Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Robert.76 skrev:https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/just-nu-lamnar-hv-for-spel-i-nhl/
Vem såg den komma?
Danken skrev:Ullström var inte tillräckligt bra så tycker det bara känns positivt att lägga dom pengarna på en ny forward som förhoppningsvis bidrar med poäng.
Trodde han kunde bli en ny Davidsson men var inte nära tyvärr.
lejacques skrev:HV har i nuläget en bra grundstomme, likvärdig de två senaste säsongerna. Många verkar också glömma att vi bara var några trepoängare från topp 6 i år. Jag är fortfarande övertygad om att vi med en bättre målvakt nått kvartsfinal. Och nu har vi ju både Gunnarsson och Sandström som kan axla ansvaret.
Dock ingen guldtrupp i dagsläget. Då behöver vi en Önerud eller Petersson. Kanske båda två? Och där tror jag inte att dörren är stängd.
Jag tycker det är helt rätt att satsa på den här forwardssidan nu, förutsatt ingen försvinner. För varför satsa på dyra chansningar? Hult har ju inte direkt varit framgångsrik på den fronten tidigare, och Lindbom har ju haft förtvivlat svårt att förvalta den typen av spelare.
Nej, jag tycker nuvarande forwardsuppsättning stämmer väl överens med det Hult och Lindbom vill att HV ska vara idag.
Och med det sagt. Kan vi sluta tjata om poängspelare. Vi är inte den typen av lag längre. HV vill ha fyra hårt jobbade kedjor, och som jag ser det är det precis det vi har idag. Och det kan mycket väl räcka en bit kommande år, förutsatt Lindbom och co får ihop det.
Sir Ward skrev:Underbart med era fina tankar om David Ullström.
Ni är genuina HV-fans helt klart.
Nutarviguld skrev:Sir Ward skrev:Underbart med era fina tankar om David Ullström.
Är man inte genuint Hv fan om man missat storheten i Ullström?
Och ang "tjatet" om poäng spelare, lycka till att fixa till vårt pp utan spets
Nutarviguld skrev:Sir Ward skrev:Underbart med era fina tankar om David Ullström.
Är man inte genuint Hv fan om man missat storheten i Ullström?
Och ang "tjatet" om poäng spelare, lycka till att fixa till vårt pp utan spets
Calle2 skrev:Att Ullström skulle kunna lämna sannolikt för ett relativt billigt tvåvägskontrakt i NHL såg jag inte komma. Väldigt trist tycker jag. Tror han hade kunnat vara en rejäl uppsida nästa säsong. Truppen känns lite blek i nuläget. Ska man försöka se glaset som halvfullt istället tror jag att jag sagt samma sak inför guldsäsongen. Strömberg, Andersson, Ljungh och Jonsson är hårt arbetande laglojala spelare som jag tror skulle underkasta sig och klara av samma spelide som det här tränar-teamet verkar vilja ha. Det gjorde inte en del av nyförvärven den här säsongen även om deras namn kanske kändes lite mer spännande. Samtidigt hade vi liten omsättning på spelare inför guldsäsongen och det får vi inte den här gången. Nej, jag tror det måste till några ovanligt lyckade värvningar för att ta HV till topp sex eller fyra igen.
Junior skrev:Alltså, jag gillar Thörngren och tyckte det var tråkigt när han drog. Men jag vet inte, ska han vara en topp sex spelare i HV nunefter att ha nött bänk i fbk i ett år.
VAR ÄR SPETSEN HULT?? HUR F*N TÄNKER DU?
Visst, mycket sådana värvningar görs senare under sommaren. Men vi har en överfylld fw sida just nu. Det är flera spelare som måste gå och det är också kostsamt.
Junior skrev:Alltså, jag gillar Thörngren och tyckte det var tråkigt när han drog. Men jag vet inte, ska han vara en topp sex spelare i HV nunefter att ha nött bänk i fbk i ett år.
VAR ÄR SPETSEN HULT?? HUR F*N TÄNKER DU?
Visst, mycket sådana värvningar görs senare under sommaren. Men vi har en överfylld fw sida just nu. Det är flera spelare som måste gå och det är också kostsamt.
– Vi behöver tillsätta en riktigt bra back, säger Hult.
– Vi jobbar på det. Det är svårt att sätta en tidsram på det. Vi har några krokar ute. Ibland går det fort och ibland tar det lite längre tid. Det viktiga är att det blir så rätt som vi bara kan önska.
Men i stora drag är truppen satt. Bland annat har tre – Törngren inräknad – hemvändare plockats in.
hammare7 skrev:– Vi behöver tillsätta en riktigt bra back, säger Hult.
– Vi jobbar på det. Det är svårt att sätta en tidsram på det. Vi har några krokar ute. Ibland går det fort och ibland tar det lite längre tid. Det viktiga är att det blir så rätt som vi bara kan önska.
Men i stora drag är truppen satt. Bland annat har tre – Törngren inräknad – hemvändare plockats in.
What 1 bra back? Om pilut sticker behöver vi 3 backar för topp 4
Och forwardsidab typ satt, denna trupp håller kvalserieklass i rangordning mora, Karlskrona och Rögle. Om vi fortsätter såhär måste målet vara kvar i SHL. Undrar när publik och sponsorer ger upp hoppet om hv och slutar sponsra och stöda hv? När de händer kan de redan vara försent och klubben sjunker som en sten i seriesystemet och utan pengar då de ej får någon inkomst längre.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster