Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
JohanB skrev:dekman skrev:JohanB skrev:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/04/17/johan-ryno-presenteras-klockan-15/
Enligt madhawk går Ryno till FBK. Trist att vi aldrig kan vinna dragkamperna om toppspelarna som alla vill ha i SHL :/
Jasså, kan vi inte? Aldrig? Really. You win some, you lose some. Däremot kan man inte få alla spelare som står på listan. Men troligen var det mer än en klubb intresserade av spelare som EC, Ridderwall, FPW, Karalahti etc. Men de kanske inte ses som "toppspelare".
Klart vi vinner ibland, men du fattar vad jag menar. Ville bara förstärka vad jag menade, men såna som Pesonen,Lasch,Janmark osv.
Bara fått känslan att ingen av dom som det skrivs om hela tiden väljer oss iaf. Men kanske bara är jag då
Kingen skrev:Enligt Ek på Expressen så kollar även Hv på Rajala som dock väntar på vad som händer i KHL
"Det är ganska uppenbart att HV 71 har siktat in sig på spelare som vill till KHL eller som kan komma att byta KHL mot SHL. Den förre HV- och Färjestadsforwaden Toni Rajala är en sådan spelare.
– Han har uttryckt att han väntar in KHL. Det är han inte ensam om när det gäller spelarna på marknaden. Det finns otroligt många spelare, både som har varit i SHL i år, och spelare som är kontraktslösa från KHL, som vill vänta och se vad som händer, säger Johan Hult."
http://bloggar.expressen.se/ek/
Rajala och Thörna hade varit den spets som vi behöver.
wess skrev:Jag tolkar det som att han menar att HV verkar sikta in sig på KHL-aspirerande spelare eftersom ingen stor värvning kommit än, och att en av dem är Rajala. Får det inte till ett seriöst rykte iaf, men kanske tolkar fel.
wess skrev:Kingen skrev:Enligt Ek på Expressen så kollar även Hv på Rajala som dock väntar på vad som händer i KHL
"Det är ganska uppenbart att HV 71 har siktat in sig på spelare som vill till KHL eller som kan komma att byta KHL mot SHL. Den förre HV- och Färjestadsforwaden Toni Rajala är en sådan spelare.
– Han har uttryckt att han väntar in KHL. Det är han inte ensam om när det gäller spelarna på marknaden. Det finns otroligt många spelare, både som har varit i SHL i år, och spelare som är kontraktslösa från KHL, som vill vänta och se vad som händer, säger Johan Hult."
http://bloggar.expressen.se/ek/
Rajala och Thörna hade varit den spets som vi behöver.
Jag tolkar det som att han menar att HV verkar sikta in sig på KHL-aspirerande spelare eftersom ingen stor värvning kommit än, och att en av dem är Rajala. Får det inte till ett seriöst rykte iaf, men kanske tolkar fel.
spaawn skrev:Tycker jag med, Abbott känns som en helt ok andrecenter.
chinobar skrev:Tveksamt om Cam kan spela hockey något mer, pga alla hjärnskakningar, troligen från både hans och HV:s sida.
Jompii skrev:Chris hade varit en riktigt bra värvning!
Dels så är Chris en av de bästa, om inte den bästa, tekaren i SHL. Han hade exempelvis 66.36% vunna tekningar i offensivzon den gångna säsongen vilket är bäst i SHL, att jämföra med våran demontekare Christensen som låg på 57.87%.
Chris hade overall 61.47% att jämföra mer Erik som hade 57.87%.
Utöver att Chris är en grym tekare så är han även en riktigt bra lagspelare och hockeyspelare.
Att Chris har varit kapten för Luleå de tre senaste säsongerna talar ju sitt tydliga språk. Hade under åren i Luleå/Rögle +62 i +/-.
Chris har även snittat ca 30 poäng/säsong vilket får anses som väldigt bra med tanke på att han spelat i Luleå. Vi vet ju alla vilken sorts hockey Luleå är kända för att spelaSnittar cirka 13 mål/säsong i SHL och är en spelare som höjer sig i slutspelet.
Nej jag hade varit riktigt nöjd om detta ryktet visar sig vara sant. Chris hade passat perfekt som andra center.
dekman skrev:Skulle HV landa Chris Abbot så ska vi vara väldigt nöjda, det är väl precis den typen av andrecenter vi vill ha? Sen kommer givetvis en del Eliteprospects-läsare bli arga och kränkta som vanligt, men det blir de ju oavsett vem man värvar (roade mig häromdagen med att läsa bittra kommentarer på ett annat forum från när EC värvades). Cabbot är en grym tekare, har varit lagkapten i tre säsonger, vann både interna poäng- och målligan senaste säsongen. Visst 30 p och 13 mål är ingen skyttekung direkt, men då får ni tänka på att han har spelat i ett målsnålt lag. (och det var bara två spelare i HV som gjorde fler mål, och en som gjorde fler poäng). Abbot har heller inte spelat en enda säsong i SHL där han haft minus i +/-
Sen det där jävla tjatet om "VEM SKA GÖRA MÅLEN??". Jadu, undrar om de säger samma sak i SAIK som återigen vann SHL och spelar final igen, deras topp 5 målskyttar gjorde i princip samma antal som HVs topp 5 - och de hade ingen som gjorde mer än 16 mål. Ändå flest mål totalt, tämligen överlägset. Så kanske inte ska fokusera för mycket på att ha 1-2 spelare som gör 25 mål var i snitt tänker jag?
Och får vi in Thörnberg så har vi ju han och Ridderwall som speciella målskyttar - säg att Thörnberg är god för 25 mål, Riddarn för 20. Sen har vi EC och Ted bakom med 15 vardera, sen Bengtsson och Abbot på 13 var. Då har vi topp 6 målskyttar som snittar på 17 mål var (vilket är samma som LHC hade gångna säsongen). Vad exakt är det för extra målskytt vi egentligen behöver? Jag är genuint nyfiken.
GEE skrev:dekman skrev:Skulle HV landa Chris Abbot så ska vi vara väldigt nöjda, det är väl precis den typen av andrecenter vi vill ha? Sen kommer givetvis en del Eliteprospects-läsare bli arga och kränkta som vanligt, men det blir de ju oavsett vem man värvar (roade mig häromdagen med att läsa bittra kommentarer på ett annat forum från när EC värvades). Cabbot är en grym tekare, har varit lagkapten i tre säsonger, vann både interna poäng- och målligan senaste säsongen. Visst 30 p och 13 mål är ingen skyttekung direkt, men då får ni tänka på att han har spelat i ett målsnålt lag. (och det var bara två spelare i HV som gjorde fler mål, och en som gjorde fler poäng). Abbot har heller inte spelat en enda säsong i SHL där han haft minus i +/-
Sen det där jävla tjatet om "VEM SKA GÖRA MÅLEN??". Jadu, undrar om de säger samma sak i SAIK som återigen vann SHL och spelar final igen, deras topp 5 målskyttar gjorde i princip samma antal som HVs topp 5 - och de hade ingen som gjorde mer än 16 mål. Ändå flest mål totalt, tämligen överlägset. Så kanske inte ska fokusera för mycket på att ha 1-2 spelare som gör 25 mål var i snitt tänker jag?
Och får vi in Thörnberg så har vi ju han och Ridderwall som speciella målskyttar - säg att Thörnberg är god för 25 mål, Riddarn för 20. Sen har vi EC och Ted bakom med 15 vardera, sen Bengtsson och Abbot på 13 var. Då har vi topp 6 målskyttar som snittar på 17 mål var (vilket är samma som LHC hade gångna säsongen). Vad exakt är det för extra målskytt vi egentligen behöver? Jag är genuint nyfiken.
Härligt inlägg. Perfekt värvning och en utmärkt BEPRÖVAD center. Tacka fan för att det inte blir en till AHL-chansning på den platsen!
Och Niklas Hansson är riktigt skicklig. Grym och måhända till och med långsiktig lösning på Petraseks karriärslut!
Herkie82 skrev:GEE skrev:dekman skrev:Skulle HV landa Chris Abbot så ska vi vara väldigt nöjda, det är väl precis den typen av andrecenter vi vill ha? Sen kommer givetvis en del Eliteprospects-läsare bli arga och kränkta som vanligt, men det blir de ju oavsett vem man värvar (roade mig häromdagen med att läsa bittra kommentarer på ett annat forum från när EC värvades). Cabbot är en grym tekare, har varit lagkapten i tre säsonger, vann både interna poäng- och målligan senaste säsongen. Visst 30 p och 13 mål är ingen skyttekung direkt, men då får ni tänka på att han har spelat i ett målsnålt lag. (och det var bara två spelare i HV som gjorde fler mål, och en som gjorde fler poäng). Abbot har heller inte spelat en enda säsong i SHL där han haft minus i +/-
Härligt inlägg. Perfekt värvning och en utmärkt BEPRÖVAD center. Tacka fan för att det inte blir en till AHL-chansning på den platsen!
Och Niklas Hansson är riktigt skicklig. Grym och måhända till och med långsiktig lösning på Petraseks karriärslut!
Tycker inte någon av våra AHL spelare har varit en chansning. vi har fått EXAKT vad vi velat ha bortsett från Brett Sterling som inte kom upp i samma produktion som i AHL. I övrigt så levererade alla AHL fails precis vad man kan förvänta sig av dem om man spenderat mer än 5 minuter på att läsa in sig lite på dem.
AHL är en liga som håller bra klass och värvar man en medelmåtta därifrån som Gagnon och Holza var så fattar väll vem som helst att de kommer bli medelmåttor här med men vi tog in dem som de superstjärnor de inte är. Så säg inte att de var AHL chansningar som inte levererar för det var de inte, de var inga chansningar för man visste (förhoppningsvis) precis vad man värvade och de levererade nästan exakt vad man kan förvänta sig.
Värvningen av Niklas Hansson gillar jag, känns som en kille som kan växa till sig, han och Pilut i PP kan med några års rutin bli det giftigaste sen Petrasek-Puistola
Herkie82 skrev:Tycker inte någon av våra AHL spelare har varit en chansning. vi har fått EXAKT vad vi velat ha bortsett från Brett Sterling som inte kom upp i samma produktion som i AHL. I övrigt så levererade alla AHL fails precis vad man kan förvänta sig av dem om man spenderat mer än 5 minuter på att läsa in sig lite på dem.
AHL är en liga som håller bra klass och värvar man en medelmåtta därifrån som Gagnon och Holza var så fattar väll vem som helst att de kommer bli medelmåttor här med men vi tog in dem som de superstjärnor de inte är. Så säg inte att de var AHL chansningar som inte levererar för det var de inte, de var inga chansningar för man visste (förhoppningsvis) precis vad man värvade och de levererade nästan exakt vad man kan förvänta sig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst