Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: Forna HV71-spelare!

Inläggav RJ--92 » 26 juni 2013, 18:17

Lite kul grej att Almqvist vann Calder Cup med Grand Rapis medan Hjalmarsson vann Stanley Cup med Chicago samma säsong :lol:
RJ--92

Inläggav Junior » 26 juni 2013, 19:05

Spang till Leksand.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Simon » 26 juni 2013, 19:22

.....och Nick Angell till Karlskrona =)
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav Keskinen » 26 juni 2013, 19:43

RJ--92 skrev:Lite kul grej att Almqvist vann Calder Cup med Grand Rapis medan Hjalmarsson vann Stanley Cup med Chicago samma säsong :lol:

Det fostras vinnare i HV! : )
Keskinen

Inläggav Robert.76 » 26 juni 2013, 19:59

Dan Spangs nästa klubb blir Leksand

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... i-leksand/
Robert.76
Moderator

Inläggav Keskinen » 9 juli 2013, 18:37

Cheechoo till nya KHL-laget i Zagreb, sjukt att dom har 18 transatlanter nu.
Keskinen

Inläggav hammare7 » 11 augusti 2013, 06:59

Säsongen börjar bra för Tedenby han var med i foppas Icebreaker lag men insatsen är väll sådär iallafall i mötet mot Hoting där de vann med 20-2 och Tedenby lyckas bli -1 och Hoting gjorde bara 1 spelmål, det andra kom på straff.

http://www.expressen.se/sport/hockey/pe ... stisk-sak/
hammare7

Inläggav Keskinen » 14 augusti 2013, 00:51

Intervju med Önerud på Modos hemsida http://www.modohockey.se/artikel/40438/

3.20 in i klippen är han nära på att säga fel, ganska kul :) längtar säkert efter att spela i HV igen om nåt år..
Keskinen

Inläggav Pawhlen » 15 augusti 2013, 11:37

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7300097.ab

Lars Jonsson tvingas sluta pga sin sjukdom, tråkigt att karriären måste ta slut på ett sådant sätt :(
Pawhlen

Inläggav Vkb » 15 augusti 2013, 12:11

Keskinen skrev:Intervju med Önerud på Modos hemsida http://www.modohockey.se/artikel/40438/

3.20 in i klippen är han nära på att säga fel, ganska kul :) längtar säkert efter att spela i HV igen om nåt år..

Dem som håller på hå.. Modo

haha :lol:
Såkklat
-Fredrik Stillman

Som sagt
-Andreas Jämtin
Användarvisningsbild
Vkb

Inläggav Keskinen » 15 augusti 2013, 13:08

Vkb skrev:
Keskinen skrev:Intervju med Önerud på Modos hemsida http://www.modohockey.se/artikel/40438/

Dem som håller på hå.. Modo

haha :lol:

Precis det jag menade :) riktigt kul!
Keskinen

Inläggav Junior » 15 augusti 2013, 13:25

Man kan se på honom hur han upptäcker sitt misstag och försöker dölja de så bra som möjligt.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav FirstSwitch » 15 augusti 2013, 13:34

bäst :lol:
FirstSwitch

Inläggav Frewenn » 16 augusti 2013, 11:29

Jukka Voutilainen (som ännu är skadad efter att ha krockat med sin lagkamrat under uppvärming i våras) har blivit utnämnd som kapten i sitt KalPa.

Jukka var förövrigt med sitt KalPa igår i Jönköping även om han är skadad. Säkert för att hälsa på några gamla polare.. :)

Källa: http://www.kalpa-hockey.fi/2013-2014_uutinen/kalpan-kapteenisto-julki

Bild
Användarvisningsbild
Frewenn

Inläggav Vkb » 16 augusti 2013, 12:25

Frewenn skrev:Jukka Voutilainen (som ännu är skadad efter att ha krockat med sin lagkamrat under uppvärming i våras) har blivit utnämnd som kapten i sitt KalPa.

Jukka var förövrigt med sitt KalPa igår i Jönköping även om han är skadad. Säkert för att hälsa på några gamla polare.. :)

Källa: http://www.kalpa-hockey.fi/2013-2014_uutinen/kalpan-kapteenisto-julki

Bild

Vart ska man ha C:et egentligen? Otroligt mycket reklam :o
Såkklat
-Fredrik Stillman

Som sagt
-Andreas Jämtin
Användarvisningsbild
Vkb

Inläggav chinobar » 17 augusti 2013, 09:36

Vkb skrev:Vart ska man ha C:et egentligen? Otroligt mycket reklam :o

Nån av företagen som gör reklam har kanske ett C i loggan, det räcker väl!?
:-D
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Davester » 17 augusti 2013, 21:35

Ledda har haft en stark start på försäsongen- retar mig kopiöst att "NHL" misshandlade honom i stället för att hitta en passande roll... Rhett "jag-vägrar-kämpa-för-att-jag-år-för-svag-både-psykiskt-och-fysiskt-och-dessutom-har-grava-attitydproblem-och-skiter-fullständigt-i-stolthet-för-klubbmärket"Rahkshani gjorde 2+1 i kväll och har därmed haft en lysande försäsongsinledning. Sannolikt gör han mellan 50-60 p denna säsong- konstigt nog är jag fortfarande oerhört nöjd att han inte spelar i HV. En ny Mike Iggulden?!?
Hur länge ska vi fortsätta lida? AVGÅ Uffe!
Davester

Inläggav Pawhlen » 17 augusti 2013, 21:39

Davester skrev:Ledda har haft en stark start på försäsongen- retar mig kopiöst att "NHL" misshandlade honom i stället för att hitta en passande roll... Rhett "jag-vägrar-kämpa-för-att-jag-år-för-svag-både-psykiskt-och-fysiskt-och-dessutom-har-grava-attitydproblem-och-skiter-fullständigt-i-stolthet-för-klubbmärket"Rahkshani gjorde 2+1 i kväll och har därmed haft en lysande försäsongsinledning. Sannolikt gör han mellan 50-60 p denna säsong- konstigt nog är jag fortfarande oerhört nöjd att han inte spelar i HV. En ny Mike Iggulden?!?

Absolut, blir kul när Växjös supportrar inser hur osynlig Rhett kan vara emellanåt
Pawhlen

Inläggav trancedanne » 18 augusti 2013, 02:47

Pawhlen skrev:
Davester skrev:Ledda har haft en stark start på försäsongen- retar mig kopiöst att "NHL" misshandlade honom i stället för att hitta en passande roll... Rhett "jag-vägrar-kämpa-för-att-jag-år-för-svag-både-psykiskt-och-fysiskt-och-dessutom-har-grava-attitydproblem-och-skiter-fullständigt-i-stolthet-för-klubbmärket"Rahkshani gjorde 2+1 i kväll och har därmed haft en lysande försäsongsinledning. Sannolikt gör han mellan 50-60 p denna säsong- konstigt nog är jag fortfarande oerhört nöjd att han inte spelar i HV. En ny Mike Iggulden?!?

Absolut, blir kul när Växjös supportrar inser hur osynlig Rhett kan vara emellanåt

39 poäng och slutade 11:a i poängligan är knappast dåligt. Vem tror att Gagnon kommer göra bättre ifrån sig?
Bra gjort av Växjö som får en kanonlirare. Och snälla, vem fan tror att någon av dessa Nordamerikaner bryr sig om klubbmärket (förutom Krog)?
trancedanne

Inläggav Davester » 18 augusti 2013, 10:11

trancedanne skrev:
Pawhlen skrev:

39 poäng och slutade 11:a i poängligan är knappast dåligt. Vem tror att Gagnon kommer göra bättre ifrån sig?
Bra gjort av Växjö som får en kanonlirare. Och snälla, vem fan tror att någon av dessa Nordamerikaner bryr sig om klubbmärket (förutom Krog)?

Nu förstår jag ingenting... Har någon sagt att divan inte gjorde mycket poäng- jag skriver ju tom att jag tror han gör ännu fler denna säsongen. Vad har en jämförelse med Gagnon för relevans överhuvudtaget? Var har du läst att de nya bryr sig om klubbmärket?
Jag gillade inte divans attityd och kroppsspråk, därför tycker jag han passar betydligt bättre i Växjö än HV. Förhoppningsvis är de nya nordamerikanerna mer lika Abbotts än divan, dvs har yrkesstolthet och förmågan att kunna kämpa även i motgång.
Davester

Inläggav trancedanne » 18 augusti 2013, 15:47

Hans jobb var att göra poäng, han lirade i förstakedjan och levererade. I princip alla hockeyspelare är legoknektar, de drar dit där de får mest stålar. I Rhetts fall kanske det blev en aning övertydligt emellanåt men han spelade ju fortfarande bra hockey och det borde vara viktigast.
Det finns undantag som Bud Holloway, Abbotts och Krog men över 90 % skiter fullständigt i vart de spelar så länge stålarna finns där.
Jag jämför med Gagnon för jag ser honom som den tilltänkta ersättaren som jag personligen inte tror ett dugg på. Man gör sig av med en en liten och svag spelare som gjorde väldigt bra ifrån sig och tar in en annan som har precis samma fysiska förutsättningar, bra tänkt...
trancedanne

Inläggav Pawhlen » 18 augusti 2013, 15:53

trance: i grundserien ja men i slutspelet var han lika utstrålande som en sur disktrasa
Pawhlen

Inläggav trancedanne » 18 augusti 2013, 16:08

Pawhlen skrev:trance: i grundserien ja men i slutspelet var han lika utstrålande som en sur disktrasa

Återigen så är tydligen utstrålningen viktigare än själva hockeyn bland vissa här. Han lyckades ändå skrapa ihop 5 poäng på lika många matcher
trancedanne

Inläggav Pawhlen » 18 augusti 2013, 16:41

trancedanne skrev:
Pawhlen skrev:trance: i grundserien ja men i slutspelet var han lika utstrålande som en sur disktrasa

Återigen så är tydligen utstrålningen viktigare än själva hockeyn bland vissa här. Han lyckades ändå skrapa ihop 5 poäng på lika många matcher

Du missuppfattade mig troligen, han var ju inte direkt någon som kämpade när det gick motigt för laget.
Pawhlen

Inläggav Nick » 18 augusti 2013, 16:52

Personligen så var rhett ingen favorit hos mig..MEN han lyckades skrapa ihop 39 poäng sin första säsong i shl och de måste ju nånstans va godkänt.. blir förvånad om nån utav våra nya killar gör så mycket poäng faktiskt.. Alltid svårt att producera mycket första året på stor rink..har för mig att bud holloway inte gjorde jättemycket poäng första säsongen heller. .
tror som trance att rhett kommer ligga i topp i poängligan denna säsong tyvärr..
Nick

Inläggav Pawhlen » 18 augusti 2013, 16:54

Nick skrev:Personligen så var rhett ingen favorit hos mig..MEN han lyckades skrapa ihop 39 poäng sin första säsong i shl och de måste ju nånstans va godkänt.. blir förvånad om nån utav våra nya killar gör så mycket poäng faktiskt.. Alltid svårt att producera mycket första året på stor rink..har för mig att bud holloway inte gjorde jättemycket poäng första säsongen heller. .
tror som trance att rhett kommer ligga i topp i poängligan denna säsong tyvärr..

Holloway gjorde 49 poäng första säsongen i SHL
Pawhlen

Inläggav Davester » 18 augusti 2013, 22:19

Trance: visst levererade RR, det är det ingen som säger emot. Däremot hade han en risig attityd på isen. Givetvis är i princip alla spelare i dag legoknektar, det skiljer sig dock mycket i stolthet över prestation mellan spelare jämför exempelvis Linkan/RR med Nilson/ Jesse. Som jag tolkar ditt inlägg så är det viktigare för dig att ha många spelare som gör mycket poäng och åka ut tidigt i slutspelet än att ha ett bra lag som är med och och fightas om guld.
Davester

Inläggav dekman » 19 augusti 2013, 10:49

Rhett gjorde även en grym försäsong i HV med 10 poäng på 5 matcher - så han verkar gilla försäsonger...
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Diabolics » 19 augusti 2013, 11:33

<off topic> jag ser en rätt tråkig attityd som fått fäste här bland vissa komentatorer. Att likt Zlatan medvetet inte använda personers namn utan istället kalla dem något som med avsikt är till för att förmiska dem... (filosofen, divan, nhl ). Är det verkligen så viktigt att hela tiden visa att man avskyr någon så mycket bara för man inte gillar någons inställning? Jag kan köpa att man kallar någon feg/idiot/etc om de gjort sig skyldiga till något mer substantiellt som en checking to the head eller något..... </off topic>

Att Rhett gör poäng är inte så konstigt, men jag är och kommer bli förvånad om Ledda gör en kanon-sässong. Som många påpekat så slaknade han med åren, och åldern brukar ju ta ut sin rätt, speciellt när man har en sådan spelstil. Undantaget skulle vara om han på något sätt sätts i en kedja där kemin klaffar till 100%. Jag hoppas dock att bägge gör bort sig, det är bättre för HV.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav hammare7 » 19 augusti 2013, 11:48

Rhett är en grym spelare som har näsan för målet. Men tyvärr passade han inte riktigt in i den hockeyn som HV vill spela. Tror han kan passa bättre i ett lag där han får spela sitt spel och jag tror faktiskt han kommer passa in bättre i Växjö som inte har samma aggresiva spelstil. Visst Rhett kommer någ vara inne på en del baklängesmål då han ej är så bra i defensiven men han kommer göra uppåt 20 mål och kommer vara Växjös stora målskytt. Tyckte han hamnade lite fel med en så offensiv center som Krog i HV, han skulle behövt en mer defensiv center som kan backa upp bakåt, typ Andreas Falk eller Johan Davidsson, iallafall i 5 mot 5. Visst jag kommer sakna Rhett i HV men jag är ej helt förstörd att han lämnade.

Skulle ej förvåna mig om Rhett kommer plasseras med deras nya finne Lajunen eller Dennis Rasmussen.
hammare7

FöregåendeNästa

Återgå till HV71