Här tar vi diskussionen om resor till matcher, idéer till ramsor, TIFO-förberedelser och allt annat som rör vårt hängivna hejande på HV71
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
av Junior » 19 september 2014, 00:48
Jag gillar när spelare får egna ramsor, typ Laines. Tycker över lag att det annars inte finns så jätte många. Har tycker jag man ska härma efter fotbollen och det finns mängder med inspiration i till exempel Premierleague.
SM guld 21/22.
-
Junior
-
av silver » 19 september 2014, 15:58
Vet du vilka spelare (Laine exkluderad) som har fått egna ramsor? Minns att Halvardsson hade en men sen så vettetusan om vi har haft några andra.
-

silver
-
av Sir Ward » 19 september 2014, 21:08
EmilJ skrev:Vet du vilka spelare (Laine exkluderad) som har fått egna ramsor? Minns att Halvardsson hade en men sen så vettetusan om vi har haft några andra.
Du menar denna? -
Halvardsson, Halvardsson, Johan Halvardsson, om dom muckar gräl så får dom stryk, Johan HalvardssonDen största och mest episka enligt mig är den som Diabolics har som undertext.
Kuriosa: När legenden Ove varvade ner i HC Dalen -96(?)så skrek alla fans skjuuuut...
innan rödlinjen.
Ove avfyrade självklart kanonen till allas jubel

-

Sir Ward
-
av silver » 19 september 2014, 22:28
sir Ward skrev:EmilJ skrev:Vet du vilka spelare (Laine exkluderad) som har fått egna ramsor? Minns att Halvardsson hade en men sen så vettetusan om vi har haft några andra.
Du menar denna? -
Halvardsson, Halvardsson, Johan Halvardsson, om dom muckar gräl så får dom stryk, Johan HalvardssonDen största och mest episka enligt mig är den som Diabolics har som undertext.
Kuriosa: När legenden Ove varvade ner i HC Dalen -96(?)så skrek alla fans skjuuuut...
innan rödlinjen.
Ove avfyrade självklart kanonen till allas jubel

Haha, ja, precis den!

-

silver
-
av wess » 19 september 2014, 22:30
En gammal ramsa är väl "Owe Törnberg sköt som satan, genom nätet ut på gatan"

Eller var det Kennholt?
-
wess
-
-
av Macce » 19 september 2014, 22:38
Kennholt hade ett jävla skott

Vet inte om kennholt hade en ramsa

Stefan Liv #1
-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
-

Macce
-
av Sir Ward » 19 september 2014, 23:19
wess skrev:En gammal ramsa är väl "Owe Törnberg sköt som satan, genom nätet ut på gatan"

Eller var det Kennholt?
rätt genom nätet och ut på gatan...Det vart Ove Thörnbergs. Kennholt har aldrig haft någon ramsa vad jag minns men var nog den som sköt hårdast av alla.
Kennholt sköt så hårt så en lyckades ibland valla pucken till sig själv. Bevittnat det flertal gånger.
Mycket sympatisk man Kenneth Kennholt och var en mycket lojal och professionell lirare.
Hårdast av alla genom tiderna? Den frågan lämnar jag till oraklet Farzan.
Tvåa på min lista är
Keskinen-Nurminen
-

Sir Ward
-
av Junior » 22 september 2014, 19:46
Ja precis sådana här ramsor önskar jag mer av! Skapar variation i ramsorna som sjungs och man bär fram spelare när de gör något positivt.
SM guld 21/22.
-
Junior
-
av kire » 3 juni 2015, 16:26
Tycker att det vore roligt med lite nya ramsor i klacken. Jag har ett förslag på en ramsa som kan sjungas i samband med Linköpings-matcher och den lyder:
"Jag gick på Cluben match en dag, men ingen klappa takten. För det var tyst i hela SAAB, men tystast var nog klacken. Shala lalalala shalalalalalala, shala lalalala shalalalalala." *börjas om*
Melodin som ramsan sjungs till är snövit och de sju dvärgarna - the silly song.
-
kire
-
av Jonlord » 27 oktober 2022, 12:20
Började nynna på en gammal visa från snövit och dom sju dvärgarna.
En HV text föll sig naturligt. Aldrig hört någon använda denna ramsa innan. Tror den skulle kunna va rätt bra.
Står ej i klacken själv men slänger upp förslaget här
Hej hå, hej hå, hej håve håve blå
För vi älskar så
Vårat håve blå
Hej hå, hej hå, hej hå
1:27 in
https://youtu.be/AKHsa0frr_4?t=87
-

Jonlord
-
Återgå till HV71 - Supporters