Dataspel, PS, Xbox

Diskutera allt annat som inte är hockey eller HV71.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Dataspel, PS, Xbox

Inläggav Dovahkiin » 3 mars 2018, 15:52

Här kan vi prata dataspel mm vad folk kanske spelar på olika konsoler mm. Finns säkert en och annan gamer här^^
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Re: Dataspel, PS, Xbox

Inläggav Dovahkiin » 3 mars 2018, 15:53

Så finns det nån här som lirar D3 på season och kan hjälpa mig med en lite boost på HC.

Själv spelar jag mkt LoL en del WoW, GTA V, D3 mm.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Robert.76 » 3 mars 2018, 16:02

Dovahkiin skrev:Så finns det nån här som lirar D3 på season och kan hjälpa mig med en lite boost på HC.

Här spelas det WoW, alldeles för mkt egentligen.... :)
Robert.76
Moderator

Inläggav Dovahkiin » 3 mars 2018, 16:13

Robert.76 skrev:
Dovahkiin skrev:Så finns det nån här som lirar D3 på season och kan hjälpa mig med en lite boost på HC.

Spelat mkt med, tog en break nu inför senaste raiden, vad lirar du för klass/specc?
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Robert.76 » 3 mars 2018, 16:32

Dovahkiin skrev:
Robert.76 skrev:

Spelat mkt med, tog en break nu inför senaste raiden, vad lirar du för klass/specc?

Min main är en MM-hunter, en orc :) Har en Blood DK också med hyfsad itemlvl. Raidar dock nästan inget längre
Robert.76
Moderator

Inläggav Dovahkiin » 3 mars 2018, 16:51

Demo lock är min main sen har ja en Frost DK som jag lirar på till och från. Dock har min main varit Druid healer i många år.

Nu väntar ja på nästa exp ^^
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Jompii » 28 mars 2018, 00:47

Vafan är det jag läser? WoW-snack på ett hockeyforum om HV71? Best of both worlds! :D
Själv är jag en inbiten gamer (pc master race) där fokus för tillfället ligger på World of Warcraft och Heartstone. När jag var yngre så lirade jag väldigt mycket CS 1.5 samt 1.6. Det vill säga innan WoW kidnappade mig och tog över mitt liv (ca 6-7 år sedan). Spelade WoW ganska frekvent i cirka fem år innan jag tog en paus på ett år och därefter har det varit lite sporadiskt spelande. Både i WoD och Legion så satt man klistrad vid expansionsrealesen för att sedan tröttna lite en månad in. Flickvännen tvingade dock tillbaka mig för drygt ett halvår sedan och har sedan dess fastnat i "skiten" igen. Speltimmarna är dock inte alls på samma nivå som det var för ett par år sedan då jobbet tar upp stora delar av min vardag. Blir istället sena kvällar där man trycker in ett par timmars spelare istället för att sova en timme extra eller två. Känner mig dock smutsig varje gång jag klickar in på WoW och möts av en hordekaraktär. Mitt hjärta är föralltid blått men svag som man är så gav jag vika för den mörka sidan (horde) efter att flickvännen pressat in mig i ett hörn.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Robert.76 » 28 mars 2018, 11:24

Jompii skrev:Vafan är det jag läser? WoW-snack på ett hockeyforum om HV71? Best of both worlds! :D
Själv är jag en inbiten gamer (pc master race) där fokus för tillfället ligger på World of Warcraft och Heartstone. När jag var yngre så lirade jag väldigt mycket CS 1.5 samt 1.6. Det vill säga innan WoW kidnappade mig och tog över mitt liv (ca 6-7 år sedan). Spelade WoW ganska frekvent i cirka fem år innan jag tog en paus på ett år och därefter har det varit lite sporadiskt spelande. Både i WoD och Legion så satt man klistrad vid expansionsrealesen för att sedan tröttna lite en månad in. Flickvännen tvingade dock tillbaka mig för drygt ett halvår sedan och har sedan dess fastnat i "skiten" igen. Speltimmarna är dock inte alls på samma nivå som det var för ett par år sedan då jobbet tar upp stora delar av min vardag. Blir istället sena kvällar där man trycker in ett par timmars spelare istället för att sova en timme extra eller två. Känner mig dock smutsig varje gång jag klickar in på WoW och möts av en hordekaraktär. Mitt hjärta är föralltid blått men svag som man är så gav jag vika för den mörka sidan (horde) efter att flickvännen pressat in mig i ett hörn.

Haha du har en bra flickvän Jompii, vilken server lirar du på?
Robert.76
Moderator

Inläggav Jompii » 28 mars 2018, 22:47

Robert.76 skrev:Haha du har en bra flickvän Jompii, vilken server lirar du på?

Haha ja absolut. Även om solen också har sina fläckar (for the Alliance!) ;)
Jag huserar på servern Kilrogg. Ingen jättespännande server men det var där flickvännen hade alla sina karaktärer så var egentligen en självklarhet att välja den. Nu för tiden, med cross-over-servers etc, så är ju även val av server inte lika viktigt som det var förr. Förr var det ju ett helvete om man ville spela med någon ifrån en annan server. Lite skillnad nu :)
Vilken server springer du runt på och gör osäker?
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Robert.76 » 28 mars 2018, 23:19

Jompii skrev:
Robert.76 skrev:Haha du har en bra flickvän Jompii, vilken server lirar du på?

Haha ja absolut. Även om solen också har sina fläckar (for the Alliance!) ;)
Jag huserar på servern Kilrogg. Ingen jättespännande server men det var där flickvännen hade alla sina karaktärer så var egentligen en självklarhet att välja den. Nu för tiden, med cross-over-servers etc, så är ju även val av server inte lika viktigt som det var förr. Förr var det ju ett helvete om man ville spela med någon ifrån en annan server. Lite skillnad nu :)
Vilken server springer du runt på och gör osäker?

Finns på Ragnaros och Aggrammar :)
Robert.76
Moderator

Inläggav #22 Bemersten » 29 mars 2018, 07:36

Spelar alldeles för mkt PS4

Just nu så håller jag på att köra om hela Unchartedserien. Ska börja på Resident Evil VII. Sen är man sjukt sugen på Far Cry 5
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Robert.76 » 29 mars 2018, 18:54

#22 Bemersten skrev:Spelar alldeles för mkt PS4

Just nu så håller jag på att köra om hela Unchartedserien. Ska börja på Resident Evil VII. Sen är man sjukt sugen på Far Cry 5

Ska också beställa Far Cry 5, dock så diggar jag 1an bäst, det som var till PC, tillsammans med Halflife ngt av det bästa jag spelat.
Robert.76
Moderator

Inläggav #22 Bemersten » 30 mars 2018, 15:47

Har aldrig spelat ettan. Började med 3:an.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav mayorovd » 28 april 2022, 22:41

Hej, jag tror att du kan hitta en häftig lista över spel som hjälper dig att komma fram till vad du ska spela. Jag tror att det skulle vara lätt att hitta på någon form av informationsresurser. Jag kan också ge dig råd https://firejoker.se/, inte heller någon dålig informationssida, men i en annan genre.
mayorovd

Återgå till Öppet forum