Silly Season 17/18 - Spelardrömmar!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 17/18 - Spelardrömmar!

Inläggav Nutarviguld » 14 februari 2018, 10:17

Är det 24:00 ikväll som transfer fönstret stänger eller är det 24:00 imorgon ?
Nutarviguld

Inläggav FirstSwitch » 14 februari 2018, 10:32

imorgon, midnatt natten mot fredag.
FirstSwitch

Inläggav Lexhed » 14 februari 2018, 11:11

Inspirerad av ett ironiskt inlägg i granntråden, och för att dämpa min trade deadline-ångest.

"Teemu har erfarenhet från både NHL och KHL, har bra karaktär och vet hur man vinner i SHL. Han håller just nu på att rehabilitera för fullt och vi räknar att han går på is senast i mars. Med sitt både offensiva och trygga backspel blir han en viktigt kugge både i BP och PP då han är rightare och blir en viktigt del av vår långsiktiga satsning och bidrar med kontinuitet och karaktär. Vi har haft koll på honom ett tag och pratat en del med hans faster och moster som båda tycker han har sisu. Dessutom har han bra karaktär och passar in i gänget. Vi har skrivit ett 4-årsavtal med Teemu."
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4417
Senast redigerad av Lexhed 14 februari 2018, 11:13, redigerad totalt 2 gånger.
Lexhed

Inläggav Nutarviguld » 14 februari 2018, 11:12

tack, 48h kvar nu då...varför ska man vara ute i sista sekunden för ?
Nutarviguld

Inläggav Macce » 14 februari 2018, 11:48

Nutarviguld skrev:tack, 48h kvar nu då...varför ska man vara ute i sista sekunden för ?

För att Hult är en adrenalinjunkie.... ;)
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav didotto » 14 februari 2018, 13:17

Lexhed skrev:Inspirerad av ett ironiskt inlägg i granntråden, och för att dämpa min trade deadline-ångest.

"Teemu har erfarenhet från både NHL och KHL, har bra karaktär och vet hur man vinner i SHL. Han håller just nu på att rehabilitera för fullt och vi räknar att han går på is senast i mars. Med sitt både offensiva och trygga backspel blir han en viktigt kugge både i BP och PP då han är rightare och blir en viktigt del av vår långsiktiga satsning och bidrar med kontinuitet och karaktär. Vi har haft koll på honom ett tag och pratat en del med hans faster och moster som båda tycker han har sisu. Dessutom har han bra karaktär och passar in i gänget. Vi har skrivit ett 4-årsavtal med Teemu."
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4417

Kul.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav frippe-borås » 14 februari 2018, 14:02

Om nu en back en ska in så hoppas jag på någon av dessa två:

Gragnani
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9356

Hietanen
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7426

Gragnani har ett utgående kontrakt så hoppas Hult knyter honom på minst två år.
Hietanen har kontrakt men med tanke på KHL o hans lag inte tog sig till slutspel kan vem som helst ryka i KHL lag!

En Joker men absolut bara en Joker!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7556

Salmela har ju visat att han saknar hjärta (Money Talks) vilket inte bör vara rätt karaktär för Hult! Isåfall pratar han emot sig själv!
Fast hade ju inte klagat om han skriver på för nästa säsong också, men inte bara för denna! För visst är han bra men krävs mer än bara denna säsong om man ska knyta till sig honom!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Andersson711 » 14 februari 2018, 19:12

frippe-borås skrev:Om nu en back en ska in så hoppas jag på någon av dessa två:

Gragnani

Hietanen

Hietanen har kontrakt men med tanke på KHL o hans lag inte tog sig till slutspel kan vem som helst ryka i KHL lag!

Salmela har ju visat att han saknar hjärta (Money Talks) vilket inte bör vara rätt karaktär för Hult! Isåfall pratar han emot sig själv!
Fast hade ju inte klagat om han skriver på för nästa säsong också, men inte bara för denna! För visst är han bra men krävs mer än bara denna säsong om man ska knyta till sig honom!

De va fan riktigt nära att dina drömmar slog in!
Andersson711
Moderator

Inläggav Nutarviguld » 14 februari 2018, 19:24

ajhhaahhahha

seriöst nu är min "spelardröm" att Hult INTE är färdig värvad, är detta den värvning vi får...alltså
vi måste gå ihop och kräva att Hult avgår
Nutarviguld

Inläggav frippe-borås » 14 februari 2018, 19:29

Andersson711 skrev:

Gragnani

Hietanen

Visste ju inte att Styrman gick att lösa! Hade jag vetat detta så hade han varit med på listan.
Grymmare karaktär får man leta efter!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nutarviguld » 14 februari 2018, 19:31

Ja jag hörde att Styrman hade så bra karaktär, så egentligen har han 40 assist men har har gett bort sina assist poäng till lagkompisar
Nutarviguld

Inläggav Andersson711 » 14 februari 2018, 19:32

frippe-borås skrev:
Andersson711 skrev:

Gragnani

Hietanen

Visste ju inte att Styrman gick att lösa! Hade jag vetat detta så hade han varit med på listan.
Grymmare karaktär får man leta efter!

Dumt å önska Gragge när Styret finns tillgänglig!
Andersson711
Moderator

Inläggav Nutarviguld » 14 februari 2018, 19:58

Okej här kommer önsketankar.

Kan det vara så att Hult överlistat oss allihopa.
Kan det vara så att en värvning ala Heitanen/Salmela redan är klar men Hult väntar till 23:59 imorgon att presentera det för att han vill att våra närmaste konkurrerande lag ska känna sig lugna och inte vara oroliga för att Hv har värvat en så bra back, värvade man Styrman mest för att lura de andra sportcheferna att ligga lågt och så bara BAM så slår man till en minut innan deadline ?
Nutarviguld

Inläggav Andersson711 » 14 februari 2018, 20:03

Då kan valfri mod stänga och låsa denna tråden. Hult out *micdrop*.
Andersson711
Moderator

Inläggav lejacques » 14 februari 2018, 20:05

Vi håller tummarna för det. Men då blir ju värvningen av Styrman ännu mer märklig. Vi har i nuläget nio skadefria backar på kontrakt.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Robert.76 » 14 februari 2018, 20:37

Andersson711 skrev:Då kan valfri mod stänga och låsa denna tråden. Hult out *micdrop*.

Jag lovar att svälja nyckeln....
Robert.76
Moderator

Inläggav Mike » 14 februari 2018, 22:29

Ju mer jag tänker på detta ju mer förbannad blir jag.

Om nu en back ska in för resten av säsongen, plocka då in Salmela.
Legoknekt, dyr, men jävlar vad bra han är, han har levererat i alla shl lag han spelat för.
Kan spela mer än halva matchen om så krävs, bra defensivt som offensivt.

En sådan spelare kan vara skillnad mellan play-in och kvart, vips, så har du sparat in de pengarna.
+ att du visar fans och sponsorer att det satsas, vi vill längre.

Jag lägger mycket pengar och tid på detta lag, och känner mig nu så jävla blåst.
Kan tyckas vara medgångssupporter(vilket man är ibland :-) ).
Återigen, inget fel på Styrman, i HA, i ett ”satsande” topplag som hos oss tycker jag inte han ska platsa.

Kom igen nu Hult för helvete, leverera eller förlora!
Mike

Inläggav jordfelsbrytare » 14 februari 2018, 22:38

Mike skrev:Ju mer jag tänker på detta ju mer förbannad blir jag.

Om nu en back ska in för resten av säsongen, plocka då in Salmela.
Legoknekt, dyr, men jävlar vad bra han är, han har levererat i alla shl lag han spelat för.
Kan spela mer än halva matchen om så krävs, bra defensivt som offensivt.

En sådan spelare kan vara skillnad mellan play-in och kvart, vips, så har du sparat in de pengarna.
+ att du visar fans och sponsorer att det satsas, vi vill längre.

Jag lägger mycket pengar och tid på detta lag, och känner mig nu så jävla blåst.
Kan tyckas vara medgångssupporter(vilket man är ibland :-) ).
Återigen, inget fel på Styrman, i HA, i ett ”satsande” topplag som hos oss tycker jag inte han ska platsa.

Kom igen nu Hult för helvete, leverera eller förlora!

Återigen mycket bra skrivet! Du samanfattar vad många av oss fans därute känner!
Vågar man inte bjuda upp får man inte heller dansa.
Går inte att bromsa sig igenom en uppförsbacke
jordfelsbrytare

Inläggav Nick » 14 februari 2018, 22:58

lejacques skrev:Vi håller tummarna för det. Men då blir ju värvningen av Styrman ännu mer märklig. Vi har i nuläget nio skadefria backar på kontrakt.

Kan det vara så att vi rent av släpper tex cederholm?
Jag tror och hoppas att de kommer mera.
Nick

Inläggav Andersson711 » 14 februari 2018, 23:02

Nick skrev:
lejacques skrev:Vi håller tummarna för det. Men då blir ju värvningen av Styrman ännu mer märklig. Vi har i nuläget nio skadefria backar på kontrakt.

Kan det vara så att vi rent av släpper tex cederholm?
Jag tror och hoppas att de kommer mera.

Så kan de vara men varför släppa en sistaårs-junior som knappt kostar en korv med bröd?
Jag tror Hult är nöjd. Sen att han beskriver Styrman som en helt annan spelare än den spelaren som Styrman beskriver sig själv som, de är lite udda. Man ska ju alltid sparka uppåt så vill man ha ordning och reda så är det personen/personerna som förlängde Hults kontrakt som måste bort.
Andersson711
Moderator

Inläggav RJ--92 » 15 februari 2018, 04:39

Nutarviguld skrev:Ja jag hörde att Styrman hade så bra karaktär, så egentligen har han 40 assist men har har gett bort sina assist poäng till lagkompisar

3e assist då? Den sista innan dom 2 som räknas.
RJ--92

Inläggav Davestar » 15 februari 2018, 20:37

Har en känsla av att Hult jobbar stenhårt på en forward inför säsongsavslutningen! Om jag skulle gissa så är det Loui caprusso! Innan alla börjar gnälla om orealistiska stjärnnamn och börjar en ny häxjakt på Hult så vill jag att ni tar hänsyn till följande:
+ sparkad av Brynäs denna säsong vilket talar sitt tydliga språk om att detta inte är en dussinspelare
+ tillför välbehövlig bredd (som alla vet är det genom bredd man får i gång exempelvis ett havererat pp)
+ skral poängskörd, rejäl uppsida med andra ord

Tyvärr finns det även minus:
- kontrakt i Tyskland, om han inte har en out i det så kan det bli hiskeligt dyrt/svårt att lösa ut honom
- oklart hurdan karaktär han har, den är på intet sätt dokumenterat dålig som tex Altonen, Rasmussen, schiminin, Mursak, Strandberg mfl mfl

Summa summarum så känns detta väldigt intressant och värdigt HV71. All in nu Hult, låt mig vakna med ett leende i morgon!
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav frippe-borås » 15 februari 2018, 22:59

Davestar skrev:Har en känsla av att Hult jobbar stenhårt på en forward inför säsongsavslutningen! Om jag skulle gissa så är det Loui caprusso! Innan alla börjar gnälla om orealistiska stjärnnamn och börjar en ny häxjakt på Hult så vill jag att ni tar hänsyn till följande:
+ sparkad av Brynäs denna säsong vilket talar sitt tydliga språk om att detta inte är en dussinspelare
+ tillför välbehövlig bredd (som alla vet är det genom bredd man får i gång exempelvis ett havererat pp)

- kontrakt i Tyskland, om han inte har en out i det så kan det bli hiskeligt dyrt/svårt att lösa ut honom
- oklart hurdan karaktär han har, den är på intet sätt dokumenterat dålig som tex Altonen, Rasmussen, schiminin, Mursak, Strandberg mfl mfl

Summa summarum så känns detta väldigt intressant och värdigt HV71. All in nu Hult, låt mig vakna med ett leende i morgon!

:lol:
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav frippe-borås » 15 februari 2018, 23:11

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=246364

Borgmans lillebror ser ju riktigt bra ut om man ser till poängskörd!
Vore något för Hv att plocka in till J20 till nästa säsong. Brorsan kan kanske lägga in ett gott ord!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav didotto » 15 februari 2018, 23:14

frippe-borås skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=246364

Borgmans lillebror ser ju riktigt bra ut om man ser till poängskörd!
Vore något för Hv att plocka in till J20 till nästa säsong. Brorsan kan kanske lägga in ett gott ord!

Hur bra är den serien? Serien under superelit som bla HV spelar i Va?
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav frippe-borås » 15 februari 2018, 23:35

Poäng gör han oavsett o med rätt miljö så kanske det fortsätter!
Inget man är bortskämd med i HV71 längre direkt.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav frippe-borås » 16 februari 2018, 00:01

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11319

Ger Hult ett sista tips på spelare! En grym tekare som kan vara helt avgörande och vi rosar ju inte marknaden när det gäller tekningar.
Vi tappade både Abbott o Christensen som var duktiga tekare.

Kom igen nu Hult, du har exakt 1 timma på dig att fixa denna gubbe ;)

Skämt åsido, det är väl lika bra att sova för det händer nog inget mer!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nutarviguld » 16 februari 2018, 09:11

Jag graspar nog efter halmstrån nu men är det möjligt rent teoretiskt att man gjorde klart med något igår kväll men sen väljer att presentera det idag ?
Nutarviguld

Inläggav Lexhed » 16 februari 2018, 12:23

Davestar skrev:Har en känsla av att Hult jobbar stenhårt på en forward inför säsongsavslutningen! Om jag skulle gissa så är det Loui caprusso! Innan alla börjar gnälla om orealistiska stjärnnamn och börjar en ny häxjakt på Hult så vill jag att ni tar hänsyn till följande:

Ha ha ha!

Fast skrattet fastnar lite i halsen då detta parodiska inlägg ligger alltför nära verkligheten.

Vi vill ju verkligen inte ha in en egoist som faktiskt skjuter mål i klara lägen istället för att passa en medspelare som inte är beredd. Och vi vill inte heller ha in en stor och tuff back som är så feg att han tacklar en motspelare med puck.

Nej vi ska ha en spelare som fått sparken från minst 6-8 klubbar så att han har blivit ödmjuk och återhållsam på isen ("rätt karaktär"), mer rädd för att göra misstag än att dumdristigt försöka göra mål. En som ger järnet på träningarna men som det låser sig för mot riktigt motstånd på matcherna. Det är sådant som bygger långsiktig karaktär.

Här är mina bästa tips (om man nu får nödvärva efter deadline):
- stor tuff tysk back - Thomas Gödtel - som letar ny klubb, 111 minuter utvisningar säsongen 2015/16 och -43 i målskillnad de senaste två säsongerna i DEL2. Nackdel: inte spelat i Brynäs http://www.eliteprospects.com/player.php?player=21231
- kvick schwietzare - Manuel Gossweiler - som vann U18 JVM-silver för 17 år sedan dvs utvecklingsbar. Gjorde ett mål i NLB förra säsongen, lagt av men är villig att pröva lyckan i en ny klubb efter att ha fått gå från sin NLA-klubb. Nackdel: faktiskt gjort ett mål och har bara -2 i målskillnad dvs lite för offensiv och divig. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18672
- och det bästa tipset - Fredrik Sandgren - en svensk stabil allround back med erfarenhet från Allsvenskan och högsta slovakiska ligan. Söker ny klubb efter det slovakiska äventyr. Han gjorde faktiskt 18 poäng på 55 matcheroch bara -10 i målskillnad så han skulle nästan kunna kvala in på riktigt. Hult slå till! Erfarenhet från SHL-kval! http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1224
Lexhed

Inläggav Nutarviguld » 16 februari 2018, 12:35

hahaha sjukt kul, men tragiskt samtidigt :(
Nutarviguld

FöregåendeNästa

Återgå till HV71