spaawn skrev:Ganska säker på att 4 jvm-spelare inte skriver på för ett allsvenskt lag för att slåss om platser i 4:e kedjan. Nej Andrea ska kunna vara top-2 back på denna nivån. Zion absolut för top-2 kedjor. Wikström som sämst 3:e kedjan. Wennlund och förmodligen Olausson, däremot hör hemma i fjärde. Inte heller säker på att Önerud är en gjuten man för en förstakedja, han var verkligen usel förra säsongen, iofs fullt förståeligt.
Vill se ett par fysiska och tuffa spelare också till de återstående platserna. Gäller att kunna svara upp när det börjar käftas i karlskoga en fredagkväll.
Törngren - Ny - Ny
Zion .- Ny - Lindbäck
Önerud - Wikström - Ny(Thörnberg)
Olausson - Wennlund - Ny
Andrae - Ny
Ny(Williamsson) - Karlström
Ny (Bertov) - Ny (Strömberg)
Viktor Sjöholm
Självklart är det så, JVM spelare från Allsvenskan brukar ha relativt ledande roller i deras lag. Dock så är förhoppningsvis HV inte ett vanligt HA lag, man har planer på att slåss i absoluta toppen direkt, då är det nog troligt att någon av dem hamnar lite längre ner i hierarkin initialt.
Därför tror jag egentligen bara att det är Nybeck av forwards som man har tänkt topp-6 när Tommy och Fredrik ställer upp en depth chart (gjorde ändå 5p på 3 matcher i Almtuna). Medan Olausson (6p på 11 i HA) och Wikström (3p på 13 matcher i HA) är tänkta lite längre ner i hierarkin i ett lag som menar allvar med att gå rätt upp. Där kan man inte direkt utkräva 0.75p/match, även om iaf Olausson lär hamna där med normal utveckling. Lindbäck känns för mig som den perfekta 3:e kedje spelaren om man vill gå direkt upp. Han har poängen i sig och kan kliva in i en topp-6 roll om det behövs.
Andrae producerade 6p på 13 vilket är perfekt för en tredje back som får spela PP2. Självklart har ju Andrae potentialen att vinna backarnas poägnliga med rätt utväxling. Men jag skulle gärna se backar som kan spela båda vägarna som 1:a och 2:a.
Så jag skulle tänka mig något sådant här bland forwards även om det är många parenteser här:
(Önerud)-(Ullström)-(Forsberg)
Törngren - (Nicklas Olausson) - Nybeck
Olausson - Wennlund - Lindbäck
(Kokkonen) - Wikström - (Thörnberg)
Ny och Ny (Junior)
Den där forwardssidan känns väldigt komplett och skulle kunna slåss för play-in i SHL. Här finns trygghet men samtidigt uppsida. Det är väll egnetligen bara 3 centern här som blir en chansning gällande produktion på HA nivå. Men samtidigt så kommer många av dessa kunna ta stora steg.