Tråden om Skador/Avstängningar.

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om Skador/Avstängningar.

Inläggav Klabbe » 20 februari 2018, 13:44

Zico skrev:
Klabbe skrev:Någon som vet om Wännström och Jaakola är tillbaka i full träning?

Wännström kör relativt bra, men inte fullt ut i kampmomenten. Idag tränade våra pp-femmor en halvtimme innan hela laget kom ut och där var Wännström med. Det tolkar jag som att han inte är långt borta. Jag tror inte han spelar på lördag och kanske inte heller mot Färjestad, men kan nog va tillbaka de 4-5 sista matcherna.
Jaakola tränade själv innan laget kom ut. Tveksamt att han spelar på lördag, men sen kanske.

Tack för info!
Klabbe

Inläggav Sir Ward » 21 februari 2018, 23:23

Zico skrev:
Klabbe skrev:Någon som vet om Wännström och Jaakola är tillbaka i full träning?

Wännström kör relativt bra, men inte fullt ut i kampmomenten. Idag tränade våra pp-femmor en halvtimme innan hela laget kom ut och där var Wännström med. Det tolkar jag som att han inte är långt borta. Jag tror inte han spelar på lördag och kanske inte heller mot Färjestad, men kan nog va tillbaka de 4-5 sista matcherna.
Jaakola tränade själv innan laget kom ut. Tveksamt att han spelar på lördag, men sen kanske.

Sån här information berikar tråden något enormt. Tack som fan Zico. Högsta betyg.

Misstänker att du fasen jobbar inom HVs organisation ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Nutarviguld » 22 februari 2018, 14:30

tack för bra info, fan ta den som huvud tacklar Wännström igen nu alltså
Nutarviguld

Inläggav Quila » 22 februari 2018, 17:16

Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav shitkicker » 24 februari 2018, 14:33

Robert.76 skrev:
Fylke74 skrev:Skulle magnetröntgas under dagen.

2 veckors frånvaro enligt jnytt

2 veckor sades det. Nu har det snart gått en månad och han tränar inte ens med laget enligt dagens Jnytt. Får vi se Jaakola mer i år?
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav tom_flaska » 7 mars 2018, 15:31

Varfør inte en back skada till?

Denna gång Persson som ær drabbad.

https://www.jnytt.se/article/smallen-fo ... backskada/
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Fylke74 » 7 mars 2018, 16:33

Vilken tur att vi värvade en back innan fönstret stängde så vi kan sitta lugna i båten.
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav Davestar » 16 mars 2018, 10:44

Åtta (!) HV spelare anmälda till disciplinnämnden efter uppvärmningsbråket. Hoppas på en riktigt, riktigt lång avstängning på figren!
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav sussan » 16 mars 2018, 11:21

Davestar skrev:Åtta (!) HV spelare anmälda till disciplinnämnden efter uppvärmningsbråket. Hoppas på en riktigt, riktigt lång avstängning på figren!

Jag hoppas på fyra matchers avstängning på Sylvegård, d.v.s. resten av säsongen. Tyvärr kommer det att bli 5000 i böter.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Lux » 16 mars 2018, 12:33

Kan fortfarande inte riktigt förstå hur Sylvegård lyckades komma undan både utvisning, granskning och hämnd från HV-spelarna.

Några reflektioner.

- Sanny Lindström säger gång på gång att det var Zanetti som startade allt denna gång. Han har säkert sett något som vi andra inte såg från bilderna men tycker att det är ganska uppenbart att Sylvegård åker runt i HVs zon samt att han lite senare drar pucken mellan PW:s skydd när han ligger och stretchar. Det är ju efter det Zanetti åker fram och börjar käbbla.

- Om det nu är så förbjudet att störa andra laget när de värmer upp borde ju Sylvegård ha anmälts efter första matchen.

- Kanske inte oväntat men LHC:s plan var ju uppenbart att få Pilut ur spel. Lyssna på Bibics intervju efter matchen där han säger att de ville få vår bästa back ur spel/balans och att de lyckades bra med det. Väldigt osmakligt att säga det och bara det borde ju rendrera i en avstängning.

- Själva tacklingen är OK och det är ju bara otur att den tar så illa. Men han kommer in väldigt sent och vill egentligen bara skada i det läget. Fattar att nivån höjs under ett slutspel men under serielunken hade man aldrig satt en liknande tackling. Dels på pga respekt och den stora risken för avstängning.

- Sen förstår jag inte heller hur spelarna kan tappa fokus i den grad man gjorde direkt efter tacklingen. Fattar att man blir förbannad men det ju säkert 5-10 spelminuter innan fokus låg på matchen istället för att tackla tillbaka. Tacka för matchserien ska man göra men att klappa Sylvegård på bröstet, som vissa gjorde, får mig att kräkas. Kanske inte det smartaste att smälla till honom efter matchen men hade inte gråtit direkt om någon hade stått upp för Pilut och slagit skiten ur honom.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav sussan » 16 mars 2018, 14:11

Lux skrev:Kan fortfarande inte riktigt förstå hur Sylvegård lyckades komma undan både utvisning, granskning och hämnd från HV-spelarna.

Några reflektioner.

- Sanny Lindström säger gång på gång att det var Zanetti som startade allt denna gång. Han har säkert sett något som vi andra inte såg från bilderna men tycker att det är ganska uppenbart att Sylvegård åker runt i HVs zon samt att han lite senare drar pucken mellan PW:s skydd när han ligger och stretchar. Det är ju efter det Zanetti åker fram och börjar käbbla.

- Om det nu är så förbjudet att störa andra laget när de värmer upp borde ju Sylvegård ha anmälts efter första matchen.

Tyvärr har jag helt tappat all respekt för allt som Sanny L säger efter den här säsongen. Jag tror inte ens att Trump har mindre självinsikt just nu.... Sylvegård startade helt klart bråket och Zanetti var den som först lessnade på hans idiottag och åkte för att markera. Då åker han på en smäll och allt är igång. Håller man på FBK har man kanske andra glasögon och ser alltid att det är HV:s fel, inte vet jag.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Sir Ward » 16 mars 2018, 14:26

Bra inlägg Lux.

Silvergård startade redan första matchen och ingen markerade ordentligt.
Genomuselt.
Vad hade kung Lance Ward gjort :roll:
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Ingeville » 17 mars 2018, 01:05

sussan skrev:
Lux skrev:Kan fortfarande inte riktigt förstå hur Sylvegård lyckades komma undan både utvisning, granskning och hämnd från HV-spelarna.

Några reflektioner.

Tyvärr har jag helt tappat all respekt för allt som Sanny L säger efter den här säsongen. Jag tror inte ens att Trump har mindre självinsikt just nu.... Sylvegård startade helt klart bråket och Zanetti var den som först lessnade på hans idiottag och åkte för att markera. Då åker han på en smäll och allt är igång. Håller man på FBK har man kanske andra glasögon och ser alltid att det är HV:s fel, inte vet jag.

Ja, tyvärr rabblar Sanny massa floskler ibland och återkommer till den tiden man spelade, (grisade) hockey som på sin tid i FBK. Idag är det ett annat lag och spelar hockey som inte går ut på slåss. Tror han har sina ögon kvar i det gamla ibland. Han blir väldigt sur på sin blogg om man påminner honom om det.
Ingeville

Inläggav Robert.76 » 17 mars 2018, 14:31

Mkt snack om tacklingen fram och tillbaka, personligen tycker jag att tacklingen är bra, om än ngt sen. Såg att Johan Hult uttalade sig om tacklingen också, och han var åsikten att det var en bra tackling som tog olyckligt.
Robert.76
Moderator

Inläggav BlackIce » 21 mars 2018, 23:53

Robert.76 skrev:Mkt snack om tacklingen fram och tillbaka, personligen tycker jag att tacklingen är bra, om än ngt sen. Såg att Johan Hult uttalade sig om tacklingen också, och han var åsikten att det var en bra tackling som tog olyckligt.

Instämmer. Det är ishockey som spelas och då behöver dessutom huvudet hållas upp. Både för att se tacklingen och för att kunna ta emot den med något annat än huvudet. Det det sagt är det förstås tråkigt för Pilut.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Robert.76 » 13 augusti 2018, 10:22

David Gustafsson borta 2 månader, illa :(

https://www.hv71.se/artikel/0fp1ajkrz-3 ... -traningen
Robert.76
Moderator

Inläggav Nutarviguld » 13 augusti 2018, 10:31

Ajaj tråkigt som fan
Nutarviguld

Inläggav hammare7 » 13 augusti 2018, 12:06

Fan börjas direkt aargh
Aja tur vi har bredare center uppställning iår tror Johan j kan ta hans plats i början
hammare7

Inläggav SeanPaul94 » 13 augusti 2018, 16:51

Hur många är borta lagom till SHL-premiären? Ska vi gissa på 3-4 som missar?
Så jävligt dethär skadehelvetet.
SeanPaul94

Inläggav Diabolics » 19 augusti 2018, 16:36

Längre vila på Thörnberg :cry:

Längre = 8 veckor....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Nutarviguld » 19 augusti 2018, 20:59

Diabolics skrev:Längre vila på Thörnberg :cry:

Längre = 8 veckor....

Tror tyvärr att han kommer vara on/off hela säsongen. Skadar han sig en gång till efter denna skadan så måste vi ersätta kung Thörnberg med spets forward. Vi behöver våra bästa spelare på isen så femmorna inte behöver bli sönderryckta under säsongen som senast
Nutarviguld

Inläggav 327 Karlsson » 28 augusti 2018, 11:41

Enligt hemsidan verkar Johan Johnsson åkt på en axelskada och blir borta i ca 14 dagar.
https://www.hv71.se/a-laget/skadelaget
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav hammare7 » 28 augusti 2018, 12:17

Börjar inte bra detta, redan 3 skadade spelare, visst man tar säkert de säkra före de osäkra men ändå?
hammare7

Inläggav Nick » 28 augusti 2018, 16:40

Men alltså vad är detta? Verkar inte bli någon som helst bättring sedan förra säsongen. Hvs skade benägenhet börjar likna närmast en parodi. Blir inte ens roligt att följa denna säsongen om det ska fortsätta såhär ( som vanligt alltså).
Nick

Inläggav Diabolics » 28 augusti 2018, 21:30

Nick skrev:Men alltså vad är detta? Verkar inte bli någon som helst bättring sedan förra säsongen. Hvs skade benägenhet börjar likna närmast en parodi. Blir inte ens roligt att följa denna säsongen om det ska fortsätta såhär ( som vanligt alltså).

Jag vet inte hur hv-centrerade ni är, men hv är långt ifrån värst drabbat denna säsong. Skador är en del av sporten, alla sporter. Noll skador är inte sannolikt så sluta domedagsprofeta, plz.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav PapaEmeritus » 29 augusti 2018, 14:52

Diabolics skrev:
Nick skrev:Men alltså vad är detta? Verkar inte bli någon som helst bättring sedan förra säsongen. Hvs skade benägenhet börjar likna närmast en parodi. Blir inte ens roligt att följa denna säsongen om det ska fortsätta såhär ( som vanligt alltså).

Jag vet inte hur hv-centrerade ni är, men hv är långt ifrån värst drabbat denna säsong. Skador är en del av sporten, alla sporter. Noll skador är inte sannolikt så sluta domedagsprofeta, plz.

Vänta ni bara. Ge det fem matcher så ligger halva laget i koma och respirator.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Nick » 29 augusti 2018, 15:39

Diabolics skrev:

Nä de är möjligt, Så de har du fullständigt rätt i. Men om man kollar på förra säsongen så var hv extremt skadedrabbade. Så var de även säsongerna innan sm guldet, som är den enda säsongen vi varit relativt förskonade från skador. Dessutom av den allvarligare sorten.
Att få träna med fullt lag måste ju vara det optimala och att ha alla tillgängliga innebär stt den där sunda men ändå stenhårda konkurrensen om platserna finns.

Det är ju omöjligt att peka på vad de beror på, men att hv haft mycket skador varje säsong de senaste kan väl ingen sticka under stol med.? Det blir liksom lite frustrerande.
Nick

Inläggav Diabolics » 29 augusti 2018, 20:01

Nick skrev:Det är ju omöjligt att peka på vad de beror på, men att hv haft mycket skador varje säsong de senaste kan väl ingen sticka under stol med.? Det blir liksom lite frustrerande.

Jo, men vi kan väl vänta lite innan vi vet vart det barkar vägen. De skador vi fått är om man skall tro prognosen relativt korta, med undantag för Thörnberg som jag/vi kanske tror har lite annan typ av problematik.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Nick » 29 augusti 2018, 21:15

Diabolics skrev:
Nick skrev:Det är ju omöjligt att peka på vad de beror på, men att hv haft mycket skador varje säsong de senaste kan väl ingen sticka under stol med.? Det blir liksom lite frustrerande.

Jo, men vi kan väl vänta lite innan vi vet vart det barkar vägen. De skador vi fått är om man skall tro prognosen relativt korta, med undantag för Thörnberg som jag/vi kanske tror har lite annan typ av problematik.

Absolut jag ska ha lite bättre tålamod. Blir lite orolig bara. De är ju hv vi snackar om. Så en blir ju orolig. Men hoppas de blir bättre. Vi verkar onekligen hotta sätt att vinna matcher på nu i allafall. Bådar gott.
Nick

Inläggav Fylke74 » 7 september 2018, 14:48

Någon som har koll på Nisse Anderssons status?
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

FöregåendeNästa

Återgå till HV71