Tråden om: Spel och TV-spel!

Diskutera allt annat som inte är hockey eller HV71.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Eastside Hockeymanager

Inläggav Henning » 21 november 2012, 11:34

Inzaneclown skrev:Irriterar mig på mig själv när jag två gånger lyckats göra misstaget att värva för många transatlanter. Första gången värvade jag Lance Ward och skickade Mars Trygg åt h-e. Blev ganska förvånad först när jag inte kunde ha Krog, Rhakshani och Ward i samma laguppställning. Ett pinsamt aha-moment kom som ett brev på posten.

Idag lyckas jag köpa över Bud Holloway från Saik för att ha honom bredvid Krog och Rhakshani. Jag lär mig aldrig...

Gjort samma sak :p
Fick tag på Stefan Meyer med hyfsade stats till ett riktigt kanonpris, när sen säsongen startade märkte jag att han var Kanadensare.. :(
Henning

Inläggav Jonte » 21 november 2012, 15:48

Jag har redan patch 3.0.4 som är den enda som finns att ladda ner där. Är det den ni kör med?

Skulle någon kunna vara snäll att länka till laguppställningarna? Hittar inte dem... :roll:
Jonte

Inläggav PapaEmeritus » 21 november 2012, 17:07

Jonte skrev:Jag har redan patch 3.0.4 som är den enda som finns att ladda ner där. Är det den ni kör med?

Skulle någon kunna vara snäll att länka till laguppställningarna? Hittar inte dem... :roll:

Om du kör med Eastside Hockey Manager 2007 så hittar du de senaste laguppställningarna här:

http://www.ehmtheblueline.com/forums/vi ... 77&t=10091

Du behöver köra spelet via den här patchen för att det ska fungera:

http://www.ehmtheblueline.com/forums/vi ... =88&t=8283

Installera patchen först och ladda sedan ner laguppställningarna och packa upp dem i din spelmapp \data\database.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Pawhlen » 21 november 2012, 18:04

Akut hjälp, efter att ha fingrat för mycket har jag nu fått detta meddelande när jag startar upp istället: "Sorry but you have no license installed". FAN hur ska jag göra nu?
Pawhlen

Inläggav PapaEmeritus » 21 november 2012, 20:08

Pawhlen skrev:Akut hjälp, efter att ha fingrat för mycket har jag nu fått detta meddelande när jag startar upp istället: "Sorry but you have no license installed". FAN hur ska jag göra nu?

Låter konstigt. Testa att installera om och spara din sparfil och se om det funkar. Annars får du kolla deras forum och se om du hittar nåt svar.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Pawhlen » 21 november 2012, 20:18

Inzaneclown skrev:
Pawhlen skrev:Akut hjälp, efter att ha fingrat för mycket har jag nu fått detta meddelande när jag startar upp istället: "Sorry but you have no license installed". FAN hur ska jag göra nu?

Låter konstigt. Testa att installera om och spara din sparfil och se om det funkar. Annars får du kolla deras forum och se om du hittar nåt svar.

Fick hjälp av Henning, han får samma meddelande när han startar och han hade lyckats göra 5 säsonger. (Demon ska tydligen bryta efter 1 säsong) Har tagit det säkra före det osäkra nu dock och förnekat spelet att få tillgång till nätet genom Norton :twisted:
Pawhlen

Inläggav Pawhlen » 22 november 2012, 23:38

Känns som det bara är jag som skriver i denna tråd men jag tänker berätta hur det har gått för mig med HV71, Vi vann SM-guldet 06/07 efter 4-2 i matcher mot Frölunda i finalen.

Spelarförluster inför 2007/2008:
Kris Beech
Kamil Piros
Mikko Luoma
Björn Melin
Mattias Tedenby
Adam Almqvist

Nyförvärv inför 2007/2008:
Mike Zigomanis, Eisbären Berlin
Viktor Fasth, Djurgården
Oscar Fantenberg, HV71 J20
RIchard Lintner, Frölunda

De regerande mästarna HV71 tappade många spelare efter guldet men jag hoppades ändå kunna fylla upp det med dessa värvningar. Tyvärr floppade Lintner och Zigomanis, den sistnämnda fick sparken i slutet av oktober, Runt jul låg vi på 6:e plats i tabellen, jag kände att laget behövde målskyttar och värvade Pelle Prestberg och Nicklas Danielsson från MODO, den sistnämnde sprutade in 23 poäng på de 32 matcher han spelade för oss, detta kompletterat med backen Niclas Andersén och forwarden Sebastian Meijer slutade HV71 på 5:e plats och lottades mot Linköping i kvarten.

Säsongen tog slut i CC när LHC vann med 3-2 efter förlängning och sammanlagt 4-2 i matcher. Jag satte genast igång med arbetet att bygga ett nytt revanschsuget lag inför 08/09 och så här har min SS sett ut hittils:

Spelarförluster:
Pasi Puistola, HIFK
Martin Thörnberg, Lokomotiv Yaroslavl
Oscar Sundh, MODO
Daniel Grillfors, Timrå
Johan LIndström, Luleå
Pelle Prestberg
Richard Lintner

Nyförvärv:
Juhamatti Aaltonen, HPK
Mathis Olimb, Frölunda
Andreas Engqvist, Linköping
Pär Arlbrandt, Luleå
Jesper Mattson, Färjestad
Justin Morrison, Södertälje (Lämnade dock redan efter en vecka)
Mathias Porseland, Timrå
Richie Regehr, Frankfurt

Hade alla dessa spelare på önskelistan, Aaltonen är jag glad över att ha knutit till mig, med dessa spelare ska vi ta revansch säsongen 08/09 ;)
Pawhlen

Re: NHL 13; GM Connected

Inläggav NightWalker » 23 november 2012, 18:26

Cyruz, om mitt minne inte sviker mig har vi ytterliggare en batalj att spela.
När kan du?
NightWalker

Inläggav MrHV » 23 november 2012, 20:12

Kul att höra att ni har kommit in i spelet!

Jag har alltid kört utan uppdateringar och sådant, men tänkte nu faktiskt testa att uppdatera spelet så att jag hänger med er. Jag återkommer med mer info om min trupp när jag har kommit en bit! :D
MrHV

Inläggav Pawhlen » 23 november 2012, 20:29

Själv kan jag bara säga att det gick käpprätt åt helvete med den trupp jag beskrev ovan och i ren frustration raderade jag skiten och startade en ny säsong med årets laguppställningar istället och det har börjat hyffsat
Pawhlen

Inläggav hokky » 23 november 2012, 22:00

Behöver akut hjälp! Har laddat ner spelet och ska ny fixa de nya uppdateringarna, men har inte en aning om hur det ska gå till. Jag har laddat ner det någon skrev häröver att man skulle men hur ska jag "installera" dem i spelet? Är riktigt trög när det gäller sånt här..
hokky

Inläggav MrHV » 23 november 2012, 22:14

hokky skrev:Behöver akut hjälp! Har laddat ner spelet och ska ny fixa de nya uppdateringarna, men har inte en aning om hur det ska gå till. Jag har laddat ner det någon skrev häröver att man skulle men hur ska jag "installera" dem i spelet? Är riktigt trög när det gäller sånt här..

Jag gick just igenom hela processen, så jag kan förklara :)

1. Ladda ner http://www.ehmtheblueline.com/forums/viewtopic.php?f=88&t=8283 och http://www.ehmtheblueline.com/forums/viewtopic.php?f=77&t=10091 i ordningen de står.

2. Packa upp den första (i ett program som t.ex. WinRAR). Extrahera allt den innehåller till samma mapp du har spelet i.

3. Packa upp den andra filen på samma sätt, men extrahera den istället till spelets mapp --> data --> database.

4. Starta spelet. Välj "Nytt lag" och välj sedan den nya patchen, inte standard, när spelet frågar.

Hoppas du får det att funka nu! Om inte - tveka inte på att skriva igen så ska jag försöka förklara mer utförligt :)
MrHV

Inläggav hokky » 23 november 2012, 22:31

MrHV skrev:
hokky skrev:Behöver akut hjälp! Har laddat ner spelet och ska ny fixa de nya uppdateringarna, men har inte en aning om hur det ska gå till. Jag har laddat ner det någon skrev häröver att man skulle men hur ska jag "installera" dem i spelet? Är riktigt trög när det gäller sånt här..

1. Ladda ner http://www.ehmtheblueline.com/forums/viewtopic.php?f=88&t=8283 och http://www.ehmtheblueline.com/forums/viewtopic.php?f=77&t=10091 i ordningen de står.

2. Packa upp den första (i ett program som t.ex. WinRAR). Extrahera allt den innehåller till samma mapp du har spelet i.

3. Packa upp den andra filen på samma sätt, men extrahera den istället till spelets mapp --> data --> database.

4. Starta spelet. Välj "Nytt lag" och välj sedan den nya patchen, inte standard, när spelet frågar.

Hoppas du får det att funka nu! Om inte - tveka inte på att skriva igen så ska jag försöka förklara mer utförligt :)

Punkt 3 går jag bet på. Förstår inte riktigt vad du menar?
hokky

Inläggav MrHV » 23 november 2012, 23:09

hokky skrev:
MrHV skrev:

Punkt 3 går jag bet på. Förstår inte riktigt vad du menar?

I mappen där spelet är sparats finns det en mapp som heter data och i den finns det en som heter database. Du ska extrahera filen till den mappen.
MrHV

Inläggav hokky » 23 november 2012, 23:35

MrHV skrev:
I mappen där spelet är sparats finns det en mapp som heter data och i den finns det en som heter database. Du ska extrahera filen till den mappen.

Jag har på nåt sätt fått bort mappen där spelet är sparat, därför blev det lite krångligt. Så jag har nu tagit bort spelet och laddar om det på nytt. Jag får väl återkomma om det blir problem igen ändå.

Men tack så hemskt mycket för hjälpen!! :D
hokky

Inläggav MrHV » 23 november 2012, 23:39

hokky skrev:
MrHV skrev:

Jag har på nåt sätt fått bort mappen där spelet är sparat, därför blev det lite krångligt. Så jag har nu tagit bort spelet och laddar om det på nytt. Jag får väl återkomma om det blir problem igen ändå.

Lycka till! :D
MrHV

Inläggav hokky » 23 november 2012, 23:45

MrHV skrev:
hokky skrev:
MrHV skrev:

Lycka till! :D

Problem nu med. Detta är troligtvis en fullkomligt absurd fråga, men jag hittar verkligen inte den mappen där spelet är sparat. Är det något särskilt namn eller bild på den? :oops:
hokky

Inläggav Pawhlen » 24 november 2012, 00:34

Hokky: i mina dokument mappen ska det finnas en mapp som heter Sports Interactive tror jag, där ligger alla filer du sparar
Pawhlen

Inläggav hokky » 24 november 2012, 00:43

Pawhlen skrev:Hokky: i mina dokument mappen ska det finnas en mapp som heter Sports Interactive tror jag, där ligger alla filer du sparar

Jag hittade den precis med. Men det verkade inte fungera ändå så raderade allt för ett nytt försök.

Är det så här jag ska göra?: ladda ner spelet, instalera, köra den som administratör. Sedan ladda ner patchen som ska läggas i vilken mapp då? sedan ladda ner truppupdateringarna som ska läggas i spelets mapp vid database?
hokky

Inläggav Pawhlen » 24 november 2012, 01:17

hokky skrev:
Pawhlen skrev:Hokky: i mina dokument mappen ska det finnas en mapp som heter Sports Interactive tror jag, där ligger alla filer du sparar

Jag hittade den precis med. Men det verkade inte fungera ändå så raderade allt för ett nytt försök.

Är det så här jag ska göra?: ladda ner spelet, instalera, köra den som administratör. Sedan ladda ner patchen som ska läggas i vilken mapp då? sedan ladda ner truppupdateringarna som ska läggas i spelets mapp vid database?

Exakt, funkar inte patchen som ger rätt datum finns det en patch som är gjord för datumet i spelet dvs all statistik är bakåtflyttad med 6 år, så kör jag eftersom jag inte fick tidspatchen att funka
Pawhlen

Inläggav hokky » 24 november 2012, 01:22

Pawhlen skrev:
hokky skrev:

Exakt, funkar inte patchen som ger rätt datum finns det en patch som är gjord för datumet i spelet dvs all statistik är bakåtflyttad med 6 år, så kör jag eftersom jag inte fick tidspatchen att funka

Det jag tycker är väldigt konstigt är att truppuppdateringen ska läggas in under data ---> database (under sports interactive och ehl mappen då antar jag?) Men för mig kommer det bara upp en tom mapp som heteer games när jag trycker på ehl.
hokky

Inläggav hokky » 24 november 2012, 01:37

Nu har jag äntligen förstått hur jag ska göra... Men det fungerar fortfarande inte eftersom det poppar upp att det är 2 fel när jag lägger in patchen 48 fel när jag försöker lägga in uppdateringarna i database. Vad ska jag göra åt saken?
hokky

Inläggav Pawhlen » 24 november 2012, 10:05

hokky skrev:Nu har jag äntligen förstått hur jag ska göra... Men det fungerar fortfarande inte eftersom det poppar upp att det är 2 fel när jag lägger in patchen 48 fel när jag försöker lägga in uppdateringarna i database. Vad ska jag göra åt saken?

Vad står det i felmeddelandet? Du måste om du har Vista eller Windows 7 köra patchen som administratör för att det ska funka
Pawhlen

Inläggav hokky » 24 november 2012, 11:35

Pawhlen skrev:
hokky skrev:Nu har jag äntligen förstått hur jag ska göra... Men det fungerar fortfarande inte eftersom det poppar upp att det är 2 fel när jag lägger in patchen 48 fel när jag försöker lägga in uppdateringarna i database. Vad ska jag göra åt saken?

Vad står det i felmeddelandet? Du måste om du har Vista eller Windows 7 köra patchen som administratör för att det ska funka

Har nu kunnat lägga in de på rätt ställen. Men om jag trycker på nytt spel så står det: Fatal v.3.0.1 select_leagues. då kan man välja ok men då stängs spelet ned.
hokky

Inläggav hokky » 24 november 2012, 13:56

Ingen som vet vad jag kan göra? Patchen har jag alltså dragit till ehm mappen och tryckt på kör som administratör. Truppuppdateringen har jag dragit så den ligger under database. Var tvungen att dra istället för att packa upp dem där direkt då det bara blev felmedeleanden.

Men ändå fungerar det inte då Fatal v.3.0.1 select_leagues kommer upp när jag klickar nytt spel. Där trycker jag på ok men spelet stängs bara ner?
hokky

Inläggav MrHV » 24 november 2012, 20:21

Nu har jag spelat lite med uppdateringarna. Några förändringar jag har märkt är:

- Spelarna är mycket bättre.
- Det är mycket lättare att få bra spelare. Hade t.ex. möjlighet att värva en NHL-spelare, vilket aldrig skulle gå i standardversionen...
- Det är överlag mer overkligt, med tanke på b.l.a. matchresultat.

En sak som jag stör mig på rätt rejält är att datumet på spelet fortfarande är 2006/2007, men alla spelarna har kontrakt som stämmer överens med verkligheten. Men andra ord har de spelarna med kortast kontrakt kontrakt till och med 2012/2013, vilket blir 6 säsonger... Går det att ändra på något sätt, alltså få datumet rätt? :)

Sätt till dessa faktorer tycker jag faktiskt spelet är roligare ouppdaterat. Dock förstår jag om det känns lite ålderdomligt i början, alla har inte spelat 7 säsonger som jag... 8-)
MrHV

Inläggav Pawhlen » 24 november 2012, 20:47

MrHV skrev:Nu har jag spelat lite med uppdateringarna. Några förändringar jag har märkt är:

- Det är mycket lättare att få bra spelare. Hade t.ex. möjlighet att värva en NHL-spelare, vilket aldrig skulle gå i standardversionen...

En sak som jag stör mig på rätt rejält är att datumet på spelet fortfarande är 2006/2007, men alla spelarna har kontrakt som stämmer överens med verkligheten. Men andra ord har de spelarna med kortast kontrakt kontrakt till och med 2012/2013, vilket blir 6 säsonger... Går det att ändra på något sätt, alltså få datumet rätt? :)

Sätt till dessa faktorer tycker jag faktiskt spelet är roligare ouppdaterat. Dock förstår jag om det känns lite ålderdomligt i början, alla har inte spelat 7 säsonger som jag... 8-)

Det finns en patch på den hemsida länkad tidigare där man kan fixa korrekt datum, den funkade dock inte för mig, overkligt är det när det gäller resultaten men det är faktiskt det enda negativa med det.
Pawhlen

Inläggav MrHV » 24 november 2012, 21:00

Pawhlen skrev:
MrHV skrev:Nu har jag spelat lite med uppdateringarna. Några förändringar jag har märkt är:

Det finns en patch på den hemsida länkad tidigare där man kan fixa korrekt datum, den funkade dock inte för mig, overkligt är det när det gäller resultaten men det är faktiskt det enda negativa med det.

Har du samma problem med kontrakten?
MrHV

Inläggav Pawhlen » 24 november 2012, 21:21

Ja
Pawhlen

Inläggav hokky » 24 november 2012, 21:33

Jag beslöt mig för att bara köra och skita i uppdateringen. Verkar bra, men går det inte att fortsätta snabbare? Det laddar i säkert 40 sekunder att bara gå från förmiddag till kväll tex.
hokky

FöregåendeNästa

Återgå till Öppet forum