tv serie

Diskutera allt annat som inte är hockey eller HV71.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

tv serie

Inläggav RoggeAdfolfsson » 25 mars 2017, 21:40

hej alla blå män/ qvinnor ;)

Någon som kan rekomendera en bra tv serie? tänka vi kunde lista våra 5 bästa serier här nedanför:

1.Frasier
2.I lagens namn
3. Boston puplic
4. Lyxfällan
5. Kommer inte på någon bra mer så tar en bra blockbuster istället: Johan Falk Kodnman Lisa

HEJA HEJA HV BLÅ HEJA HEJA HV BLÅ!
RoggeAdfolfsson

Re: tv serie

Inläggav Rex0z » 25 mars 2017, 22:36

Mina favoriter är
1. Game of Thrones
2. Rome
3. Shameless (US)
4. Sons of Anarchy
5. Breaking Bad
Bubblare: Supernatural
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav chinobar » 26 mars 2017, 13:40

Vikings!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Sir Ward » 27 mars 2017, 00:38

Om TS även menar dokumentärer, som enligt mig är serier.

Samtliga dokumentärer med Alaskafolket - ett stenhårt genuint svetsade inhemska lirare.
The Last Alaskans, Mountain Men, Alaska - The Last Frontier, Yuokon Men och Lev Fritt eller Dö.
Alaskan Bush People är kul, men måste fan vara fejk.

Även Curse Of Oak Island, Finding Hitler och samtliga om 2:a världskriget(halva släkten är från Tyskland). Även -djur, -BBC, -dokumentärer med verkliga mord. Som sagt - dokumentärer.

Lekprogram, tvål och annat trams finns inte på min karta.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav #22 Bemersten » 27 mars 2017, 10:44

1. Sopranos
2. Band Of Brothers
3. Life On Mars
4. Sons Of Anarchy
5. Pluton B I Vietnam
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav KnoxStark » 3 april 2017, 17:29

1. S.O.A (Sons Of Anarchy)
2. Tusenbröder
3. Gåsmamman
4. Lasermannen
5. MacGyver
KnoxStark

Inläggav shitkicker » 3 april 2017, 23:43

1: True Detective (säsong 1, fantastisk dialog, episka skådespelarinsatser)
2: Band of Brothers (har allt, förutom kärleksscener, vilket vi är särskilt tacksamma för)
3: Generation Kill (ett krig ur basse-synvinkel, som iofs ofta präglas av ett rejält sugrörsperspektiv, men den har sina klara poänger och är väldigt verklighetstrogen)
4: Stranger Things (Netflix orginalserie, blandning mellan filmerna E.T. och Silent Hill)
5: Finalserierna i SM-slutspelen -95, -04, -08 och -10. Hade allt och lyckligt slut!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Sir Ward » 9 augusti 2017, 23:20

sir Ward skrev:Om TS även menar dokumentärer, som enligt mig är serier.

Samtliga dokumentärer med Alaskafolket - ett stenhårt genuint svetsade inhemska lirare.
The Last Alaskans, Mountain Men, Alaska - The Last Frontier, Yuokon Men och Lev Fritt eller Dö.
Alaskan Bush People är kul, men måste fan vara fejk.

Även Curse Of Oak Island, Finding Hitler och samtliga om 2:a världskriget(halva släkten är från Tyskland). Även -djur, -BBC, -dokumentärer med verkliga mord. Som sagt - dokumentärer.

Glöm ovan inlägg.

Hem Till Midgård. PUNKT! (Lite som chinobars Vikings, fast mer på allvar)
Sänds f.ö nu repris på 12an.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav ateisten » 14 augusti 2017, 05:31

Filmserier är min största hobby, finns inget bättre! :)
Toppskiktet finns, men serier är bra i olika säsonger så ranking är svårt.
Men här är iaf några grymma och självklara serier som man bara måste se.

Lost: För den som har tid, ork att gå igenom 122 avsnitt och älskar att gå in på djupet i karaktärer så är denna serie för dig. Rafflande spänning, förvirring till klarhet.. Min favorit "all time" science fiction-serie.

Seinfeld: Bästa situationskomedi som skapats, underbara karaktärer där man kan känna igen sig så väl i de obekväma situationer i livet. Har inte skrattat så mycket i mitt liv som till denna serie.

Dexter: En av dom första serierna som hade lite mer grövre handling, därav var den oemotståndlig med dess chockerande spänning. Sätt bara inte popcorn i halsen..

The Wire: Kriminalserie och den bästa av sitt slag. Följ det tuffa livet i gettot som i det toppstyrda inom polisen. kriminella som poliser, kamp på båda sidorna av lagen för att nå framgång.

Vikings: Man hör det på namnet, som Skandinavie så kan man inte missa detta. Det driv av deras naturliga blodtörst, likaså att exploatera världen, får en att sitta fastklistrad i soffan. Grov men om man sett mycket film så ska det inte va några problem.

How i Met Your Mother: En till "sitcom" men med en mer röd tråd jämnfört med Seinfeld. Underhållning av hög klass. Om du inte vill ha rynkor i pannan i förtid pga allt skratt ska du nog undvika denna.. ;)

Game of Thrones, True Detective, House of Cards och Breaking Bad tillhör min topplista men dom har några redan tagit upp i tråden..

Här är iaf några bubblare: Hell on Wheels, Family Guy, Suites, South Park, Heros (fortfarande förbannad att dom la ner den), Homeland, Weeds, The 100, The Walking Dead, Daredevil.

Ps. En sak som är säker, det är förbannat många timmar man måste lägga ner. Få förunnat men lycka till.
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Återgå till Öppet forum