Silly Season 17/18 - Spelardrömmar!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 17/18 - Spelardrömmar!

Inläggav Räkan » 12 februari 2018, 18:29

frippe-borås skrev:Precis som många andra sagt så har P-W tyvärr bevisat att han inte håller för att bära första spaden!
Trodde verkligen han skulle lyfta en nivå till i Hv men har tyvärr inte gjort det! Tråkigt för oss och HV71 men oerhört tråkigt för P-W som verkar vara en kanonkille!

Välkommen Sandström och hoppas verkligen han hinner komma in i det och hittar storformen direkt för det behöver vi!

Hoppas Hult inte nöjer sig där utan hittar en klassback och en renodlad sniper!
Gör han inte det så är det lika bra att ta semester redan nu. För har inte de killar som haft ca 50 omgångar på sig fått ihop det så lär de inte göra det nu heller utan hjälp av klass!
Frågan är bara om de hittar det som krävs?

Kommer det säkert massa glåpord att vi har ett bra lag, visst på pappret men inte i verkliga spelet ute på isen där det verkligen gäller!

Ja vi skulle ju säkert kunna värva dyra gubbar som är överbetalda kortsiktigt också. Jag vill gärna se en uppåtgående utvecklingskurva på 5 år med din taktik...
Användarvisningsbild
Räkan

Inläggav Quila » 12 februari 2018, 18:48

frippe-borås skrev:Hoppas Hult inte nöjer sig där utan hittar en klassback och en renodlad sniper!
Gör han inte det så är det lika bra att ta semester redan nu.

En back ska in och vet inte varför det skriks så enormt efter FW:s. Det viktigaste måste väl ändå vara att få Wännström tillbaka i spel igen.
Med han tillbaka och med spelare som Ullström och Sweatt på uppåtgående, så har vi slagkraft framåt.

För er som klagar på Thörnberg, så gör han i min mening vad man kan förvänta sig av honom. Ifjol stod han för ett poängsnitt på 0,57 och i år ligger han på 0,52 per match. Thörnberg är dock en typiskt sådan spelare som höjer sig när det gäller som mest och serieliknande passar honom inte lika bra som slutspelet gör, när det börjar tätna och intensifieras. Detta av olika anledningar. 11 poäng på 14 slutspelsmatcher ifjol vittnar om detta. Samma med exempelvis Sundh som stod för 11 poäng fast på 16 matcher. Generellt sett så är större och tyngre spelare som mer kan dra nytta av sin fysik och styrka bättre i slutspelssamanhang och vice versa. Detta talar ju även för spelare som Stenlund, Ejdsell, Engvall och inte minst Wärn.

Oavsett vad, så kommer man inte att ta semester förrän sista sekunden av denna säsongen är spelad och allt är avgjort. Det kan jag garantera!
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav frippe-borås » 12 februari 2018, 18:50

Räkan skrev:
frippe-borås skrev:Precis som många andra sagt så har P-W tyvärr bevisat att han inte håller för att bära första spaden!
Trodde verkligen han skulle lyfta en nivå till i Hv men har tyvärr inte gjort det! Tråkigt för oss och HV71 men oerhört tråkigt för P-W som verkar vara en kanonkille!

Välkommen Sandström och hoppas verkligen han hinner komma in i det och hittar storformen direkt för det behöver vi!

Gör han inte det så är det lika bra att ta semester redan nu. För har inte de killar som haft ca 50 omgångar på sig fått ihop det så lär de inte göra det nu heller utan hjälp av klass!

Kommer det säkert massa glåpord att vi har ett bra lag, visst på pappret men inte i verkliga spelet ute på isen där det verkligen gäller!

Ja vi skulle ju säkert kunna värva dyra gubbar som är överbetalda kortsiktigt också. Jag vill gärna se en uppåtgående utvecklingskurva på 5 år med din taktik...

Då får vi nöja oss nu då menar du och missa eventuellt slutspel med din taktik!
Underbart efter att ha tagit guld ifjol!

Nej jag vill se denna kille som verkar vara på väg bort!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=91153
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav magnus b » 12 februari 2018, 18:57

Räkan,

Problemet är ju att en bra trupp är en extrem färskvara i SHL. NHL snor talangerna du ska bygga långsiktigt på efter en ok säsong. KHL köper gärna upp dem ändå.

Riktigt långsiktiga investeringar gör du genom att plöja in pengar i juniorverksamheten och försöker hålla vissa kulturbärare kvar i truppen över tid för att vidarebefodra kulturen till de yngre när de kommer upp.

För att vinna guld krävs det en kombination av både långsiktighet och kortsiktighet.

Låna in Joni Tuulola för resten av säsongen, han ger tydliga Mikko Lehtonen vibbar.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=90023
Senast redigerad av magnus b 12 februari 2018, 19:00, redigerad totalt 1 gång.
magnus b

Inläggav Räkan » 12 februari 2018, 18:58

frippe-borås skrev:
Räkan skrev:

Då får vi nöja oss nu då menar du och missa eventuellt slutspel med din taktik!
Underbart efter att ha tagit guld ifjol!

Nej jag vill se denna kille som verkar vara på väg bort!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=91153

Du tänker fortfarande kortsiktigt. Det är inte jag som leker sportchef och sitter å drömmer som du på nätet?

Hur har du tänkt då? Räcker det med att jag säger att om inte chansen och utvecklingen gavs till Pilut, tror du då han hade blivit en ledande back som nu? Tror du att han hade fått en uppåtgående utveckling om du hade fullt laget med dina så kallade "toppbackar"??
Användarvisningsbild
Räkan

Inläggav lejacques » 12 februari 2018, 19:03

"Det är inte jag som leker sportchef och sitter å drömmer som du på nätet".

Räkan. Du är medveten om att du är inne på ett supporterforum i en tråd som heter "Spelardrömmar"?

:lol:
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nutarviguld » 12 februari 2018, 19:09

Hörde om en finsk top back idag. Salmela kanske
Nutarviguld

Inläggav Räkan » 12 februari 2018, 19:10

magnus b skrev:Räkan,

Problemet är ju att en bra trupp är en extrem färskvara i SHL. NHL snor talangerna du ska bygga långsiktigt på efter en ok säsong. KHL köper gärna upp dem ändå.

Riktigt långsiktiga investeringar gör du genom att plöja in pengar i juniorverksamheten och försöker hålla vissa kulturbärare kvar i truppen över tid för att vidarebefodra kulturen till de yngre när de kommer upp.

För att vinna guld krävs det en kombination av både långsiktighet och kortsiktighet.

Låna in Joni Tuulola för resten av säsongen, han ger tydliga Mikko Lehtonen vibbar.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=90023

Uppenbart är det att investera i en juniorverksamhet.
Att bygga en långsiktig trupp är inte bara att forma om dom till toppspelare, utan forma om dom till spelare som presterar utifrån det dom kan. Och att forma till ett sammansvetsat lag som levererar. Att spetsa truppen med en eller två spelare, ja det funkar ju såklart, eller oftast. Men det är också dom som drar och jagar björn i Ryssland eller åker skidor i Schweiz efter säsongen.

Med andra ord. Ha tålamod om värvningar, det ska komma in rätt snubbe också.

Lejacques: Haha ja lite roligt av mig, men du kanske förstår i praktiken vad jag syftar på..
Senast redigerad av Räkan 12 februari 2018, 19:13, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Räkan

Inläggav johannes k » 12 februari 2018, 19:12

Räkan skrev:... forma om dom till spelare som presterar utifrån det dom kan. Och att forma till ett sammansvetsat lag som levererar.

Det här är främsta uppgiften för tränarna och inte sportchefen.

Skulle varit kul att plocka upp Oula Palve från HPK. Satt upp 17 poäng i Januari månad och av hans 41 poäng är 24 på PP.
johannes k

Inläggav jordfelsbrytare » 12 februari 2018, 19:16

Dennis Rasmussen precis ut på marknaden. Ja tack komsi komsi osv :D
https://mobile.twitter.com/Sannylindstr ... 8039116896
Senast redigerad av jordfelsbrytare 12 februari 2018, 19:48, redigerad totalt 1 gång.
jordfelsbrytare

Inläggav magnus b » 12 februari 2018, 19:16

Räkan skrev:Med andra ord. Ha tålamod om värvningar, det ska komma in rätt snubbe också.

Är det du Hult? :)
magnus b

Inläggav Räkan » 12 februari 2018, 19:17

johannes k skrev:
Räkan skrev:... forma om dom till spelare som presterar utifrån det dom kan. Och att forma till ett sammansvetsat lag som levererar.

Det här är främsta uppgiften för tränarna och inte sportchefen.

Och laget skapas inte om inte dialogen och kommunikationen finns mellan tränarna och sportchefen.
Användarvisningsbild
Räkan

Inläggav Räkan » 12 februari 2018, 19:18

magnus b skrev:
Räkan skrev:Med andra ord. Ha tålamod om värvningar, det ska komma in rätt snubbe också.

Är det du Hult? :)

Jo såklart :) (ironisk)

Nu är det middag
Användarvisningsbild
Räkan

Inläggav didotto » 12 februari 2018, 20:17

Ledin bryter tydligen med KHK(eller tvärtom). Jag är totalt livrädd att HV väljer att plocka in honom
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav Nutarviguld » 12 februari 2018, 20:24

jordfelsbrytare skrev:Dennis Rasmussen precis ut på marknaden. Ja tack komsi komsi osv :D

Eh jaaaa tack
Nutarviguld

Inläggav Arogoo » 12 februari 2018, 20:25

didotto skrev:Ledin bryter tydligen med KHK(eller tvärtom). Jag är totalt livrädd att HV väljer att plocka in honom

och så skriver vi ett 5 årskontrakt me han för han har rätt karaktär. Ledin är en utfyllnadsspelare för 4 femma och vi har ej plats för honom. Om vi värvar han då är det en riktig kompisvärvning från johan och johan
Arogoo

Inläggav Andersson711 » 12 februari 2018, 20:38

didotto skrev:Ledin bryter tydligen med KHK(eller tvärtom). Jag är totalt livrädd att HV väljer att plocka in honom

Ja de kommer ju inte hända. En gissning: Brynäs. Bengtzén pratar ofta om att göra lite mer ”Bofors” av laget. Här är deras spelare.
Andersson711
Moderator

Inläggav Quila » 12 februari 2018, 20:47

Finns inte en chans, så du behöver inte vara orolig :D
Quila
Moderator

Inläggav frippe-borås » 12 februari 2018, 20:54

Räkan!

Så du menar att man inte ska ta in en klassback när man ändå ska plocka in en back!?
Du kanske sitter och studsar o hoppas de tar in Mikko Luoma eller Mats Trygg?
Det gör inte jag vart fall! Men vi kanske inte har samma förväntningar på HV71!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Quila » 12 februari 2018, 20:57

Nutarviguld skrev:
jordfelsbrytare skrev:Dennis Rasmussen precis ut på marknaden. Ja tack komsi komsi osv :D

Eh jaaaa tack

Vore för klubben som lyckas signa honom, som Sanny skriver, ”en håll-käften-värvning” (vilket underbart uttryck förövrigt).
Många klubbar har nog maxat sin spelarbudget men Hv är säkerligen ett av lagen som rent ekonomiskt skulle kunna vara med i jakten iaf. Även DIF och Malmö, känns det som skulle kunna vara med och hugga kanske. Tror dock Växjö missar detta tåget i vilket fall :lol: :twisted:
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 12 februari 2018, 20:59

frippe-borås skrev:Räkan!

Så du menar att man inte ska ta in en klassback när man ändå ska plocka in en back!?

Tror jag kan svara åt Räkan: En klassback är det som kommer att komma in. Inte en breddspekare, var så säker :)
Senast redigerad av Quila 12 februari 2018, 21:11, redigerad totalt 1 gång.
Quila
Moderator

Inläggav Arogoo » 12 februari 2018, 21:02

Ja tack men de lär bli dyrt och men om man lyckas kan en dröm om ett bra slutspel byggas upp men de är en sådan här värvning i denna klass som behövs för vi skall ha nått att göra i slutspelet för om vi kommer till kvarten så lär det bli växjö vi kommer möta
Arogoo

Inläggav Andersson711 » 12 februari 2018, 21:38

Quila skrev:
frippe-borås skrev:Räkan!

Tror jag kan svara åt Räkan: En klassback är det som kommer att komma in. Inte en breddspekare, var så säker :)

Magkänsla? Vad talar för spets, egentligen?
Andersson711
Moderator

Inläggav freddie » 12 februari 2018, 22:14

Oj vilken dröm Rasmussen är.
Med tanke på nya TV-avtalet nästa säsong så tycker jag HV ska försöka signa honom nu och minst nästa säsong också.
Kan tänka mig att Växjö skulle kunna gå över budget det här året och få igen dom pengarna nästa år, det får inte ske
Kom igen nu Hultan
freddie

Inläggav Arogoo » 12 februari 2018, 22:28

Arogoo

Inläggav Andersson711 » 12 februari 2018, 22:38

Även Rasmussen klar för Lakers. Sjukt! Evertsson, hade jag haft ppengar hade jag erbjudit dig 5 millar per säsong för att jobba hos oss!
Andersson711
Moderator

Inläggav shitkicker » 12 februari 2018, 22:45

Kul att ni håller igång diskussionen, grabbar och tjejer! Och trots motsatta uppfattningar så håller ni diskussionen på en bra och rumsren nivå med glimten i ögat (mer eller mindre iallafall). Kul att se! Keep it up!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Nick » 12 februari 2018, 22:49

Börjar ju bli smått komiskt med Växjös värvningar. Dom har stjärnor i varenda femma.
hoppas det biter dom i röven till sist!
Nick

Inläggav Sir Ward » 12 februari 2018, 22:50

Hade du rutat Lance Ward så..

Månadens pris går till... ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav shitkicker » 12 februari 2018, 22:57

Andersson711 skrev:Även Rasmussen klar för Lakers. Sjukt! Evertsson, hade jag haft ppengar hade jag erbjudit dig 5 millar per säsong för att jobba hos oss!

Men detta måste ju vara den enklaste värvningen nånsin för Lakers?
Jag menar:
1) Han spelade i VLHC innan han åkte över pölen.
2) VLHC är seriesuverän och storfavorit till SM-guldet.
3) Han lär ha haft kontakt mer eller mindre hela tiden med VLHC.
4) Han har antagligen vänner kvar i Växjö, både på och utanför isen.

Krävdes nog inte speciellt hårda förhandlingar långt in på nätterna med överkonsumtion av filterfria cigaretter för att få ”hem” honom. ;)
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till HV71