Silly season 21/22: Spelardrömmar

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly season 21/22: Spelardrömmar

Inläggav mrnorrland » 13 januari 2022, 17:32

Zico skrev:
lejacques skrev:
spaawn skrev:Hult pissar på oss! Låna ut vår bäste målvakt (vilket inte säger mycket iofs) till Färjestad av alla lag? Jag utgår ifrån att detta innebär att en ny målvakt är på väg in, alternativt att vi ska få nån spelare av Fbk annars är det ett hån.

Bästa målvakt? Nog för att Gunnar blandat och gett. Men Filip har faktiskt sämre stats. Marginellt, visst. Men sämre.

Är inte jätteupprörd över utlåningen. Däremot kommer den ju vid helt fel tillfälle. HV trampar vatten, befinner sig i en kris, supportrarna väntar otåligt på att Sveriges sämsta sportchef ska agera, HV står för en makalös usel insats borta mot toppkonkurrenten Karlskoga. Då. DÅ tycker HV det är en bra idé att släppa nyheten om att man lånar ut Filip Larsson till en av sina största rivaler i modern tid.

Så korkat. Men. Inget gör mig förvånad längre. Det är ju HV och Hult det handlar om.

Det gör faktiskt lite ont, och som skrivs här ovan, väldigt korkat att deala med vår största, och mest hatade, rival i modern tid. I den bästa av världar, är en ny målvakt på väg in. Men det tror jag ju inte på. Kanske ligger något ändå i andra vågskålen. I takt med att Färjestad får tillbaka skadade spelare, verkar de bli tjocka på forwards så kanske kommer någon åt andra hållet. Tjänster och gentjänster. Men ändå.....att deala med Färjestad känns inget bra.

Hult är mästare på svika fans och sponsorer.
mrnorrland

Inläggav Blue Vision » 13 januari 2022, 17:46

Nä man kan ju hoppas att HV får en rejäl ekonomisk vinning av det här, eller en överenskommelse om spelare i motsatt riktning. Argumenten som Hult använder haltar ju nåt otroligt om så inte är fallet. Att man väljer att se det som en uppskattning till Larsson och en boost får honom betyder ju att man borde släppa alla spelare till SHL som har en dröm om att spela där? För det vore ju roligt för dom.

Ledningen får nog hålla andan i veckan för om Larsson skulle bli skadad under tiden i FBK är det här ett oförlåtligt beslut. Skulle dessutom Gunnarsson tvingas bryta matchen på måndag där Larsson inte finns med som backup är det även då ett oförlåtligt beslut. Nu är det ett rejält hån, och ett tecken på att man inte ser HV som en proffisionell förening utan en klubb som göder andras intressen. Att Sanny skriver som han gör beror ju enbart på att det är exakt så alla utanför HV:s ledning ser på saken. Kritiken mot honom luktar även den illa.

För övrigt. Nyförvärv hit eller dit. HV har på papperet ett kanonlag för Allsvenskan. Kanonlag. Hur vi kan prestera så lite eget spel över så lång tid är en enorm gåta för mig. På sin höjd ett V-spel till vänster och dump i kortsarg. I pp enbart upp på back och till FF/Vesel för skott. Vi kan vara hur nedtränade som helst eller sakna ett par i periferin, men har vi inte kommit längre än så har med ett grundspel så bör man nog också riktiga riktigt stora frågetecken mot Samuelsson/Stillman. Synd för jag gillar verkligen rekryteringen av dom och deras framtoning, men spelmässigt är vi sedan ett bra tag under all kritik.
Blue Vision

Inläggav Blue Vision » 13 januari 2022, 18:26

Och OM det nu är så att det finns en positiv anledning till det här så bör nog HV kommunicera den illa kvickt. För om det enda positiva är att Larsson skulle bli glad av att få spela i FBK så är det nog bättre att han skriver på för dom så att HV kan signa en målvakt som vill vara HÄR.
Blue Vision

Inläggav frippe-borås » 13 januari 2022, 18:41

Ledningen lär ju gått med på detta. FBK som alltid varit ett hatlag lånar vi ut vår målvakt. Finner inga ord!

Det bästa va ändå att det lyftes av Sanny! Han om någon vet rivaliteten bakom dessa lag. De pissar på oss fans!
Är glad att jag inte blev medlem i denna förening. Har varit det under så många år men efter uttåget så lovade jag mig själv att aldrig bli medlem så länge Hult är där han är. Över 5000 medlemmar och sponsorer som gått in och stöttat! Hult kör sitt gamla vanliga ändå!

Hult kommer kommas ihåg lång tid men det är inte av positiva skäl! Kompetensen lyser igenom att han inte har verktygen för att föra en klubb framåt. Snacka goja så han tror på det själv är hans varumärke. Det har kan bevisat under många år med sina uttalanden om nyförvärv och sitt påhopp på mig personligen i ett mail. Från den dagen har jag noll respekt för honom.
Har sagt det länge att han måste bort om vi ska kunna gå upp. Men ingen verkar fatta det i denna förening.

Tror det kommer sluta med att man tar in bröderna Thörnberg som visat bra karaktär och har hjärta för Hv71! I dem kommer Hult se vår chans till SHL!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav SEMPER FIDELIS » 13 januari 2022, 18:45

Ja man kan ju inte låta bli att inte bli avundsjuka på sportchefer som Fredrik Sjöström, Abbott, Henrik Evertsson...
SEMPER FIDELIS

Inläggav Legogubbe » 13 januari 2022, 18:49

frippe-borås skrev:Ledningen lär ju gått med på detta. FBK som alltid varit ett hatlag lånar vi ut vår målvakt. Finner inga ord!

Det bästa va ändå att det lyftes av Sanny! Han om någon vet rivaliteten bakom dessa lag. De pissar på oss fans!
Är glad att jag inte blev medlem i denna förening. Har varit det under så många år men efter uttåget så lovade jag mig själv att aldrig bli medlem så länge Hult är där han är. Över 5000 medlemmar och sponsorer som gått in och stöttat! Hult kör sitt gamla vanliga ändå!

Hult kommer kommas ihåg lång tid men det är inte av positiva skäl! Kompetensen lyser igenom att han inte har verktygen för att föra en klubb framåt. Snacka goja så han tror på det själv är hans varumärke. Det har kan bevisat under många år med sina uttalanden om nyförvärv och sitt påhopp på mig personligen i ett mail. Från den dagen har jag noll respekt för honom.
Har sagt det länge att han måste bort om vi ska kunna gå upp. Men ingen verkar fatta det i denna förening.

Tror det kommer sluta med att man tar in bröderna Thörnberg som visat bra karaktär och har hjärta för Hv71! I dem kommer Hult se vår chans till SHL!
Skulle gärna vilja ta del av det Hult skrev till dig?
Legogubbe

Inläggav spaawn » 13 januari 2022, 20:32

Dumme Hult fattar inte vad en sån här grej gör för lagkänslan heller, och vilka signaler det skickar. "Jaså vill du inte vara här egentligen? Varsågod gå och spela med ett annat lag du bara mitt under brinnande säsong. Lycka till! En härlig utmaning för dig."
spaawn

Inläggav Börjemedbenet » 13 januari 2022, 21:22

https://www.eliteprospects.com/player/6 ... r-ceresnak

Bra storlek, bra ålder, erfarenhet och stats.
Värva för fan!
BMB
Användarvisningsbild
Börjemedbenet

Inläggav Macce » 13 januari 2022, 21:44

Börjemedbenet skrev:https://www.eliteprospects.com/player/66434/peter-ceresnak

Värva för fan!

Ja, FBK Hult ,Värva någon då...Vakna :(
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav mrnorrland » 13 januari 2022, 22:51

Macce skrev:

Värva för fan!

Ja, FBK Hult ,Värva någon då...Vakna :(

kanske uthyrd agent från fbk att förstöra hv? :lol: :lol: :lol:
mrnorrland

Inläggav frippe-borås » 14 januari 2022, 10:48

Värva för fan!

Hults marknad är död trots att vi amatörer hittar spelare både till höger och vänster. Sen är en del kanske för bra för Allsvenskan men att det finns spelare är det inget snack om. Kostar kanske en slant men hårt jobb och prata mjuka värden iform av livet runt hockeyn påverkar mycket.

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... h-nicholls
Josh Nicholls går från KHL till norska ligan!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Blue Vision » 14 januari 2022, 14:39

Efter kommentaren från Hult på hemsidan nu så kan man väl bara tolka det som att vi kommer att få låna in spelare från FBK i vår tur. Att låna ut en spelare till FBK förbättrar ju inte vår chans att få spelare från andra SHL-lag. Om inte så är det bara en lögn för att lugna massorna. Så. Vi väntar! Vem kan vara aktuell för att avsluta säsongen hos oss?
Blue Vision

Inläggav Windom Earle » 14 januari 2022, 14:53

Blue Vision skrev:Efter kommentaren från Hult på hemsidan nu så kan man väl bara tolka det som att vi kommer att få låna in spelare från FBK i vår tur. Att låna ut en spelare till FBK förbättrar ju inte vår chans att få spelare från andra SHL-lag. Om inte så är det bara en lögn för att lugna massorna. Så. Vi väntar! Vem kan vara aktuell för att avsluta säsongen hos oss?

Wallin kan gärna få låna ut Ejdsell då som motprestation ;) ...
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Robert.76 » 14 januari 2022, 16:05

Det här är ju drömmartråden, min högsta dröm just nu är att Hult sparkas från föreningen och aldrig mer kommer tillbaka. Allt annat kan vänta....
Robert.76
Moderator

Inläggav shitkicker » 14 januari 2022, 16:11

Blue Vision skrev:Efter kommentaren från Hult på hemsidan nu så kan man väl bara tolka det som att vi kommer att få låna in spelare från FBK i vår tur. Att låna ut en spelare till FBK förbättrar ju inte vår chans att få spelare från andra SHL-lag. Om inte så är det bara en lögn för att lugna massorna. Så. Vi väntar! Vem kan vara aktuell för att avsluta säsongen hos oss?

Så tolkar jag det inte alls. Jag tolkar det snarare som en efterhandskonstruktion i syfte att ursäkta detta vansinniga beslut. Tror absolut inte att det är nåt på gång i andra riktningen.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Nutarviguld » 14 januari 2022, 16:15

Robert.76 skrev:Det här är ju drömmartråden, min högsta dröm just nu är att Hult sparkas från föreningen och aldrig mer kommer tillbaka. Allt annat kan vänta....

Ja tack, min nr1 Hv dröm också
Nutarviguld

Inläggav Herkie82 » 14 januari 2022, 19:20

Marknaden är DÖD men AIK kan tydligen värva från Kalpa

En svensk back som är 21 år gammal och som har gjort 4 poäng på 9 liiga matcher och 6 poäng på 12 mestismatcher.

Hur kan denna killen vara sämre än våran just nu sämsta back?

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... ric-hjorth

Jag tror inte Hjort går in i första backpar men Hjort in Karlström ut kanske hade höjt våran backlinjes lägsta nivå? Eller?
Herkie82

Inläggav Davestar » 16 januari 2022, 12:22

Västervik verkar beredda att släppa sina toppspelare för rätt ekonomisk ersättning. Av vad jag har sett av dem så skulle de definitivt tillföra spets till detta lag. Nu lär väl iofs andra lags sportchefer som är lite mer på tårna hugga före Hult ens har tänkt tanken…
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav Zico » 16 januari 2022, 12:36

Davestar skrev:Västervik verkar beredda att släppa sina toppspelare för rätt ekonomisk ersättning. Av vad jag har sett av dem så skulle de definitivt tillföra spets till detta lag. Nu lär väl iofs andra lags sportchefer som är lite mer på tårna hugga före Hult ens har tänkt tanken…

Intressant. MrMadhawk skrev i veckan att en trejd var på gång mellan två lag på övre halvan i hockeyallsvenskan. Det ena laget ville, förutom att byta spelare, ha 100 000 kr. Jag kopplade detta till HV/Västervik. Vet ju inte om det är så men.....

Det vore väl ett uppköp att byta antingen Kokkonen eller Törngren mot Skyler McKenzie eller Myles Powell och lägga 100 papp emellan.
Zico

Inläggav Blue Vision » 16 januari 2022, 12:53

Tycker Västervik har några intressanta backar som skulle kunna förbättra oss, så får jag byta fritt med 100 emellan så gärna Johannesen, Green eller Krogdahl i nämnd ordning mot Karlström.
Blue Vision

Inläggav Herkie82 » 16 januari 2022, 13:05

Kollar vi rent produktionsmässigt så är Mckenzie i nivå med Netterberg men får nog en hel del tid i PP som inte Netterberg får. Så jag tror inte vi ska se spelare från detta lag som "frälsare". Västervik är inte bra för att de har individuellt duktiga spelare utan de har helt enkelt fått laget som helhet att prestera bra. Powell har ett poängsnitt som är riktigt bra och nog kan ta en plats i de två första femmorna men i övrigt är jag osäker.

Åter igen, vilka av dessa kommer vara spets för de första två femmorna? Svårt att säga. Men vad man kan säga är också att väldigt många i Västervik hade höjt vår lägstanivå. Lägsta nivån uppfattar jag som ett av de större problemen vi har. Bakom 1a femman så är det rätt tunt med spelare som presterar och om någon från Västervik kan höja en line till bra då har vi kanske vunnit ganska mycket på att höja lägsta nivån.

Ibland är det tur att det finns kompetenta människor i fattiga klubbar så inkompetenta människor i rika klubbar kan kasta pengar på dem och få sitt skinn räddat.....
Herkie82

Inläggav Robert.76 » 16 januari 2022, 13:06

Lite roligt ändå...Hult jagade Peterson, Sandberg Bryggman mfl...nu är vi i allsvenskan och letar, ska vi gissa på att det kommer in ngn från Dalen och breddar upp?
Robert.76
Moderator

Inläggav Nutarviguld » 16 januari 2022, 13:24

Robert.76 skrev:Lite roligt ändå...Hult jagade Peterson, Sandberg Bryggman mfl...nu är vi i allsvenskan och letar, ska vi gissa på att det kommer in ngn från Dalen och breddar upp?

Jag gillar att Hult jagar hållkäften värvningar som du nämner...MEN det känns som att det är det enda man gör, man har ju hört från folk här på forumet att Hult jagat riktiga toppnamn, och det är ju najs, men Hult vi är inte i SHL längre, skit kul att du jagar dessa grymma spelare men kan du inte ha en plan B också ? jaga lite Allsvenska toppnamn inte bara SHL toppspelare ? nu står vi här snart med rumpan bar igen och Hult har gjort sin 6e dåliga midseaon silly i rad....bort med han bara...

Hult jagar SHL toppspelare, alla visar intresse för självklart gör man det tills man hittat något bättre, alla säger nej, då tittar Hult efter Allsvenska toppspelare, ojdå alla våra allsvenska konkurrenter har precis värvat upp dom, aj då....TJENA DALEN LÄGET KAN VI FÅ LÅNA
Nutarviguld

Inläggav stålmannen88 » 16 januari 2022, 14:04

https://hockeysverige.se/2022/01/15/vas ... -kvar?s=09

Bara att hugga. Powell/Mackenziw framåt e intressanta
Backar Johanessen och kanske Luke Green.
Kan ju inte trade bort nån nu när zion blev skadad. De är typ Törngren mot 2 i Västervik isf. Sen pengar e mellan. Vi få se vad detta leder. Spännande.
stålmannen88

Inläggav mrnorrland » 16 januari 2022, 14:28

stålmannen88 skrev:https://hockeysverige.se/2022/01/15/vastervik-kan-tappa-stjarnorna-kan-inte-lova-att-alla-blir-kvar?s=09

Bara att hugga. Powell/Mackenziw framåt e intressanta
Backar Johanessen och kanske Luke Green.
Kan ju inte trade bort nån nu när zion blev skadad. De är typ Törngren mot 2 i Västervik isf. Sen pengar e mellan. Vi få se vad detta leder. Spännande.

Johanessen mot Karlström.
Ge dem Kokkonen och ta Powel och Mackenzi o ge dem några hundra tusen emellan. Powel och Mackenzie inte bra nog för 1 linen men helt klart stärker de upp våran bredd bakom 1 linen. Spela ihop dem med Ullström kan vi nog ha en farlig 2 lina. Om vi ska upp måste vi använda plånboken då spelarna vi har klarar inte av det
mrnorrland

Inläggav SEMPER FIDELIS » 16 januari 2022, 17:08

Frågan är ju om vår käre Quilla har hört något nytt?:)
SEMPER FIDELIS

Inläggav karl120 » 16 januari 2022, 17:30

Edvin Olofsson, ja tack.
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav CaptainF8 » 17 januari 2022, 09:40

HV har erbjudit Västervik Zion plus 100 K mot Myles Powell, innan Zion blev skadad, säger mrmadhawk i deras podd. VVIK sa nej tack.
CaptainF8

Inläggav lejacques » 17 januari 2022, 09:50

CaptainF8 skrev:HV har erbjudit Västervik Zion plus 100 K mot Myles Powell, innan Zion blev skadad, säger mrmadhawk i deras podd. VVIK sa nej tack.

Det är ju helt otroligt. En viss person lyckas inte med någonting.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrnorrland » 17 januari 2022, 09:53

lejacques skrev:
CaptainF8 skrev:HV har erbjudit Västervik Zion plus 100 K mot Myles Powell, innan Zion blev skadad, säger mrmadhawk i deras podd. VVIK sa nej tack.

Det är ju helt otroligt. En viss person lyckas inte med någonting.

Västervik dumma? Och Hult också. Byta bort zion? Hur fan tänker Hult zion en bra talang med rätt mentor kan bliven hygglig SHL spelare och kärnspelare. Ingen NHL stjärna men en 2-3 formationspelare helt klart. Hult är lika värdelös som vanligt
mrnorrland

FöregåendeNästa

Återgå till HV71