tillhöra toppen i laget och kanske i hela SHL. Hur många såna spelare finns det lediga? Hur många såna har våra konkurrenter hittat? Och vad skulle de kosta? Strömwall kostar som sagt en miljon att köpa loss, inkl lön, sociala avgifter etc så skulle han kosta nästan 1,8 miljoner för resten av säsongen. Går vi hela vägen till final så innebär det nästan 900 i månaden. Och han är inte ens så bra. Så ser marknaden ut.

Versteeg, Cerveny, Sallinen, Mingoia, Garrison, Gormley, Virta, (Hardt) etc. Hoppas att Hult haft avsikten att ersätta spelare med spelare av samma kaliber och inte plocka in bredd för att ersätta Sandberg/Thörnberg (vilket hans senaste uttalande dock hintar om).
håvesjuttioett

Inläggav FirstSwitch » 15 februari 2019, 17:10

Det finns men kostar såklart, tror dock vi kommer få se något liknande presenteras av HV på backsidan. Mycket möjligt att det försökt få tag i något annat som lockat som det surrats lite lätt på men som inte gått i lås av olika anledningar och att man då går på en reservplan och breddar med en styrman-spelare (löne-mässigt), tolkar detta från vad Hult sa i jp/jnytt. Att det inte kommer presenteras något alls känns väl tveksamt med tanke på situationen på backsidan elr.
Tror heller det inte kommer ut förräns efter matchen ikväll.
FirstSwitch

Inläggav dekman » 15 februari 2019, 17:10

håvesjuttioett skrev:Versteeg, Cerveny, Sallinen, Mingoia, Garrison, Gormley, Virta, (Hardt) etc. Hoppas att Hult haft avsikten att ersätta spelare med spelare av samma kaliber och inte plocka in bredd för att ersätta Sandberg/Thörnberg (vilket hans senaste uttalande dock hintar om).

Om du går lite upp i tråden så ser du att jag förklarar Versteeg och Cerveny. De andra är ju bara namn på spelare som bytt klubbar senaste typ månaden. Menar du verkligen att du är avundsjuk på de värvningarna, att du hade velat se dom i HV, som spets? Eller ens tror att de skulle varit aktuella?

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav håvesjuttioett » 15 februari 2019, 17:13

dekman skrev:
håvesjuttioett skrev:Versteeg, Cerveny, Sallinen, Mingoia, Garrison, Gormley, Virta, (Hardt) etc. Hoppas att Hult haft avsikten att ersätta spelare med spelare av samma kaliber och inte plocka in bredd för att ersätta Sandberg/Thörnberg (vilket hans senaste uttalande dock hintar om).

Om du går lite upp i tråden så ser du att jag förklarar Versteeg och Cerveny. De andra är ju bara namn på spelare som bytt klubbar senaste typ månaden. Menar du verkligen att du är avundsjuk på de värvningarna, att du hade velat se dom i HV, som spets? Eller ens tror att de skulle varit aktuella?

Avundsjuk och avundsjuk, ser att andra lag förstärker/försöker förstärka sin trupp.
håvesjuttioett

Inläggav dekman » 15 februari 2019, 17:14

frippe-borås skrev:Enligt MR.Madhawk så har en NHL klubb erbjudit SHL klubbar en back men inget namn har namngivits!

"Men den här backen vill ha nästa säsong också, samt bra betalt. Stort beslut att ta för en sportchef, på en deadline-dag, då det påverkar nästa års budget och bygge."

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav håvesjuttioett » 15 februari 2019, 17:15

Olle Liss? Verkar va på väg bort från Rögle och en förhandling med Ch.Abbott borde inte bli alltför strulig? Hade han kunnat tillföra något?
håvesjuttioett

Inläggav Husmusen » 15 februari 2019, 17:17

håvesjuttioett skrev:
dekman skrev:

Avundsjuk och avundsjuk, ser att andra lag förstärker/försöker förstärka sin trupp.

Exact
Husmusen

FöregåendeNästa

Återgå till HV71