Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
lejacques skrev:Vad tror ni om Palve? Petad i Brynäs nu. Gjorde ändå över 30 poäng förra året. Absolut ingen dröm, men som situationen är drömmer man ju om en bättre centersida? Och visst, en förstacenter är väl att föredra. Men sett till centersidan som helhet så handlar det ju inte bara om en förstacenter. För vår centersida är kass rakt igenom.
Miele-Palve-Nättinen-Vesel känns ju som en starkare centersida än den vi hittills tvingats dras med; Miele-Vigneault-Vesel-Davidsson/Matson.
Sen förstår jag att det är en pengafråga om man ska ta in en center för en andra- tredjekedja... Men här kanske Brynäs kan vara beredda att ta delar av lönen.
jordfelsbrytare skrev:lejacques skrev:Vad tror ni om Palve? Petad i Brynäs nu. Gjorde ändå över 30 poäng förra året. Absolut ingen dröm, men som situationen är drömmer man ju om en bättre centersida? Och visst, en förstacenter är väl att föredra. Men sett till centersidan som helhet så handlar det ju inte bara om en förstacenter. För vår centersida är kass rakt igenom.
Miele-Palve-Nättinen-Vesel känns ju som en starkare centersida än den vi hittills tvingats dras med; Miele-Vigneault-Vesel-Davidsson/Matson.
Sen förstår jag att det är en pengafråga om man ska ta in en center för en andra- tredjekedja... Men här kanske Brynäs kan vara beredda att ta delar av lönen.
Solklart ja! Bättre en samtliga C vi har i laget.
Vart lite nonchalant i år av någon anledning? Så visst frågetecken för karaktären. Samt var kass i Linköping.
Men i grunden en bra spelare och vore en solklar förstärkning i dagens HV71.
Kollar många Brynäs matcher då sambon håller på Brynäs så har bra koll på Palve.
lejacques skrev:jordfelsbrytare skrev:lejacques skrev:Vad tror ni om Palve? Petad i Brynäs nu. Gjorde ändå över 30 poäng förra året. Absolut ingen dröm, men som situationen är drömmer man ju om en bättre centersida? Och visst, en förstacenter är väl att föredra. Men sett till centersidan som helhet så handlar det ju inte bara om en förstacenter. För vår centersida är kass rakt igenom.
Solklart ja! Bättre en samtliga C vi har i laget.
Vart lite nonchalant i år av någon anledning? Så visst frågetecken för karaktären. Samt var kass i Linköping.
Men i grunden en bra spelare och vore en solklar förstärkning i dagens HV71.
Kollar många Brynäs matcher då sambon håller på Brynäs så har bra koll på Palve.
Det är ju i såna här lägen som man önskar att Nubben faktiskt försöker förändra, hitta lösningar och trolla med knäna. Som exempel: skicka Davidssons och Vigneault till HA. Ta halva kontrakten som deal, vi frigör ändå tillräckligt med utrymme för att ta in Palve och höja centersidan, förutsatt Brynäs kan ta en del.

Windom Earle skrev:Även om det inte är en spelardröm så hittar jag ingen bättre tråd. Stefan Matteau släpps av cluben. Ni som har sett deras matcher, vore det något som kan tillföra HV något? Statsen ser inte imponerande ut, men jag tycker att vi saknar spelare med storlek och elakhet.
Nick skrev:Windom Earle skrev:Även om det inte är en spelardröm så hittar jag ingen bättre tråd. Stefan Matteau släpps av cluben. Ni som har sett deras matcher, vore det något som kan tillföra HV något? Statsen ser inte imponerande ut, men jag tycker att vi saknar spelare med storlek och elakhet.
Nej nej nej. Absolut inte!! Ruggigt oödmjuk spelare verkar det som. Backcheckar inte, åker i halvfart till byten os osv. Sanny har sågat han rejält i deras podd några gånger. Redan efter typ omg 5 sa han att de är en tidsfråga innan han får gå..
Vi har redan Miele i truppen vi behöver inte en till liknande spelare.

magnus b skrev:Kempe vill ha 300 lax i månaden enligt aftonbladet. Det är bara hosta upp ifall HV ska vara starka i kvalet. Då lär han vara i form.
Satsar HV på att undvika kval behövs någon som är igång och kan bidra direkt. För avståndet börjar bli långt upp.
Danken skrev:magnus b skrev:Kempe vill ha 300 lax i månaden enligt aftonbladet. Det är bara hosta upp ifall HV ska vara starka i kvalet. Då lär han vara i form.
Satsar HV på att undvika kval behövs någon som är igång och kan bidra direkt. För avståndet börjar bli långt upp.
Problemet är troligvis att Nubben vill binda honom på 4-5årVet inte hur bra kempe är i SHL mått men har vi nåt val? Sponsorer kanske kan hjälpa till?
Zico skrev:Nu begär inte Kempe 300 000 kr i månaden utan "långt över 300 000 kr i månaden", enligt AB, och ett avtal på 3 år. Hmm.....nej tack, skulle jag säga. Jag menar, hur är statusen efter en svår och långvarig skada?
Zico skrev:Danken skrev:magnus b skrev:Kempe vill ha 300 lax i månaden enligt aftonbladet. Det är bara hosta upp ifall HV ska vara starka i kvalet. Då lär han vara i form.
Problemet är troligvis att Nubben vill binda honom på 4-5årVet inte hur bra kempe är i SHL mått men har vi nåt val? Sponsorer kanske kan hjälpa till?
Nu begär inte Kempe 300 000 kr i månaden utan "långt över 300 000 kr i månaden", enligt AB, och ett avtal på 3 år. Hmm.....nej tack, skulle jag säga. Jag menar, hur är statusen efter en svår och långvarig skada?
Jokern skrev:Riktigt långskott: John Quenneville utanför laget, lär inte bli långvarig i Leksand. Verkar ha varit lite loj men trots det producerat 12 P på 15 matcher. Inte optimalt med en ”loj” spelare med tanke på läget kanske men med tanke på att marknaden är ytterst begränsad kanske det är något att gå på. Tror han mycket väl kan få igång Petersson. Petersson - Quenneville - Lenc lockar
lejacques skrev:Jokern skrev:Riktigt långskott: John Quenneville utanför laget, lär inte bli långvarig i Leksand. Verkar ha varit lite loj men trots det producerat 12 P på 15 matcher. Inte optimalt med en ”loj” spelare med tanke på läget kanske men med tanke på att marknaden är ytterst begränsad kanske det är något att gå på. Tror han mycket väl kan få igång Petersson. Petersson - Quenneville - Lenc lockar
Kör, bara kör!
Danken skrev:lejacques skrev:Jokern skrev:Riktigt långskott: John Quenneville utanför laget, lär inte bli långvarig i Leksand. Verkar ha varit lite loj men trots det producerat 12 P på 15 matcher. Inte optimalt med en ”loj” spelare med tanke på läget kanske men med tanke på att marknaden är ytterst begränsad kanske det är något att gå på. Tror han mycket väl kan få igång Petersson. Petersson - Quenneville - Lenc lockar
Kör, bara kör!
Dålig inställning hela säsongen. Nej tack! Hur tänker ni?
CROHB skrev:Tydligen har Elvenes mycket bättre inställning än Quenneville enligt Hellkvist så då har vi en bra fingervisning om honom.
Elvenes in i laget medan Q utanför på grund av inställning och hur han tränar.
Känns tveksamt va?
Danken skrev:Zico skrev:Nu begär inte Kempe 300 000 kr i månaden utan "långt över 300 000 kr i månaden", enligt AB, och ett avtal på 3 år. Hmm.....nej tack, skulle jag säga. Jag menar, hur är statusen efter en svår och långvarig skada?
Ja det låter saftigt. Kanske värt det ändå om vi håller oss kvar? Kontraktet bryts väl ändå vid nedflyttning och i brist på nåt annat?
Kempe och Petersson kanske kan bli vår leading line i några år?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst