HV71fans.se

Frågor, åsikter, synpunkter, ris eller ros när det gäller forumet

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: HV71fans.se

Inläggav PapaEmeritus » 15 oktober 2014, 18:03

Jag efterlyser HV71s spelschema här på forumet, komplett med kommande matcher och resultat.
Skulle inte detta passa bra i ex. tipptrådens första inlägg?
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav chinobar » 23 oktober 2014, 20:27

chinobar skrev:Tillbaks med mobilversionen då! :P

Snälla? :P
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Sir Ward » 23 oktober 2014, 21:55

chinobar skrev:
chinobar skrev:Tillbaks med mobilversionen då! :P

Snälla? :P

Nää. Då är vi ju tillbaka på ruta ett. Langsaaaam... ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav chinobar » 24 oktober 2014, 07:58

Eller... så är det webbhotellet?
Eller, så provar man ett annat mobiltema, som (mot all förmodan) inte drar ner prestandan.

Det enda det gör är ju att fixa layout, temat hämtar ju inget från databasen..
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav wess » 24 oktober 2014, 09:15

chinobar skrev:Eller... så är det webbhotellet?
Eller, så provar man ett annat mobiltema, som (mot all förmodan) inte drar ner prestandan.

Det enda det gör är ju att fixa layout, temat hämtar ju inget från databasen..

+1

Om mobiltemat segar ner sidan är det nåt allvarligt fel på mobiltemat.
Hjälper gärna till med kodande/felsökande om det är intressant.
wess

Inläggav dekman » 24 oktober 2014, 11:03

Jag tror inte mobiltemat hade nåt med saken att göra, men jag ville utesluta det. Kommer att sätta tillbaka det. Kommer troligen byta webhotell, men tidigast under juluppehållet.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav chinobar » 24 oktober 2014, 13:30

Låter bra!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Sir Ward » 22 november 2014, 00:08

Tyvärr så är det just nu svårt att posta inlägg och vi jobbar på det och ber samtidigt om ursäkt.
Logga in och PM funkar dock. För att ingen ska missa sitt tipp inför Leksands matchen så kan ni skicka
ett PM så löser jag det. OBS - Matchen börjar 16:00 och inte 19:00

mvh sir Ward
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav karle » 24 december 2014, 10:50

God jul alla blåa vänner! :D
karle

Inläggav tommy1985a » 1 februari 2015, 13:22

Nu skiter jag i det här forumet på obestämd tid. Så jävla trött på att alla bara går till personangrepp hela jävla tiden istället för att respektera att folk har olika åsikter och tycker annorlunda om saker och ting.
(Nä nån jävel ska alltid ha rätt och framstå som bättre vetande för boosta sitt ego.)

Det är inte bara här, varenda jävla forum så är det såhär. Det är ju märkligt att människan aldrig klara att ha olika åsikter utan att ryka ihop om det och gå till personangrepp istället för att respektera att man tycker olika och istället skriva utifrån det.
Jag är så arg så jag skulle kunna bli bannad på livstid om jag svarar på 1 inlägg till.

(Tommy sa det här). sen ljuger vi ihop något och ändrar om orden som Tommy sa för att få honom att framstå som en idiot.
(Andas Tommy)
(Herregud Tommy kan du lugna dig eller?) Får man bara skriva 1 inlägg om dagen helt plötsligt? Skit i att läsa då om det är jobbigt för fan. Man måste väl få diskutera något utan att det går 24 timmar mellan varje inlägg.

Det här är inte i närheten av en bråkdel av idiotiska inlägg jag får mot mig som person dagligen istället för att svara på det jag skrivit om. Det är inte mig det handlar om, det är HV71. Hur svårt ska det vara. Så trött på alla dessa personer så jag har lust att använda våld. Ska de behöva vara så? Självklart ska jag inte använda det, Men det är nästan befogat när man sysslar med dessa personangrepp istället för att diskutera det som tråden egentligen handlar om.

Men det lär väl aldrig bli bättre för människor ska alltid bråka när man sitter bakom en skärm. Det är nog tur att vi inte sitter i samma rum för då hade nog många farit illa mer än på insidan.

Det kanske är lite extremt inlägg men det måste nästan till för att få folk att KANSKE inse att det inte håller att hålla på såhär. Jag är inte perfekt heller men jag är då aldrig den som startar personangreppen, däremot så är det svårt att vara perfekt att inte svara tillbaka med samma mynt lite då och då. Låt bli att starta dom så kanske vi kunde ha ett trevligt forum i framtiden.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav ateisten » 1 februari 2015, 14:53

Tommy: Ta inte till dig!

Att andra inte kan komma med argument utan att hålla sak och person utanför är deras problem, inte ditt.
Jag vet att vissa åsikter är svåra att förklara, men det enda du kan göra är att fortsätta att bemöta dom med konstruktivt kritik, tänk och fakta. Det är nått jag respektera och uppskattar liksom alla moderatorer. Enda sättet att få respekt är att göra detta konsekvent. Dom andra som enbart går på känslor där hat, förakt, barnsligt beteende ingår, dom kommer tillslut inte ha nått att komma med.
Man ser hela tiden åsikter som fallera när flertalet är det raka motsatsen i en annan fråga/åsikt, men vad skulle det göra mig att visa finger hela tiden.. inget skulle jag säga!
Även om jag inte håller med dig jämt, så respekterar jag dina inlägg för du förklara saker och ting bättre än så många andra.

Jag vill att du fortsätter kommentera och inte ta till dig när det hettar till med "slag under bältet", i värsta fall kan du yttra det till en moderator i PM att du känner dig oskyldigt bemött. Dom bör ha förståelse, för det skulle jag ha..

Cheer up, snart kommer slutspelet och det är det roligaste som finns. :)
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav chinobar » 20 februari 2015, 14:29

Ååååååh, mobiltema, mobiltema, vi (eller bara jag?) vill ha mobiltema!!

8-)
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Henning » 20 februari 2015, 14:45

chinobar skrev:Ååååååh, mobiltema, mobiltema, vi (eller bara jag?) vill ha mobiltema!!

8-)

Vill ha det som fan, börjar bli jobbigt att zooma nu. Och framförallt så drar jag mig ifrån att skriva något då det är otroligt bökigt
Henning

Inläggav chinobar » 27 mars 2015, 16:01

Nu är jag här för att klyva hårstrån, men:
Måste man skriva i tråden "Seriösa Rykten" för spelare som är klara, dvs ett pressmeddelande har gått ut på hv71.se?
För det första skrivs det redan typ överallt, i forumet och på nätet, och det är ju itne så man kan klassa det som ett rykte (om man skall vara petig).
Dit jag vill komma är att jag vill kunna gå in i den tråden (Seriösa Rykten) och enbart läsa spännande rykten, inte annat.

Och slutligen, till dekman: inför mobiltemat igen, snälla rara du! Trevlig helg på dig och er andra! 8-)
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Jompii » 28 mars 2015, 16:20

Att skriva i tråden "seriösa rykten" när någon spelare är klar tycker jag är bra. Då bekräftar/slutför man ryktet, enligt mig.
Sen är det inget krav att man måste skriva att en spelare är klar utan det är, precis som allt annat här på forumet, upp till var och en. Jag håller inte med dig om att det inte klassas som ett rykte/hör till ämnet. För mig så är det likt ett avslut på ett rykte gällande om ryktet faktiskt var sant eller inte.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav chinobar » 24 juni 2015, 14:18

Henning skrev:
chinobar skrev:Ååååååh, mobiltema, mobiltema, vi (eller bara jag?) vill ha mobiltema!!

8-)

Vill ha det som fan, börjar bli jobbigt att zooma nu. Och framförallt så drar jag mig ifrån att skriva något då det är otroligt bökigt

Bild
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Sir Ward » 12 augusti 2015, 19:36

Då hälsar mod/admin Diabolics varmt välkommen som ny moderator.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Sevin » 9 oktober 2015, 13:10

hur kommer det sig att inlägg som ifrågasätter en moderator som kallat folk som inte håller med om hans slutsatser kring en värvning för "antihv"(för det är svårt att tolka det på annat sätt, både för mig och uppenbarligen andra då jag har sett minst två inlägg på ämnet) raderas, medan moderatorns inlägg, där man faktiskt kallar andra fans som bara har en annorlunda syn på saken än denne själv för "antihv", som väl faktiskt får se som en ganska otrevlig grej att kalla folk på ett hv-forum, får stå kvar?

Varför tillåter man att en inlägg får stå kvar om det inte får bemötas?
Varför tillåts påhopp på andra hv-supportrar AV moderatorer, medan kritiken eller ifrågasättandet av moderatorn belönas med raderat inlägg? (Om användaren fick vara kvar eller inte vet jag inte, då det i båda fallen jag sett handlat om helt nya konton).

Kom igen.
Ni kan inte tillåta att ett inlägg tillåts om det är förbjudet att bemöta det. Det i sig borde ju innebära att det första inlägget inte är okej.
Är det okej, så måste det vara okej att bemöta det också.

Varför är det okej ifrågasätta folk som ställer sig frågande eller kritiska till en värvning, men inte folk som är optimistiska till detsamma?
Är det orörbara moderatorer det handlar om? Är det jag rör inte min kompis det handlar om? Är det ett förbud mot att vara (för?) kritisk det handlar om (binder in att användare kallas troll och bannas när det är kritiska även om jag måste tillstå att jag inte hade intresset att närmare pm:a för detaljerna utan bara bedömde på det som skrevs på forumet vid tidpunkten för bann).

Skulle gärna höra lite tankarna kring detta.

Edit: Och på tal om annat. Finns det något sätt att stänga av uppdateringar av en tråd för sig själv? Så jävla trött på att hv71-tipstråden jag inte har något intresse i alltid kommer upp. Helt enkelt så att man inte ser om det skrivits något nytt i den tråden och inte får upp det på olästa inlägg?
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav Diabolics » 9 oktober 2015, 15:32

till Sevin.

Spontant så känner jag att det skall vara "nej" på de flesta av dina påståenden, men jag är inte insatt i vad det är för ärende.

Kan du ge lite länkar etc?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav chinobar » 9 oktober 2015, 23:24

Var är de man, inte sett honom på ett tag.
Vore kul med lite utvecklande av sidan, kändes som att det var han som drog i det mest förrut.

Går det att få access till att göra det? Php har jag hyfsat koll på!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Diabolics » 10 oktober 2015, 01:12

chinobar skrev:Var är de man, inte sett honom på ett tag.
Vore kul med lite utvecklande av sidan, kändes som att det var han som drog i det mest förrut.

Går det att få access till att göra det? Php har jag hyfsat koll på!

Oklart vad dekman gör, men han är aktiv twittrare iallafall ;)

Vad har du för ideer om utveckling av sidan? Jag tror all hjälp tas emot med glädje. Det brukar vara en diskussion runt sådana saker och krävas ett relativt unisont beslut innan något görs. Men självklart gillar vi folk som har ideer, speciellt när saker går i stå.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav chinobar » 10 oktober 2015, 16:03

Installera lite olika plugins för phpbb, mobiltema, taptalk m.m.
Enbart forumet jag tänkte på, inte övriga sidan.

För att göra det lite enklare att använda helt enkelt, speciellt på mobiler.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav chinobar » 10 oktober 2015, 16:06

Även att kunna avfölja vissa trådar vore skönt.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Diabolics » 10 oktober 2015, 18:59

Låter bra. Jag lyfter frågan med de övriga och återkommer. Blir jag tyst så beror det på att jag glömt av, då är det bara att påminna mig!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav chinobar » 1 november 2015, 20:05

Bild

8-)
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Diabolics » 2 november 2015, 17:08

hahahaha grymt!

hold on
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Diabolics » 19 januari 2016, 14:10

Sevin skrev:Jag är fortfarande intresserad av tankegångarna kring detta från admins/mods, och vad det är som jag uppenbarligen missat, för det ser annars inte bra ut.
Tråden som menas hittas enkelt med en sökning, dock inte svaren eftersom de då är borttagna.

Jag svarade dig direkt efter ditt första inlägg. Jag gav dig en bedömning men kunde inte göra mer eftersom jag inte var insatt i ämnet. Jag bad dig ge mig lite info, men där fick jag ingen respons. Jag kan omöjligt leta igenom hela forumet för att hitta vad du syftar till.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Sevin » 23 januari 2016, 00:53

viewtopic.php?f=11&t=609#p68707

Sevin skrev:hur kommer det sig att inlägg som ifrågasätter en moderator som kallat folk som inte håller med om hans slutsatser kring en värvning för "antihv"(för det är svårt att tolka det på annat sätt, både för mig och uppenbarligen andra då jag har sett minst två inlägg på ämnet) raderas, medan moderatorns inlägg, där man faktiskt kallar andra fans som bara har en annorlunda syn på saken än denne själv för "antihv", som väl faktiskt får se som en ganska otrevlig grej att kalla folk på ett hv-forum, får stå kvar?

Varför tillåter man att en inlägg får stå kvar om det inte får bemötas?
Varför tillåts påhopp på andra hv-supportrar AV moderatorer, medan kritiken eller ifrågasättandet av moderatorn belönas med raderat inlägg? (Om användaren fick vara kvar eller inte vet jag inte, då det i båda fallen jag sett handlat om helt nya konton).

Kom igen.
Ni kan inte tillåta att ett inlägg tillåts om det är förbjudet att bemöta det. Det i sig borde ju innebära att det första inlägget inte är okej.
Är det okej, så måste det vara okej att bemöta det också.

Varför är det okej ifrågasätta folk som ställer sig frågande eller kritiska till en värvning, men inte folk som är optimistiska till detsamma?
Är det orörbara moderatorer det handlar om? Är det jag rör inte min kompis det handlar om? Är det ett förbud mot att vara (för?) kritisk det handlar om (binder in att användare kallas troll och bannas när det är kritiska även om jag måste tillstå att jag inte hade intresset att närmare pm:a för detaljerna utan bara bedömde på det som skrevs på forumet vid tidpunkten för bann).
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav Diabolics » 23 januari 2016, 18:07

Sevin skrev:http://hv71fans.se/forum/viewtopic.php?f=11&t=609#p68707

I objörne-tråden hittar jag inget skumt. De frågor och påpekanden du skriver tolkar jag som vettig och saklig kritik. Stämmer det du skriver, vilket jag inte tvivlar på, så skall det naturligtvis ses till att sådant inte händer igen. Detta var jag inne på redan efter ditt första inlägg i saken. Jag förstår att du tycker att det finns en snedvridning. Jag gillar inte snedvridningar. Jag påpekar så ofta jag kan snedvridningar.

Vad vill du ha för utkomst av detta? Vad vill du ha för handling utförd av oss mods? Är syftet med ditt inlägg att sprida ljus på ett olämpligt fenomen, eller vill du något mer?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Diabolics » 23 januari 2016, 18:22

JKPG22 skrev:Jag är en av dom som ifrågasatte Sir Wards inlägg om att de som kritiserar värvningen av O'byrne är "AntiHV", inte nog med att mitt inlägg togs bort, jag blev även bannad ifrån forumet. Censuren är total.

Tråkigt är också att samma moderator, när en bra diskussion uppstår, ALLTID kommer och förstör den, antingen med trams och flum, eller att beordra att avsluta diskussionen för att den ligger i fel tråd. Riktigt tråkigt!

Jag är ledsen att du känner så. Det är inte min roll att försvara enskilda mods inlägg. Jag har nog med att försvara mina egna övertramp ;)

Jag försöker efter bästa förmåga att se till att det inte är skillnad mellan olika användares villkor här på forumet. Ibland räcker inte viljan till eftersom saker i text upplevs olika av olika personer. Ibland missar man helt en tråd som det skrivs mkt i. Många av de kontroverser som uppstår här och som vi löser i det fördolda genom PM, bottnar i missuppfattningar eller dåliga och tvetydiga formuleringar. Mycket av det som jag och andra ser som påhopp visar sig sakna medveten illvilja. Mycket hade aldrig blivit en kontrovers om det vore sagt mellan två ansikten.

ALLTID är ett starkt ord. Menar du ALLTID, som i 100% av alla inläggen?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

FöregåendeNästa

Återgå till Forumet och HV71.se