Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om forna HV71-spelare

Inläggav dekman » 16 november 2012, 18:03

Vi får se om Beech dyker upp i nån svensk klubb, kanske i AS?, eller vad som händer. Flickvännen bor ju i Jönköping vad jag vet.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Sir Ward » 16 november 2012, 18:30

Macce skrev:Kris Beech fick sparken för att han inte ville träna extra kondition.

http://www.expressen.se/sport/hockey/ha ... sparkades/

Låter märkligt. Att underkasta sig lite extra träning får mig att fundera på om Kris
verkligen trivdes i klubben. Kan även berott på att klubben ville ha bort Kris pga svagt resultat
och ville avsluta kontraktet omgående. Fult men har förekommit innan.

Stämmer det så liknar det lite Voutilainens case.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Macce » 16 november 2012, 18:34

sir Ward skrev:
Macce skrev:Kris Beech fick sparken för att han inte ville träna extra kondition.

http://www.expressen.se/sport/hockey/ha ... sparkades/

Låter märkligt. Att underkasta sig lite extra träning får mig att fundera på om Kris
verkligen trivdes i klubben. Kan även berott på att klubben ville ha bort Kris pga svagt resultat
och ville avsluta kontraktet omgående. Fult men har förekommit innan.

Stämmer det så liknar det lite Voutilainens case.

Tänkte också på Jukka när jag läste artiklen även om det var försäsong i fallet Voutilainen.
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav mrcadaza » 16 november 2012, 20:30

Märklig historia.
Hur var han tiden i HV?
Träningsovillig eller som dom säger här att han skulle träna extra?
Varför?
Straffkommendering eller vad handlar det om?
Låter bara surt och allt är inte sagt i ämnet.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav ctobbe » 17 november 2012, 19:37

http://www.jnytt.se/nyhet/51144/kris-beech-oppnar-upp-for-spel-i-sverige

Om Kris Beech nu får svenskt medborgarskap, tror ni hv kommer att vara intresserade?
ctobbe

Inläggav mrcadaza » 17 november 2012, 20:08

Är han på väg till HV månne tro?
Vad sker i kulisserna?

Fö så kan vi citera en reporter på AB "Petter Öhrling"efter det att Simon Önerud gjort 1-0 mot FBK.
Simon Önerud har ett av de bästa skotten i elitserien. Det visar han här med ett härligt dragskott rätt upp i vänsterkrysset.
Gött mos och detta mot Löffes äckliga kaffebönsdansande äckel.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav PapaEmeritus » 17 november 2012, 20:40

Kris Beech? Nej tack. Dessutom, i vilken kedja skulle han gå in?
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav mrcadaza » 17 november 2012, 20:48

Inzaneclown skrev:Kris Beech? Nej tack. Dessutom, i vilken kedja skulle han gå in?
Ungefär som jag säger om Liket då och får folkstormen Smålänningens Julbord över mig.
Liket är med enbart för att Fasth är skadad. Sen tycker jag han ska vara utanför laget. Han har ingen gjuten given plats. Möjligtvis i 4:e femman som reserv.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav PapaEmeritus » 17 november 2012, 20:56

mrcadaza skrev:
Inzaneclown skrev:Kris Beech? Nej tack. Dessutom, i vilken kedja skulle han gå in?
Ungefär som jag säger om Liket då och får folkstormen Smålänningens Julbord över mig.
Liket är med enbart för att Fasth är skadad. Sen tycker jag han ska vara utanför laget. Han har ingen gjuten given plats. Möjligtvis i 4:e femman som reserv.

Håller med. Nu har vi ett gäng unga talanger som knackar på dörren och Liket står i vägen för dessa. Undrar vem får flytta på sig när Fasth och Sundh kommer tillbaka?
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav #22 Bemersten » 18 november 2012, 04:35

Sluta, Liket står fan inte ivägen få några skäggmoppar.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav hammare7 » 18 november 2012, 12:27

mrcadaza skrev:Är han på väg till HV månne tro?
Vad sker i kulisserna?

Fö så kan vi citera en reporter på AB "Petter Öhrling"efter det att Simon Önerud gjort 1-0 mot FBK.
Simon Önerud har ett av de bästa skotten i elitserien. Det visar han här med ett härligt dragskott rätt upp i vänsterkrysset.
Gött mos och detta mot Löffes äckliga kaffebönsdansande äckel.

I dagens HV platsar han inte, kanske i fjärde femman men han är nog för dyr för de. Visst jag skulle kunna vilja se han i tredje femma då han tekar bra och är rätt fysisk. Men i de två första vill jag ha en bättre offensiv center.
hammare7

Inläggav Simon » 18 november 2012, 13:05

NEJ Tack!! Maken till segare spelare på rören vilket han också fick kritik för i sitt defensiva spel. Kris var värvad för att producera, gjorde väl det sådär för att kunna uppfylla kraven på en icke EU-plats, då ska det vara något extraordinärt. Det fick vi inte och det lär nog inte ha förändrats nu.
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav Norrlandssupporter » 18 november 2012, 13:07

Liket är HV71. En av få kvar. Låt han va! Han gnäller aldrig och gör alltid sitt jobb.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Jompii » 18 november 2012, 13:09

Jag föreslår att ni fortsätter Johan Lindström-diskussionen i hans tråd.
http://hv71fans.se/forum/viewtopic.php?f=11&t=95
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav FirstSwitch » 19 november 2012, 01:27

hammare7 skrev:I dagens HV platsar han inte, kanske i fjärde femman men han är nog för dyr för de. Visst jag skulle kunna vilja se han i tredje femma då han tekar bra och är rätt fysisk. Men i de två första vill jag ha en bättre offensiv center.

Nu när Beech snart är hemma i jkpg igen kan han ju alltid lära ut hur man vinner tekningar.
FirstSwitch

Inläggav Jompii » 19 november 2012, 09:39

Äh vem behöver Beech, vi har ju JASON KROG! ;)
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Macce » 19 november 2012, 12:35

David Ullströms första mål för säsongen.

http://www.hockeysverige.se/article/137 ... med-besked
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav dekman » 19 november 2012, 13:37

Får Beech svenskt medborgarskap framöver, som han vill, så tror jag hans marknad i ES är ganska ljus. Nu säger jag inte att han är nåt för HV, även om jag gillade honom. Men han är inte tillräckligt bra för att ta upp en icke-EU-plats, då krävs det lite mer spetskompetens, men definitvt tillräckligt bra för att spela i Elitserien.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav mrcadaza » 19 november 2012, 16:00

Jompii skrev:Äh vem behöver Beech, vi har ju JASON KROG! ;)
Ja men ngn kanske kan lära honom att inte vara så loj emellanåt. Rhett lär ju inte fortsätta nästa år så Kroggen får hoppas på kvalite vad gäller en ev ny transatlant. Beech tycker jag däremot inte ska ta en utav dom platserna.
En vältränad och aggressiv Beech kan jag möjligen tro på men inte just nu. Möjligtvis med svenskt medborgarskap.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav ateisten » 19 november 2012, 20:31

Beech till HV!? Om han nu inte skulle kunna tänka sig att gå ner i lön samt spela i en 4:e femman (den enda plats han kan konkurera med just nu) så finns det ingen plats i laget på center positionen förän säsong 14/15.
Visst kan Davidsson avsluta karriären tidigare, Krog bli långtids skadad och W Karlsson dra till NHL men.. jag ser det mer som en utopi att han kommer spela i den blåa tröjan igen.

Detta hör inte till ämnet, men jag tror att inom 2år så kommer det va fritt med att anställa icke européer i ES. Detta är precis samma sak (samma kategori) i samma fråga som konkurrensverket "skakade om" med när Alexander Steen kom in. Om klubbarna inte kan få bestämma över den andra så är det fritt att göra som man vill för att va konkurrenskraftig. Sen också att ES blir länsad på stjärnor både gammal som ung och då måste man ha större urval när det bara finns smulor kvar efter KHL.

Kontrakt:
Davidsson 14/15
Krog 13/14
W Karlsson 13/14
Strandberg 12/13
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav Davester » 19 november 2012, 21:16

Jag följer kanske världens bäste norrman genom tiderna, Morten Ask och kan än en gång bara beklaga att han släpptes så lättvindigt... 3 mål och 13 (!) ass på bara 12 spelade matcher i Norge. Minns med välbehag när han flög fram på isen i HV och fullständigt ägde matcherna. Elitserieklausul i kontraktet? Tror det gäller att hugga innan han skriver ett lukrativt NHL/KHL kontrakt på en sisådär 10-15 säsonger!
P.s följ vår hjälte på twitter @mrask21 där han bjuder på både skratt och en inblick i en hockeystjärnas vardag
Hur länge ska vi fortsätta lida? AVGÅ Uffe!
Davester

Inläggav Henning » 19 november 2012, 22:35

Davester skrev:Jag följer kanske världens bäste norrman genom tiderna, Morten Ask och kan än en gång bara beklaga att han släpptes så lättvindigt... 3 mål och 13 (!) ass på bara 12 spelade matcher i Norge. Minns med välbehag när han flög fram på isen i HV och fullständigt ägde matcherna. Elitserieklausul i kontraktet? Tror det gäller att hugga innan han skriver ett lukrativt NHL/KHL kontrakt på en sisådär 10-15 säsonger!
P.s följ vår hjälte på twitter @mrask21 där han bjuder på både skratt och en inblick i en hockeystjärnas vardag

Bild
Henning

Inläggav Robert.76 » 19 november 2012, 22:54

Davester skrev:Jag följer kanske världens bäste norrman genom tiderna, Morten Ask och kan än en gång bara beklaga att han släpptes så lättvindigt... 3 mål och 13 (!) ass på bara 12 spelade matcher i Norge. Minns med välbehag när han flög fram på isen i HV och fullständigt ägde matcherna. Elitserieklausul i kontraktet? Tror det gäller att hugga innan han skriver ett lukrativt NHL/KHL kontrakt på en sisådär 10-15 säsonger!

Det händer ibland att jag läser otroligt korkade inlägg här inne, men detta tar nog priset, men jag lutar mig tillbaka och tror att det är skrivet med 100 % ironi, om inte så är det bara att beklaga hockey(o)kunnandet
Robert.76
Moderator

Inläggav mrcadaza » 20 november 2012, 01:03

:roll: :shock: :? :lol: Ironi ironi ironi.Ja visst ska han satsa på ett lukrativt kontrakt tills han blir 42-47 år gammal. Men troligtvis i Färöarnas sjundeliga som spelas ute i fiskebåtarna där man skjuter fiskrens fram och tillbaka mellan båtarna. Det är där som Frölunda har viss träning för dom som behöver styras upp.
Morten Ask ja han var kask. :D
Tur du är ironisk annars så är du bannlyst från forumet av ren och skär okunskap ;)
Men när vi nu pratar om forna spelare som spelar i norska serien så kan vi väl dra tillbaka Henrik Malmström som 2003/2003 spelade 9 matcher och gjorde 1 mål. Herregud. Se hans stats de senaste 4 åren i Sarpsborg. 86+138 och i år 12+15 hittills. Vilken lirare och vilken fenomen. Han är i fel liga :roll: ;)

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Sir Ward » 20 november 2012, 01:22

Ask spelade även Asta Kask i omklädningsrummet och det var väldigt omtyckt :roll:
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav dekman » 20 november 2012, 11:50

Nu fattar jag att inlägget om Ask var ironiskt, men faktum är att han är långt ifrån så usel spelare som många HV-fans fått för sig. Han spelade typ 6 min/match i HV som ren avlastningsspelare och utifrån det bedöms han, och hånas, av HV-fansen. Och innan han kom till HV så hade han inte spelat på en hel säsong pga skada.

Som exempel kan man nämna att det var bara två svenskar som gjorde mer poäng än Ask i VM, och då snackar vi en spelare som fått väldigt begränsad speltid i klubblaget innan VM.

Nu vill jag inte på nåt sätt påstå att HV gjorde rätt som värvade honom eller så men däremot är jag övertygad om att han med mer speltid i ett sämre lag, eller som nu i en sämre liga absolut inte är en spelare som förtjänar att hånas. I Norge har han ändå gjort 162 poäng på 191 matcher.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Sevin » 20 november 2012, 17:02

Jag tycker Ask gjorde precis det han värvades för. Var billig och erfaren, tog lite speltid, spelade okej utan att vare sig glimra till eller bjuda på misstag. Att det sen troligtvis skulle finnas bättre spelare att ta in istället för honom vid den tidpunkten är en annan sak. Men att håna Ask Är bara larvigt och ganska tråkig stil tycker jag.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav lejacques » 20 november 2012, 20:03

Vissa gillar underdogs. Andra inte.

Morten Ask skulle lätt platsa på en topp 10-lista över de sämsta HV-värvningarna på 2000-talet. Sedan att han gjorde/gör mycket poäng i Norges landslag är helt irrelevant.
Morten Ask var riktigt kass under sin tid i HV och skulle aldrig ha värvats från första början. Underkänt, Stillman!
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Sir Ward » 20 november 2012, 21:21

lejacques skrev:Vissa gillar underdogs. Andra inte.

Morten Ask skulle lätt platsa på en topp 10-lista över de sämsta HV-värvningarna på 2000-talet. Sedan att han gjorde/gör mycket poäng i Norges landslag är helt irrelevant.
Morten Ask var riktigt kass under sin tid i HV och skulle aldrig ha värvats från första början. Underkänt, Stillman!

Instämmer helt men ändrar det till topp 5-lista där även Hagos befinner sig.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav hokky » 21 november 2012, 00:06

Håller med! Morten är ingen dålig spelare. Men in Hv var han inte bra överhuvudtaget. Det tror jag alla var överens om just då, men minnet bleknar ;) Att han blev såpass tokbänkad som han blev är också ett tecken på att han ej var bra. Sen ryktades det om att han fick 85 tusen i månaden och då saknar man nästan ord. Nej, Morten var Stillmans märkligaste värvning någonsin.
hokky

FöregåendeNästa

Återgå till HV71