KnoxStark skrev:Undra om ens Ville L var aktuell? Klar för Växjö nu i alla fall
Nej! Vart ens på tapeten. Fel igen som vanligt
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
sir Ward skrev:KnoxStark skrev:Undra om ens Ville L var aktuell? Klar för Växjö nu i alla fall
Trött liten jävel skrev:KnoxStark skrev:Undra om ens Ville L var aktuell? Klar för Växjö nu i alla fall
Nu vet jag inte hur stort intresset var från HV71 men Ville passar ju onekligen perfekt in i vad HV71 söker just nu.
Det finns dock två stora parametrar som talar för Växjö, ekonomi/pengar och rykte.
Det är ju inte direkt någon större hemlighet att HV71 har det lite dåligt med pengar just nu. Växjö däremot, som är regerande mästare, har troligen en tjockare plånbok och kan lägga ut ett par extra guldpengar.
Lägg därmed till att deras/Växjös rykte i spelarkretsar, framförallt hos utländska spelare, är betydligt bättre än HV71.
För ett par år sedan så var ju HV71 oerhört attraktiva i spelares ögon, framförallt finländare. Den synen har dock fallerat ganska rejält dom senaste säsongerna och nu står man väl inte alltför högt upp i hierarkin.
Det enda jag kan tänka mig skulle locka en spelare som Ville till HV71 över t.ex Växjö är hans position i laget. Han kommer troligen lira i någon av Växjö's två första kedjor men i HV71 så hade han varit tveklöst nummer ett. I HV71 så hade han fått en mycket större och tyngre roll, något som i och för sig inte alla spelare trivs i. För med en sådan stor roll tillkommer även en rejäl press.
Jag har svårt att se att HV71 har råd med att värva in en riktig spetsspelare. Hult säger att marknaden är väldigt tunn men vi har sett flertal riktigt intressanta namn hamna i andra klubbar. Den stora orsaken till att vi inte hittat våran drömprins är nog pengar.
Det känns som att Hult är ute efter en "300 000 kr/månad-spelare" fast för en lön på 150 000 kr/månad.
Med detta i åtanken så finns det egentligen bara ett håll att gräva åt, Nordamerika/AHL. Visst risken att det blir en flopp är väldigt stor men man kan även pricka rätt och få en jävla gud till spelare för en relativt billig peng. Annars är det SHL/Allsvenskan som gäller och där ser det inte ut att finnas någon spelare som kan ersätta Laine. Möjligen Toni Kähkönen eller Mikko Lehtonen.
Två finska spelare som hittills gjort ganska bleka säsonger. Toni som inte har gjort ett enda mål i Karlskrona och som dessutom tvingats spela back vissa matcher. Lär vara en av de bäst betalda spelarna i Karlskrona och kan vara klokt av KHK att släppa Toni och på så vis lätta lite på plånboken. De har ju egentligen inget att spela för förens nedflyttningsmatcherna börjar. Mikko har kommit in fel i Örebro och snittar enbart strax under 13 minuter/match. Minus 14 och enbart bidragit med tre mål.
KnoxStark skrev:sir Ward skrev:KnoxStark skrev:Undra om ens Ville L var aktuell? Klar för Växjö nu i alla fall
Varför så spydig Herr moderator? Min fråga var ju ganska enkelt ställd, eller hur? Jag skrev: "Undrar ens om Ville L var aktuell för HV71."
Jag har väl aldrig påstått att han skulle vart klar för HV71. Gick dock falska rykten om det från nån DIF supporter på twitter som fler än jag snappade upp och i fråga satte här på forumet. Men när du skriver "fel som vanligt" så får du gärna vidareutveckla. Hur var det nu med personangreppen, Herr moderator? du var ju väldigt tydlig med den biten senast. Bit inte den hand som föder dig.
Trött liten jävel skrev:Finns väl ingen tråd för "spelarmardrömmar" så jag lånar denna tråden lite.
Jag drömde i natt om att HV71 sket i att värva in en forward (vilket vi behöver) och istället plockade in Nichlas Torp.
Vaknade alldeles kallsvettig och när jag berättade detta för frugan så utbrast vi i ett gemensamt och klingande "NEEEJ!!!".
För att hålla mig till topic. Bryan Bickell, en stor jävel, ryktas vara på väg ifrån Chicago Blackhawks.
Har spenderat den sista tiden i farmarlaget Rockford IceHogs där han gjort 7+7 på 12 matcher.
Intresset, eller rättare sagt tålamodet, från Chicago verkar dock tryta och Pickels, som han även kallas, kommer inom kort få leta ny klubbadress. Chicago lär sätta upp han på waivers och chansen att han plockas upp där är nog, tyvärr, ganska stor. Men detta är ju trots allt en tråd gällande drömmar och drömma gör jag utav bara helvete just nu. Bryan har tillhört Chicago ända sedan han draftades (av Chicago) för drygt 10 år sedan. Har i och för sig varit bofast i Blackhawks de fem senaste säsongerna men har trots det totalt 240 AHL-matcher under bältet. Killen fyller 30 år om ett par månader och känner kanske att det är dags att testa på något nytt, HV71?
Ett jävla långskott som troligen inte ens Ove Thörnberg skulle kunna forcera in i mål, men drömma kan man ju alltid.
Bryan Bickell: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11346

Donjsone skrev:Eftersom HV återigen missade spetspelare såsom Leino och Schütz som har gått till andra klubbar finns det inte så många kvar.
Mitt sista hopp är denna lirare ansluter:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9432
Innan ni sågar mig så har jag hört ett vagt rykte om att HV drog i han!
men men ta detta som ni vill! Själv lever jag på hoppet om att detta stämmer!
Jejqen skrev:Schütz till Rögle och DIF Hyr in Lehtonen från Örebro. Känns som de flesta lag som ligger kring HV i tabellen nu har trimmat sina trupper....
http://www.difhockey.se/artikel/6440/
http://shl.se/artikel/75965/
didotto skrev:Jejqen skrev:Schütz till Rögle och DIF Hyr in Lehtonen från Örebro. Känns som de flesta lag som ligger kring HV i tabellen nu har trimmat sina trupper....
Absolut. HV får nog också börja värva in misslyckade spelare. Leino har 12 mål på de senaste 5 åren(208 matcher). Lehtonen har gjort 34 mål under samma tid på 188 matcher, lite skillnad mot säsongen 10/11 då han gjorde 30 mål på 55 matcher. Schütz är väl egentligen den enda där som ändå har producerat godkänt sett över de 5 senaste säsongerna men har ju inte riktigt lyckats i någon av sina 5 senaste klubbar som han har avverkat under sina 2 senaste år, undrar varför inte? Gjorde ju ändå bra med poäng under sin första säsong i KHL, men tror inte ens att Schütz var på tapeten då han är center och det har HV gott om. Var ju inte riktigt det du menade med ditt inlägg, men trimmat sina trupper? Njae,
didotto skrev:Jejqen skrev:Schütz till Rögle och DIF Hyr in Lehtonen från Örebro. Känns som de flesta lag som ligger kring HV i tabellen nu har trimmat sina trupper....
Absolut. HV får nog också börja värva in misslyckade spelare. Leino har 12 mål på de senaste 5 åren(208 matcher). Lehtonen har gjort 34 mål under samma tid på 188 matcher, lite skillnad mot säsongen 10/11 då han gjorde 30 mål på 55 matcher. Schütz är väl egentligen den enda där som ändå har producerat godkänt sett över de 5 senaste säsongerna men har ju inte riktigt lyckats i någon av sina 5 senaste klubbar som han har avverkat under sina 2 senaste år, undrar varför inte? Gjorde ju ändå bra med poäng under sin första säsong i KHL, men tror inte ens att Schütz var på tapeten då han är center och det har HV gott om. Var ju inte riktigt det du menade med ditt inlägg, men trimmat sina trupper? Njae,
KnoxStark skrev:sir Ward skrev:KnoxStark skrev:Undra om ens Ville L var aktuell? Klar för Växjö nu i alla fall
Varför så spydig Herr moderator? Min fråga var ju ganska enkelt ställd, eller hur? Jag skrev: "Undrar ens om Ville L var aktuell för HV71."
Jag har väl aldrig påstått att han skulle vart klar för HV71. Gick dock falska rykten om det från nån DIF supporter på twitter som fler än jag snappade upp och i fråga satte här på forumet. Men när du skriver "fel som vanligt" så får du gärna vidareutveckla. Hur var det nu med personangreppen, Herr moderator? du var ju väldigt tydlig med den biten senast. Bit inte den hand som föder dig.
Nutarviguld skrev:Känns lite gamble men å andra sidan är det gaamble att värva.
Kan bli succé kan bli sådär men sådär är bättre än inget
Trött liten jävel skrev:En intressant spelare som ryktas bli tillgänglig är Maxim Lapierre (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8988)
Tung spelare som mäts upp på fina 188 cm och 100 kg. Rightare som kan lira alla forwardspositioner.
30 år och har nästan 700 NHL-matcher på meritlistan. Leder MODO's poängliga på 19 poäng (8+11).
Beskrivs som en skicklig spelare som ger hundra procent och är bra defensivt. Frågetecken kring det offensiva spelet och jämnheten.
Hittills så ser det helt jävla underbart ut men det är först när man börjar kolla på +/- statistiken som oron börjar stiga.
Att han kan producera framåt har jag inga tvivel om. Han har enda snittat över 0,5 poäng/match i alla ligor förutom NHL.
Däremot så ser hans +/- inte alls bra ut. Han har -17. Varit inne på 37 baklängesmål, mest av alla spelare i SHL.
Ska även tydligen ha uppvisa ett dåligt kroppsspråk och en negativ energi. En förklaring till detta kan vara att han inte trivs. Det kan ju dels bero på tränaren. Andreas Johansson har ju en tendens att "frysa ut" och "mobba" vissa spelare. Detta är även första gången Maxim spelar utanför Nordamerika och det är möjligt att Sverige/Europa inte var hans grej och att han längtar tillbaka till Nordamerika.
Jag tror dock att mycket ligger i den klubben han spelar för. MODO spelar riktigt uselt, framförallt defensivt, och att ha AJ som tränare gör nog inte direkt situationen bättre.
Jag personligen tycker att HV71, om prislappen är överkomlig, bör satsa på Maxim.
Med rätt förutsättningar så tror jag att han kan göra det väldigt bra i HV-tröjan. Vi närmar oss även deadline och alternativen (spelare) blir bara färre och färre. Chansa och signa Maxim resten av säsongen!
didotto skrev:Nutarviguld skrev:Känns lite gamble men å andra sidan är det gaamble att värva.
Kan bli succé kan bli sådär men sådär är bättre än inget
Är det verkligen sådan kris i HV att något måste in?
Kallesgranne skrev:En spelare som nämnts tidigare här är Olli Palola.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10364
Palola som har haft det tungt denna säsongen, mycket på bänken och dessutom coachats på fel position när han fått lira, så han vore en perfekt värvning för oss...
Han besitter ett enormt målsinne och bra skills som vi tex Christensen skulle må bra av att få spela ihop med.
Hoppas vi går hårt för honom nu och som vi dessutom kan ha nytta av i flera säsonger...
Norrlandssupporter skrev:Kallesgranne skrev:En spelare som nämnts tidigare här är Olli Palola.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10364
Palola som har haft det tungt denna säsongen, mycket på bänken och dessutom coachats på fel position när han fått lira, så han vore en perfekt värvning för oss...
Han besitter ett enormt målsinne och bra skills som vi tex Christensen skulle må bra av att få spela ihop med.
Hoppas vi går hårt för honom nu och som vi dessutom kan ha nytta av i flera säsonger...
En av få hyperintressanta spelare på "marknaden".
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst