Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Davestar skrev:Eftersom att det redan har börjat dyka upp diskussioner kring nästa års trupp i andra trådar tar jag mig friheten att starta en ny tråd.
Min grundinställning är att HV till nästa säsong måste sluta med ovanan att bryta kontrakt till höger och vänster. Här kommer mina förslag, jag baserar antalet på årets trupp minus Simon Karlsson.
MV (2)
Förläng med PW som har spelat upp sig rejält. Ersberg ut. Som ny målvakt vill jag se en riktigt trygg, rutinerad keeper som tex Nicklas Bäckström som kan bli given förstemålvakt likväl som tvåa men ändå kan acceptera en coachande roll, typ Taako på sin tid.
D (9)
Adam, Berglund, ROB, Hansson och Pilut är redan kontrakterade. Viktigt att förlänga med Campoli som är en toppback och stor ledargestalt. Resterande backar släpper vi såvida inte Jere är beredd att ta en mindre roll (likt Pelle i slutet av karriären). Två backar ska då in och jag ser gärna två riktigt offensivt skickliga poängbackar, typ Gunderson, Hietanen eller Gragnani. Om Jere inte blir kvar ser jag gärna Nicklas Torp som avlastningsback.
FW (15)
Thörnberg, Abbott, Önerud, Bengtsson, Törngren, Brithen, Laine, Stenlund och Ahl är kontrakterade. Ahl lånas ut och kanske också Stenlund. Jag ser gärna förlängningar med Christensen, Teden och Sandberg. De 2-3 forwards som tillkommer ska enbart vara spelfördelare typ Rajala, Cervenka eller Lasch, vi har redan hårt arbetande spelare.
Groucho skrev:Prio nummer ett är att förlänga med Christensen, Campoli, Tedenby och PW.
Två spelare som jag däremot är lite tveksam till huruvida vi bör förlänga med eller inte är Sundh och Karalahti. Tycker ändå Sundh kämpar och sliter och har hjärtat på rätt plats. Förmodligen så kostar han inte allt för mycket heller om man nu ska spekulera. Jere är ju en legend, men hur länge till håller han? Bäst-före-datumet börjar naturligtvis komma allt närmre, tyvärr. Personligen så tror jag inte jag skulle våga förlänga med Jere. Sundh känns 50/50.
I övrigt så är jag rätt nöjd med de spelare vi har under kontrakt. Det som ska in utifrån är spets. Bredd tar vi från dom egna leden. Måste även passa på att lobba för en av mina "favoriter" sen en tid tillbaks, Colton Yellow Horn, som besitter en hel del spetskompetens. Han är dock rätt oprövad på hög nivå men har alltid gjort mycket poäng vart han än har spelat. En spelare som jag tror har flugit lite under radarn.
Lakun skrev:Hur kommer det sig att LHC ALLTID lyckas med sina amerikaner? Kolarik och taffe förra säsongen och roe och Gordon denna. Fan vi borde värva lhcs scouter.
aimstar skrev:Lakun skrev:Hur kommer det sig att LHC ALLTID lyckas med sina amerikaner? Kolarik och taffe förra säsongen och roe och Gordon denna. Fan vi borde värva lhcs scouter.
Eller några scouter iaf, med tanke på antalet felvärvningar tvivlar jag på att vi har några alls.

passinen skrev:Tänker inte göra något superlångt inlägg, men det stora problemet de senaste säsongerna har varit av vi har för mycket dyr bredd och för lite spets. Om alla skulle vara friska i år på forwardsidan hade vi haft en fjärdelina med Sund-Önerud-Melin i stort sätt. Det är åt helvete för dyrt om man jämfört med övriga lag. Nu kör vi med Stenlund-Sund-Andersson, ingen överdriven kvalitetssänkning men väldigt mycket billigare. Samma sak med backsidan.
Kontentan: Vi måste minska lönekostnaderna på fjärde femman och fjärde backpar, juniorer och billiga värvningar från HA med potential (Fler Niklas Hansson värvningar) får fylla de rollerna. Istället bör vi lägga de pengarna på att värva ihop en riktigt bra förstafemman och en spetsback. Niklas Olausson och Simon Hjalmarsson är en tänkbar duo, som kommer kosta pengar men leverera poäng. Lite bättre lönestruktur och vi kan ha ett lag för den absoluta toppen med i stort sätt samma budget som i år.
chinobar skrev:Jag läste allt, och det såg bra ut tycker jag, kloka tankar där jag håller med dig i allt tror jag!

tommy1985a skrev:Erik Ersberg (G) 15/16 - Förläng 1 år - Sina bästa dagar helt okej backup
Fredrik Pettersson Wentzel (G) 17/18
Behåll/Förläng
Adam Almqvist (D) 16/17 - Levererar som förväntat SHL
Kristofer Berglund (D) 16/17 - Grym defensivt med sparkapital framåt
Chris Campoli (D) 15/16 - En ledare som går mot sin bästa säsong offensivt
Niklas Hansson (D) 16/17 - Kom in och blev proffs, får vi behålla är jag nöjd.
Jere Karalahti (D) 15/16 Tror han håller minst 1 år till, stabil bra skott o spelsinne. Förläng 1 år
Lawrence Pilut (D) 16/17 - Kommer växa ut till en Almqvist fast bättre?
Axel Eidstedt (D) 15/16 - Riktigt bra defensivt, finns nog mer att hämta även offensivt. Låt han skjuta mer.
NY Spetsback - En finsk bombman från blå
Juniorbackar - Brännström,Cederholm,Moverare,Collberg ska skolas in.
Bryt/ej förlängt
Emil Johansson (D) 15/16 - För slarvig o klumpig enligt mig, håller gärna i för länge o sjabblar, annars okej spelsinne.
Simon Karlsson (D) 15/16 - Blir inte kvar
Ryan O'Byrne (D) 16/17 - Stor och klumpig och är ingen Rahimi
Behåll/Förläng
Chris Abbott (C) 16/17 - Bra tekare, grym framför mål och gör få misstag.
Anton Bengtsson (C/LW) 16/17 - Energi hårt jobb, hyfsat skott
Ted Brithén (C/RW) C 16/17 - Lite lik Abbot i sitt spel, det finns hockey i Ted.
Erik Christensen (C) 15/16 - Vaknade till igår och visade varför han ska vara kvar. Dominant när han vill och kan.
Teemu Laine (LW/RW) 16/17 - Kommer tillbaka nästa år och fortsätter där han slutade
Filip Sandberg (C/RW) 15/16 - Han gör allt rätt utom mål. mardröm om nån skulle sno honom. Genombrottet är nära nu.
Oscar Sundh (LW/RW) 15/16 Gör det bäst i HV och kommer växa med uppgiften.
Mattias Tedenby (LW/RW) 15/16 - Visar i år att han är en grym lirare, stannar han?
Martin Thörnberg (LW/RW)17/18 - Växer mer och mer in i sin gamla kostym, nästa år är han livsfarlig
Christoffer Törngren (LW/RW)16/17 - Samma som med Sandberg, Allt finns där utom det lilla sista än.
Simon Önerud (C/W) 16/17 - Börjar han varva igång nu i rätt omgivning? Finns mer att hämta.
Erik Andersson (LW) 15/16 - Energi, hårt jobb, skridskostark och okej spelsinne. Inte många mål bakåt när Erik är inne.
NY Spetsforward En lagspelare med näsa för målet som hatar att förlora o älskar att vinna. Jagr-typ.
Lias Andersson - Kanske dags att knyta till sig så ingen annan klubb snor honom?
Bryt/ej förlängt - utlåning
Filip Ahl (LW/RW) 16/17 Precis som Stenlund tror jag Ahl har haft stor nytta av sin storlek. Men i SHL räcker det inte längre?
Kevin Stenlund (C) 16/17 - Läs Ahl. Utlåning
Björn Melin (RW) 15/16 - Får lämna
Davestar skrev:Nu börjar det "röra på sig" på marknaden inför nästa säsong, Olimb har brutit med Jokerit och har därför bara kontrakt i Schweiz denna säsongen ut. Han är ett perfekt exempel på den typ av forwards jag vill ha in till nästa säsong!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster