Tråden om: SHL

Här kan vi diskutera all annan hockey; Elitserien, Allsvenskan, NHL, AHL, KHL etc.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: SHL

Inläggav trisse » 2 juli 2021, 06:22

dekman skrev:Nu börjar klubbarnas (ekonomiska) resultat trilla in mer och mer.

Växjö Lakers gick nästan tio miljoner plus... men då kan det vara värt att nämna att de har fått 37 miljoner (!!) i statliga och kommunala bidrag.

Brynäs IF gick 23 miljoner back :O
Här är det då ett lustigt sammanträffande att de fick 23 miljoner mindre i bidrag än Växjö. Så med samma summa så hade de gått plus/minus noll.

Brynäs ökade dock sitt egna kapital med 15 miljoner... så de slipper oroa sig över elitlicensen i alla fall. Men hur i hela friden har de lyckats göra det, undrar vän av ordning? Jo, genom att skriva upp värdet på sin egna arena med typ 40 mille.

Såhär ser hela listan ut
1. Växjö: +9,5 milj
2. Luleå: +4,0 milj
3. Malmö: + 2,66 milj
4. Oskarshamn: +2,45 miljoner
5. Leksand: +1,7 milj
6. Örebro: +1,0 milj
7. Frölunda: +0,7 milj
8. Skellefteå AIK: + 0.6 milj
9. Färjestad: -0,5 milj
10. Rögle: - 3,5 milj
11. Djurgården: - 4,5 milj
12. Hv71: -4,7 milj
13. Linköping: -7,0 milj
14. Brynäs: - 23 milj
trisse

Inläggav Windom Earle » 16 september 2021, 21:03

Det ser ju redan nu ut som att LHC, IKO och BIF kan få det svårt. Återstår att se var TIK står. Och kanske LIF.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Kamy » 17 september 2021, 00:59

Hög nivå i LHCs forum efter deras förlust ikväll:

"Ligger vi under när det är 10 sek kvar hade jag inte varit främmande för att skicka fram Pihls träklubba för en möblering av ansikte."

"Kan inte bara nån ge Sörensen en smäll? Vet att det är sjukt osmart nu men vafan, klipp dig snälla nån! Mer lik en tjackpundare"

"Jag är inte främmande för en Paille på Bergfors när tillfälle ges. Att ligga över vår fixstjärna i en MMA-headlock får bara inte passera ostraffat."

Riktigt låg nivå på det forumet alltså. Skönt att sånt skit aldrig förekommit här inne.
Kamy

Inläggav Windom Earle » 17 september 2021, 11:06

Kamy skrev:Hög nivå i LHCs forum efter deras förlust ikväll:

"Ligger vi under när det är 10 sek kvar hade jag inte varit främmande för att skicka fram Pihls träklubba för en möblering av ansikte."

"Kan inte bara nån ge Sörensen en smäll? Vet att det är sjukt osmart nu men vafan, klipp dig snälla nån! Mer lik en tjackpundare"

"Jag är inte främmande för en Paille på Bergfors när tillfälle ges. Att ligga över vår fixstjärna i en MMA-headlock får bara inte passera ostraffat."

Riktigt låg nivå på det forumet alltså. Skönt att sånt skit aldrig förekommit här inne.

Det var väl något liknande uttalanden i det forumet efter att någon anonym transatlant i cluben åkte ut efter checking to the head mot Önerud med 3 sek kvar av en träningsmatch? Jag håller med, jag tror att många som använde forumet i hvfantasten.com kom in hit istället när det forumet gick i graven och där var det ju väldigt bra nivå som har fortsatt. Vi måste ju vara de mest kunniga fansen i Sverige ;) .
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Diabolics » 26 september 2021, 00:01

Jag är inte det minsta intresserad av SHL just nu, men detta är universielt och infantilt:

Hellre gonorre än LHC
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Weirdo » 2 oktober 2021, 17:43

Hoppas typ Luleå åker ur så vi slipper de i SHL nästa år. Väldigt tråkiga överlag, lite publik och tyst klack. De har ju även Fröberg så kan inte är så osannolikt trots allt.

Men tar också gärna linköping eller brynäs.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Windom Earle » 7 oktober 2021, 17:01

Oroväckande för vår fd antagonist LHC att Brynäs, Malmö och Oskarshamn har startat över förväntan i SHL. Det är väl bara Timrå på tionde plats och elvan Djurgården som ska vara där nere. Örebro och Luleå kommer ju att lyfta.
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Weirdo » 12 oktober 2021, 21:15

Linköping åker ur, det kan vi redan nu fastställa. Riktigt gott är det, för det kommer garanterat ta mer än ett år för de att ta sig tillbaka upp. :D
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav hv71 är best » 9 december 2021, 18:24

Hallam tar över tre kronor kan man hoppas på att Rahm kör Växjö i botten nu eller glider han med Sam på ett bananskal in i landslaget :?
Användarvisningsbild
hv71 är best

Inläggav frippe-borås » 2 februari 2022, 15:23

Frölundas nya logga va ofantligt ful! Passar dem bra :lol: :lol:
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Windom Earle » 2 februari 2022, 15:37

frippe-borås skrev:Frölundas nya logga va ofantligt ful! Passar dem bra :lol: :lol:

Japp, väldigt intetsägande. Inte för att den tidigare var så snygg, men det här var blaha. Känns som att man vill få lite Red Wings-associationer. Det hade varit bättre med en bild av Ganesha, så kunde de fortsatt heta Frölunda Indians ;)
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Diabolics » 2 februari 2022, 16:41

Bild
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Diabolics » 2 februari 2022, 16:46

Bild
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Frölundas nya logotyp

Inläggav Erdball » 2 februari 2022, 18:18

Vad tycker ni om Frölundas nya logga?
Stilig eller steril.
Charmig eller fantasilös?
Erdball

Re: Frölundas nya logotyp

Inläggav PapaEmeritus » 2 februari 2022, 19:35

HAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAA *djupt andetag* Hhhhaaaaaaaahahahahahahahahahahahahahahaha
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Macce » 2 februari 2022, 19:43

PapaEmeritus skrev:HAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAA *djupt andetag* Hhhhaaaaaaaahahahahahahahahahahahahahahaha

:lol:
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Erdball » 2 februari 2022, 20:20

Min tanke när de skulle byta logga var att de hade chansen att hitta tillbaka till sin identitet efter vad jag tycker snesteget med indianen var. Och sen kommer detta. Inte i närheten av lika snygga som de märken som har florerat på internet. Så ett gapskratt är nog det rätta reaktionen på sättet att misshandla sin klubb och sina fans.
Erdball

Inläggav Highlander » 3 februari 2022, 15:35

Jag har tittat länge på FHC-loggan utan riktigt förstå. Men så läste jag expressen och klubbdirektören hjälpte mig att tolka:

– Det är två F som också är två handskar som tillsammans skapar ett H. Tanken är att vi går framåt tillsammans. Vi gör allt inkluderande, vi är en inkluderande förening, vi vill att många ska följa oss, säger Grauers.

Glasklart!! :lol: :lol:
Highlander

Inläggav scopulus » 4 februari 2022, 11:40

Användarvisningsbild
scopulus

Inläggav Guld » 4 februari 2022, 14:20

scopulus skrev:Frölunda drar tillbaka sin nya logotyp :D
https://www.frolundahockey.com/article/75jjakz85-24601/situationen-blev-ohallbar

Haha.. vilket härligt PK-fiasko!!! :lol: :lol: :lol:
Det enda rätta vore att man går tillbaka till den gamla loggan och förklarar att man inte längre bryr sig om enstaka tokar som blir kränkta för andras räkning.

Kämpa!
Guld

Inläggav Diabolics » 4 februari 2022, 14:42

Guld skrev:
scopulus skrev:Frölunda drar tillbaka sin nya logotyp :D
https://www.frolundahockey.com/article/75jjakz85-24601/situationen-blev-ohallbar

Haha.. vilket härligt PK-fiasko!!! :lol: :lol: :lol:
Det enda rätta vore att man går tillbaka till den gamla loggan och förklarar att man inte längre bryr sig om enstaka tokar som blir kränkta för andras räkning.

Kämpa!

Det enda rätta är inte att gå tillbaka till en logga som baseras på rasistisk karikatyrer/stereotyper. Det finns en anledning till att man numera försöker hålla sig uppdaterad om förteelser som hamnar i facket "kulturell appropriering"

"men vi lyfter ju bara fram indianera som något positivt"... å vi har alltid varit "vilda västern" .... är en otroligt dålig efterkonstruktion.

Jag menar, i göteborg har vi ju en lång tradition med ostindiefararen, varför inte:

Frölunda kineser
med en karikatyrbild/nidbild likt nedan:

Bild
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Guld » 4 februari 2022, 18:21

Diabolics skrev:… en logga som baseras på rasistisk karikatyrer/stereotyper.

Säger vem? Oavsett vad jag tycker om laget, fansen eller staden de kommer ifrån, så tror jag de aldrig valt den loggan från början om det vore sant.
Det är ju precis tvärtom. Att den loggan är rasistisk är en efterhandskonstruktion.

Sen får Frölunda gärna byta logga, det struntar jag blankt i, oavsett anledning.
Men de kör trots allt på med samma logga, än idag, så bråttom verkar de inte ha.. :D

Eod.
Guld

Inläggav Diabolics » 5 februari 2022, 00:33

Guld skrev:

Säger vem?

Ööh? Du menar att alla människor som bor i usa med rötter i ursprungsbefolkningen ser ut som på frölundas tröja? Nä precis, därav karikatyr baserat på rasbegreppet. parantes: jag gillar inte att prata om ras, vi är alla samma ras, homo sapiens sapiens. Men det är en karikatyr baserad på etnisitet/ursprung, och sådant kallas i ordböcker för rasism.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Guld » 5 februari 2022, 07:48

Diabolics skrev:
Guld skrev:

Säger vem?

Ööh? Du menar att alla människor som bor i usa med rötter i ursprungsbefolkningen ser ut som på frölundas tröja? Nä precis, därav karikatyr baserat på rasbegreppet. parantes: jag gillar inte att prata om ras, vi är alla samma ras, homo sapiens sapiens. Men det är en karikatyr baserad på etnisitet/ursprung, och sådant kallas i ordböcker för rasism.

Ras?
Jaha. Då hamnade där igen.

Det är ju inte rasism att påstå att särdrag/etniciteter/ursprung (eller raser som vissa kallar det) existerar.
Rasism är att medvetet rangordna dessa särdrag, att tycka att vissa är överlägsna andra.

Jag tror därför att det är väldigt, väldigt få människor som ser något av detta resonemang i Frölundas logga.
Därmed tycker jag hela historien känns pk och skitnödig.

Vi kanske kan fortsätta diskutera i pm istället?
Guld

Inläggav Diabolics » 5 februari 2022, 10:52

Guld skrev:Vi kanske kan fortsätta diskutera i pm istället?

Du har pm!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Weirdo » 1 mars 2022, 20:09

Timrå vinst idag o de finns fortfarande en relativt stor chans att lhc/brynäs spelar hockeyallsvenskan nästa år
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Windom Earle » 21 mars 2022, 11:54

Timrå kickar Fredrik Andersson och efter samarbetssvårigheter med Ante Karlsson. Det känns ju som "fem i tolv" att göra något åt den kommande degraderingen. DIF känns mycket mer förberedda för play out.
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Guld » 1 april 2022, 06:46

Inte för att jag har speciellt mycket till övers för Dif (milt sagt) så kan jag förstå ångesten som präglar alla runt klubben just nu.
0-3 har aldrig vänts tidigare och alla vet om det.

Känns helt fel om Dif hamnar i allsvenskan,
precis känslan när Hv åkte ur.
Om det ska fortsätta så, att etablerade lag åker ut, kommer dock allsvenskans status att höjas och SHL:s minskas.
Vart det leder får vi se, men det kan återigen bli fina derbyn i huvudstaden.

Fy fasen. Hv MÅSTE gå upp redan i år.
Guld

Inläggav Haard » 1 april 2022, 09:10

Guld skrev:Inte för att jag har speciellt mycket till övers för Dif (milt sagt) så kan jag förstå ångesten som präglar alla runt klubben just nu.
0-3 har aldrig vänts tidigare och alla vet om det.

Känns helt fel om Dif hamnar i allsvenskan,
precis känslan när Hv åkte ur.
Om det ska fortsätta så, att etablerade lag åker ut, kommer dock allsvenskans status att höjas och SHL:s minskas.
Vart det leder får vi se, men det kan återigen bli fina derbyn i huvudstaden.

Fy fasen. Hv MÅSTE gå upp redan i år.

Följt Play out-serien mellan DIF-TIK också. Kikar in på DIFs forum emellanåt bara för att... jag vet inte. Kan känna igen mig i frustrationen det innebär att veta att en degradering är så nära, men spelarna i laget visar inte att de kan offra allt och lite till för klubbmärket.

Usch.

HV hör hemma i SHL, förhoppningsvis tar vi oss dit.
DIF hör hemma i SHL. Frågan är när (om) de lyckas ta sig tillbaka igen? De har inte samma starka ekonomi som oss och just nästa år känns extra viktigt med SHL-spel med tanke på spelarflykten från KHL....

Usch. Tycker faktiskt lite synd om alla djurgårdare.
De ä bar' å åk!
Haard

Inläggav Guld » 2 april 2022, 20:03

Haard skrev:Usch. Tycker faktiskt lite synd om alla djurgårdare.

DIFs uppträdande är ju värre än Hv:s förra året. Ser inte ens ut som de försöker.
Står 3-0 efter två perioder och INGENTING talar för att Dif ska ha en chans.
Samtidigt gör Timrå det riktigt bra.

Ångest.. jag är glad som står helt utanför…
Guld

FöregåendeNästa

Återgå till Hockeysnack (ej HV71)