Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: Forna HV71-spelare!

Inläggav Diabolics » 14 november 2013, 15:13

frågan är väl va fan Luleå tänkte när de värvade honom? Var det ett krav från Ledin månne?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Diabolics » 14 november 2013, 18:45

sundh i lhc känns ... obehagligt
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav ateisten » 14 november 2013, 18:49

"Enligt uppgifter är förre Hv71-spelaren Oscar Sundh nu KLAR för LHC. Kommer bekräftas inom kort. Sista matchen för Luleå är spelad."

Vet inte sanningshalten i det hela men läste det nyss på twitter hos en sportredaktör.
Senast redigerad av ateisten 14 november 2013, 18:51, redigerad totalt 1 gång.
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav dekman » 14 november 2013, 18:50

Ryktet säger att det kommer bli oficiellt med Sundh i LHC inom kort. Som du säger, obehagligt.

Skulle hemskt gärna se en återkomst i HV men som det ser ut nu så skulle han faktiskt inte ta en plats i HV i dagsläget heller utom möjligen som en väldigt dyr fjärdelinespelare på bekostnad av nån av de yngre talangerna där.

Vill dock tillägga att nu när Sundh inte platsat i Luleå så kanske det ändå tyder på att nånstans agerade HV rätt som inte förlängde med honom? Visst, han har stort hjärta och är väldigt omtyckt av fansen, men ändå. Faktum kvarstår: han anses för dålig för sin nya klubb och har bara fått spela hälften av matcherna och är nu påväg bort. Just nu pågår en konflikt inom mig mellan hjärtat, som gärna hade sett Sundh resten av karriären i HV, och hjärnan som ändå ser att nåt saknas för att vara toppspelare.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav shitkicker » 14 november 2013, 19:28

dekman skrev:Ryktet säger att det kommer bli oficiellt med Sundh i LHC inom kort. Som du säger, obehagligt.

Skulle hemskt gärna se en återkomst i HV men som det ser ut nu så skulle han faktiskt inte ta en plats i HV i dagsläget heller utom möjligen som en väldigt dyr fjärdelinespelare på bekostnad av nån av de yngre talangerna där.

Vill dock tillägga att nu när Sundh inte platsat i Luleå så kanske det ändå tyder på att nånstans agerade HV rätt som inte förlängde med honom? Visst, han har stort hjärta och är väldigt omtyckt av fansen, men ändå. Faktum kvarstår: han anses för dålig för sin nya klubb och har bara fått spela hälften av matcherna och är nu påväg bort. Just nu pågår en konflikt inom mig mellan hjärtat, som gärna hade sett Sundh resten av karriären i HV, och hjärnan som ändå ser att nåt saknas för att vara toppspelare.

Jag känner precis likadant. Jag gillar verkligen Sundh, både som människa och hockeyspelare, så det är väldigt blandade känslor. Men faktum kvarstår - Sundh var ganska ojämn i HV och det kändes som att han aldrig riktigt tog det sista steget för att bli en riktig toppspelare. Och nu har han inte platsat i LHF vilket visar det hela ännu tydligare. Obehagligt om han hamnar i LHC på många sätt, men samtidigt hoppas jag att han lyckas där och får fart på karriären igen.

Hur som helst så är han tyvärr inte ett namn för HV just nu. Har mycket svårt att se honom ta en plats i laget och ännu mindre lyfta det. Tråkigt, men sant.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav PapaEmeritus » 15 november 2013, 00:36

Tydligen så figurerar en viss före detta HV-back i samma mening som en viss Norris Trophy. Kul att höra :)

http://video.blackhawks.nhl.com/videoce ... 97&lang=en
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Diabolics » 15 november 2013, 13:35

bekräftat från alla håll ang. Sundh.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Andersson711 » 15 november 2013, 14:07

Fy fan va ont det gör att se Ante, Grillen å nu Sundh i LHC.
Andersson711
Moderator

Inläggav Sevin » 15 november 2013, 14:45

Andersson711 skrev:Fy fan va ont det gör att se Ante, Grillen å nu Sundh i LHC.

Tycker det är jobbigare att se Rahimi, för han är ju den ende som står ut.
Men så bryr jag mig inte vidare gentemot lhc heller, aldrig fått några speciella rivalkänslor där öht.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav Zico » 15 november 2013, 15:22

Vad heter HV71:s B-lag? Joo.... Linköpings HC, understundom kallad "Clöbben". Andersson, Grillfors, Rahimi, Arlbrandt och Sundh. Nästan en line-up!
Zico

Inläggav lejacques » 15 november 2013, 16:18

Det verkar vara lätt att vara sportchef om man heter Johan Hemlin.

Rekryteringsprocessen av spelare, steg för steg, a la Hemlin.

Steg 1. Stillman värvar doldis till HV.
Steg 2. Doldis levererar i HV.
Steg 3. Doldis får klubbhjärta för HV.
Steg 4. Stillman/Dahlén anser att den numera bärande spelaren inte längre duger.
Steg 5. Hemlin kommer in i bilden och erbjuder kontrakt.
Steg 6. Linköping skapar sig den stomme HV saknar.
Senast redigerad av lejacques 15 november 2013, 16:34, redigerad totalt 1 gång.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Henning » 15 november 2013, 16:24

lejacques skrev:Det verkar vara lätt att vara sportchef om man heter Johan Hemlin.

Steg 4. Stillman/Dahlén anser inte att den numera bärande spelaren längre duger.

Och ändå är Linköping ett sjunkande skepp just nu ;)

Skämt åsido. Tycker Stillman gjorde rätt i just fallet Sundh, förutsatt att han krävde att få gå upp i lön och speltid. Han var och kommer aldrig bli en spelare i en producerande kedja för en klubb som siktar på guld. Han hade en riktigt het streak i starten för någon säsong sen, allt han sköt på mål gick in, fick chansen i Tre Kronor för att sedan totaldyka ner i sin gamla vana. Han är dock en jättenyttig spelare med stort hjärta i dom flesta klubbarna om han kunde acceptera en sämre roll i laget.
Henning

Inläggav Lux » 15 november 2013, 16:33

Tycker också att Stillman gjorde rätt. Gillar Sundh som fan men tycker inte att han är en spelare för 1-2 kedjan och just nu inte för 1-2-3 kedjan i HV.

Är själv från Linköping från början (bor numera i Stockholm) och det är inte många av mina vänner som jublar just nu över värvningen av Sundh. LHC är typ inne i en liknande period som HV var i för 10-15 matcher sen och lösningen blir att plocka in en hårt arbetande forward som inte är en naturlig poänggörare. Skulle börja gråta om jag var en LHC-supporter. Nu ryktas ju Aaltonen dit och då kan jag förstå värvningen av Sundh.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Diabolics » 15 november 2013, 16:37

Sundh skulle på sin höjd konkurrera med Liket i nuvarande läge.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav moncalisa » 15 november 2013, 17:49

Oscar Sundh på plats i Cloetta. Känns lite surt att han gick till LHC :cry:

http://www.24corren.se/?clip=6622236
moncalisa

Inläggav dekman » 15 november 2013, 17:54

lejacques skrev:Det verkar vara lätt att vara sportchef om man heter Johan Hemlin.

Steg 4. Stillman/Dahlén anser att den numera bärande spelaren inte längre duger.

Det där är ju ... ja... rätt mycket trams.
Den enda spelare hitills som växt någorlunda sen han flyttade från HV till LHC är Rahimi, och han levererade inte direkt i HV, knappast bärande. Inte tror jag han hade nåt direkt klubbhjärta för HV heller.

Grillen och Andersson har ju däremot inte direkt utmärkt sig i LHC åt nåt håll och har svårt att se att Hemlin ser dom som en "stomme" heller för den delen. Dock ingen tvekan om att de hade HV-hjärta (även om Grillen lämnade "frivilligt") - såg dock ingen av dom som direkt bärande i HV.

Sen så var det ju inte Hemlin som värvade Sundh från HV. Det var Osten och Luleå, även om Sundhs utflykt till polcirkeln iofs gått de flesta förbi.

Men visst, i jakten på kritik mot Stillman och Dahlén från din vassa penna är givetvis alla medel tillåtna.

(Arlbrandt har ju visserligen förflutet i HV, men han var ungefär noll "bärande" på den tiden och har harvat rätt mycket i Allsvenskan innan han plötsligt vid 53 års ålder slog igenom med dunder och brak, så honom räknar jag knappast)

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav lejacques » 15 november 2013, 18:17

Dekis. Ditt sätt att alltid försvara dina golden boys är lika tramsigt i det här fallet.

Somliga undrar om man har något personligt mot vissa spelare, tränare, ledare man kritiserar. Jag ställer en motfråga. Vad har ni (dvs dekman, izon och sir ward bland annat) för relation till dem ni försvarar?

Ut med korten på bordet nu. Jag har de mest vilda fantasier i mitt huvud. Vill inte behöva gissa och spekulera.

Edit. Sorry. Stryk sir ward ur den där parantesen. Han försvarar ingen – levererar snarare mest plattityder och ibland arga, oförståeliga påhopp via pm.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav oeloe » 15 november 2013, 18:33

Ola Svanberg har blivit befriad från sitt kontrakt med vita hästen, kanske nått för hemlin? Han verkar ju gilla "bärande" hvkillar.
oeloe

Inläggav dekman » 15 november 2013, 19:27

lejacques skrev:Dekis. Ditt sätt att alltid försvara dina golden boys är lika tramsigt i det här fallet.

Somliga undrar om man har något personligt mot vissa spelare, tränare, ledare man kritiserar. Jag ställer en motfråga. Vad har ni (dvs dekman, izon och sir ward bland annat) för relation till dem ni försvarar?

Ut med korten på bordet nu. Jag har de mest vilda fantasier i mitt huvud. Vill inte behöva gissa och spekulera.

Edit. Sorry. Stryk sir ward ur den där parantesen. Han försvarar ingen – levererar snarare mest plattityder och ibland arga, oförståeliga påhopp via pm.

Men åh. Du får det till att jag försvarar Stille och Dahlén för att jag tycker ditt senaste påhopp mot dom var tramsigt och saknade substans. Okejdå. Orka bry sig om dina halmgubbar.

Men visst, med AA, Grillen, Sundh och Rahimi i laget så hade vägen givetvis varit öppen mot femte guldet. :roll:

Den enda jag genuint saknar utav de som släppts pga inte enligt ledningen håller tillräcklig klass är faktiskt just Sundh. Och då kanske inte så mycket hockeyspelaren (ditt (f.d?) hatobjekt Patrik Carlsson är t.ex en bättre spelare, en av "doldisarna" som du själv ville sparka) utan människan och hjärtat.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav dekman » 15 november 2013, 19:33

oeloe skrev:Ola Svanberg har blivit befriad från sitt kontrakt med vita hästen, kanske nått för hemlin? Han verkar ju gilla "bärande" hvkillar.

Eller för HV - så får Lejacques en till doldis i laget - och som troligen redan har ett HV-hjärta nånstans därinne.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Izon » 15 november 2013, 21:35

Min relation till golden boysen?
Trodde det var uppenbart.
Jag är Kung Arthur och de sitter kring mitt bord, får väl göra det tydligare hur jag nu blev inblandad i detta
"Det var getingar ta mig fan över hela Sverige"
Användarvisningsbild
Izon

Inläggav Cyruz » 16 november 2013, 00:33

Izon skrev:Min relation till golden boysen?
Jag är Kung Arthur och de sitter kring mitt bord, får väl göra det tydligare hur jag nu blev inblandad i detta

Hahaha, kandidat till årets kommentar :D
Cyruz

Inläggav aimstar » 16 november 2013, 01:18

Förstår inte all uppståndelse kring Sundh. Förutom en period på 5-10 matcher förrförra säsongen så har han väl levererat ganska skralt? Visst, han kämpar och sliter, men han känns alldeles för dyr för vad man får. Känns som att vissa har lite lovegoggles på när dom pratar om honom.
aimstar

Inläggav lejacques » 16 november 2013, 02:19

Cyruz skrev:

Nej, Cyruz. Sett till Izon har han skrivit både roligare och bättre... Notera mina tre punkter ...

Vad gäller Sundh håller jag med om att han inte håller för mer än en tredjekedja i HV, oavsett säsongens värvningar. Men det är skrämmande att läsa hur lite hjärta verkar betyda för somliga. Hade vi inte släppt Grillen hade vi inte behövts dras med Trygg och Larsson-värvningar. Hade vi värvat tillbaka Melin (när vi gavs chansen) och Sundh hade vi förmodligen kunnat sluta bekymra oss för bredden och vem som ska leda andra- respektive tredjekedjan.

Så som många resonerar har vi ett nytt Frölunda att vänta vad gäller HV. Och för dem tog det tre, fyra år att bygga upp det de en gång var.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Sir Ward » 16 november 2013, 03:05

lejacques skrev:
Cyruz skrev:

Nej, Cyruz. Sett till Izon har han skrivit både roligare och bättre... Notera mina tre punkter ...

Vad gäller Sundh håller jag med om att han inte håller för mer än en tredjekedja i HV, oavsett säsongens värvningar. Men det är skrämmande att läsa hur lite hjärta verkar betyda för somliga. Hade vi inte släppt Grillen hade vi inte behövts dras med Trygg och Larsson-värvningar. Hade vi värvat tillbaka Melin (när vi gavs chansen) och Sundh hade vi förmodligen kunnat sluta bekymra oss för bredden och vem som ska leda andra- respektive tredjekedjan.

Så som många resonerar har vi ett nytt Frölunda att vänta vad gäller HV. Och för dem tog det tre, fyra år att bygga upp det de en gång var.

Håller med dig om HV-hjärta men ang Melin och Sundh så fick dom helt enkelt inga nya kontrakt. Melin har jag pratat med
personligen och han var självklart besviken liksom mig. Gillar Björn Melin och framförallt ens döttrar som då gick på sonens dagis.
Ang Sundh så har det förklarats flera gånger varför det blev som det blev tyvärr.
Enkel förklaring, och jag vet det men vill/får inte skriva mer än så. Respektera det.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Keskinen » 16 november 2013, 04:40

André Petersson tillbaka från skada och målskytt inatt för sitt Binghamtom, hoppas han får vara hel nu så han får visa sin otroliga potential fullt ut.
Keskinen

Inläggav hokky » 16 november 2013, 17:48

Hoppas Sundh gör storsucce i LHC. Allt gott om honom såklart. Tycker fortfarande det var fel at göra sig av med honom i somras. Men en värvning nu under säsongen vore helt fel. Hoppas och tror på en återkomst i HV om något år.
hokky

Inläggav Diabolics » 16 november 2013, 20:01

jag sitter å tittar på sundh just nu, ser inte ett dugg annorlunda ut än det gjorde då han spelade i HV. Han trampar på, är lite ovän med pucken, gör lite nytta men inget som man får jerringpriset för.

jag hopppas inbe sundh gör bra ifrån sig. Jag vill att lhc förlorar allt och ramlar ur SHL.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav PapaEmeritus » 17 november 2013, 16:20

Vi kör väl en liten uppdatering på våra grabbar igen då.

NHL/AHL

Jesse Joensuu - Edmonton Oilers
Får knapphändigt med speltid i Edmonton och snittar bara 8:26 per match. Har bara spelat 9 matcher på grund av skada och han har mäktat med ett mål på dessa matcher.

Mattias Tedenby - New Jersey Devils
Är i ungefär samma situation som Jesse. Har varit skadad under säsongen men är nu tillbaka igen. Har också bara spelat 9 matcher där han producerat ett mål. Matchas lite bättre med en snittistid på 10:17.

André Petersson - Binghamton Senators
Har också varit skadad men har nu kommit tillbaka och producerat 6 poäng på 7 matcher för sitt Binghamton.

Jesper Fast - Hartford Wolfpack
Fick inleda med Rangers men lyckades inte göra några poäng under de 8 matcher han fick spela. Blev således nedflyttad till AHL och har där på 3 matcher producerat 2 assists. Fasts otur med skador verkar fortsätta då han stukade foten i en match den 2 november och beräknas bli borta 4-6 veckor.

Adam Almqvist - Grand Rapids Griffins
Har gjort mycket bra ifrån sig i AHL och har på 13 matcher skrapat ihop 8 assists och blev därför belönad med en kort sejour i Red Wings. Där blev det 2 matcher och 1 mål för den talangfulle backen.

KHL

Martin Thörnberg - HC Lev Praha
Inledde säsongen starkt och gjorde mål flera matcher i rad. Den senaste tiden har det gått tyngre för Thörnberg och på 25 matcher har han bara fått ihop 9 poäng. Inte riktigt den poängskörd man förväntat sig av Thörnberg. Kommer det lossna för Martin tro?

David Ullström - Lokomotiv Yaroslavl
Har inte heller övertygat speciellt mycket i KHL. 4 poäng på 18 matcher är nog inte vad tränarstaben i Yaroslavl förväntat sig. Får han fortsätta säsongen ut?

Teemu Laine - Donbass Donetsk
Det går däremot bättre för våra finska vänner i KHL. Laine har 11 poäng på 25 matcher.

Juuso Hietanen - Torpedo Nizhny Novgorod
Hietanen går som tåget och har också lyckats få ihop 11 poäng på 25 matcher. Inte illa för en back!
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Razz » 18 november 2013, 12:05

Andreas Andersson får lämna LHC.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

FöregåendeNästa

Återgå till HV71