Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
lejacques skrev:Jag är helt eld och lågor. Jag har tjatat om en förstemålvakt sedan Söderström försvann i november. I dag fick vi en.
Adam Åhman.
Två matcher, två bortamatcher ska tilläggas, och två segrar. Dessutom en hållen nolla och fin statistik på det.
Åhman sprider ett lugn, han är följsam och alltid välplacerad.
Nu hoppas jag Åhman får stå fram tills Söderström är tillbaka. Åhman är framtiden. Bara det är skäl nog att satsa på honom.
lejacques skrev:Jag vet inte om HV har så mycket att förlora just nu. Laget har en akut målvaktskris. Vår guldmålvakt, tillika landslagsman, är skadad på obestämd tid. Vår andremålvakt har förlorat 5 av 7 matcher sedan nyår.
Åhman är het. Ska HV ta sig till kvartsfinal måste den bästa målvakten stå.
magnus b skrev:Lejaques,
Fixa och fixa? Det är Enligt SHLs regler att en junior måste erbjudas kontrakt efter X antal matcher som registrerad i A-truppen. Du borde ge credit till HVs scouter på ungdomsnivå som plockade upp Åhman. Han har länge varit nummer 2 bland 99:orna efter Eriksson-Ek. Snart kanske han tar steget förbi, då E-E väntar på SHL debut och FBK jobbar på en utlåning till HA nästa säsong.
lejacques skrev:Med Åhman i mål har HV efter nyår tagit 8 av 9 poäng.
Med den andre keepern har HV tagit 8 av 24 poäng.
Låter Lindbom Åhman stå på torsdag?
Macce skrev:Uttagen till A-landslaget:
https://jkpgnews.se/sport/hv71/hv71s-ma ... re-kronor/
magnus b skrev:Åhman har förvandlats till ett riktigt monster i IOK. Hade inför gårdagens match 98.9% i saves och GAA på 0.33. Sen höll han nollan igår också. Fortsätter han så här så lär han ta första spaden i HV nästa säsong. Han är nog dessutom given i U20 VM framåt jul.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster