av shitkicker » 13 mars 2020, 19:03
Dags att stänga säsongen och inte gå vidare med slutspelet, med tanke på vad som händer runt om i både riket och resten av världen. bara att acceptera att säsongen fick ett rumphugget slut. Kolla bara på vad som hände nu i SDHL. Vill vi ha ett likadant scenario med SHL? Inte jag iaf.
Jag tycker det är alldeles för många osäkerheter för att ens överväga att spela slutspel. Jag menar, vad händer om ett lag sätts i karantän? Blir det då automatisk WO eller ska hela slutspelet pausas intill karantänen är över? Riktigt kladdigt alltihop. Och det enda man kan räkna med är att det kommer att uppstå sån här problematik. Spelare, ledare och andra funktionärer kommer att bli sjuka. Kulmen är inte på långa vägar nådd.
Att flytta fram slutspelet, som man gjort nu, ska nog mer ses som respit att fatta nytt beslut snarare än att man faktiskt tänker genomföra det. Jag menar - ponera att man kör ändå. Undantaget situationen som jag precis beskrivit och alla problem det skulle innebära, så är ju risken stor att man kommer att få spela hela slutspelet med tomma läktare. Förutom det helt sjuka rent inramningsmässigt det skulle innebära - tänk vilken ekonomisk smäll det skulle bli, med tanke på att utgifterna knappast minska! Detta skulle få till följd att BIF och LHC, vilka missade slutspelet, skulle vara de enda som tjänade ekonomiskt på det! Helt sjukt och fullständigt bakvänt!
Sen är jag väl medveten om att den riktigt kladdiga affären blir upp- respektive nedflyttningsproblematiken. Den är jag glad att jag slipper tänka på, alltså.
Idrott är stort, särskilt SHL. Men det saknar allmännytta. Det är inte avgörande för samhällets funktion att det spelas slutspel i ishockey. Därför anser jag att SHL ska göra det enda vettiga, med tanke på situationen - Ställ in slutspelet!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.