Hockeyallsvenskan 21/22

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Hockeyallsvenskan 21/22

Inläggav DocSeverinsen » 3 januari 2022, 16:32

Om man utgår från att alla spelare är vaccinerade så är sannolikheten att drabbas av allvarlig covid väldigt begränsad. Har ingen uppfattning om siffror i procent, men vi utgår i alla fall att de flesta är unga och vältränade och utgör i grundläget ingen riskgrupp. Jag skulle säga att det större risk för hälsan att spela hockey på elitnivå. Så av den anledningen finns ingen anledning att bromsa.

Sen kommer det inte bli helt 100% rättvist när lag måste pausa eller blir av med viktiga spelare, men tror det jämnar ut sig över tid.
Det andra situationer som heller inte är rättvisa, t.ex. att en spelare i ditt lag blir skadad och "förövaren" blir avstängd i efterhand. Då blir ditt lag försvagat och motståndarna, som kanske möter dina närmsta konkurrenter i botten/toppen, blir också försvagade. Svårt att göra på annat sätt dock.

Vad gäller publiken så är det väl så att alla där inte har samma fysiska förutsättningar. Hur man ska göra där är svårare att säga. Jag kan tycka att covid-pass borde vara nog. Är man riskgrupp kanske man ska tänka sig för ett varv till innan man går på match, eller annat event med hög trängsel.
DocSeverinsen

Inläggav spaawn » 3 januari 2022, 22:44

Guld skrev:
DocSeverinsen skrev:Av de olika virusvarianterna som cirkulerar är Omikron dem som anses bli den dominerande. Den smittar i högre utsträckning än tidigare varianter men av det man sett hittills verkar man inte lika allvarligt sjuk som t.ex. deltavarianten. Data pekar åt detta hållet men det är väl inte 100% bekräftat...

Nu får vi anta att de flesta spelare är vaccinerade. Dock ska sägas att vaccin inte hindrar oss att få sjukdomen, men gör att man blir mindre allvarligt sjuk, då kroppen "lärt" sig hur man ska hantera viruset. Så för de allra flesta lär det bli som en vanlig influensa eller en förkylning. Sen kan vissa bli allvarligt sjuka också, likväl som vissa kan bli allvarligt sjuka av säsongsinfluensan.

Frågan är om vi skulle ställa in säsongen på grund av säsongsinfluensan...

Egentligen borde man pausa serien till man har mer kontroll på smittan. Dels är det (eller kan bli) jävligt osportsligt när lagen får olika förutsättningar att förbereda sig inför match, då många kanske får sviter efter själva sjukdomen som DocSeverinsen är inne på.

Dessutom är ju restriktionerna/vaccinationspassen helt jävla sjuka enligt mig.
Varför behövs ett vaccinations-pass när vaccinerade också sprider smittan (om än inte i samma utsträckning)? :evil:
Det hade ju varit en bra ide om man blev immun, men så verkar det ju inte vara.
Helt värdelöst att spela inför begränsad publik. Då är det bättre att pausa skiten.

Antingen har vi en farlig pandemi eller har vi det inte? Det är bara för vetenskapen, hockeyligan och regeringen att bestämma sig.
Antingen stänger vi ned allt, eller så öppnar vi upp helt. Vi kan inte hålla på som vi gör nu.

Allt handlar om att inte överbelasta sjukvården. Sålänge smittan gör att sängar på sjukhus fylls upp så måste vi tyvärr ha restriktioner, även om folk inte avlider i samma utsträckning. Vi kan inte ha en situation där akut sjuka möts av "tyvärr men sjukhuset är fullt" och får vända i dörren. Sjukvården är trotsallt en ändlig resurs i slutändan.
spaawn

Inläggav Pg79an » 4 januari 2022, 00:19

spaawn skrev:
Guld skrev:
DocSeverinsen skrev:Av de olika virusvarianterna som cirkulerar är Omikron dem som anses bli den dominerande. Den smittar i högre utsträckning än tidigare varianter men av det man sett hittills verkar man inte lika allvarligt sjuk som t.ex. deltavarianten. Data pekar åt detta hållet men det är väl inte 100% bekräftat...

Nu får vi anta att de flesta spelare är vaccinerade. Dock ska sägas att vaccin inte hindrar oss att få sjukdomen, men gör att man blir mindre allvarligt sjuk, då kroppen "lärt" sig hur man ska hantera viruset. Så för de allra flesta lär det bli som en vanlig influensa eller en förkylning. Sen kan vissa bli allvarligt sjuka också, likväl som vissa kan bli allvarligt sjuka av säsongsinfluensan.

Frågan är om vi skulle ställa in säsongen på grund av säsongsinfluensan...

Egentligen borde man pausa serien till man har mer kontroll på smittan. Dels är det (eller kan bli) jävligt osportsligt när lagen får olika förutsättningar att förbereda sig inför match, då många kanske får sviter efter själva sjukdomen som DocSeverinsen är inne på.

Dessutom är ju restriktionerna/vaccinationspassen helt jävla sjuka enligt mig.
Varför behövs ett vaccinations-pass när vaccinerade också sprider smittan (om än inte i samma utsträckning)? :evil:
Det hade ju varit en bra ide om man blev immun, men så verkar det ju inte vara.
Helt värdelöst att spela inför begränsad publik. Då är det bättre att pausa skiten.

Antingen har vi en farlig pandemi eller har vi det inte? Det är bara för vetenskapen, hockeyligan och regeringen att bestämma sig.
Antingen stänger vi ned allt, eller så öppnar vi upp helt. Vi kan inte hålla på som vi gör nu.

Allt handlar om att inte överbelasta sjukvården. Sålänge smittan gör att sängar på sjukhus fylls upp så måste vi tyvärr ha restriktioner, även om folk inte avlider i samma utsträckning. Vi kan inte ha en situation där akut sjuka möts av "tyvärr men sjukhuset är fullt" och får vända i dörren. Sjukvården är trotsallt en ändlig resurs i slutändan.

Och just detta är ju helt sinnes, att ett välfärdsland som Sverige har så pass få vårdplatser, sett siffror om näst lägst i Europa räknat per invånare. Tack alla fantastiskt usla politiker!
Pg79an

Inläggav Diabolics » 4 januari 2022, 10:49

Nu är detta ett forum för att diskutera hockey. Inte landstingspolitik.

Framförallt bör man tänka på det om man tror att antalet vårdplatser är det enda viktiga måttet på vårdkvalitet.

Nu diskuterar vi hockey framgent.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav DocSeverinsen » 4 januari 2022, 11:31

Tog en titt på spelschemat. HA:s spelschema är relativt luftigt, och vi har inget OS-break att ta hänsyn till.
I värsta fall kan slutspel flyttas fram. Kan tycka att professionella hockeyspelare bör klara tre matcher i veckan, och vi spelar i stort sett två matcher per vecka, med vissa undantag.
DocSeverinsen

Inläggav lejacques » 4 januari 2022, 11:35

Självklart kommer serien inte ställas in. Fixade man det ifjol kommer man fixa det i år.

Med facit i hand kanske man inte ens borde ha ställt in 19/20-säsongen. Läget var ju om än värre säsongen efter men man kunde ändå genomföra serien.

Så tror inte att vi ska vara oroliga. Med det sagt förstår jag oron. Inget annat lag har straffats hårdare än HV under covid. Hade man genomfört säsongen 19/20 är jag övertygad om att HV aldrig spelat i allsvenskan. Leksand och Oskarshamn var de som tjänade allra mest, både sportsligt och ekonomiskt. De hade aldrig befunnit sig i samma position om det inte varit för den inställda säsongen.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav HV-supportern » 4 januari 2022, 13:17

lejacques skrev:Inget annat lag har straffats hårdare än HV under covid. Hade man genomfört säsongen 19/20 är jag övertygad om att HV aldrig spelat i allsvenskan. Leksand och Oskarshamn var de som tjänade allra mest, både sportsligt och ekonomiskt. De hade aldrig befunnit sig i samma position om det inte varit för den inställda säsongen.

Dessutom blev damerna rånade på ett guld.
HV-supportern

Inläggav NightWalker » 4 januari 2022, 13:35

lejacques skrev:Självklart kommer serien inte ställas in. Fixade man det ifjol kommer man fixa det i år.

Med facit i hand kanske man inte ens borde ha ställt in 19/20-säsongen. Läget var ju om än värre säsongen efter men man kunde ändå genomföra serien.

Håller med. Visst, säsongen 19/20 var allt nytt så jag har förståelse att man valde att ställa in på ett sätt, men som du säger: klarade man av att ta hela säsongen 20/21 i mål så klarar man också 21/22. Man vet vad man gett sig in i när säsongen börjar.

Sedan tror jag att det nya systemet, där serierna är helt frikopplade, verkligen underlättar i denna situationen. Det betyder att SHL kan fokusera på att bara få ihop sitt och HA på sitt. Om det hade varit ett kval mellan SHL och HA som det varit tidigare hade det kunnat bli knivigare och mer sportsligt orättvist där serierna kunnat vara färdiga vid olika tillfällen etc.
NightWalker

Inläggav Sir Ward » 4 januari 2022, 20:00

Saxat från JP
Inte bara HV71 är drabbade – så agerar Hockeyallsvenskan: ”Vi klipper och klistrar”

Tio matcher i Hockeyallsvenskan är uppskjutna. Mycket tyder på att det kan bli fler.
– Just nu sitter vi och klipper och klistrar för att få ihop spelschemat, säger Hockeyallsvenskans sportchef Erik Ryman.

Det börjar likna förra året nu. Omgångar i både SHL och Hockeyallsvenskan skjuts upp på grund av covidsmitta i lagen. Under måndagen meddelade HV71 att man pausar all herrverksamhet på grund av smitta.
– Det är lite samma process som förra året så vi har blivit ganska vana vid att hantera sånt här. Förra året flyttade vi 168 matcher och vi har ett väldigt bra samarbete i ligan där alla har en förståelse om att försöka göra de här flyttningarna av matcher så smidigt som möjligt, säger Hockeyallsvenskan sportchef Erik Ryman.

Det är tio matcher som är uppskjutna, vad gör ni i ligan just nu?
– Vi sitter och klipper och klistrar för att försöka hitta nya datum med lag och tv. Vi har lite luft i kalendern längre fram så vi ska försöka komma ut med lite nya matchdatum så snabbt som möjligt.

Hur mycket luft har ni i kalendern?
– Det är lite svårt att säga, men vi har ett uppehåll under OS till exempel och några helger framöver där jag ser att det finns lediga tider. Sedan kan man försöka hitta dagar där klubbarna kan spela två dagar i rad. Samtidigt vill vi ju att de lag som inte är drabbade nu ska spela, men vi har daglig kontakt med alla klubbar hela tiden.

Finns det några planer på att pausa hela ligan?
– Nej, det är inget som vi har titta på.

Finns det något scenario där ni tar ett beslut om att stänga ligan helt, som det gjordes i andra sporter förra året?
– Nej, vi har aldrig haft en sådan diskussion. Varken förra året eller i år, säger Erik Ryman.

I SHL är man mer bekymmersam. Fortsätter smittspridningen och fler matcher måste skjutas upp av omikronvariantens spridning kan det, precis som förra säsongen, bli aktuellt att förlänga SHL-säsongen och göra justeringar i slutspelsprogrammet.
– Vi har skickat en skrivelse till hockeyförbundet redan i december där vi tar höjd för att behöva se över grundseriens avslutning och eventuellt kommande slutspel. Det är bara för att förbereda oss ifall vi behöver göra justeringar, säger SHL:s sportchef Johan Hemlin till TT.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Weirdo » 5 januari 2022, 20:08

Tittar Almtuna - Björklöven, och man skakar ju inte direkt av Björklövens spel. Riktigt dålig inledning.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Nick » 5 januari 2022, 20:34

Weirdo skrev:Tittar Almtuna - Björklöven, och man skakar ju inte direkt av Björklövens spel. Riktigt dålig inledning.

Tror inte björklöven kommer vara största hotet.
Modo eller Kristianstad tror jag faktiskt på.
Nick

Inläggav HV-supportern » 7 januari 2022, 14:44

Nick skrev:Tror inte björklöven kommer vara största hotet.
Modo eller Kristianstad tror jag faktiskt på.

Instämmer. Möjligtvis också Karlskoga. Men skulle vi få möta Löven i ett slutspel så blir det ingen enkel resa. Kommer garanterat bli sju matcher.
HV-supportern

Inläggav Haard » 7 januari 2022, 16:19

HockeyAllsvenskan gör om lite i årets slutspel;

- Istället för att både åttondelsfinaler och kvartsfinaler spelas i bäst av fem, ändras kvartsfinalerna till bäst av 7.
- Semifinaler och final spelar i bäst av 7, precis som i fjol.

Jag tänker att detta gynnar HV. I mina ögon har vi den bredaste truppen i ligan och ju fler matcher motståndarna har spelat när de möter oss, desto lägre är deras energinivå.

Jag har för mig att jag läste någonstans att HV nu under höst och vinter tränar lite hårdare än vanligt, för att bygga upp kropparna för att hålla och prestera som bäst i ett långt slutspel framåt vårkanten.
Stämmer det (och jag inte minns fel), är känslan att formen sakta men säkert kommer hamna i en uppåtgående trend nu när vintern så småningom övergår i vår....

Vad tänker ni? Gynnas det nya slutspelsupplägget HV eller är det skitsamma? :D

Länk: https://www.hockeyallsvenskan.se/artike ... slutspelet
De ä bar' å åk!
Haard

Inläggav lejacques » 7 januari 2022, 18:27

Haard skrev:HockeyAllsvenskan gör om lite i årets slutspel;

- Istället för att både åttondelsfinaler och kvartsfinaler spelas i bäst av fem, ändras kvartsfinalerna till bäst av 7.
- Semifinaler och final spelar i bäst av 7, precis som i fjol.

Jag tänker att detta gynnar HV. I mina ögon har vi den bredaste truppen i ligan och ju fler matcher motståndarna har spelat när de möter oss, desto lägre är deras energinivå.

Jag har för mig att jag läste någonstans att HV nu under höst och vinter tränar lite hårdare än vanligt, för att bygga upp kropparna för att hålla och prestera som bäst i ett långt slutspel framåt vårkanten.
Stämmer det (och jag inte minns fel), är känslan att formen sakta men säkert kommer hamna i en uppåtgående trend nu när vintern så småningom övergår i vår....

Vad tänker ni? Gynnas det nya slutspelsupplägget HV eller är det skitsamma? :D

Länk: https://www.hockeyallsvenskan.se/artike ... slutspelet

Superbra!

I mina ögon är allsvenskan mästare i att sätta krokben för sig själva. Som det märkliga kvalupplägget (innan det som är nu) vilket med facit i hand missgynnade förloraren i den hockeyallsvenska finalen. Eller som tjatet om att få en direktplats, vilket resulterade i att allsvenskan blev av med en av två potentiella SHL-platser (någon ansvarig i allsvenskan missade uppenbarligen att det gamla kvalsystemet gynnade de allsvenska lagen. I alla fall sett till att en majoritet (inte överhängande, men trots allt majoritet) av de allsvenska lagen faktiskt vann sina serier mot SHL-lagen). Eller som fjol. När man fick för sig att kvartsfinalen skulle spelas i bäst av fem.

Precis som du skriver gynnar en sjumatcherserie alltid det bättre placerade laget. Hemmaplansfördelen visar sig oftast vara direkt avgörande. Sedan slutspelsformatet infördes i SHL/elitserien har aldrig ett lag utanför topp 4 vunnit guld, vilket inte säger lite. Med bäst av fem matcher är det för mycket slump och tillfälligheter som avgör, och tabellen efter en lååång serie spelar mindre roll. Då kan ett lag som slutat 8:a (host, host) mirakulöst vinna guld.

Så. Jag är alltså superpositiv till denna förändring. Sen att beskedet kommer mitt under pågående serie. Ja, det kan jag tycka är ännu ett märkligt agerande från allsvenskans sida. Förutsättningarna borde naturligtvis ha bestämts innan premiärpucken släpptes. Men jaja. I det här fallet gynnar det ju HV.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav lejacques » 7 januari 2022, 18:43

Faktum är. Att det här tror jag ökade HV:s chanser radikalt. Den där jävla bäst av fem-kvartsfinalen var ett orosmoment inför säsongen. Men nu är det borta. Vinner HV-serien så har man riktigt, riktigt bra chanser.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Weirdo » 7 januari 2022, 19:01

Björklöven värvar back. Ser inte, baserat på stats och att Sport släpper honom trots man har hugg på slutspel, att han går in på topp-6 backar i deras lag? Bör väl också betyda att det inte blir något med K. Berglund för deras del.

Hoppas att vårt tålamod belönas och att vi kan få in någon back i samma klass som Bouma håller på forwardsidan. Typ: K Berglund, S Elliott, B Thomas, C Schira(?),
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Andersson711 » 7 januari 2022, 19:29

Weirdo skrev:Björklöven värvar back. Ser inte, baserat på stats och att Sport släpper honom trots man har hugg på slutspel, att han går in på topp-6 backar i deras lag? Bör väl också betyda att det inte blir något med K. Berglund för deras del.

Hoppas att vårt tålamod belönas och att vi kan få in någon back i samma klass som Bouma håller på forwardsidan. Typ: K Berglund, S Elliott, B Thomas, C Schira(?),

Enig. Inte en back jag ser att vi har behov av.
Vi behöver storlek. Gärna spelsinne med. Gärna kunna slå en ordentlig förstapass och starta spelet.
Med tanke på hur Berglund sett ut i Brynäs är även han tokfel.
Andersson711
Moderator

Inläggav lejacques » 7 januari 2022, 20:24

Andersson711 skrev:
Weirdo skrev:Björklöven värvar back. Ser inte, baserat på stats och att Sport släpper honom trots man har hugg på slutspel, att han går in på topp-6 backar i deras lag? Bör väl också betyda att det inte blir något med K. Berglund för deras del.

Vi behöver storlek. Gärna spelsinne med. Gärna kunna slå en ordentlig förstapass och starta spelet.

Med tanke på att Löven har allsvenskans (hockeysveriges?) bästa sportchef så vågar jag varken säga bu eller bä om Nanne.

Och med tanke på Kääntäs tack record skulle Nanne lika gärna kunna vara seriens bästa back när vi summerar säsongen.

Men visst. Med den sportchef vi har så skulle jag nog ifrågasatt en sån spelare om han hamnade i HV. Men nu gäller det alltså Löven.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Weirdo » 8 januari 2022, 12:11

Ingman lämnar djurgården. Hade förvånat mig oerhört om han inte hamnar i modo.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Herkie82 » 8 januari 2022, 13:46

lejacques skrev:
Andersson711 skrev:

Med tanke på att Löven har allsvenskans (hockeysveriges?) bästa sportchef så vågar jag varken säga bu eller bä om Nanne.

Och med tanke på Kääntäs tack record skulle Nanne lika gärna kunna vara seriens bästa back när vi summerar säsongen.

Men visst. Med den sportchef vi har så skulle jag nog ifrågasatt en sån spelare om han hamnade i HV. Men nu gäller det alltså Löven.

Kan vara så enkelt att man ville ha in en högerskytt till i backuppsättningen och Nanne ansågs tillräckligt bra.
Herkie82

Inläggav RJ--92 » 8 januari 2022, 17:24

Dom hade kunnat vänta lite och plockat Josef Ingman som nu lämnar Djurgården, har levererat i HA förr så.

https://www.eliteprospects.com/player/6 ... sef-ingman
RJ--92

Inläggav didotto » 8 januari 2022, 21:13

RJ--92 skrev:Dom hade kunnat vänta lite och plockat Josef Ingman som nu lämnar Djurgården, har levererat i HA förr så.

Det där med att ha leverat förr i allsvenskan ska man väl inte gå efter(Kokkonen). 22 poäng på lite drygt 55 matcher 18/19 är väl inte direkt upphetsande... Och har ju inte direkt varit så poängstark efter det. Nu när Ytterell är tillbaka(som har levererat bra i allsvenskan förr), hoppas jag att man söker en mer defensivt stark back. En Borgman, Lehtonen-typ.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav mrnorrland » 8 januari 2022, 21:34

didotto skrev:
RJ--92 skrev:Dom hade kunnat vänta lite och plockat Josef Ingman som nu lämnar Djurgården, har levererat i HA förr så.

Det där med att ha leverat förr i allsvenskan ska man väl inte gå efter(Kokkonen). 22 poäng på lite drygt 55 matcher 18/19 är väl inte direkt upphetsande... Och har ju inte direkt varit så poängstark efter det. Nu när Ytterell är tillbaka(som har levererat bra i allsvenskan förr), hoppas jag att man söker en mer defensivt stark back. En Borgman, Lehtonen-typ.

Lehtonen defensiv back? Nja tyckte han var rätt komplett back men har offensiva egenskaper.

Tror inte Ingman skulle göra bort sig i uppställningen
mrnorrland

Inläggav didotto » 8 januari 2022, 21:47

Okej då, kan väl diskuteras om Lehtonen är en defensiv back, men tyckte att det som utmärkte honom var spelet i egen zon, sen hade han ju sina offensiva uppsidor också.

Säger inte att Ingman skulle göra bort sig i HV, menar mer att den spelstilen finns redan i HV.
didotto

Inläggav RJ--92 » 9 januari 2022, 00:17

Jag menar inte att HV skulle värva just Ingman, de va mer Björklöven i och med deras senaste värvning. För övrigt läste jag att MoDo hade intresse för just Ingman. Backen som skall in i HV får gärna va ledande ala Billins men lite mer storlek helt enkelt. Beklagar om de blev missförstånd och folk trodde jag ville ha Ingman till HV.
RJ--92

Inläggav didotto » 9 januari 2022, 01:02

RJ--92 skrev:Jag menar inte att HV skulle värva just Ingman, de va mer Björklöven i och med deras senaste värvning. För övrigt läste jag att MoDo hade intresse för just Ingman. Backen som skall in i HV får gärna va ledande ala Billins men lite mer storlek helt enkelt. Beklagar om de blev missförstånd och folk trodde jag ville ha Ingman till HV.

Ah! Missade det där helt och hållet. Sorry!
didotto

Inläggav löständerna » 9 januari 2022, 19:40

Jag är varken utbildad psykolog eller nån expert av att läsa av folks ansiktsuttryck. Visst, en och annan bluff i poker har man ju synat. Så det kanske inte bara är jag som ser ett väldigt stelt, osäkert och nästan panikslaget ansiktsuttryck hos Johan Hult i senaste videon? Karln ser mer eller mindre vettskrämd ut. Antar att de fick ta om de där scenerna både 2-3 ggr innan Freijd vad nöjd med resultatet. Förmodligen krävde också Hult att inga obekväma frågor skulle ställas under videointervjun. Men man ser fortfarande att han är livrädd att Freijd ska ställa en fråga han är obekväm med.

Hult börjar nog äntligen inse åt vilket håll allt barkar åt. Tror han vet om att det är lite kniven mot strupen nu. Det hjälper dock föga då hans kontaktnät inom hockeyspelare är lika tunt som SirWards skäggstubb :lol:

Ja menar .. Kolla bara mimiken på karln. Ser ju ut som han sett ett spöke. Han vet om att han hänger på en skör tråd! Hans ögon säger allt.

Bild
Gud förbannat Billy Öhman!
Användarvisningsbild
löständerna

Inläggav Diabolics » 9 januari 2022, 20:56

löständerna skrev:Jag är varken utbildad psykolog eller nån expert av att läsa av folks ansiktsuttryck. Visst, en och annan bluff i poker har man ju synat. Så det kanske inte bara är jag som ser ett väldigt stelt, osäkert och nästan panikslaget ansiktsuttryck hos Johan Hult i senaste videon? Karln ser mer eller mindre vettskrämd ut. Antar att de fick ta om de där scenerna både 2-3 ggr innan Freijd vad nöjd med resultatet. Förmodligen krävde också Hult att inga obekväma frågor skulle ställas under videointervjun. Men man ser fortfarande att han är livrädd att Freijd ska ställa en fråga han är obekväm med.

Hult börjar nog äntligen inse åt vilket håll allt barkar åt. Tror han vet om att det är lite kniven mot strupen nu. Det hjälper dock föga då hans kontaktnät inom hockeyspelare är lika tunt som SirWards skäggstubb :lol:

Ja menar .. Kolla bara mimiken på karln. Ser ju ut som han sett ett spöke. Han vet om att han hänger på en skör tråd! Hans ögon säger allt.

Bild

Jag tycker vi skall vara väldigt försiktiga med att bedöma någons tillstånd medelst utseende/beteende i intervjuposition. Det är över gränsen. Bedöm honom på vad han säger, vad han inte säger samt resultatet. Inget annat.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Herkie82 » 9 januari 2022, 22:15

löständerna skrev:Jag är varken utbildad psykolog eller nån expert av att läsa av folks ansiktsuttryck. Visst, en och annan bluff i poker har man ju synat. Så det kanske inte bara är jag som ser ett väldigt stelt, osäkert och nästan panikslaget ansiktsuttryck hos Johan Hult i senaste videon? Karln ser mer eller mindre vettskrämd ut. Antar att de fick ta om de där scenerna både 2-3 ggr innan Freijd vad nöjd med resultatet. Förmodligen krävde också Hult att inga obekväma frågor skulle ställas under videointervjun. Men man ser fortfarande att han är livrädd att Freijd ska ställa en fråga han är obekväm med.

Bild

Jag tycker han ger ett ganska lugnt och samlat intryck. Tycker inte han verkar särskilt pressad eller stressad.
Det är en sida hos Hult som jag gillar lite, han ger alltid ett lugnt och stabilt uttryck, sen hur det är bakom fasaden är väl en annan grej kanske.
Herkie82

Inläggav Haard » 10 januari 2022, 13:36

På dagens presskonferens meddelades att man inom kort kommer sätta ett deltagartak på 500 personer för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar.

Shit, detta lär missgynna HV mest av alla då man har störst publik på sina hemmamatcher.

Nu kanske det är hög tid att prioritera skrikande klackmedlemmar på hemmamatcherna, så att spelarna kan få all den extra energi som krävs för att vinna matcher? Eller vad tycker ni?
De ä bar' å åk!
Haard

FöregåendeNästa

Återgå till HV71