Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Fylke74 skrev:Är medveten om att det är ganska långt kvar tills slutspelet drar igång.
Tycker dock det är intressant att följa hur det går för övriga lag eftersom det påverkar vilka vi kommer ställas mot.
Jag utgår från att vi kommer ta hem serien och därmed få välja motstånd (bland de två sämst placerade lagen) i kvart och semi.
Om vi inleder med kvartsfinalen är det i nuläget i stort sett omöjligt att sia om vilka vi kommer att ställas mot.
Fylke74 skrev:Intressant att vi resonerar så olika.
Tror som sagt att Kristianstad är det sista laget vi vill stöta på.
Men men, återstår se vad Samuelsson & co väljer när det blir dags.
Först och främst ska vi se till att fortsätta det spel vi visat på sistone då jag tycker vi steppat upp (mycket tack vara Powell) samt ännu viktigare, hålla tummarna för att vi är skadefria.
Fylke74 skrev:Utgår från att vi vill undvika Västerås och Mora.
Isf kommer valet att stå mellan Kristianstad, AIK, Västervik, Tingsryd eller Hästen (är medveten om det endast kommer finnas fyra lag att välja mellan).
I den bästa av världar kravlar sig Tingsryd vidare till kvarten även om det känns lite avlägset.
Vet att det ska mycket till för att något av ovanstående lag ska rå på oss i en serie över bäst av sju matcher men om valet kommer stå mellan Västerås, Mora, AIK och Kristianstad får jag en liten klump i magen.
Haard skrev:Tror man väljer det lägst rankade laget med motiveringen "för att ta oss tillbaka till SHL måste vi kunna slå alla lag".
Rätt tänkt tycker jag.
Är inte särskilt orolig förrän vi börjat spela mot topplagen.
frederic skrev:Vet man när biljetterna släpps? Planerar att ta mig ner till Jönnet till åtminstone första matchen – skulle vara bra att ha en plåt då.

lejacques skrev:Vissa målar upp Mora som något slags spöke för HV. Vad är då Tingsryd för Mora? Tingsryd har vunnit 3 av 4 matcher den här säsongen. Nu spelades visserligen samtliga matcher under hösten. Men ändå. Tingsryd har en go känsla mot Mora.
Jag skulle säga att det skiljer betydligt mer mellan seriesuveränen HV och Mora, än vad det gör mellan mittenlagen. Så. När det dessutom är bäst av tre tror jag absolut Tingsryd kan skrälla.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst