Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: Forna HV71-spelare!

Inläggav Sir Ward » 19 oktober 2013, 20:17

Pawhlen skrev:
Pingumannen skrev:Det går tungt för Jesse Joensuu i Edmonton Oilers! Just nu är det officiellt att han petas för 3e matchen i rad borta mot Ottawa Senators! Sägs att han kommer skickas ner till Oklahoma City Barrons, när Oilers återvänder från sin roadtrip!

På 4matcher har han gjort 1poäng och ligger -3 i +/-!

hans villkor för att lira i NHL var väl ett envägsskontrakt och att slippa spel i AHL. Tror ni Stillman skulle hålla en plats öppen om han vill återvända?

Stillman skulle då gå "all in" men tror knappast att stridsvagnen återvänder, åtminstone inte under denna säsong.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Pawhlen » 19 oktober 2013, 20:19

sir Ward: Vi får se, hellre Joensuu än Nättinen som ryktas in
Pawhlen

Inläggav Keskinen » 19 oktober 2013, 21:59

Påtal om Joensuu så är denna ganska snygg, Mike Green försöker köra över den finska stridsvagnen men det gick.. sådär..
http://www.youtube.com/watch?v=U6g4_VWXc4o
Keskinen

Inläggav magnus b » 20 oktober 2013, 05:24

Det svider att se Hilding och Arlbrandt är så enormt bra i annan tröja. De borde spela i HV...
magnus b

Inläggav Norrlandssupporter » 20 oktober 2013, 08:58

magnus b skrev:Det svider att se Hilding och Arlbrandt är så enormt bra i annan tröja. De borde spela i HV...

Hilding är Röglefostrad.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav chinobar » 20 oktober 2013, 11:54

magnus b skrev:Det svider att se Hilding och Arlbrandt är så enormt bra i annan tröja. De borde spela i HV...

Säkert jätteenkelt att behålla en "late-bloomer", som är riktigt dålig i flera säsonger, tills han blommar ut..
Undrar om inte du eller andra klagat ännu mer på det.

Jag tror då säkert HV var på honom någon gång under resan, men Pär ville annorlunda. Acceptera 8-)
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav dekman » 21 oktober 2013, 13:16

Kris Beech påväg till Tyskland:
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -tyskland/

Har alltid gillat honom även om han har lite ojämn kvalitet, men med en hög högstanivå helt klart. Tycker speciellt hans första säsong i HV var helt grym, med 34 p (varav 17 mål) på 45 matcher.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav moncalisa » 25 oktober 2013, 16:16

Hur står det egentligen till med Oscar Sundh?

http://blogg.svt.se/hockey/oscar-lulea- ... -relation/
moncalisa

Inläggav Izon » 25 oktober 2013, 16:35

Att han inte fick eller ville vara kvar i HV är konstigt, men detta är värre om han inte ens får träna med dem
"Det var getingar ta mig fan över hela Sverige"
Användarvisningsbild
Izon

Inläggav moncalisa » 25 oktober 2013, 17:02

Izon skrev:Att han inte fick eller ville vara kvar i HV är konstigt, men detta är värre om han inte ens får träna med dem

Klart att han ville vara kvar i HV och Jönköping! Vi saknar väl alla denne glada goa kille med sitt stora HVhjärta. Man lider med honom nu när han har det så tungt. Hur länge blir han kvar i Luleå tro?

http://www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx ... ry=7954185
moncalisa

Inläggav dekman » 25 oktober 2013, 19:53

Frågan är bara om man ska tro på SVT som säger halvt i frysboxen, eller NSD och Sundh själv som säger skadad?

Om han blir utköpt från Luleå vill jag dock se han i HV igen, antingen direkt - fast det är väl lite för trångt, eller ge han ett fläskigt kontrakt fr.o.m 2014 och låt han leka i Finland eller nåt resten av året ;)

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav TBl » 26 oktober 2013, 13:39

Bara för man är en go gubbe så blev det en skandal att han lämnade...
HV kanske inte gjorde helt fel som släppte iväg Sundh. Var ju inte lysande efter skadan i HV direkt och nu sitter han på läktaren.
Synd om Oscar personligen dock.
TBl

Inläggav PapaEmeritus » 26 oktober 2013, 13:42

Frågan är ju om Oscar själv är sugen på att komma tillbaka till HV. Föreningen visade ju ganska tydligt att man inte tror på honom genom att inte erbjuda något nytt kontrakt.
Han har ju dessutom inte visat upp någon storform denna säsongen och vems plats ska han ta om han nu skulle komma tillbaka? Eventuellt kan han ju bli aktuell först nästa säsong men är Oscar själv sugen på att ha samma roll i HV igen, för att han är inte tillräckligt bra för en första- eller andrakedja.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav PapaEmeritus » 26 oktober 2013, 21:08

Sundh är för övrigt utanför truppen i kväll igen.
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Keskinen » 27 oktober 2013, 00:42

Såg Modo - Luleå idag och jag måste säga att Torp har utvecklats ordentligt till denna säsongen, kanske dags att knyta upp han för nästa år?
Keskinen

Inläggav PapaEmeritus » 27 oktober 2013, 01:16

Joensuu får inte mycket speltid i Edmonton heller. Vågar vi hoppas på en återkomst nästa säsong ändå?
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav #22 Bemersten » 27 oktober 2013, 07:43

Jag tyckte dom sa att han är skadad och därför inte spelar. Iaf sa kommentatorn när jag såg matchen igår mellan Edmonton och Phoenix
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav dekman » 27 oktober 2013, 12:40

Inzaneclown skrev:Joensuu får inte mycket speltid i Edmonton heller. Vågar vi hoppas på en återkomst nästa säsong ändå?

Svårt att tro det då han har kontrakt även nästa år, envägs värt en miljon dollar. Så lär väl knappast släppa det frivilligt för halva lönen i Sverige?

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Cyruz » 28 oktober 2013, 12:15

Som jag har förstått det kom aldrig ett skriftligt kontrakt till Sundhs agent på grund av två orsaker:

1. HV ville göra stora ändringar i truppen
2. Oscar inte var särskilt sugen på att gå ner i lön när det fanns en annan aktör som var villig att betala mer än HV. Inga summor ska dock ha diskuterats.

Efter att Oscar i olika sammanhang kallat Stillman för en lögnare tvivlar jag att han är särskilt välkommen tillbaka.

Oavsett vad som är sant vill jag inte ha tillbaka en spelare som baktalar föreningen så som Sundh har gjort.
Har han kritik mot föreningen borde han tagit upp det offentligt i media istället för att gråta ut på Facebook.
Visar på en väldigt dålig karaktär när man inte vågar stå för sina åsikter offentligt.
Cyruz

Inläggav moncalisa » 28 oktober 2013, 12:46

Cyruz skrev:Som jag har förstått det kom aldrig ett skriftligt kontrakt till Sundhs agent på grund av två orsaker:

2. Oscar inte var särskilt sugen på att gå ner i lön när det fanns en annan aktör som var villig att betala mer än HV. Inga summor ska dock ha diskuterats.

Efter att Oscar i olika sammanhang kallat Stillman för en lögnare tvivlar jag att han är särskilt välkommen tillbaka.

Oavsett vad som är sant vill jag inte ha tillbaka en spelare som baktalar föreningen så som Sundh har gjort.
Har han kritik mot föreningen borde han tagit upp det offentligt i media istället för att gråta ut på Facebook.
Visar på en väldigt dålig karaktär när man inte vågar stå för sina åsikter offentligt.

Oj då! Här kom det en del uppgifter som är helt främmande för mig. Att Oscar av alla människor kallat Stillman för lögnare, och framfört kritik mot föreningen har undgått mig. Passar inte alls in i den bild man har av Oscar. Så tråkigt! Förhåller det sig på det viset så lär vi väl aldrig mer få se Oscar Sundh i HVtröjan?
moncalisa

Inläggav Hannes » 28 oktober 2013, 13:10

dekman skrev:
Inzaneclown skrev:Joensuu får inte mycket speltid i Edmonton heller. Vågar vi hoppas på en återkomst nästa säsong ändå?

Svårt att tro det då han har kontrakt även nästa år, envägs värt en miljon dollar. Så lär väl knappast släppa det frivilligt för halva lönen i Sverige?

Dessutom har han varit, eller snarare är, ryggskadad - inte bänkad. Fyra matcher har det enbart blivit i år.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav PapaEmeritus » 28 oktober 2013, 13:27

Hannes skrev:Dessutom har han varit, eller snarare är, ryggskadad - inte bänkad. Fyra matcher har det enbart blivit i år.

Tack för infon!
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Läderlappen » 28 oktober 2013, 13:37

Det går lite halv trögt för Ullström i KHL, 16 spelade, 3+1 och -1 är väl med ryska mått mätt allt annat än godkänt.
Tyvärr för honom så tror jag tyvärr att han är kontraktlös och klubblös om han inte börjar producera inom några matcher.
Det där med tålamod har Ryssar relativt svårt med.
Läderlappen

Inläggav Henke67 » 28 oktober 2013, 17:16

Gabska stor andel av senaste trekronor truppen som på ett eller annat sätt har koppling till HV...
Henke67

Inläggav chinobar » 28 oktober 2013, 20:21

Henke67 skrev:Gabska stor andel av senaste trekronor truppen som på ett eller annat sätt har koppling till HV...

Förutom den nuvarande truppen då.
;)
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav karl120 » 29 oktober 2013, 10:20

Fasth nerskickad till AHL.
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav bogani » 29 oktober 2013, 10:22

Cyruz skrev:Som jag har förstått det kom aldrig ett skriftligt kontrakt till Sundhs agent på grund av två orsaker:

Med tanke på att detta forum alltid ska ha källa på allting så är det märkligt att det inte kommit upp här då det är ganska grova anklagelser.

Källa på det?
bogani

Inläggav chinobar » 29 oktober 2013, 12:50

karl120 skrev:Fasth nerskickad till AHL.

Hagelin är ju på väg tillbaka så det var väl egentligen bara en tidsfråga innan han blev nerskickad, de kallade ju även up Kreider för ett litet tag sedan.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Pawhlen » 29 oktober 2013, 13:05

Cyruz: Facebook är väl offentlig media eller? Är din "källa" möjligtvis detta från hans Facebook?

"Jag var inställd och beredd att gå ner i lön för att få stanna. Men det är svårt att gå ner i lön när man inte får ett enda kontraktsförslag. Det var inte mycket sanning i något av det som Fredrik sa angående mig i intervjun tyvärr.."
Pawhlen

Inläggav Cyruz » 29 oktober 2013, 15:00

Pawhlen skrev:Cyruz: Facebook är väl offentlig media eller? Är din "källa" möjligtvis detta från hans Facebook?

"Jag var inställd och beredd att gå ner i lön för att få stanna. Men det är svårt att gå ner i lön när man inte får ett enda kontraktsförslag. Det var inte mycket sanning i något av det som Fredrik sa angående mig i intervjun tyvärr.."

Stämmer att jag syftade på det inlägget på Facebook, förstår dock inte varför du sätter citationstecken runt ordet källa.
Med offentlig media menade jag pressen, Facebook räknas som social media i mina ögon.
Har dessutom för mig att han skrev ovanstående i ett PM men där kan jag mycket väl ha fel.

En sådan kritik skulle han ha framfört i intervjuerna i samband med avskedet från HV71. Men då talade han bara gott om HV, Stillman och föreningen. I nästa andetag skriver han ovanstående på Facebook.
Det är inte särskilt rakryggat att inför den stora massan säga en sak, för att till enskilda individer på Facebook skriva något helt annat.

De enda som vet hela sanningen är nog Stillman och Sundh så där lägger jag ingen värdering.
Det jag reagerar på är att han säger en sak här, en annan där. GIllar inte det beteendet.
Men vad vet jag?
Han och Stillman kan mycket väl redan ha pratat om detta och rett ut missförstånden.
Cyruz

FöregåendeNästa

Återgå till HV71