chinobar skrev:Alltså... Torp... majestätiskt![]()
Fast han har väl rakat sig nu va? Oavsett är det ett majestätiskt skägg. Saknar faktiskt honom i HV och tycker han har utvecklats positivt i Modo och hade gärna sett honom i Jönköping igen.
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
chinobar skrev:Alltså... Torp... majestätiskt![]()
Inzaneclown skrev:Fast han har väl rakat sig nu va?

silver skrev:När fan ska det komma en granskningsnämnd för domarna?
Henning skrev:silver skrev:När fan ska det komma en granskningsnämnd för domarna?
Vad har dom gjort för dumheter nu?
silver skrev:Henning skrev:silver skrev:När fan ska det komma en granskningsnämnd för domarna?
Vad har dom gjort för dumheter nu?
Inget "stort" på länge, men det är ju ganska många konstiga beslut match efter match. Typ som idag, Jämtin blir slagen i ansiktet av klubba och börjar blöda, FBK-spelaren åker för charging? Tycker att man borde ställa högre krav.
Henning skrev:Håller helt med.
Jag förstår att det är viktigt att vi bevarar skyddet på domarna. T.ex. när Ersberg åkte på avstängning när han lobbade handsken på domarens knä, helt rätt eftersom han siktade på domaren.
Däremot så måste en domare kunna granskas precis som vem som helst och få reprimander för dålig prestation. Nu vet jag inte om det kanske redan är så men jag tycker t.ex. att en klubb ska kunna välja bort en domare som man anser inte kan hålla en neutral nivå mot klubben. Vet att HV varit väldigt kritiska till "Kuben" för några år sedan då han bara kollade tröjnummer på vissa HV-spelare.
Ett annat bra exempel är back-to-back mötet mot Frölunda som båda klubbarna med fans nog kan hålla med om att nivån var under all kritik. Sånt ska bara inte få hända och att dom domarna inte fick något för det är bara pinsamt.
Henning skrev:Sen är ju det nya systemet för att ta sig upp till SHL otroligt rörigt. Fick läsa om flera gånger innan jag fattade. Ska det vara så även i framtiden? Och är det fortsatt 2 lag i SHL som går ner till kval?
NightWalker skrev:Henning skrev:Sen är ju det nya systemet för att ta sig upp till SHL otroligt rörigt. Fick läsa om flera gånger innan jag fattade. Ska det vara så även i framtiden? Och är det fortsatt 2 lag i SHL som går ner till kval?
Nej, det är bara nu när serien utökas som det är så. Vad jag förstått kommer det i framtiden vara att segraren i Allsvenskan möter jumbon i SHL i bäst av 7, segraren spelar i SHL.
-Edit-
Jag hade fel så in i helvete. Vet inte riktigt hur jag fått för mig det där..
Skillnaden är att inget lag går upp direkt.
Lag 1 och lag 2 i Allsvenskan möts i en final (bäst av 5) - segraren spelar bäst av 7 mot lag 14 i SHL.
Förloraren möter segraren i enkelserien mellan lag 3-8 i bäst av 3 - segraren spelar bäst av 7 mot lag 13 i SHL.
Henning skrev:Det betyder att lagen ifrån Allsvenskan förmodligen redan spelat 7-13 matcher innan. Det kan man såklart se både positivt och negativt. Antingen så är dom slitna eller så är dom varma i kläderna. Jag tycker det känns som att det nya systemet gynnar Allsvenska lagen mer.
KungSune skrev:Idag mår jag bra!
Pg79an skrev:Hur fan tänkte du där Henning?
Jompii skrev:Jag är inte alls avundsjuk på Djurgården och deras senaste värvning (Patrick Thoresen), nej nej.
Helt jävla sjuk spelare som kommer dominera i SHL. Redan årets bästa värvning och kommer nog göra 50-65 poäng.
Men men, jag är inte bitter
Återgå till Hockeysnack (ej HV71)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst