Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Inläggav Weirdo » 14 februari 2022, 21:44

Johan Hult till JP:

"– Vi håller ögonen öppna för att se om vi kan hitta någonting. Om vi hittar något som känns bra och som vi känner kan stärka upp oss, så kommer vi vara beredda att göra någonting. Jo, jag tror att det kan bli ett intensivt dygn, säger Johan Hult."

Tycker det låter som vanligt.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav mrnorrland » 14 februari 2022, 21:57

Weirdo skrev:Johan Hult till JP:

"– Vi håller ögonen öppna för att se om vi kan hitta någonting. Om vi hittar något som känns bra och som vi känner kan stärka upp oss, så kommer vi vara beredda att göra någonting. Jo, jag tror att det kan bli ett intensivt dygn, säger Johan Hult."

Tycker det låter som vanligt.

ja han behöver faktiskt jobba.-......
mrnorrland

Inläggav Herkie82 » 14 februari 2022, 22:06

Borde inte HV kunna göra en liknande deal med Minsk som vi gjort med Växjö?

Alltså om Minsk blir utslagna ur slutspelet så får HV ta in Tedenby och Almqvist?

Minsk lär ju skita i det när de väl åkt ut och tror både Teden och Almqvist kan tänka sig nån månad hemma i Jönnet och hjälpa HV upp i finrummet igen.

Någon som har koll på reglerna här?
Herkie82

Inläggav Zico » 14 februari 2022, 22:15

Herkie82 skrev:Borde inte HV kunna göra en liknande deal med Minsk som vi gjort med Växjö?

Alltså om Minsk blir utslagna ur slutspelet så får HV ta in Tedenby och Almqvist?

Minsk lär ju skita i det när de väl åkt ut och tror både Teden och Almqvist kan tänka sig nån månad hemma i Jönnet och hjälpa HV upp i finrummet igen.

Fönstret stänger ju i morgon så det funkar ju inte. Det här med dubbelregistrering av målvakter är en specialregel för just målvakter.
Zico

Inläggav Herkie82 » 14 februari 2022, 22:16

Zico skrev:
Herkie82 skrev:Borde inte HV kunna göra en liknande deal med Minsk som vi gjort med Växjö?

Fönstret stänger ju i morgon så det funkar ju inte. Det här med dubbelregistrering av målvakter är en specialregel för just målvakter.

Ah ok, visste inte att det bara gällde målvakter. Tack.
Herkie82

Inläggav Blue Vision » 15 februari 2022, 15:00

Jobbas tydligen på Salomäki, fw Örebro. Men han vill inte flytta.
Blue Vision

Inläggav Diabolics » 15 februari 2022, 15:05

Blue Vision skrev:Jobbas tydligen på Salomäki, fw Örebro. Men han vill inte flytta.

Var har du hört detta?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Haard » 15 februari 2022, 15:10

Diabolics skrev:
Blue Vision skrev:Jobbas tydligen på Salomäki, fw Örebro. Men han vill inte flytta.

Var har du hört detta?

Tomas Ros Twitter.
De ä bar' å åk!
Haard

Inläggav Diabolics » 15 februari 2022, 15:39

Haard skrev:
Diabolics skrev:

Var har du hört detta?

Tomas Ros Twitter.

han håller jag mig undan :D
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Jompii » 15 februari 2022, 18:24

Bohn och Kelleher alltså, besvikelsen är total...
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Nutarviguld » 15 februari 2022, 18:26

Jompii skrev:Bohn och Kelleher alltså, besvikelsen är total...

Inte super imponerad, men det är ändå Hult, nästan lite förvånad att det inte blev HC dalen värvningar faktiskt

Om vi tänker att Kelleher är ersättare till Önerud så är det klart, det är olika spelare men tror ändå det kan falla OK ut faktiskt

Bohm har jag dålig koll på men är det något backsidan behöver så är det ju någon stabil defensiv

Näe det kunde varit en sämre Silly faktiskt eftersom man är van vid Hult.
Senast redigerad av Nutarviguld 15 februari 2022, 18:28, redigerad totalt 1 gång.
Nutarviguld

Inläggav Weirdo » 15 februari 2022, 18:26

Har följ Mattias Perssons livechatt under dagen och enligt honom o hans källor var Kelleher omtyckt i Rögle och en bra "karaktär".
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Weirdo » 15 februari 2022, 18:34

Jag är nöjd, vi hade redan spetsen, men nu har vi verkligen bredd också.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav mrnorrland » 15 februari 2022, 18:35

Oliver Bohm är en riktigt bra värvning på allsvensk nivå, har tyvärr inte lyckats i Timrå men har bra meriter från SHL tidigare. Ingen offensiv back men lite mer en spelare som kan klocka många minuter defensivt. Har hellre han inne på dessa situationer än Bertov t ex.

Kelleher, han kan svensk hockey, gjort de hyffsat i oskarshamn bör göra bra ifrån sig i allsvenskan, men han har grova defensiva brister vilket gör honom oanvändbar i vissa situationer och tyvärr har hv dålig erfarenhet av rent offensiva spelare.
mrnorrland

Inläggav Pg79an » 15 februari 2022, 18:35

Kelleher har jag önskat få hit länge, lite liten men spelskicklig och god för många poäng i AS. Oliver har jag sämre koll på men en kille med tyngd iaf. Ja blir detta utfallet så kunde jag varit mer missnöjd, hade knappt räknat med att något skulle komma överhuvudtaget alternativt lån från Dalen. Så mmmm får se var detta landar
Pg79an

Inläggav håvesjuttioett » 15 februari 2022, 18:37

Kelleher var väntad och övertygad om att det blir bra*, egentligen för bra för Allsvenskan men fått en alldeles för liten roll i RBK. Bohm har varit dålig i Timrå, men väger 100kg och kommer ha en uppgift - just att väga 100kg. Inga problem med dessa värvningar öht., snarare det omvända. Något förvånad att det ens kom en back. Bra!

*lekstuga
Senast redigerad av håvesjuttioett 15 februari 2022, 18:40, redigerad totalt 1 gång.
håvesjuttioett

Inläggav Herkie82 » 15 februari 2022, 18:39

Kelleher känner jag är helt ok.

Bohm är jag ganska ärligt fundersam på. Madhawk skriver i expressen att Bohm blir 9e back i Timrå. En 9e back från ett bottenlag i SHL är inget kanonförvärv.

Jag trodde vi skulle satsa på att gå upp och att plånboken inte var ett problem.....

Storsatsande HV71

Kelleher och Bohm

Fattiglapparna i Vita Hästen

Meija och Alisauskas

Jag skulle säga att HV har värvat bättre än Vita Hästen här men det är inte med mycket. Meija är inte den skickligaste spelaren jag sett men han kändes som en stabil spelare i Riga och han har gjort över 500 matcher i KHL.

Känns som att HV och Vita Hästen hade en 15 februari som var i nivå med varandra och det säger ändå en del....

Dock är dagen inte slut än så jag håller tummarna och litar på Hults talang i att hålla saker hemligt för alla inklusive höken.
Herkie82

Inläggav true story » 15 februari 2022, 18:39

Inte klart än :)
true story

Inläggav SEMPER FIDELIS » 15 februari 2022, 18:40

Jag är ganska nöjd. Kheller spetsar våran offensiv och Bohm förbättrar vår defensiv. Vi har ju skrikit efter defensiva backar och nu har vi fått både Söderberg och nu Bohm.

Önskade dock en mer "Önerud typ" och där var det synd att Salomäki sa nej!
SEMPER FIDELIS

Inläggav Diabolics » 15 februari 2022, 18:41

Om man väger hundra kilo, och ens roll är att väga hundra kilo: a job well done :D
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Pg79an » 15 februari 2022, 18:41

Bohm helt klar då
Pg79an

Inläggav mrnorrland » 15 februari 2022, 18:41

Pg79an skrev:Bohm helt klar då

fan över nästa säsong också....
mrnorrland

Inläggav Jompii » 15 februari 2022, 18:41

Weirdo skrev:Har följ Mattias Perssons livechatt under dagen och enligt honom o hans källor var Kelleher omtyckt i Rögle och en bra "karaktär".

En "go gubbe" i omklädningsrummet med bra "karaktär". Låter lite som Kokkonen 2.0...

Hade det varit inför säsongen så hade det varit en bra värvning. Ser vi dock till den nuvarande situationen och vad vi behöver så känns Tyler som allt annat än vad vi behöver. Om tanken dessutom är att han ska ersätta Simon Önerud så är det ju förjävligt.
Vi har tillräckligt med lirare i laget. Vi behöver lite fysisk närvaro. Någon som kan stå framför målet och trycka in mål. Vad får vi? Jo vi får Tyler, 168 cm och 73 kg "tung". På tre säsonger så har han delat ut totalt 6 tacklingar. Tyler är något av en "wish-version" av Mattias Tedenby och knappast något vi behöver just nu.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Diabolics » 15 februari 2022, 18:42

true story skrev:Inte klart än :)

nej, men vi är i rätt tråd för att diskutera rykten ;)

Jag vet inte så mycket om denna Kheller men låter ju bättre än att ta in från Dalen.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav true story » 15 februari 2022, 18:44

Diabolics skrev:

Jag vet inte så mycket om denna Kheller men låter ju bättre än att ta in från Dalen.

Missförstods nog där, det kommer mera :)
true story

Inläggav Diabolics » 15 februari 2022, 18:45

Jompii skrev:
Weirdo skrev:Har följ Mattias Perssons livechatt under dagen och enligt honom o hans källor var Kelleher omtyckt i Rögle och en bra "karaktär".

En "go gubbe" i omklädningsrummet med bra "karaktär". Låter lite som Kokkonen 2.0...

Hade det varit inför säsongen så hade det varit en bra värvning. Ser vi dock till den nuvarande situationen och vad vi behöver så känns Tyler som allt annat än vad vi behöver. Om tanken dessutom är att han ska ersätta Simon Önerud så är det ju förjävligt.
Vi har tillräckligt med lirare i laget. Vi behöver lite fysisk närvaro. Någon som kan stå framför målet och trycka in mål. Vad får vi? Jo vi får Tyler, 168 cm och 73 kg "tung". På tre säsonger så har han delat ut totalt 6 tacklingar. Tyler är något av en "wish-version" av Mattias Tedenby och knappast något vi behöver just nu.

Jag tror inte man kan välja att ta in någon för Önerud idag. Först så kom skadan för sent inpå så man kan inte precissions-jaga på det sättet, sedan är ju inte kvällen innan deadline den tid då man har så mycket att spela med.

Så jag tror man tog det bästa ur "gratis-lådan" hos tandläkaren och att det har föga med Simon att göra.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Diabolics » 15 februari 2022, 18:45

true story skrev:
Diabolics skrev:

Missförstods nog där, det kommer mera :)

:lol:

Jag är puckad!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav håvesjuttioett » 15 februari 2022, 18:45

Jompii skrev:

Kelleher gör minst 1+1 i första matchen. Alltså minsta möjliga utfall. MINIMALT. Var så säker.
håvesjuttioett

Inläggav spaawn » 15 februari 2022, 18:48

Utan tvekan Hults bästa sista minuten värvningar i karriären. Även om jag också hellre hade sett en stor forward än ytterliggare en PP-snidare, men man kan inte få allt.

Synd också att han glömde det viktigaste, dvs en målvakt. Hade bytt Bohm, Kelleher och Powell mot Hellberg utan att tveka.
Senast redigerad av spaawn 15 februari 2022, 18:49, redigerad totalt 1 gång.
spaawn

Inläggav Jompii » 15 februari 2022, 18:49

håvesjuttioett skrev:
Jompii skrev:

Kelleher gör minst 1+1 i första matchen. Alltså minsta möjliga utfall. MINIMALT. Var så säker.

Det tvekar jag inte alls på. Han kommer producera poäng, framförallt i grundserien.
Det som gör mig lite fundersam är när vi kommer till slutspelet och det fysiska spelet kommer stegra. De matcher det fysiska spelet har ökat när han spelat i Rögle så har han tenderat till att försvinna ur matchbilden. Det är det som gör mig orolig.
Kanske lät lite väl negativ innan. Min negativitet är dock främst baserad på vad jag förväntat mig för typ av spelare. Där passar inte riktigt Kelleher in. Får dock Kelleher förtroende och börjar bra så kan han ha lekstuga tillsammans med t.ex Powell och Forsberg.
Senast redigerad av Jompii 15 februari 2022, 18:51, redigerad totalt 1 gång.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

FöregåendeNästa

Återgå till HV71