Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Jonlord skrev:Otroligt vilken mediaövervakning det Amerikanska valet får, orkar folk fortfarande bry sig om usa?
Det vi har gemensamt med usa är väl att det kommer gå käpprätt för oss båda. Iallafall med nuvarande invandringspolitik..
Dom har en ekonomi som liknar Greklands. De har en statsskuld lika stor som deras BNP. Det är skrattretande. Sen har de ekonomi innanför gränserna i form av investeringar som räddar dom ändå.dekman skrev:USA är världens främsta ekonomi och världens främsta militärmakt så visst är presidentvalet viktigt även för oss i Sverige. Mycket av världsekonomin och världsfred hänger trots allt på USA. Sen är jag personligen väldigt intresserad av amerikansk politik...
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
Jompii skrev:Njeh jag skulle vilja att riksdagsvalet var mer likt det amerikanska president valet.
Go Obama!
Jompii skrev:Den enda som verkligen sticker ut är väl Jimmie Åkesson.
Cyruz skrev:Inte konstigt att svenska politiker är stela och brister i karisma.
Hur kan man vara något annat när man lever i landet lagom?
Där ingen får vara bäst eller stå ut.
Där ödmjukhet är en egenskap som värderas högre än kompetens.
Vi kommer tyvärr inte få uppleva en mer underhållande politisk arena förrän vi accepterar att människor är olika och att det inte innebär att vissa är bättre eller sämre individer.
Cyruz skrev:Det är väl klart att vi ska göra en dokusåpa av svensk politik? Vem tror du först får till det med Annie Lööf, Reinfeldt eller Lövén?
Alternativt kan man se gradskillnader i order underhållning och applicera det i sitt rätta sammanhang. Att vara mer underhållande än dagens nivå innebär inte att riksdagen ska göras om till Paradise Hotel. Även om det var bildligt menat var det en urbota korkad liknelse.
Viktiga beslut kan tas på rätta grunder även om man gör det marginellt roligare att följa politiken. Bara för att något är viktigt innebär det inte att man måste göra det tråkigt. Blir inte bättre träffsäkerhet, snarare tvärtom. Det blir dessutom väldigt exkluderande då vissa människor faktiskt inte klarar av att hänga med i debatten när det är för "tråkigt".
Finns aldrig något att tjäna på att hålla saker tråkiga för tråkighetens skull. Inget blir mer rätt eller bättre utfört. Man kan vara väldigt proffsig och komptetent och samtidigt vara relativt underhållande. Det är svårare än att bara vara kompetent, färre klarar av det, men det går.
Åskan skrev:Ian Wachtmeister var grym! Ingen slog honom i debatter o kommunikation. Googla på Nyd partiprogram. 90% av det de hade är genomfört. Är inträdde i Nato och några saker till som är kvar. Inte illa av ett parti som blev så bespottat.
I och för sig men det vore lite mer intressant att snacka om vårt land. Vår politik och vår ekonomi. System som vi har som stora delar utav världen avvundas. ALLT är givetvis inte bra men...Jompii skrev:mrcadaza: Det är det som gör detta forumet så jäkla bra. Man kan diskutera i princip vad som helst. Kolla bara t.ex tråden "Bra pizzerior i Jönköping?" där man diskuterar pizzor. Den har över 100 inlägg och över 1500 visningar!
Pawhlen skrev:Visste inte om jag skulle lägga detta här eller om jag skulle starta en ny tråd men i så fall får mod flytta på den. Det har väl inte undgått någon om händelserna i Göteborg de senaste dygnet. Att tekniken har gått framåt behöver inte alltid bara vara positivt, rykten sprider sig fortare än eld och det går inte att släcka. Det är något som skrämmer mig rejält och jag undrar vad nästa generation efter oss har för teknik att använda sig av.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolum ... 5950726.ab
Oisin Cantwell på Aftonbladet har skrivit en krönika om händelserna i Göteborg och det samhälle ungdomarna lever i idag, mycket läsvärd
Davestar skrev:Kul att även göteborgare utvecklas något med samtiden. Nu är bara var tredje kpml-r... Göteborg är en småstad med ambitioner att vara en storstad och det blir liksom bara fel. Någonstans kan jag tycka lite synd om dom men sen träffar man en göteborgare och då försvinner den känslan rätt snabbt. Fanns inget skönare än att lyssna på black army på Råsunda när Sveriges rövhål kom på besök
Sir Ward skrev:Davestar skrev:Kul att även göteborgare utvecklas något med samtiden. Nu är bara var tredje kpml-r... Göteborg är en småstad med ambitioner att vara en storstad och det blir liksom bara fel. Någonstans kan jag tycka lite synd om dom men sen träffar man en göteborgare och då försvinner den känslan rätt snabbt. Fanns inget skönare än att lyssna på black army på Råsunda när Sveriges rövhål kom på besök
Tycker du resonerar väldigt bra gällande HV, men här vettefan. Och innerst inne borde du hålla med.
lejacques skrev:Guld skrev:Jag aldrig lägger nån särskild värdering i människors sexualitet, och anser att det ibland kan behövas en diskussion om hur vi beter oss mot varandra.
Däremot har jag problem med pride-rörelsen som åtminstone i Sverige är kapad av identitets-extremister på vänsterkanten.
Borde inte SHL fokusera på att t.ex sätta bra regelverk och utbilda domare istället för att politisera ligan?
Nog om det.
Ikväll vill jag se lite jävlar anamma i laget! Det är trots allt Silver som vi möter.
Ikväll måste ledarna kliva fram, oavsett var i hierarkin de finns...
Ta dom!
Allas lika värde är inte politik. Det är en självklarhet.
Helt rätt av SHL. För idrotten generellt direkt nödvändigt.
Guld skrev:Som sverigedemokrat känner man sig ju inte direkt välkommen.
Vad betyder ens "allas lika värde" då?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst