Det är kul att läsa och höra.Pawhlen skrev:Jesper Thörnberg imponerade spelmässigt och gjorde 2p när SSK körde över Mif Redhawks med 5-1
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Det är kul att läsa och höra.Pawhlen skrev:Jesper Thörnberg imponerade spelmässigt och gjorde 2p när SSK körde över Mif Redhawks med 5-1
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
dekman skrev:Lyxfällan IF fortsätter att mjölka kommunen på pengar.
"Leksands IF får stöd med totalt 33 miljoner under en tioårsperiod. Kommunen betalar 2,5 miljoner kronor extra per år i hallhyra, samt går i borgen för ett lån på omkring åtta miljoner kronor som Leksands IF tar för att gjuta en ny betongplatta i Tegera Arena."
Samtidigt lägger kommunen ner en skola i insjön och sparar där ca 2,5 miljoner/året. Ironiskt va?
Jag blir så jävla förbannad på feta kommunpolitiker som bara fortsätter dopa elitidrottslag med skattepengar på detta sätt. Det är att leka med skattebetalarnas pengar och verkligen inte kommunal kärnverksamhet.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
Jullebulle skrev:Att Leksand kommun lägger ner en skola för att rädda ner Leksands IF är bullshit. Det kan ha nåt att göra med att dom tappat 49% elever på 8 år.
dekman skrev:Här är nästa klubba som går till kommunen för att få hjälp:
http://www.smp.se/nyheter/tingsryd/taif ... 1527%29.gm
Jompii skrev:Varför har de valt att spela Mora mot Leksand i Globen? Det är ju helt sjukt.
Det är ju ungefär som att de skulle välja att spela Skellefteå - Luleå i Malmö arena.
Det bor en rejäl mängd dalmasar i 08 området och Leksand är en klubb som drar folk vart dom än kommer och har fans överallt. Ett av våra mest klassiska lag. Ett hett daladerby där dom lyckas knåpa ihop en fullsatt Glob vore nice. Bra initiativ!!Rex0z skrev:Jompii skrev:Varför har de valt att spela Mora mot Leksand i Globen? Det är ju helt sjukt.
Det är ju ungefär som att de skulle välja att spela Skellefteå - Luleå i Malmö arena.
Lite väl extremt exempel kanske, men antar att det är för att få till en riktig publikfest med en massa galna dalmasar.
FM Mattsson Arena tar 4500 personer och Globen tar 13 850, så det blir en del skillnad och sen är det inte allt för långt ifrån varken Mora eller Leksand.
Leksand är väl det enda lag som i princip kan känna sig klar. SSK är inte klara men bör klara sig. Jag håller stenhårt på att Djurgården kommer upp. Finns inget lag jag vill se uppe förutom dom. Ja Leksand då för de är ett klassiskt lag. Saknar mötena med Dif. Byt ut AIK,Rögle, Växjö och Timrå. Tråkiga lag och tråkiga matcher. Hoppas 2 av dom åker ur. Helst AIK och Växjö.sir Ward skrev:Ställningen just nu (5feb) så är Leksand och Södertälje klara och 52 matcher ska spelas.
I min spåkula så finns lagen Timrå, Rögle, Leksand, Södertälje, Karlskoga, Djurgården i kommande kvalserie.
Vilka får ES kontrakt: Timrå och Leksand.
1 Leksand 45 28 7 5 5 156-101 99
2 Södertälj 44 26 12 4 2 134-98 88
3 Karlskoga 44 26 15 3 0 143-105 84
4 Djurgårde 44 23 12 2 7 127-104 80
5 Västerås 44 22 14 4 4 121-96 78
6 Örebro 44 21 16 4 3 138-113 74
7 Oskarsham 44 20 19 3 2 135-129 68
8 Mora 45 17 19 7 2 123-128 67
9 Malmö 44 18 20 3 3 128-121 63
10 Troja/Lju 44 17 23 2 2 102-135 57
11 Asplöven 44 14 25 2 3 113-163 49
12 Tingsryd 44 12 23 3 6 90-119 48
13 Almtuna 44 11 26 2 5 98-126 42
14 Karlskron 44 9 33 1 1 86-156 30
Leksands Filip Forsberg har utsetts till vinnare av Guldgallret och prissumman på 100 000 kr till klubbens ungdomssatsning.
– Många har spelat bra i serien men jag är såklart jätteglad för priset och motiveringen, säger Forsberg som blev den fjärde Guldgallervinnaren sedan priset instiftades.
De kan ju betala till de familjer vars barns skola ska läggas ner. Pinsamma Leksand. De är det nya Malmö. Jag ville ha upp Leksand för de är ett klassiskt lag men nu kan de bara fara och flyga.chinobar skrev:Leksands Filip Forsberg har utsetts till vinnare av Guldgallret och prissumman på 100 000 kr till klubbens ungdomssatsning.
– Många har spelat bra i serien men jag är såklart jätteglad för priset och motiveringen, säger Forsberg som blev den fjärde Guldgallervinnaren sedan priset instiftades.
Hur många tror att pengarna kommer gå till deras ungdomssatsning, egentligen?
mrcadaza skrev:De kan ju betala till de familjer vars barns skola ska läggas ner. Pinsamma Leksand. De är det nya Malmö. Jag ville ha upp Leksand för de är ett klassiskt lag men nu kan de bara fara och flyga.chinobar skrev:Leksands Filip Forsberg har utsetts till vinnare av Guldgallret och prissumman på 100 000 kr till klubbens ungdomssatsning.
Hur många tror att pengarna kommer gå till deras ungdomssatsning, egentligen?
Upp med Djurgården så vi får lite goa matcher igen.
Jompii skrev:Denna Janne Josefsson, medias svar på Kuben.
Jag hoppas personligen att Västerås och Örebro lyckas kvala sig upp till Elitserien. Under de åren som jag bodde i Falun/Dalarna så byggde jag upp ett ganska starkt hat mot "dalalagen", speciellt Leksand. Djurgården tycker jag kan vara kvar i Allsvenskan ett år till.
Återgå till Hockeysnack (ej HV71)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster