Tråden om: HC Dalen!

Här kan vi diskutera all annan hockey; Elitserien, Allsvenskan, NHL, AHL, KHL etc.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om HC Dalen

Inläggav Sir Ward » 27 mars 2014, 00:30

Stort grattis HC Dalen och detta har vi väntat på länge, närmare 12 år.
http://www.jonkopingsposten.se/sport/hc ... zNT9fl5Ovk
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Macce » 27 mars 2014, 00:59

Härligt Dalen :D nu blir det Div 1 hockey här i Norrahammar :)

Säger som sir Ward: FORZA HC DALEN
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Jompii » 27 mars 2014, 01:59

Riktigt underbart! Såg delar/slutet av matchen (HV71 J20 spelade samtidigt) och det var bra tryck både på isen och läktaren.
1435 personer hejade fram de 22 Dalen-spelarna till en finfin 4-2 seger mot Mjölby HC...men det satt långt inne.
Jag tycker att Mjölby bjöd upp till dans rejält, mer än vad jag hade förväntat mig. Dagens match betydde egentligen ingenting för Mjölby då första platsen ej var i räckhåll. En match som Dalen, enligt mig, borde ha avgjort tidigt i tredje perioden då man hade "PP-fest".
Härligt att se Adam Bengtsson (Anton Bengtsson's bror och Jesper Fasth's kusin) kliva fram och storspela. Han gjorde en riktigt vass räddning på slutet när en Mjölby-spelare kom fri.
Här har ni en kort video från matchen (tre sekvenser): https://www.youtube.com/watch?v=GOf1LvLLxqY

Det ska nu bli väldigt spännande att se hur Johan Lindbom/HC Dalen väljer att värva.
Jag kan tänka mig att man kommer försöka skriva kontrakt med Adam Bengtsson (som man lånat in från Tranås). De vill nog även säkra upp Emil Lilja som varit klar förstamålvakt hela säsongen, dvs fram tills man lånade in Adam.
Stjärnduon David Fredriksson och Victor Wallin ligger nog också högt upp på listan. Är personligen väldigt förtjust i Conny Berggren och Adam Falk. Två väldigt stabila backar.
När det kommer till potentiella nyförvärv så måste ju Johan "Liket" Lindström vara nummer ett. Börjar bli till åren och känner nog att han gärna skulle vilja avsluta karriären i moderklubben. Nu när Dalen ska lira Div 1-hockey så kommer de bli ännu mer attraktiva för klubbar så som t.ex HV71. HV71 har tidigare under säsongen lånat ut Adam Schultz (målvakt i HV71 J20) och i och med att Dalen har tagit steget upp i ettan så ökar nog chansen att få låna in spelare från HV71. HV71 har haft Nittorps IK (spelar i Div 1) som första lag när det kommer till utlåningar men Dalen kan mycket väl ta över den platsen.
Det finns några riktigt vassa 94:or/sista års juniorer i HV71 J20-lag som ser ut att lämna klubben efter säsongen. Hade jag varit Johan Lindbom så hade jag försökt värva in trion Anton Johansson, Victor Romfors och magikern Jesper Öhrvall.
Kollar man på spelare som man kan låna in från HV71 J20 så är Erik Berggren, Jakob Kalbe och Kevin Stenlund tre intressanta spelare.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav mrcadaza » 27 mars 2014, 23:03

Ett samarbete mellan HV och Dalen är ju nästan ett måste nu.
Läste en intervju med Lindbom för en tid sedan och då var han fundersam till varför HV aldrig hört av sig till honom eller Dalen för ett mer aktivt utbyte och samrbete.
Liket borde ju kunna bli ett namn för laget, det hjärtat han har borde kunna utnyttjas där.

OCH grattis till avancemanget :!: :!:
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Re: Tråden om: HC Dalen!

Inläggav Jompii » 17 april 2014, 16:04

Nu är serieindelningen för nästa säsong klar. HC Dalen kommer att spela i Hockeyettan södra.
Hockeyettan södra innehåller ett antal riktigt intressanta lag, Troja-Ljungby, Tingsryd och Kallinge/Ronneby för att nämna tre.

Division 1 Södra 2014/2015
HC Dalen
Halmstad HF
Helsingborgs HC
IF Troja-Ljungby IF
IK Pantern
Kallinge/Ronneby IF
Kristianstads IK
Mörrums GoIS IK
Nybro Vikings IF
Olofströms IK
Tingsryds AIF
Varberg HK

En riktigt tuff serie. Alla tre lagen i trion som jag nämde tidigare (Troja, TAIF & Kallinge/Ronneby) spelade den gångna säsongen i kvalserien till Hockeyallsvenskan. Troja-Ljungby spelade ju även förra säsongen i just Hockeyallsvenskan.
Det är väl främst dessa tre lag som kommer slåss om första platsen men övriga lag är inte direkt uddlösa.
Olofströms IK är t.ex ett riktigt bra lag som jag ser framemot att få bekanta mig mer med under vintern. I Olofström så hittar vi t.ex förredetta HV-spelaren Kristoffer Pihlqvist. Kristoffer är en otroligt tung forward som Dalen lär få bekymmer med.
Alla lag har ju just nu precis börjat att rekrytera spelare så det är ju väldigt svårt att veta hur pass bra lag klubbarna kommer få ihop men TAIF har redan säkrat ett par riktigt bra spelare. Två av dessa är Pontus Netterberg och Kim Lennhammer.
Ni som har följt HV71 J20 vet garanterat vem Pontus Netterberg är. För er som inte vet så kan jag tala om att Pontus bland annat har gjort mest poäng och mål i HV71 J20, någonsin. Totalt 131 poäng, varav 69 mål, på 119 matcher. Rekordet för mest mål i HV71 J20 har han med en stor marginal. Tvåa på den listan är Henrik Eriksson på 50 mål. Pontus gjorde den gångna säsongen 61 poäng.
Att Kim Lennhammer ska spela Divison 1-hockey nästa säsong är för mig ett mysterium. Trots att Kim endast är född 1990 så har han redan hunnit med 34 SHL-matcher och 134 HA-matcher. Gjorde även mest poäng av alla backar i Div1 den gångna säsongen. En spelare att se upp för med andra ord.

Nej det ska bli riktigt roligt att åka till Skandiamäklarna Center (usch vilket äckligt namn) och få se HC Dalen lira mot riktigt bra motstånd. Man har ju redan signat upp Conny Berggren (min favorit back i Dalen), David "Tuppen" Fredriksson och fd HV-spelaren Timmie Persson. Hade även varit fint om man lyckas värva någon superspelare ala Johan "Liket" Lindström eller varför inte Anderas Andersson? Tänk er en kedja med Tuppen, Liket och t.ex Victor Wallin, WOW!
Hockeyabstinens börjar göra sig påmind som ni kanske märker ;)
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Sir Ward » 17 april 2014, 22:05

Skandiamäklarna går in med ett sexsiffrigt belopp och avtalet är skrivet på 5 år.
Tycker att HC Dalen gör helt rätt och sponsringen lär betyda oerhört mycket för klubben.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav RJ--92 » 17 april 2014, 22:35

Jag brukar inte gå på hockeyn här i stan då jag hellre tar mig till Kinnarps nån gång per säsong förutom HV-Dagen då jag tar weekend i Jönköping, men när HHC möter Dalen kommande säsong och de inte krockar med annat så ska jag nog gå på den för att se Dalen :)
RJ--92

Inläggav Junior » 17 april 2014, 23:54

Klart Dalen gör rätt. Kinnarps är ju egentligen inte mega sexigt heller, Rosenlundshallen klingar skönare.

Ska försöka tajma in att se någon match me farsan i höst utöver HV, har inte sett en Dalen match sedan min kusin spelade där och det var nog 00/01 nån gång.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Izon » 18 april 2014, 16:52

Även Kristianstad i den serien är farliga.
De tog sig hela vägen till play off 3 i år, den play off precis innan kvalserien till HA.
Även där hittar vi en gammal HV bekanting nämligen Rönning.
"Det var getingar ta mig fan över hela Sverige"
Användarvisningsbild
Izon

Inläggav Blondestar » 16 maj 2014, 13:43

Dalen får ärva HVs gamla mediakub: http://hv71.se/artikel/55364/

Dessutom: "Dialogen mellan föreningarna fortsätter och vi hyser stora förhoppningar att kunna utöka samarbetet även på den sportsliga sidan" - Peter Eklund.
Hejdå allihopa! Signing off.
Blondestar

Inläggav Sir Ward » 19 maj 2014, 22:28

Fint initiativ från HV:s sida ang mediakuben och nu är Johan "Liket" Lindström nära att skriva på.

Om det inte blir spel utomlands är Dalen ett alternativ då?
– Det kan bli ett alternativ om det inte blir något utomlands.
Vad JP erfar är Dalen och "Liket" i stort sett överens om ett upplägg för kommande säsong men detaljer återstår fortfarande innan påskriften är gjord. Det förväntas dock bli helt klart kommande vecka.

Blir isåfall en rejäl förstärkning liksom kommande samarbete med Hv71. Stor tumme upp.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Razz » 26 maj 2014, 14:06

sir Ward skrev:Fint initiativ från HV:s sida ang mediakuben och nu är Johan "Liket" Lindström nära att skriva på.

Vad JP erfar är Dalen och "Liket" i stort sett överens om ett upplägg för kommande säsong men detaljer återstår fortfarande innan påskriften är gjord. Det förväntas dock bli helt klart kommande vecka.

Blir isåfall en rejäl förstärkning liksom kommande samarbete med Hv71. Stor tumme upp.

Fantastiskt roligt. Hoppas att dom kan stärka upp backsidan lite också. Eller ännu bättre, signa Andreas Andersson på ett månad-för-månad tills en SHL/HA-målvakt blir skadad och dom behöver en backup som är matchtränad. Win-win.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Herkie82 » 28 maj 2014, 21:19

Dalen mot Troja i ett fullsatt KA hade ju varit rätt grymt :D
Herkie82

Inläggav Sir Ward » 1 juni 2014, 01:59

Razz skrev:
sir Ward skrev:Fint initiativ från HV:s sida ang mediakuben och nu är Johan "Liket" Lindström nära att skriva på.

Fantastiskt roligt. Hoppas att dom kan stärka upp backsidan lite också. Eller ännu bättre, signa Andreas Andersson på ett månad-för-månad tills en SHL/HA-målvakt blir skadad och dom behöver en backup som är matchtränad. Win-win.

Sant ang Andreas Andersson och vad gör han idag? Mötte Andreas senast vid Stefan Livs grav och var inget läge för diskussion.

Preliminärt spelschema 14/15:
http://www.laget.se/DALENHOCKEY/News/35 ... ttan-14-15
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Sir Ward » 13 juni 2014, 00:39

Går mot ett fint samarbete med HV, något som jag har belyst och tjötat länge om med div ledare.
Hört vissa punkter nyligen och ser något nu som var omöjligt innan och som nu kan bära frukt.

Riktigt kul för HC Dalen och även för HV. (Även om gamla gänget är borta inom HV :( )
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Herkie82 » 15 juni 2014, 10:43

sir Ward skrev:Går mot ett fint samarbete med HV, något som jag har belyst och tjötat länge om med div ledare.
Hört vissa punkter nyligen och ser något nu som var omöjligt innan och som nu kan bära frukt.

Riktigt kul för HC Dalen och även för HV. (Även om gamla gänget är borta inom HV :( )

Jag tycker det är klockrent faktiskt. Båda klubbarna har allt att vinna på det känner jag. Hade varit lite småkul med en träningsmatch på HV dagen nån gång :)
Herkie82

Inläggav RJ--92 » 23 juni 2014, 15:04

Nu är Johan "Liket" Lindström helt klar för HC Dalen =)
RJ--92

Inläggav Junior » 23 juni 2014, 16:41

Nej det står att han fortfarande avvaktar och om han får rätt bud så drar han utomlands.

http://www.jnytt.se/liket-bekraftar-jag ... -med-dalen
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav RJ--92 » 23 juni 2014, 23:59

Junior skrev:Nej det står att han fortfarande avvaktar och om han får rätt bud så drar han utomlands.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=502
http://www.jnytt.se/johan-liket-lindstr ... i-hc-dalen

Fine, han börjar säsongen för HC Dalen men han ska spela med dom åtminstone ^^
RJ--92

Inläggav Sir Ward » 24 juni 2014, 22:32

Mediakuben, Viktor Kokman lånas ut till HC Dalen, Johan "Liket" Lindström lirar - åtminstone i början av säsongen och senaste nyförvärvet Ted Nilsson som pangade till med hela 14+24 i Värnamo GIK.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12891

Tycker överlag att det ser mycket ljust ut - både truppen och ekonomin med skandiamäklarna som storsponsor.
Gillar din tanke Herkie82 med en träningsmatch och lär knappast bli på HV dagen. Personligen så ser jag mycket hellre
HC Dalen än silverköping som motståndare, även om det blir tvåsiffrigt ;)
Vem kommer inte ihåg när legenden Ove Thörnberg gjorde en bejublad show -99 och "liket" lär knappast
göra det mycket sämre och lär dominera i Div 1 södra.
Jag är garanterat på plats :)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Junior » 24 juni 2014, 23:09

RJ--92 skrev:
Junior skrev:Nej det står att han fortfarande avvaktar och om han får rätt bud så drar han utomlands.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=502
http://www.jnytt.se/johan-liket-lindstr ... i-hc-dalen

Fine, han börjar säsongen för HC Dalen men han ska spela med dom åtminstone ^^

Troligtvis så stannar han nog iofs.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Jompii » 27 juni 2014, 13:46

I och med nyförvärvet av Ted Nilsson så börjar lagbygget närma sig sitt slut. Man söker fortfarande efter spelare, främst forward, men det skulle inte förvåna mig om man väljer att starta säsongen med nuvarande lag för att sedan komplettera med en bra spelare under säsongen, likt exempelvis SHL- och HA-lagen brukar göra.
Första ordet som poppar upp i mitt huvud när jag läser igenom Dalen's laguppställning är KOMPLETT. Det finns alla ingredienser som krävs för att baka en riktigt saftig och stor kaka. Väldigt bra spelare där majoriteten, gränsen till alla, är ifrån byggden.

Målvakter
Ett ungt och väldigt talangfullt målvaktspar. Adam Bengtsson som lirade Div1-hockey redan förra säsongen när han vaktade målet i Tranås IF. Anslöt till Dalen i slutet av förra säsongen och klev fram stort i kvalet till Div1 där han var en stor bidragande orsak till att Dalen tog klivet upp i seriesystemet.
Viktor Kokman är en riktigt bra målvakt. En av de bättre målvakterna som gått igenom HV71's juniorled. Spelade i Troja-Ljungby förra säsongen och gjorde det bra. Viktor lär vara utnämnd första målvakt och kommer garanterat göra det riktigt bra.

Backar
Ser bra ut även på backsidan. Många unga spelare (precis som det brukar vara lite längre ner i seriesystemet). Tre spelare som sticker ut lite extra är Conny Berggren, Adam Falk och Viktor Näslund. Conny har enda sedan han skrev på för HC Dalen för två år sedan varit en personlig favorit. Stark i det offensiven och har ett bra skott. Sen har vi Adam Falk och Viktor Näslund, mycket möjligt första backpar.
Adam och Viktor känner varandra väldigt bra då de följts åt under juniortiden (båda är födda 1992 & lirat i HV71).
Viktor är mer av en defensiv klippa medan Adam är väldigt stark i det offensiva. Något han utvecklat lite extra de senaste åren. Adam noterades för 16 poäng på 19 matcher för Dalen den gångna säsongen. Njeh det ser väldigt lovande ut även här.
Ska bli spänande och se om Björn Gustafsson börjar tukta igen efter en väldigt lugn säsong.

Forwards
Här ser det riktigt bra ut! Finns väldigt många intressanta och bra spelare. Stjärntrion David Fredriksson, Johan Lindström och Victor Wallin kommer vara väldigt viktiga. Inte enbart på isen utan även utanför. Med många väldigt unga spelare i laget så är det extra viktigt att det äldre gardet kliver fram och leder laget. Är helt övertygad om att dessa killar kommer göra detta på ett utmärkt vis. Vi vet ju alla vilka glimrande sociala egenskaper Liket besitter.
Jag tror inte att Johan Lindbom kommer sätta ihop Tuppen, Liket och Wallin i samma kedja. Dels för att ingen av dom är en naturlig center samt att man nog gärna vill jämna ut laget lite. De lär ju dock spela tillsammans i PP.
Kan tänka mig att Julius Selle Larsson får förtroendet att centa en första kedja tillsammans med Tuppen och Wallin. En andra kedja med Liket, Timmie Persson och Linus Bergman. Otroligt vass. Sen kanske en tredje med Tom Danielsson, Ted Nilsson och Niclas Heed. Då har man dock kvar Erik Glimberg, som var första center förra säsongen, Anton Johansson, Tom Jankovic och ett par andra riktigt vassa spelare. Nej det ska bli väldigt spännande att se hur Johan Lindbom väljer att formera kedjorna.
Det ser oförskämt bra ut! :)
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Sir Ward » 20 september 2015, 22:40

Säsongsdebut idag mot Tyringe SoSS och nye tränaren Pelle Gustavssons debut i Div1.
Väl genomförd match från HC Dalen som slutade med hela 5-1. HC Dalen var det klart bästa laget.
Fakta och matchen i repris:
http://www.jnytt.se/storseger-for-dalen-i-premiaren

Eloge till kommentatorerna och snubben som filmade. Mycket bra.
OBS. Jnytt och JP sänder samtliga hemmamatcher - gratis.

Forza HC Dalen
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Svartzonker » 20 september 2015, 23:10

Jag håller med, kommentatorerna var väldigt bra för att vara på denna nivån. Det är ju inte direkt CMORE eller Viasat vi pratar om.
Detta ligger väl i samma klass som t.ex LiveArena och jämför man utifrån den standarden så är det riktigt bra kvalité på sändningen.
Det är väl egentligen enbart HV71's kommentator Tim Larsson som håller liknande nivå, av de sändningarna jag sett på.

Riktigt gött med en premiärseger, även om motståndet kanske inte var det bästa. Tyringe kommer ju ifrån Div.2 och kommer få det väldigt svårt att hålla sig kvar i Div.1. Det är ju annars en väldigt tuff serie där framförallt IF Troja/Ljungby sticker ut.
Troja kommer troligen dominera serien och inte tappat alltför många poäng i vinter. Sen är ju alltid trion Kallinge-Ronneby IF, Kristianstads IK och Västerviks IK farliga. Västervik som vann Västra förra året är ju nya i Södra.
HC Dalen kommer få det tufft att knippa en av de fyra platserna till AllEttan men att Dalen skulle behöva kvala neråt ser jag inte som någon större lågoddsare direkt. Mittenplacering är nog ganska troligt. Tycker Dalen är något av en darkhorse som kan skrälla både en och två gånger i vinter och göra livet svårt för favoriter så som t.ex Troja.

Mycket ansvar ligger på HC Dalen's första kedja som är RIKTIGT bra. Tor Immo, nyförvärv ifrån Olofströms IK, har producerat riktigt bra på försäsongen och gjorde idag två mål. Jag minns Tor ifrån säsongen 2012/2013 när han lirade i Leksands J20 som mötte HV71 i åttondelsfinalen. Jävlar va het han var där! Vill minnas att han gjorde fyra eller fem mål på de två sista matcherna i Kinnarps och höll nästan på egen hand att slå ut HV71.
Sedan har vi den unge centern Erik Glimberg som lirat tillsammans med Tuppen och Wallin de två senaste säsongerna och gjort det riktigt bra. Gjorde idag 1+3. Sen har vi ju kapten Tuppen som är så oerhört viktigt för detta laget. Både på och utanför isen.
Denna kedjan stod idag för fyra mål och förhoppningsvis så fortsätter dom att producera.
Adam Bengtsson, Anton Bengtssons bror, gjorde en grym insats idag. Där har Dalen en riktigt stark första målvakt.

Nej det ska bli riktigt skoj att följda Dalen i år. Framförallt nu när Gustafsson står vid rodret.
HC Dalen kommer ju att spela derbyt mot Troja den 11 oktober i Kinnarps Arena, jag räknar med att se många av er på plats? :)
Användarvisningsbild
Svartzonker

Inläggav Sir Ward » 26 mars 2022, 00:28

Patrik Sjöblom JP
HC Dalen imponerade – vidare till nästa kvalomgång: ”Vi börjar växla upp”

25 mars 2022 22:43

För några veckor sedan blev Martin Thörnberg bänkad efter två perioder, helt utan kräm i benen.
Annat är det nu.
– Det här var nog första matchen i år som jag har känt mig pigg, säger Thörnberg sedan hans HC Dalen besegrat Strömsbro med 4–1 och tagit sig vidare i kvalet till Hockeyallsvenskan.

HC Dalens avslutning av Allettan Södra var allt annat än imponerande och frågan var ju om bränslet, precis som förra säsongen, hade tagit slut när det vankas kval och börjar gälla som mest.
Svaret efter fredagens tillställning i Smedjehov måste bli ett rungande nej.
– Jag tycker att vi börjar växla upp lite mer nu, som Martin Thörnberg uttrycker det.

HC Dalen vann den första ”semifinalen”, som det kallas i det komplicerade kvalet till Hockeyallsvenskan, i bäst av tre borta mot Strömsbro och hade därmed två hemmaplanschanser att gå vidare till nästa omgång.
Dalen slog in den matchbollen på första försöket även om det satt lite hårdare åt än det borde ha gjort.
– Ja, vi borde ha avgjort tidigare. Samtidigt gör Strömsbro det bra, de är ju desperata och kör på järnet, tjuvar lite ibland och så där. Men jag tycker att vi löser det väldigt bra i dag, säger Martin Thörnberg.

Dalen rivstartade och parkerade i gästernas zon de första minuterna och att Kristian Røykås Marthinsen gav hemmalaget ledningen efter knappt tre minuter var helt i sin ordning.
Men sedan fick Strömsbro lite bättre ordning på grejerna och gjorde det, precis som Thörnberg säger, bra, spelade tufft och rejält, gick på lägena när de uppstod och ställningen efter en period var 1–1. Trots allt med mersmak för hemmalaget.

I andra perioden visade HC Dalens förstakedja med Adam Hirsch och bröderna Martin och Jesper Thörnberg verkligen klassen. Först gjorde Martin 2–1, läckert framspelad av brorsan i spel fyra mot fyra och senare i perioden när även Hirsch fick vara med och leka hade formationen några monsterbyten då målchanserna radades upp.
– Ja, men vi växlade upp lite mer nu. Jag känner mig mycket piggare, det här var nog första matchen i år som jag har känt mig pigg. Det är väl mycket mentalt också nu när det är kval men vi ska bara bli lite mer effektiva, säger en glad Martin Thörnberg efter matchen.

Ja, effektiviteten var det ju lite si och så med. Dalens förstakedja skapade chanser för både ett och två mål i varje byte men 2–1 stod sig och en sådan ledning är förstås skör.
Men Hampus Hedman var bra i hemmakassen och försvaret hjälpte honom, även om det finns en del slarv att slipa bort fortfarande.
Och det var förstås fullständigt logiskt att det var just Martin Thörnberg, på pigga ben, som gjorde en brytning och åkte fri mot det tomma Strömsbromålet och satte 3–1 i slutminuterna.
Kristian Røykås Marthinsen blev för övrigt också tvåmålsskytt när han fastställde slutresultatet till 4–1, också det i tom kasse.

Nu väntar ytterligare ett möte i bäst av tre där vinnaren går vidare till en kvalserie med sex lag, där endast segraren går till Hockeyallsvenskan.
Den serien inleds på tisdag och vilka Dalen får möta återstår att se.
– Vi är väl inte så högt rankade, så det är väl någon som ska välja oss men jag tror inte att det är många lag som vill möta Dalen. Vi är ett lurigt lag, säger en pånyttfödd Martin Thörnberg.

Kval till Hockeyallsvenskan, semifinal 2:3
HC Dalen–Strömsbro IF 4–1 (1–1, 1–0, 2–0)
Mål: 1–0 (2.59) Kristian Røykås Marthinsen (Felix Wermelin, Sebastian Ehrenflod), 1–1 (11.11) Viktor Ehn, 2–1 (20.53) Martin Thörnberg (Jesper Thörnberg, Karl Jonsson) spel fyra mot fyra, 3–1 (56.28) Martin Thörnberg, mål i tom kasse, 4–1 (57.04) Kristian Røykås Marthinsen, mål i tom kasse.
Skott: 32–24 (13–9, 10–7, 9–8)
Utv, Dalen: 3x2. Strömsbro: 1x20, 1x5, 5x2.
Domare: Oskar Niklasson.
Publik: 390.

HC Dalen vidare till nästa kvalomgång med 2–0 i matcher.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Föregående

Återgå till Hockeysnack (ej HV71)