Känns som det bara är jag som skriver i denna tråd men jag tänker berätta hur det har gått för mig med HV71, Vi vann SM-guldet 06/07 efter 4-2 i matcher mot Frölunda i finalen.
Spelarförluster inför 2007/2008:
Kris Beech
Kamil Piros
Mikko Luoma
Björn Melin
Mattias Tedenby
Adam Almqvist
Nyförvärv inför 2007/2008:
Mike Zigomanis, Eisbären Berlin
Viktor Fasth, Djurgården
Oscar Fantenberg, HV71 J20
RIchard Lintner, Frölunda
De regerande mästarna HV71 tappade många spelare efter guldet men jag hoppades ändå kunna fylla upp det med dessa värvningar. Tyvärr floppade Lintner och Zigomanis, den sistnämnda fick sparken i slutet av oktober, Runt jul låg vi på 6:e plats i tabellen, jag kände att laget behövde målskyttar och värvade Pelle Prestberg och Nicklas Danielsson från MODO, den sistnämnde sprutade in 23 poäng på de 32 matcher han spelade för oss, detta kompletterat med backen Niclas Andersén och forwarden Sebastian Meijer slutade HV71 på 5:e plats och lottades mot Linköping i kvarten.
Säsongen tog slut i CC när LHC vann med 3-2 efter förlängning och sammanlagt 4-2 i matcher. Jag satte genast igång med arbetet att bygga ett nytt revanschsuget lag inför 08/09 och så här har min SS sett ut hittils:
Spelarförluster:
Pasi Puistola, HIFK
Martin Thörnberg, Lokomotiv Yaroslavl
Oscar Sundh, MODO
Daniel Grillfors, Timrå
Johan LIndström, Luleå
Pelle Prestberg
Richard Lintner
Nyförvärv:
Juhamatti Aaltonen, HPK
Mathis Olimb, Frölunda
Andreas Engqvist, Linköping
Pär Arlbrandt, Luleå
Jesper Mattson, Färjestad
Justin Morrison, Södertälje (Lämnade dock redan efter en vecka)
Mathias Porseland, Timrå
Richie Regehr, Frankfurt
Hade alla dessa spelare på önskelistan, Aaltonen är jag glad över att ha knutit till mig, med dessa spelare ska vi ta revansch säsongen 08/09