Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
dekman skrev:Dags att ta bort fåniga regler som damhockeyn har, som t.ex att man inte får tacklas. Så länge man i reglerna behandlar tjejerna som sköra varelser som inte tål fysiskt spel så kommer damhockeyn aldrig utvecklas eller bli kul att kolla på.
#21 skrev:Återigen, ni väljer ju att blunda för problemet!
Håller helt med om att 1700 pers inte är mycket i sig. men hade man 89 pers sist, då är det jävligt mycket procentuellt sett!
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Kakelmannen skrev:Nu får damlagets tränare avgå omedelbart. Inte för jag bryr mig massa om de laget, men de är ju ändå i Hvs namn de spelar och resultaten är ju urdåliga! AVGÅ Fredrik.
#21 skrev:Om inte laget har högre förväntningar än 7 matcher, 0 poäng och 8:39 i målskillnad då är det ju något som inte står rätt till!
Foppa kanske kan komma och föreläsa lite om vinnarmentalitet i så fall!
chinobar skrev:#21 skrev:Om inte laget har högre förväntningar än 7 matcher, 0 poäng och 8:39 i målskillnad då är det ju något som inte står rätt till!
Precis som jag skrev, detta är inte okej, men några matcher får man nog ändå räkna med att de blir helt utskåpade på grund av det Jompii skriver.
#21 skrev:chinobar skrev:#21 skrev:Om inte laget har högre förväntningar än 7 matcher, 0 poäng och 8:39 i målskillnad då är det ju något som inte står rätt till!
Precis som jag skrev, detta är inte okej, men några matcher får man nog ändå räkna med att de blir helt utskåpade på grund av det Jompii skriver.
Jo, jag såg att du skrev det. Problemet är väl att det blir tennissiffror även mot bottenlagen...
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
Kakelmannen skrev:Jag såg en period drygt hemma måt LHC, då hade Hv väl så mycket av spelet som LHC, Hv ledde med 1-0, när vi stack stod de 1-2- knappast rättvist. Men Hv missade ett par jättechanser o.s.v. Men spelet var då helt jämnt, sen slutade den matchen med 3-4 måls förlust, men av resultaten att döma är man mer eller mindre chanslösa i varje match, resultatmessigt var de jämnaste matchen mot Modo hittils tror jag. Men de var väl ett jäkla tur där mot Modo då skotten var typ 8-55.
mrcadaza skrev:HV Queens i alla ära.
Damhockeyn i sig funderar man ju över.
Sett till turneringen som går nu så har ju ingenting ändrat sig.
Stortorsk mot Kanada och så mycket som sagts de senaste 10 åren att nu ska vi närma oss.
Det skiljer oceaner lagen emellan.
Vad krävs då? Vad kan göras på klubbnivå för att det ska bli bättre?
Krävs det tuffare tag på isen? Regeländringar?
Vad som gäller för HV kan man ju ha ideer om.
En sak som visar sig är matchningen med 2 matcher varav en på lördagen och en på söndagen. Satsar man allt i lördagsmatchen och förlorar knappt så är det större förlust dag 2.
Pinsamt!!! Vad sjutton håller de på med?Är det schism så lös den eller i annat fall så titta på orosmomentet och gör ngt åt det.Jompii skrev:Jag har hört från en säker källa att det har skapats en "Janne Karlsson-situation" i Queens.
Många spelare är missnöjda med tränaren och en spelarflykt har dragit igång. Ett antal spelare har redan lämnat Queens och enligt min källa så kommer fler att lämna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst