Tråden om #13 Oscar Sundh

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #13 Oscar Sundh

Inläggav NightWalker » 12 september 2017, 18:54

Regnet skrev:Det är inte snyggt men en liten hjälm mot hjälm skallning känns inte så mycket att tjafsa om. Känns mer som det var en markering och det fanns ju i princip 0 chans att någon skulle bli skadad av det. En tvåa hade räckt gott.

Ändå klantigt av Sundh för han borde fattat att disciplinnämnden är överkänsliga för sånt här.

Reglerna är glasklara i en sådan här situation.
REGEL 142 – SKALLNING – HEAD BUTTING
DEFINITION: En spelare som använder sitt huvud, med eller utan hjälm, för att skalla en motståndare.
I. En spelare som antingen försöker, eller som träffar en motståndare med en skallning, ska
ådömas match penalty.

Så han skulle haft minst en matchs avstängning, då det är match penalty på det.

Jag håller dock med alla här; otroligt klantigt av Sundh. Ett hjärnsläpp kan alla få, och han verkade inse direkt vad han gjort då han åkte direkt till omklädningsrummet utan att klaga.

Jag klagar inte på att han får två matcher, nu gäller det bara att SHL är konsekventa.
NightWalker

Inläggav imguybrush » 13 november 2017, 12:59

imguybrush

Inläggav Groucho » 13 november 2017, 14:27

imguybrush skrev:http://www.hv71.se/artikel/u1ebaj9xz-3iaijd/tva-nya-ar-for-oscar-sundh

Fantastiskt kul. Få, om ens någon, spelare har lyckats göra så starkt intryck på mig som Oscar Sundh. Kämpar och sliter men är aldrig den som får dom stora rubrikerna. Fansens kärlek har han dock. <3
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Arogoo » 13 november 2017, 14:49

Grattis Oscar hoppas du tänder till nu då jag vet du kan bättre efter en tuff start
Arogoo

Inläggav frippe-borås » 13 november 2017, 18:35

Grymt!
Att Sundh haft det tungt är väl inte konstigt med tanke på hur hans sommar såg ut! Tror vi kommer få ut exakt det vi fått ut tidigare år och en sån kille dom Oscar är grymt viktig för ett lag. Gnäller aldrig och ger alltid 100%!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav jordfelsbrytare » 16 november 2017, 22:58

Kult ja! Men väl tidigt att förlänga? Trampar och trampar men helt osynlig i år offensivt. Jobbet gör han dock bra som alltid! Vill se mera!
jordfelsbrytare

Inläggav magnus b » 17 november 2017, 06:49

Det Sundh presterar just nu är långt ifrån godkänt, varit sämsta forward ett tag nu. Jag tycker han tappat i skridskoåkningen också. Sätt honom på läktaren några matcher och ge Andersson eller Isac chansen.

Riktigt konstig förlägning. Hoppas jag har fel dock.
magnus b

Inläggav magnus b » 11 december 2017, 17:36

Ett rejält steg framåt för Sundh senaste matchen. Han såg ut att ha bättre klipp i åkningen än tidigare under säsongen. Hoppas det släpper för honom nu.
magnus b

Inläggav Sir Ward » 11 december 2017, 21:32

magnus b skrev:Det Sundh presterar just nu är långt ifrån godkänt, varit sämsta forward ett tag nu. Jag tycker han tappat i skridskoåkningen också. Sätt honom på läktaren några matcher och ge Andersson eller Isac chansen.

magnus b skrev:Ett rejält steg framåt för Sundh senaste matchen. Han såg ut att ha bättre klipp i åkningen än tidigare under säsongen. Hoppas det släpper för honom nu.

Det vänder snabbt ibland ;)

Utomordentligt bra förlängning med två år dessutom. Tack Hult och Davidsson.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Klabbe » 11 december 2017, 22:28

Sir Ward skrev:
magnus b skrev:Det Sundh presterar just nu är långt ifrån godkänt, varit sämsta forward ett tag nu. Jag tycker han tappat i skridskoåkningen också. Sätt honom på läktaren några matcher och ge Andersson eller Isac chansen.

magnus b skrev:Ett rejält steg framåt för Sundh senaste matchen. Han såg ut att ha bättre klipp i åkningen än tidigare under säsongen. Hoppas det släpper för honom nu.

Oscar Sundh ska lira i HV helt enkelt. Kollade på avgörandet från i våras igen för tusende gången. Sjukt sköna bilder ca 5-6 sekunder efter att 11 avgjort. Sundh får ju psykbryt vid sargen när laget firar. Hans HV-hjärta är odiskutabelt. Nä, detta är inte allt, man måste vara en kompetent hockeyspelare också, vilket han är. Min uppfattning är att dessa spelare är fruktansvärt viktiga. Det är dem som vägrar acceptera en halvdassig insats och drar laget framåt. Grattis Oscar till två nya år! Jävligt välförtjänt!
Klabbe

Inläggav magnus b » 12 december 2017, 09:33

En bra match gör ju dock ingen säsong. Vi får hoppas att han fortsätter i samma spår som senast.

Är fortfarande tveksam till 2 ny år på Sundh. Men ingen blir gladare än jag om jag har fel.

Sundh kan vara riktigt bra när han utnyttjar sin skridskoåkning och storlek. Men tror han är en av dem som kanske varit mest lidande av det misslyckade puckkontrollsspelet i år. Han får pucken stillastående väldigt ofta.
magnus b

Inläggav Arogoo » 12 december 2017, 10:26

Sir Ward skrev:

Detta är fel att hänga ut såhär för det är taget efter 2 helt olika matcher. Sundh var kass i början och spelade helt under sin standard och förlängningen kanske kom i fel läge. Tror alla här inne vill ha sundh i laget för alla vet hur nyttig han kan vara.
Nu har han kanske trampat igång och då är det enkelt att pika såhär.
Han var kass i början och förtjänade kritik, på samma sätt han förtjänar beröm nu när han börjat göra bättre matcher
Arogoo

Inläggav yarre » 17 december 2017, 12:30

Arogoo skrev:
Sir Ward skrev:

Detta är fel att hänga ut såhär för det är taget efter 2 helt olika matcher. Sundh var kass i början och spelade helt under sin standard och förlängningen kanske kom i fel läge. Tror alla här inne vill ha sundh i laget för alla vet hur nyttig han kan vara.
Nu har han kanske trampat igång och då är det enkelt att pika såhär.
Han var kass i början och förtjänade kritik, på samma sätt han förtjänar beröm nu när han börjat göra bättre matcher

Förtjänar han verkligen kritik när han varit så sjuk under sommaren och inte haft samma förutsättningar? Borde inte historik + vetskapen av sjukdomen ge lite tålamod...
yarre

Inläggav Arogoo » 18 december 2017, 10:52

Självklart skall han få tid på sig. Jag tror alla här inne vill ha SUndh i laget det är inte det jag menar. Mycket var säkert från dålig start träning pga sjukdomen men han såg ointresserad ut och gan förtjänade kritik. Samma sätt som han förtjänar beröm för han ser bättre ut nu
Arogoo

Inläggav magnus b » 18 december 2017, 11:46

Ifall Sundh var långt efter alla andra spelare i laget så måste man låna ut honom. Inte låta han ta upp istid från Isac t ex. Sundh skulle fått en stor roll i t ex Oskarshamn fram till att han var 100% igen. Det är endå väldigt viktiga poäng man spelar om, inte välgörenhet. Det är först de senaste matcherna Sundh sett ut som vanligt igen. I normal form ärSundh en viktig pjäs i lagbygget, men går han på 90% av sin förmåga kan Andersson och Isac göra ett bättre jobb.
magnus b

Inläggav BlackIce » 29 december 2018, 13:58

Efter allt slit och hjärta från Sundh är det kul att han äntligen fick bidra ordentligt i matchen mot Malmö med mål och assist. Dessutom hade han två ytterligare jättechanser. Han brukar ha några perioder per säsong där poängen ramlar in poäng. Minns t.ex. slutspelet 2017. Hoppas nu att det håller i sig ett bra tag!
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav patrik » 26 december 2019, 19:12

Förläng nu!
patrik

Inläggav Pg79an » 26 december 2019, 20:02

patrik skrev:Förläng nu!

Nej tack
Pg79an

Inläggav RJ--92 » 27 december 2019, 13:23

Pg79an skrev:
patrik skrev:Förläng nu!

Nej tack

De gör ont att säga de, men jag håller med. Sundhs tid i HV lär va slut efter den här säsongen. Vi blir profil fattigare absolut men får va realister och inse att han inte är sitt forna jag fullt ut samt åldern börjar närma sig för honom.
RJ--92

Inläggav magnus b » 27 december 2019, 17:01

Sundhs tid är tyvärr förbi. Han är en spelare som alltid levt på energi och snabbhet. Den typen av spelare har bäst-före-datum lite tidigare än spelare som lever på skott, spelsinne etc. Men Sundh förblir alltid nästintill en HV ikon.
magnus b

Inläggav lejacques » 28 december 2019, 00:56

Jag köper snacket om Sundh. Allt gott måste nångång ta slut. Men. Som jag skrev i matchtråden i torsdags, så tycker jag det är direkt idiotiskt att avstå Sundh till förmån för Sandberg.

Sundh är en betydligt bättre hockeyspelare. Dessutom med HV-hjärta. En högst kvalificerad gissning är att Sandberg valde HV för att hans lillebror spelar här.

Om vi nu ska ha kvar en sån spelartyp i laget förstår jag inte hur man kan välja Sandberg.

Kom inte och snacka om ledaregenskaper. Det har Sundh så det räcker och blir över när det kommer till HV.

Sen tycker jag det finns en annan fördel med att behålla Sundh. HV är i mångt och mycket ett legoknektgäng. Till nästa år kommer det vara än värre när Thörna förmodligen slutar. Kvar har vi invärvade spelare som inte visar att de klarar av att leda laget. I min mening är det därför än viktigare att försöka behålla spelare som faktiskt vet vad det innebär att spela i Jönköping. Spelare som är beredda att äta hästskit för att kunna få lyfta pokalen inför ett kokande Kinnarps.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav JoakimA » 28 december 2019, 12:48

Inte omöjligt att Sundh har indikerat till Hult att det är dags att testa något nytt, han har stått och trampat de sista åren. Kanske testa utlandet innan det är för sent.
Jag hade själv gått i dom tankarna i hans situation.
JoakimA

Inläggav Fylke74 » 12 mars 2020, 18:48

Finns risk det är sista gången vi ser honom bära den vackraste av tröjor i kväll. :(
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav frippe-borås » 13 mars 2020, 00:20

Om inte Sundh erbjuds förlängt så är något galet.
Visst att han inte är en poängmaskin, men han är en pålitlig spelare som gör otroligt mycket försvarsmässigt.
Men om vi ska köra Hults version ett år till med 4 jämna kedjor så lär inte Hv förlänga. Men om vi skulle kört med en kedja som tar ner motståndarnas leadingline så är Hult given tycker jag.

Men är rädd för att man kommer gå skilda vägar. Jag hoppas Sundh isåfall går utomlands för att se honom återigen i en annan SHL känns så fel då Sundh känns som en äkta Hv kille!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Calle2 » 14 mars 2020, 19:12

I stort sett alla lag i SHL är beroende av spelare från andra klubbar än moderklubben. Antal spelare från riktiga moderklubben enligt EP;
Luleå 1
FBK 3
Rögle 3
Skellefteå 4
HV 3
FHC 2

Men jag tycker HV verkar se anknytning till klubben eller trakten som en klar fördel. Nu senast Bertov.

Oscar är 33 år gammal och har kanske inte haft råd att ha så svag plus minus statistik som han haft den här säsongen i den roll han har i laget. Han är en väldigt uppskattad spelare men de som tar de här besluten måste nog vara mer cyniska än så.
Calle2

Inläggav shitkicker » 14 mars 2020, 20:12

Calle2 skrev:I stort sett alla lag i SHL är beroende av spelare från andra klubbar än moderklubben. Antal spelare från riktiga moderklubben enligt EP;
Luleå 1
FBK 3
Rögle 3
Skellefteå 4
HV 3
FHC 2

Men jag tycker HV verkar se anknytning till klubben eller trakten som en klar fördel. Nu senast Bertov.

Oscar är 33 år gammal och har kanske inte haft råd att ha så svag plus minus statistik som han haft den här säsongen i den roll han har i laget. Han är en väldigt uppskattad spelare men de som tar de här besluten måste nog vara mer cyniska än så.

Ja det är ju också ett sätt att resonera. Ett annat sätt är ju att se på helheten. Vad bidrar spelaren med sett till hela bilden. Oscar är så nära en egen produkt man kan komma. Han är en av få i laget som faktiskt varit med och vunnit något. En spelare som ger allt för laget, även om inte allt blir lyckat alltid. En spelare som alltid accepterar sin roll. Alla spelare är inte poängspelare, som orientering.

Självklart ska man göra sig av med en sådan spelare..... Ja jösses, återigen.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Sir Ward » 15 mars 2020, 00:05

Calle2 skrev:I stort sett alla lag i SHL är beroende av spelare från andra klubbar än moderklubben. Antal spelare från riktiga moderklubben enligt EP;
Luleå 1
FBK 3
Rögle 3
Skellefteå 4
HV 3
FHC 2

Osäker om detta inlägg är på allvar eller väldigt dryg ironi.

Mår illa av vad detta episka forumet har sänkts rejält på sistone. Inte konstigt varför flera tunga skribenter valt att hoppa av.
Lider med Dekman, vissa moderatorer och framförallt avhopparna.
Forna elitmedlemmen TimpanHv71, vars släkting John Larsson som var med och startade Hv71, sa till mig.
- Att du orkar med skiten som dåvarande moderator. Hoppa av och kör twitter istället :shock:

Håller annars med dig Calle2. Bort med Oscar Sundh omgående. Åker ju bara omkring på isen, på en skrilla i framförallt boxplay,
plockar ut hutlös hög lön och är allmänt otrevlig på i isen och utanför. ELLER TVÄRTOM.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Weirdo » 18 mars 2020, 22:29

Förläng.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav PapaEmeritus » 18 mars 2020, 23:37

Weirdo skrev:Förläng.

Vi får inte.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Weirdo » 19 mars 2020, 00:16

PapaEmeritus skrev:
Weirdo skrev:Förläng.

Vi får inte.

Nä, inte just nu. Men jag tror det finns tid för att lösa innan nästa säsong.
Användarvisningsbild
Weirdo

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare