HV71fans.se

Frågor, åsikter, synpunkter, ris eller ros när det gäller forumet

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: HV71fans.se

Inläggav FirstSwitch » 28 september 2012, 12:06

fin design dekman, kanske lite enkelt men gillar hur stilrent du valt att ha det. ;)
FirstSwitch

Inläggav dekman » 28 september 2012, 13:08

Kul att ni gillar! Det kommer inte bli så mycket mer design på forumet, utan det är "less is more" som kommer gälla. Ingen idé att fylla utrymmet med bilder och "lull-lull" :)
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Simon » 28 september 2012, 18:27

Dom som har en vilja att bidra, har kunskapen samt ett intresse att vidareutveckla just siten hv71fans.se får gärna höra av sig till oss för vidare "brainstorm" för att föra sidan vidare.
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav Jonlord » 29 september 2012, 11:00

Eller alternativt öppna en förslagstråd om vad folk skulle vilja ha. På så sätt kanske någon får upp ögonen för ett förslag, "det där kan jag och skulle gärna hjälpa till".
Kan hända att någon sitter på en riktigt bra ide men inte vill/kan/har tid att utveckla den!
Användarvisningsbild
Jonlord

Inläggav dekman » 29 september 2012, 11:07

Precis som Simon säger så får n gärna kontakta oss om ni är intresserade av att hjälpa till med hv71fans.se - det jag känner spontant är att vi behöver en "redaktion" med folk som vill bidra med innehåll. Jag har redan börjat med sajten men det har inte riktigt kommit så långt att det finns nåt att visa upp här ännu.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Simon » 29 september 2012, 13:12

Jonlord, naturligtvis kan man göra det. Men risken för förvirring är stor om det startas trådar till höger och vänster när det gäller samma rubrik som vi har i denna tråden så vi kommer att behålla det här tills vidare :)
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav dekman » 1 oktober 2012, 16:57

Dom första stapplande stegen är tagna:

Bild

Bild

Detta är dock enbart på alpha-stadiet ännu, men är en liten teaser. Kommer posta mer här ju längre arbetet fortskrider.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Pawhlen » 1 oktober 2012, 17:02

Ser bra ut :)
Pawhlen

Inläggav mrcadaza » 1 oktober 2012, 17:41

Håller med föregående talare att det ser bra ut men ändra inget på färgen eller layouten längst upp. Vi måste ju känna igen oss så vi inte snubblar vilse nånstans på vägen ;)
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Sir Ward » 1 oktober 2012, 18:31

Lite som jag var inne på och har 2 förslag.

1- En klackbild/spelare bild som ligger svagt bakom all text förutom layouten. Kan dock bli lite grötigt.
2- Kör som nu fast med 1 bild på varsin sida, kanske roterande som byts varje dag/vecka.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav dekman » 1 oktober 2012, 18:34

sir Ward skrev:Lite som jag var inne på och har 2 förslag.

1- En klackbild/spelare bild som ligger svagt bakom all text förutom layouten. Kan dock bli lite grötigt.
2- Kör som nu fast med 1 bild på varsin sida, kanske roterande som byts varje dag/vecka.

Topbbilden kommer nog bara ligga på startsidan, inte på undersidor som det gör i skisserna :)

Den kommer också att bli en "slider", dvs växla mellan olika bilder.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Sir Ward » 1 oktober 2012, 18:40

dekman skrev:
sir Ward skrev:Lite som jag var inne på och har 2 förslag.

Topbbilden kommer nog bara ligga på startsidan, inte på undersidor som det gör i skisserna :)

Den kommer också att bli en "slider", dvs växla mellan olika bilder.

Då kommer det att bli Sveriges snyggaste hockey forum och glöm för böveln
inte #47 i "slidern" :D
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav dekman » 1 oktober 2012, 18:43

sir Ward skrev:Då kommer det att bli Sveriges snyggaste hockey forum och glöm för böveln

:D

Sitter nån på bra bilder på #47 så gärna :)

Det är ju det där med upphovsrätten, måste hålle rätt hårt på det så alla bilder etc är clearade.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Sir Ward » 1 oktober 2012, 18:51

dekman skrev:
sir Ward skrev:Då kommer det att bli Sveriges snyggaste hockey forum och glöm för böveln

:D

Sitter nån på bra bilder på #47 så gärna :)

Det är ju det där med upphovsrätten, måste hålle rätt hårt på det så alla bilder etc är clearade.

Dåligt insatt med upphovsrätten men går det att man tar bilder från Google där dom flesta hämtar sina avatarer.
Går inte det så kan jag skicka pm på godis bilder och du kan hänvisa till sir Ward vid problem.
Klappat och klart mao ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Jonlord » 1 oktober 2012, 18:55

Ser mycket bra ut!
En sak som hade varit schysst vore om ni kunde integrera Northbanks sida på en flik. Fortfarande så att det är 2 separata sidor, bara att NBS sida syns på en, om ni förstår. [HEM] [FORUM] [NBS] [NBSTIFO?]
Användarvisningsbild
Jonlord

Inläggav dekman » 1 oktober 2012, 19:04

När det gäller bilder så kan man generellt säga att man får inte använda en enda bild om inte personen som tagit den uttryckligen gett tillåtelse till det. Gäller oavsett om du hittar bilden på Google eller nån annanstans.

När det gäller flikarna så kommer fler att tillkomma...

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav FirstSwitch » 1 oktober 2012, 23:14

Ser fram emot de nya delarna av hv71fans men måste ni ha de på latin elr vad nu är :geek:
FirstSwitch

Inläggav dekman » 2 oktober 2012, 08:14

FirstSwitch skrev:Ser fram emot de nya delarna av hv71fans men måste ni ha de på latin elr vad nu är :geek:

Vi vill hålla det på en hög intellektuell nivå ;)

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav dekman » 2 oktober 2012, 11:04

Ett par nya bilder:

Startsida:

Bild

Nyhets/bloggsida

Bild

Mobilvy

Bild

HV71 på twitter bör ersättas av HV71fans på twitter, så fort vi kommer igång där :)

Nyheter från Hockeyligan hade jag helst sett nyheter från HV71.se, men jag hittar inte att de har nån rss eller script för att visa nyheter från dom.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Pawhlen » 2 oktober 2012, 11:06

Ser mycket bra ut dekman, bra att ni fixat så man kan se tabellen
Pawhlen

Inläggav dekman » 2 oktober 2012, 17:25

Nu har jag kommit så långt att man i stort sett kan sjösätta sajten, dock saknas fortfarande innehåll.

Min tanke med startsidan är att det ska bli lite av en "portal" för oss fans. Där visas nyheter från hockeyligan (hade gärna haft från HV men de saknar RSS...), länkar till senaste diskussionerna här på forumet, HV-nyheter från Hockeysverige.se, twitter som berör hv71, tabellen etc.

Men dock så skulle vi behöva eget innehåll i blogg/nyhetsform också och här behöver jag folk som vill hjälpa till. Matchrapporter är väl en typisk sak, allmänt hockeydravel, krönikor och annat smått och gott. Tänk lite hockeysverige.se fast med HV-fokus, även om det gärna får vara texter om annat hockeyrelaterat också då och då. (NHL, HC Dalen, JVM etc)

En tanke är också att så småningom har nån typ av intervjuer med spelare eller andra HV-profiler som kan ske i mejlform (frågor kan man t.ex be er på forumet bidra med).

Så är det några som känner sig manade meddela gärna mig, gärna med CV ;) Skämtåsido... vill dock ha hyggliga skribenter som brinner för HV men behöver givetvis inte vara proffs på nåt sätt.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav chinobar » 4 oktober 2012, 14:17

Eftersom du postade om en mobilversion av hemsidan postar jag de länkar jag snubblade över, lite information om hur man kan fixa en mobil-style för ett phpbb-forum:

https://www.phpbb.com/customise/db/styl ... er_mobile/
https://www.phpbb.com/customise/db/styl ... le-t_94546

https://www.phpbb.com/community/viewtop ... 4&t=582739

Edit:
Även http://phpbb-mobile.com/
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav FirstSwitch » 8 oktober 2012, 11:18

Funderat på en sak ang. forumet, det har blivit väldigt rörigt när det skapas trådar om allting från Allsvenskan och NHL till Bieber under "Öppet Forum" och även under kategorin "HV71" där både spelar-trådar och Hv71 generellt skapas.
Hade gärna sett under-kategorier som gör det enklare att både hitta och gör forumet mindre rörigt.
Som exempel skulle man kunna ha just en under-kategori för bara spelare i HV71-kategorin och en annan för HV71 generellt, och under Öppet forum ha under-kategorier som Övrig Ishockey, Film-TV-Spel, Övrigt? mm.
FirstSwitch

Inläggav Jonlord » 14 oktober 2012, 00:49

Underkategorier blir i regel bara jobbigt, men håller med om att en egen kategori för spelartrådarna hade varit på sin plats. Eventuellt en för Elitserien också, det hade nog bidragit till endel intressanta trådar(se fbks forum)
Användarvisningsbild
Jonlord

Inläggav mrcadaza » 15 oktober 2012, 07:46

Underrubriker är alltid bra om det är en huvudrubrik som innebär en massa olika trådar. Typ den om HV71. Där hade man kunnat som det sägs gå in och styra upp det till en tråd om de olika spelarna och en om allt annat som rör HV.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav dekman » 16 oktober 2012, 16:23

Jag har lagt alla spelartrådarna i en egen kategori nu så blir det mer lättöverskådligt tror jag.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav frederic » 16 oktober 2012, 16:23

Nej, ingen ryggdunk till den som delat upp undergruppen "HV71" i två undergrupper, "HV71" och "HV71 - Spelare och tränare".
Det behovet fanns verkligen inte.
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav dekman » 16 oktober 2012, 16:30

frederic skrev:Nej, ingen ryggdunk till den som delat upp undergruppen "HV71" i två undergrupper, "HV71" och "HV71 - Spelare och tränare".

Jo, det fanns det. :P

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav frederic » 16 oktober 2012, 16:35

dekman skrev:
frederic skrev:Nej, ingen ryggdunk till den som delat upp undergruppen "HV71" i två undergrupper, "HV71" och "HV71 - Spelare och tränare".

Nja. Istället för en sprudlande undergrupp fylld av energi och livslusta, modell Fasth, får vi nu två halvdöda, modell Luoma.
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav FirstSwitch » 16 oktober 2012, 21:47

frederic skrev:
dekman skrev:

Nja. Istället för en sprudlande undergrupp fylld av energi och livslusta, modell Fasth, får vi nu två halvdöda, modell Luoma.

Du kommer nog tacka när det väl gått x antal år och forumet blivit lite större o äldre, som det var i gamla forumet var du ju lögn å hitta trådar som inte varit aktuella på ett tag och då postades nya trådar om samma ämne pga av det.
ja gillat, dekman. ;)
FirstSwitch

FöregåendeNästa

Återgå till Forumet och HV71.se