Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Pawhlen skrev:I dagens JP förkunnar damernas lagkapten Hanna Olsson att hon är väldigt sugen på att spela i Frölundas damlag som startar upp nästa säsong.
Inte direkt ett professionellt uttalande, att hon dessutom är lagkapten för HV:s damer med gör det hela ännu värre. Hon borde nog ha tänkt på vilka signaler det skickar till sponsorer, lagkamrater och dem unga tjejer i Jönköping som såg upp till henne.
Det hade nog varit bäst att svara istället: "Mitt fokus är just nu helt och hållet på HV71, sen får vi se efter säsongen"
Nu säger hon öppet att hon hellre vill spela i en annan förening nästkommande år mitt under en pågående säsong som lagkapten. Där sjönk min respekt för henne rejält.
Jag hade till att börja med gett kaptensbindeln till en spelare som vill vara i HV och sedan hade jag funderat på om Hanna Olsson överhuvudtaget ska vara kvar säsongen ut, hur pass motiverad kommer hon vara liksom, hon har ju redan tankarna i Göteborg.
Jag är OERHÖRT besviken på Hanna Olsson måste jag säga, jag trodde hon var mer proffsig än så.
Hade det här hänt på herrsidan hade det tagit hus i helvete
Groucho skrev:Pawhlen skrev:I dagens JP förkunnar damernas lagkapten Hanna Olsson att hon är väldigt sugen på att spela i Frölundas damlag som startar upp nästa säsong.
Inte direkt ett professionellt uttalande, att hon dessutom är lagkapten för HV:s damer med gör det hela ännu värre. Hon borde nog ha tänkt på vilka signaler det skickar till sponsorer, lagkamrater och dem unga tjejer i Jönköping som såg upp till henne.
Det hade nog varit bäst att svara istället: "Mitt fokus är just nu helt och hållet på HV71, sen får vi se efter säsongen"
Nu säger hon öppet att hon hellre vill spela i en annan förening nästkommande år mitt under en pågående säsong som lagkapten. Där sjönk min respekt för henne rejält.
Jag hade till att börja med gett kaptensbindeln till en spelare som vill vara i HV och sedan hade jag funderat på om Hanna Olsson överhuvudtaget ska vara kvar säsongen ut, hur pass motiverad kommer hon vara liksom, hon har ju redan tankarna i Göteborg.
Jag är OERHÖRT besviken på Hanna Olsson måste jag säga, jag trodde hon var mer proffsig än så.
Hade det här hänt på herrsidan hade det tagit hus i helvete
Jag har svårt att bli särskilt upprörd. Hanna Olsson är säkert lika frustrerad som du och jag över den havererade satsningen. Och det vet jag att fler tjejer är/har varit. Tror det kan vara så att hon vill skicka signaler till Ekan och co. "Satsar ni inte så drar jag till en klubb som är villiga att göra det."
Makabert hur HV71 på knappt ett par säsonger har lyckats rasera så mycket.
Pawhlen skrev:Jenni Asserholt ny sportchef för SDHL-laget
Jenni Asserholt i HVTV om rollen som sportchef i SDHL-laget
Ett väldigt bra beslut måste jag säga av Wilander och Lindbom.
Förhoppningsvis innebär detta att allt som varit bristfälligt tidigare nu kommer börja förändras till det bättre
justus3 skrev:Pawhlen skrev:Jenni Asserholt ny sportchef för SDHL-laget
Jenni Asserholt i HVTV om rollen som sportchef i SDHL-laget
Ett väldigt bra beslut måste jag säga av Wilander och Lindbom.
Förhoppningsvis innebär detta att allt som varit bristfälligt tidigare nu kommer börja förändras till det bättre
Asserholt borde vara klockren i den rollen.
Kolla annars in Tv-pucken just nu. Där dominerar Hv backen Jenna Raunio nått brutalt, minst lika bra som Mira Markström förra året. En annan som är riktigt vass är unga Grillfors ("Grillens" dotter) i Dalarna.
-
Farzan skrev:Sanslös nagelbitare nu mot MoDo i kvartsfinalen.
Farzan skrev:Farzan skrev:Sanslös nagelbitare nu mot MoDo i kvartsfinalen.
Vilket drama!
Vilken upplösning!
Diabolics skrev:Det rasar ut folk ur damlaget.... vad händer???????
dekman skrev:Diabolics skrev:Det rasar ut folk ur damlaget.... vad händer???????
Satt och tänkte på det också, nu tre veckor efter ditt inlägg... just nu har man bara tre seniorspelare på kontrakt, varav två är nya. EN enda seniorspelare kvar alltså. Känns ju som nåt inte stämmer.
327 Karlsson skrev:dekman skrev:Diabolics skrev:Det rasar ut folk ur damlaget.... vad händer???????
Satt och tänkte på det också, nu tre veckor efter ditt inlägg... just nu har man bara tre seniorspelare på kontrakt, varav två är nya. EN enda seniorspelare kvar alltså. Känns ju som nåt inte stämmer.
Hmm. På hemsidan är det 12 utespelare och 2 målvakter listade i damlaget. På Eliteprospects är det 5 utespelare och 1 målvakt, varav 4 av dessa är seniorer. Tveksamt med Raunio dock som bara är 15 år precis som de andra 2 juniorerna.
Vad som är konstigt är att Linnéa Andersson och Felizia Wikner Zienkiewicz lämnade, då båda egentligen hade kontrakt till och med 2024.
Kanske satsas det mindre på damlaget i år för att få till ett bättre herrlag, som en följd av mindre inkomster i HA.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst