Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Guld skrev:DocSeverinsen skrev:Av de olika virusvarianterna som cirkulerar är Omikron dem som anses bli den dominerande. Den smittar i högre utsträckning än tidigare varianter men av det man sett hittills verkar man inte lika allvarligt sjuk som t.ex. deltavarianten. Data pekar åt detta hållet men det är väl inte 100% bekräftat...
Nu får vi anta att de flesta spelare är vaccinerade. Dock ska sägas att vaccin inte hindrar oss att få sjukdomen, men gör att man blir mindre allvarligt sjuk, då kroppen "lärt" sig hur man ska hantera viruset. Så för de allra flesta lär det bli som en vanlig influensa eller en förkylning. Sen kan vissa bli allvarligt sjuka också, likväl som vissa kan bli allvarligt sjuka av säsongsinfluensan.
Frågan är om vi skulle ställa in säsongen på grund av säsongsinfluensan...
Egentligen borde man pausa serien till man har mer kontroll på smittan. Dels är det (eller kan bli) jävligt osportsligt när lagen får olika förutsättningar att förbereda sig inför match, då många kanske får sviter efter själva sjukdomen som DocSeverinsen är inne på.
Dessutom är ju restriktionerna/vaccinationspassen helt jävla sjuka enligt mig.
Varför behövs ett vaccinations-pass när vaccinerade också sprider smittan (om än inte i samma utsträckning)?![]()
Det hade ju varit en bra ide om man blev immun, men så verkar det ju inte vara.
Helt värdelöst att spela inför begränsad publik. Då är det bättre att pausa skiten.
Antingen har vi en farlig pandemi eller har vi det inte? Det är bara för vetenskapen, hockeyligan och regeringen att bestämma sig.
Antingen stänger vi ned allt, eller så öppnar vi upp helt. Vi kan inte hålla på som vi gör nu.
spaawn skrev:Guld skrev:DocSeverinsen skrev:Av de olika virusvarianterna som cirkulerar är Omikron dem som anses bli den dominerande. Den smittar i högre utsträckning än tidigare varianter men av det man sett hittills verkar man inte lika allvarligt sjuk som t.ex. deltavarianten. Data pekar åt detta hållet men det är väl inte 100% bekräftat...
Nu får vi anta att de flesta spelare är vaccinerade. Dock ska sägas att vaccin inte hindrar oss att få sjukdomen, men gör att man blir mindre allvarligt sjuk, då kroppen "lärt" sig hur man ska hantera viruset. Så för de allra flesta lär det bli som en vanlig influensa eller en förkylning. Sen kan vissa bli allvarligt sjuka också, likväl som vissa kan bli allvarligt sjuka av säsongsinfluensan.
Frågan är om vi skulle ställa in säsongen på grund av säsongsinfluensan...
Egentligen borde man pausa serien till man har mer kontroll på smittan. Dels är det (eller kan bli) jävligt osportsligt när lagen får olika förutsättningar att förbereda sig inför match, då många kanske får sviter efter själva sjukdomen som DocSeverinsen är inne på.
Dessutom är ju restriktionerna/vaccinationspassen helt jävla sjuka enligt mig.
Varför behövs ett vaccinations-pass när vaccinerade också sprider smittan (om än inte i samma utsträckning)?![]()
Det hade ju varit en bra ide om man blev immun, men så verkar det ju inte vara.
Helt värdelöst att spela inför begränsad publik. Då är det bättre att pausa skiten.
Antingen har vi en farlig pandemi eller har vi det inte? Det är bara för vetenskapen, hockeyligan och regeringen att bestämma sig.
Antingen stänger vi ned allt, eller så öppnar vi upp helt. Vi kan inte hålla på som vi gör nu.
Allt handlar om att inte överbelasta sjukvården. Sålänge smittan gör att sängar på sjukhus fylls upp så måste vi tyvärr ha restriktioner, även om folk inte avlider i samma utsträckning. Vi kan inte ha en situation där akut sjuka möts av "tyvärr men sjukhuset är fullt" och får vända i dörren. Sjukvården är trotsallt en ändlig resurs i slutändan.
lejacques skrev:Inget annat lag har straffats hårdare än HV under covid. Hade man genomfört säsongen 19/20 är jag övertygad om att HV aldrig spelat i allsvenskan. Leksand och Oskarshamn var de som tjänade allra mest, både sportsligt och ekonomiskt. De hade aldrig befunnit sig i samma position om det inte varit för den inställda säsongen.
lejacques skrev:Självklart kommer serien inte ställas in. Fixade man det ifjol kommer man fixa det i år.
Med facit i hand kanske man inte ens borde ha ställt in 19/20-säsongen. Läget var ju om än värre säsongen efter men man kunde ändå genomföra serien.
Weirdo skrev:Tittar Almtuna - Björklöven, och man skakar ju inte direkt av Björklövens spel. Riktigt dålig inledning.
Nick skrev:Tror inte björklöven kommer vara största hotet.
Modo eller Kristianstad tror jag faktiskt på.
Haard skrev:HockeyAllsvenskan gör om lite i årets slutspel;
- Istället för att både åttondelsfinaler och kvartsfinaler spelas i bäst av fem, ändras kvartsfinalerna till bäst av 7.
- Semifinaler och final spelar i bäst av 7, precis som i fjol.
Jag tänker att detta gynnar HV. I mina ögon har vi den bredaste truppen i ligan och ju fler matcher motståndarna har spelat när de möter oss, desto lägre är deras energinivå.
Jag har för mig att jag läste någonstans att HV nu under höst och vinter tränar lite hårdare än vanligt, för att bygga upp kropparna för att hålla och prestera som bäst i ett långt slutspel framåt vårkanten.
Stämmer det (och jag inte minns fel), är känslan att formen sakta men säkert kommer hamna i en uppåtgående trend nu när vintern så småningom övergår i vår....
Vad tänker ni? Gynnas det nya slutspelsupplägget HV eller är det skitsamma?![]()
Länk: https://www.hockeyallsvenskan.se/artike ... slutspelet
Weirdo skrev:Björklöven värvar back. Ser inte, baserat på stats och att Sport släpper honom trots man har hugg på slutspel, att han går in på topp-6 backar i deras lag? Bör väl också betyda att det inte blir något med K. Berglund för deras del.
Hoppas att vårt tålamod belönas och att vi kan få in någon back i samma klass som Bouma håller på forwardsidan. Typ: K Berglund, S Elliott, B Thomas, C Schira(?),
Andersson711 skrev:Weirdo skrev:Björklöven värvar back. Ser inte, baserat på stats och att Sport släpper honom trots man har hugg på slutspel, att han går in på topp-6 backar i deras lag? Bör väl också betyda att det inte blir något med K. Berglund för deras del.
Hoppas att vårt tålamod belönas och att vi kan få in någon back i samma klass som Bouma håller på forwardsidan. Typ: K Berglund, S Elliott, B Thomas, C Schira(?),
Enig. Inte en back jag ser att vi har behov av.
Vi behöver storlek. Gärna spelsinne med. Gärna kunna slå en ordentlig förstapass och starta spelet.
Med tanke på hur Berglund sett ut i Brynäs är även han tokfel.
lejacques skrev:Andersson711 skrev:Weirdo skrev:Björklöven värvar back. Ser inte, baserat på stats och att Sport släpper honom trots man har hugg på slutspel, att han går in på topp-6 backar i deras lag? Bör väl också betyda att det inte blir något med K. Berglund för deras del.
Enig. Inte en back jag ser att vi har behov av.
Vi behöver storlek. Gärna spelsinne med. Gärna kunna slå en ordentlig förstapass och starta spelet.
Med tanke på hur Berglund sett ut i Brynäs är även han tokfel.
Med tanke på att Löven har allsvenskans (hockeysveriges?) bästa sportchef så vågar jag varken säga bu eller bä om Nanne.
Och med tanke på Kääntäs tack record skulle Nanne lika gärna kunna vara seriens bästa back när vi summerar säsongen.
Men visst. Med den sportchef vi har så skulle jag nog ifrågasatt en sån spelare om han hamnade i HV. Men nu gäller det alltså Löven.
RJ--92 skrev:Dom hade kunnat vänta lite och plockat Josef Ingman som nu lämnar Djurgården, har levererat i HA förr så.
https://www.eliteprospects.com/player/6 ... sef-ingman
didotto skrev:RJ--92 skrev:Dom hade kunnat vänta lite och plockat Josef Ingman som nu lämnar Djurgården, har levererat i HA förr så.
https://www.eliteprospects.com/player/6 ... sef-ingman
Det där med att ha leverat förr i allsvenskan ska man väl inte gå efter(Kokkonen). 22 poäng på lite drygt 55 matcher 18/19 är väl inte direkt upphetsande... Och har ju inte direkt varit så poängstark efter det. Nu när Ytterell är tillbaka(som har levererat bra i allsvenskan förr), hoppas jag att man söker en mer defensivt stark back. En Borgman, Lehtonen-typ.
RJ--92 skrev:Jag menar inte att HV skulle värva just Ingman, de va mer Björklöven i och med deras senaste värvning. För övrigt läste jag att MoDo hade intresse för just Ingman. Backen som skall in i HV får gärna va ledande ala Billins men lite mer storlek helt enkelt. Beklagar om de blev missförstånd och folk trodde jag ville ha Ingman till HV.

löständerna skrev:Jag är varken utbildad psykolog eller nån expert av att läsa av folks ansiktsuttryck. Visst, en och annan bluff i poker har man ju synat. Så det kanske inte bara är jag som ser ett väldigt stelt, osäkert och nästan panikslaget ansiktsuttryck hos Johan Hult i senaste videon? Karln ser mer eller mindre vettskrämd ut. Antar att de fick ta om de där scenerna både 2-3 ggr innan Freijd vad nöjd med resultatet. Förmodligen krävde också Hult att inga obekväma frågor skulle ställas under videointervjun. Men man ser fortfarande att han är livrädd att Freijd ska ställa en fråga han är obekväm med.
Hult börjar nog äntligen inse åt vilket håll allt barkar åt. Tror han vet om att det är lite kniven mot strupen nu. Det hjälper dock föga då hans kontaktnät inom hockeyspelare är lika tunt som SirWards skäggstubb![]()
Ja menar .. Kolla bara mimiken på karln. Ser ju ut som han sett ett spöke. Han vet om att han hänger på en skör tråd! Hans ögon säger allt.
löständerna skrev:Jag är varken utbildad psykolog eller nån expert av att läsa av folks ansiktsuttryck. Visst, en och annan bluff i poker har man ju synat. Så det kanske inte bara är jag som ser ett väldigt stelt, osäkert och nästan panikslaget ansiktsuttryck hos Johan Hult i senaste videon? Karln ser mer eller mindre vettskrämd ut. Antar att de fick ta om de där scenerna både 2-3 ggr innan Freijd vad nöjd med resultatet. Förmodligen krävde också Hult att inga obekväma frågor skulle ställas under videointervjun. Men man ser fortfarande att han är livrädd att Freijd ska ställa en fråga han är obekväm med.
Hult börjar nog äntligen inse åt vilket håll allt barkar åt. Tror han vet om att det är lite kniven mot strupen nu. Det hjälper dock föga då hans kontaktnät inom hockeyspelare är lika tunt som SirWards skäggstubb![]()
Ja menar .. Kolla bara mimiken på karln. Ser ju ut som han sett ett spöke. Han vet om att han hänger på en skör tråd! Hans ögon säger allt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst