Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Inläggav Kamy » 17 februari 2021, 18:56

Tråd för diskussioner.
Kamy

Re: Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Inläggav Diabolics » 17 februari 2021, 21:32

Jag hade inte uppfattat intresset för Lööke innan, det är väl i linje med vad sportcheferna gjort bra på senare tid, med möjligt undantag för kokkonen som inte riktigt växt i shl-kostymen.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Tropåt » 17 februari 2021, 23:19

Senaste diskussionerna gällande Jens Lööke är dock INTE att han hamnar i Hv71.
Tropåt

Inläggav spaawn » 19 februari 2021, 21:15

Mr madhawk skriver i expressen (premiumartikel) att hv är ett av flera lag som vill värva jesper pettersson från dif. Han spekulerar i att hult ser honom som en ersättare till kinnvall. Kan nog stämma för hult gillar ju att ersätta bra spelare med sämre spelare.
spaawn

Inläggav mrnorrland » 19 februari 2021, 21:25

spaawn skrev:Mr madhawk skriver i expressen (premiumartikel) att hv är ett av flera lag som vill värva jesper pettersson från dif. Han spekulerar i att hult ser honom som en ersättare till kinnvall. Kan nog stämma för hult gillar ju att ersätta bra spelare med sämre spelare.

mörkrädd........ fy fan va pinsmt
mrnorrland

Inläggav Nutarviguld » 20 februari 2021, 10:10

mrnorrland skrev:
spaawn skrev:Mr madhawk skriver i expressen (premiumartikel) att hv är ett av flera lag som vill värva jesper pettersson från dif. Han spekulerar i att hult ser honom som en ersättare till kinnvall. Kan nog stämma för hult gillar ju att ersätta bra spelare med sämre spelare.

Exakt vad jag trodde, Hult alltså, vi måste få bort honom
Nutarviguld

Inläggav mrnorrland » 20 februari 2021, 11:49

Nutarviguld skrev:
mrnorrland skrev:

Exakt vad jag trodde, Hult alltså, vi måste få bort honom

vi lär ju vara i allsvenskan så då lär han ändå inte vällja oss, en problemet då lär hult värva 6-7 backar i bottenlagen i allsvenskan
mrnorrland

Inläggav Quila » 20 februari 2021, 15:17

Hult har jagat Pettersson förr, men givetvis stämmer det INTE att han skulle vara en tilltänkt ersättare till Kinnvall.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Robert.76 » 20 februari 2021, 15:54

Quila skrev:Hult har jagat Pettersson förr, men givetvis stämmer det INTE att han skulle vara en tilltänkt ersättare till Kinnvall.

Viktigt att tillägga är ju att detta är Hökens funderingar, han kan ju likaväl vara ersättare till Emil eller Arell.
Robert.76
Moderator

Inläggav Quila » 20 februari 2021, 17:33

Precis, Robert76. Kinnvall ska ersättas med en riktigt duktig offensiv back. Kanske har man redan hittat en ersättare i Donovan, som enligt uppgifter stortrivs i HV. Höken borde gå tillbaka till sitt gamla jag, då han lämnade spekulationerna åt andra och kom med rena uppgifter, men eftersom han numer livnär sig på detta, så måste han antagligen leverera lite mer än bara ”Pettersson påväg till HV71 - punkt”. :)
Quila
Moderator

Inläggav jordfelsbrytare » 20 februari 2021, 17:50

Jag förstår inte riktigt problemet?
Pettersson är en bättre back en både Arell, Johansson och Williamson. Kan aldrig vara tanken att han ska ersätta Kinnvall.
jordfelsbrytare

Inläggav Herkie82 » 20 februari 2021, 19:09

Robert.76 skrev:
Quila skrev:Hult har jagat Pettersson förr, men givetvis stämmer det INTE att han skulle vara en tilltänkt ersättare till Kinnvall.

Viktigt att tillägga är ju att detta är Hökens funderingar, han kan ju likaväl vara ersättare till Emil eller Arell.

Emil har kontrakt över nästa år så det är i så fall Arell som han skall ersätta.
Herkie82

Inläggav spaawn » 21 februari 2021, 11:15

Tror mycket väl att han ser honom som ersättare till kinnvall. Högerskytt och spelar PP i DIF, dessutom gjort hyffsade 17p. Jag menar vi är ju ett bottenlag och DIF ett mittenlag, så det enda hult kan locka med är väl en större roll och mer pengar?
spaawn

Inläggav Jacob96 » 21 februari 2021, 11:31

spaawn skrev:Tror mycket väl att han ser honom som ersättare till kinnvall. Högerskytt och spelar PP i DIF, dessutom gjort hyffsade 17p. Jag menar vi är ju ett bottenlag och DIF ett mittenlag, så det enda hult kan locka med är väl en större roll och mer pengar?

Tror precis som du!
Sålänge nuvarande sportchef sitter kvar kommer vi aldrig lyfta oavsett vilket. Vi kommer i bästa fall vara ett playin gäng. Mer troligt allsvenskan antingen i år eller snart .
Bedrövligt att han får sitta kvar .
Jacob96

Inläggav mrnorrland » 21 februari 2021, 12:51

Jacob96 skrev:
spaawn skrev:Tror mycket väl att han ser honom som ersättare till kinnvall. Högerskytt och spelar PP i DIF, dessutom gjort hyffsade 17p. Jag menar vi är ju ett bottenlag och DIF ett mittenlag, så det enda hult kan locka med är väl en större roll och mer pengar?

Tror precis som du!
Sålänge nuvarande sportchef sitter kvar kommer vi aldrig lyfta oavsett vilket. Vi kommer i bästa fall vara ett playin gäng. Mer troligt allsvenskan antingen i år eller snart .

det är lugnt vi kommer spela i allsvenskan så det är bottenlagen där Hult kommer värva :)
mrnorrland

Inläggav Nutarviguld » 21 februari 2021, 14:19

Jacob96 skrev:

Tror precis som du!

Jag tror precis samma, exakt som han såg Arell som ersättare till Lauridsen, Hult har hybris och tror sig se potential i spelare som han kan få billigt och sen utveckla till stjärnor och sen bli geniförklarad som Sportchef, tyvärr så träffar han typ aldrig rätt förutom när han inriktar sig på unga spelare som faktiskt har en uppåtgående trend typ Kinvall, Borgman, Han får värva unga spelare eller etablerade spelare det är det enda han klarar av, han måste sluta med sin fynd-hybris för han suger på det hårt. Å andra sidan, han måste sluta PUNKT. Jag kommer inte titta på ett Hv71 med Hult nästa säsong, inte en chans att jag stödjer att dom låter Hult vara kvar 21/22 efter alla fiasko misstag han gjort
Nutarviguld

Inläggav freddie » 21 februari 2021, 19:59

Nutarviguld skrev:
Jacob96 skrev:

Tror precis som du!

Jag tror precis samma, exakt som han såg Arell som ersättare till Lauridsen, Hult har hybris och tror sig se potential i spelare som han kan få billigt och sen utveckla till stjärnor och sen bli geniförklarad som Sportchef, tyvärr så träffar han typ aldrig rätt förutom när han inriktar sig på unga spelare som faktiskt har en uppåtgående trend typ Kinvall, Borgman, Han får värva unga spelare eller etablerade spelare det är det enda han klarar av, han måste sluta med sin fynd-hybris för han suger på det hårt. Å andra sidan, han måste sluta PUNKT. Jag kommer inte titta på ett Hv71 med Hult nästa säsong, inte en chans att jag stödjer att dom låter Hult vara kvar 21/22 efter alla fiasko misstag han gjort

Bara att instämma. Jag älskar ishockey och HV71 först och främst. Men fan vad tråkigt det blivit med Hult. Fan ingen eufori längre alls. Fan med karaktärer och allt tjöt. Karaktärer hade vi förr. Man satt ju fan heltaggad varje match när vi hade spelare som kunde tända hela laget med lite fulspel och man stod upp för varandra. Nu är det bara patetiskt att se hur motståndarna kan köra med oss.

Kapten får tackling ingen reagerar. Pilut skadades av sylvegård i playin ingen reagerar.
Nä man får kolla på youtube klipp från back in the day när det verkligen var hetta och hela hockey-Sverige hatade oss.

Nu skrattar dem istället.

Blir Hult kvar och kommer fortsätta ersätta spelare med sämre dito så är det bara bojkott som kan få föreningen att vakna upp.

Blev ot. Så för att vara ont, så hoppas jag verkligen inte ryktet stämmer om Pettersson
freddie

Inläggav mrnorrland » 25 februari 2021, 10:47

Enligt expressen dagens lästa artikel att Martinsson och Wedin har outkonsuler är inget förvånade och att de eventuellt lämnar efter säsongen är inte heller oväntat. Även om vi blir kvar i SHL måste hv snabbt presentera en plan hur man vill ta klubben framåt. Och övertyga Martinsson och Wedin att vara med på den processen. Annars tror jag de drar. Om de blir allsvenskan så drar de med 100 procent
mrnorrland

Inläggav DocSeverinsen » 25 februari 2021, 11:00

mrnorrland skrev:Enligt expressen dagens lästa artikel att Martinsson och Wedin har outkonsuler är inget förvånade och att de eventuellt lämnar efter säsongen är inte heller oväntat. Även om vi blir kvar i SHL måste hv snabbt presentera en plan hur man vill ta klubben framåt. Och övertyga Martinsson och Wedin att vara med på den processen. Annars tror jag de drar. Om de blir allsvenskan så drar de med 100 procent

Inget anmärkningsvärt alls om de har out till KHL/NLA/NHL. Sedan gäller väl kontrakten bara i SHL, så åker vi ner så bryts kontrakten. Det sista är en ren gissning men det är så det brukar vara generellt. Det finns dock inte på kartan att de skulle ha out mot andra lag i SHL.
DocSeverinsen

Inläggav mrnorrland » 25 februari 2021, 11:10

DocSeverinsen skrev:
mrnorrland skrev:Enligt expressen dagens lästa artikel att Martinsson och Wedin har outkonsuler är inget förvånade och att de eventuellt lämnar efter säsongen är inte heller oväntat. Även om vi blir kvar i SHL måste hv snabbt presentera en plan hur man vill ta klubben framåt. Och övertyga Martinsson och Wedin att vara med på den processen. Annars tror jag de drar. Om de blir allsvenskan så drar de med 100 procent

Inget anmärkningsvärt alls om de har out till KHL/NLA/NHL. Sedan gäller väl kontrakten bara i SHL, så åker vi ner så bryts kontrakten. Det sista är en ren gissning men det är så det brukar vara generellt. Det finns dock inte på kartan att de skulle ha out mot andra lag i SHL.

Jo outen är givet mot khl/nla. Ja om de är allsvenskan så bryts väll alla kontrakten, tillochmed Andrae, Olausson och Wikström va?
mrnorrland

Inläggav DocSeverinsen » 25 februari 2021, 11:29

mrnorrland skrev:Jo outen är givet mot khl/nla. Ja om de är allsvenskan så bryts väll alla kontrakten, tillochmed Andrae, Olausson och Wikström va?

Svårt att säga, beror på hur kontraktet är skrivet. Jag tror dock vi har god chans att få behålla många av våra yngre spelare, som i så fall lär få en större roll i HA än i SHL. Tror att Önerud skulle stanna också. Övriga spelare är svårare att avgöra vart de skulle hamna.
DocSeverinsen

Inläggav Nutarviguld » 25 februari 2021, 13:19

Jag tror dom drar till 90% det enda som kan få dem att stanna är om Wedin kanske känner att han gjort sitt i utlandet och att läget fortfarande är lite soso med Covid. Men Martinsson lär dra, det är jag övertygad om, de båda kommer ha en hel buffé med kontraktsförslag att välja mellan.
Nutarviguld

Inläggav Quila » 25 februari 2021, 15:06

Du har helt rätt, Hv måste ha tydliga och klara planer för hur det ska ta sig tillbaka till toppen igen. Risken finns att Eric och Anton redan är förlorade till andra ligor, vilket vore extremt synd, men inte det minsta förvånande.
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 25 februari 2021, 15:11

DocSeverinsen skrev:
mrnorrland skrev:Jo outen är givet mot khl/nla. Ja om de är allsvenskan så bryts väll alla kontrakten, tillochmed Andrae, Olausson och Wikström va?

Svårt att säga, beror på hur kontraktet är skrivet. Jag tror dock vi har god chans att få behålla många av våra yngre spelare, som i så fall lär få en större roll i HA än i SHL. Tror att Önerud skulle stanna också. Övriga spelare är svårare att avgöra vart de skulle hamna.

Tror Strömberg, Bertov, Williamsson och Andrae skulle kunna bilda stomme på backsidan vid eventuell degradering. Bland Fw är det svårare, men kanske Forsberg, Önerud, Kokkonen, Wennlund, Zion, Olausson, Grönhagen är att räkna med. Tror även Emil J skulle må bra av en säsong i allsvenskan och givetvis också Törngren. Långskott kanske, men något säger mig att Bergström vill fullfölja sitt ”kontrakt”.
Quila
Moderator

Inläggav Nutarviguld » 8 mars 2021, 09:29

Enligt Sanny och Madhawk så är Tommy Samuelsson ett av huvudnamnen som Hv jagar som tränare inför 21 / 22.

Det enda jag kan tänka på är att Hult fortfarande sitter och arbetar för nästa års säsong...

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... a-tranare/
Nutarviguld

Inläggav frippe-borås » 8 mars 2021, 10:28

Det är klart Hult jobbar för nästa säsong. Det är hans jobb då han fortfarande sitter på den positionen.
Måste vara en otroligt svår sits då man inte vet vart man kommer spela.

Leta division 1/Allsvenska spelare eller SHL/AHL/KHL spelare?
Känns som man måste jobba otroligt brett i år och hur man löser det vetifan!

Har faktiskt fått en annan bild av Hult och Davidsson som styrs med järnhand av Agne och Sten-Åke vilket är för jävligt!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Andersson711 » 8 mars 2021, 10:32

Kan ju inte säga att Samulesson är ett drömnamn på något vis i mitt tycke men med det sagt så kan det vara bra iaf då det är en meriterad och erfaren HC.
Andersson711
Moderator

Inläggav Nick » 8 mars 2021, 11:10

Andersson711 skrev:Kan ju inte säga att Samulesson är ett drömnamn på något vis i mitt tycke men med det sagt så kan det vara bra iaf då det är en meriterad och erfaren HC.

Samuelsson är en bra tränare. Fick Saik att bli ett topplag igen. Vet ej varför han ej fick fortsätta. Men går ju iofs rätt bra ändå.

Tror han är bra för Hv. En lugn tränare men som ändå inte är rädd att ställa krav.
Nick

Inläggav frippe-borås » 8 mars 2021, 14:37

Tycker Samuelsson hade varit ett bra namn att få in.
Har varit i två av de största klubbarna i Sverige. Har erfarenhet från utlandet och har en bred kunskap om hur hockey ska spelas.

Vi har skrikit efter en coach utifrån och här har vi just det vi söker. Men vill han vara HC i ett eventuellt Allsvenskt lag?
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nutarviguld » 8 mars 2021, 15:07

frippe-borås skrev:Tycker Samuelsson hade varit ett bra namn att få in.
Har varit i två av de största klubbarna i Sverige. Har erfarenhet från utlandet och har en bred kunskap om hur hockey ska spelas.

Vi har skrikit efter en coach utifrån och här har vi just det vi söker. Men vill han vara HC i ett eventuellt Allsvenskt lag?

Tror inte vem som blir tränare i Hv spelar så stor roll om han får skit så fort han kravställer spelarna, det är ju det som är och har varit vårt problem väldigt länge just sätt ur "tränar" perspektivet, vi kan inte hitta en jämnhet över 3 perioder och flera matcher i rad eftersom spelarna har någon form av mentalt problem att de ska bara ta i exakt så mycket som de själva tror kommer krävas på förhand, dvs man underskattar motståndare och överskattar sig själv HELA tiden
Nutarviguld

Nästa

Återgå till HV71